1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

« · 1449578 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Ambroo: Jag gillar tanken med att värva Bremberg för att spetsa till vårt PP och sedan, när vi väl får chansen, matcha honom i blytunga 15 sekunder i PP. Märkligt att man inte såg röken av honom under hela matchen?

Murley ja. Han är grym. Skönt tycker jag att man konsekvent spelar honom på blå i PP för att det funkade en match i omgång sex.
Kommentera

Kerstin_k: Fingertoppskänsla tror jag att de kallar det i Värmland.

Jag hoppas på att få se Bloggrin dela ut sitt första minus. Inte för att det spelar nån roll mer än rent symboliskt, men nånstans måste även han ha en gräns och han når ut till många fler med sitt än vad jag gör med mina patetiska rader. Jag inbillar mig nämligen att även spelare och ledare är slavar under hans blogg.

Kommentera

Ambroo: Om du tänker dig att jag ska försvara Murran känner jag att jag fick något att bita i.

Han ser 'hyfsat' beige ut där ute. Å ena sidan beroende på just dom fantastiska skills du beskriver, å andra sidan för att han (undantaget Päpä) lirar med Röjarn och Pikken. (Den sistnämnda och Murran borde i o f s, på pappret, vara en bra kombination...)

Murran måste spela med skickligt folk omkring sig. Då petar han in puckar. Inte som någon snajper av Guds nåde, men klart above average i det här gänget.

Nu, med dom centrar vi har och utan att peta i våra två första formationer (som jag tycker är rätt komponerade, utifrån dom spelare vi har att tillgå - den offensiva centerkvaliteten är dock inget annat än pinsam. Klart under nivån på dom allsvenska lag vi kommer (?) att stöta på i Lilla SM) är det svårt att se Murrans roll. Så överjävlig som back i PP är han ju inte att han motiverar sin plats i laget utifrån det. Och så länge han spelar på den position han gör i 5-5, så...lär han knappast bidra med tillräckligt.

Jag skulle gärna se dom förändringar du beskriver. Pikken och Murran byter jag gärna mot en seriös, producerande ytterforward. Tillsammans med random uppflyttad junior har vi då förstärkt laget.

Att enbart skjuta Murran vänder jag mig dock emot. Det finns en hel del softies i det här laget. I a f när det vankas sexpoängsmatcher.

Kommentera

Ambroo: spykänsla är vad jag fick av den här matchen. Bakfyllan hjälper till men det är mest laget.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tog honom som ett exempel. Det finns många i övrigt att bita sig i läppen åt också, men han är ju vår överlägsna poängkung och han pratar ofta om att det är han som ska göra det. Tycker dock mer och mer att han gör "onödiga" poäng.

I övrigt så finns det inte så mycket mer att tilläga. Vi är ruskigt överens om man säger så.

Kommentera

de finns mycket kvar av säsongen att glädjas åt . krönt med nytt kontrakt då vi vinner sista avgörande matchen i kvalet i sudden . vilken kick . känner ståndet smyga sej på redan nu 
Kommentera

superfalle:Jag med, det lixom pirrar till... Vad var det Timrå såg som Linköping inte såg i Murran?

Eller vad Missade Timrå som Linköping viste!

Helt klart så beror INTE murrans statestik på att han är fw av rang, sen vet jag att det fins stats beroende här inne. Skicka karln till sundsvall och ta deras bästa fw, vem det nu kan vara. 

Jag hatar att förlora!!

Kommentera

Ambroo: Tyvärr får man också känslan av att det faktiskt var så att Can...Jag menar Växjö, verkligen gick på knäna. Annars hade vi aldrig haft den pressen vi hade.

Jag vet inte längre ens vad man ska säga. Det är liksom bara löjligt att hålla på och försöka lämna konstruktiva kommentarer och analyser. Det här är helt enkelt bara galaktiskt dåligt.

Laget och allt runt om kring det är i år med Elitseriemått mätt ett monumentalskämt. Det är säkert bra killar och vissa av dom gör säkert till och med så gott de kan. Men det innebär inte att det är ok i Elitserien - Det finns andra serier där man kan få se ut så här (och då räknar jag inte in Allsvenskan...)

Egentligen är det ingenting som talar för att TIK kommer att klara kvalserien. Snarare tyder väl allt vi hittills sett på att vi kommer ta noll poäng i en sådan serie.

Tidigare om åren när laget kämpat för att hitta nya lägstanivåer har man i alla fall haft en känsla av att det i grunden funnits en kvalitet i laget, vilken man till slut kunnat hitta. I år är det ju inte så. Laget är inte ES-mässigt. För att skydda sig jälv och sin mentala hälsa måste man ju meditera sig till att faktiskt inte bry sig!

God Jul - Enda sättet att skapa julstämning är nog att försöka glömma det häör skitlaget!

Kommentera

Timrå IK är klart för kvalserien. Där hör vi så klart hemma den här säsongen. Vi har haft ett jäkla flyt som klarat oss ifrån den senaste åren. Men nu går det inte längre. 
Vidare så tror jag att vi åker ur. Vill liksom inte tro det, men det tror jag. Då är den här föreningen ett minne blott. Har svårt att tänka mig annat, så att säga.  

Maken till större bedrövelse och insats ikväll vet jag inte om jag varit med om i ett sånt här viktigt och utsatt läge tidigare. Detta händer givetvis återigen på HEMMAPLAN. 
Vet inte om jag någonsin varit i en sån här hemsk chock tidigare när jag sett mitt älskade lag. Man hoppades in i det sista att det inte var sant det man fick se. Återigen viker laget ner sig mot motstånd i våran klass och där poängen är så extremt viktig. Det är allsvenska hockeyspelare så det står härliga till i vårt kära TIK som varken har kunnande eller karaktär att vinna sådana här matcher, på hemmaplan. Förlåt, glömde versalerna. På HEMMAPLAN. Vilken fin första period ni bjöd på, etc etc. Haha!!

4700 på plats kändes i överkant. Jag tvivlar att många kommer tillbaka igen på ett bra tag. Och jag förstår dem. Timrå kommun är inte värd att ha ett lag på en sån här pass hög nivå i seriesammanhang. "Arenans" placering är dessutom pinsam och verkligheten kommer givetvis ikapp till slut. Skrattretande. 

En annan som varit så fanatisk och hängiven under så fruktansvärt många år orkar heller inte hur mycket som helst. Det finns annat här i livet som är betydligt viktigare än den här hockeyföreningen som ändå håller på att halvdö på allvar. 

Jag ska göra allt i min makt för att lägga hockeyn och TIK åt sidan nu under jul och kanske ett extra tag till. Inte vara lika inne i det här och engagerad. Det är inte värt det. Det är DOM fan inte värd alltså. Det tycker nog Stefan Linkan oxå, han som värvat ihop det här, innerst inne.    

Timrå IK hade kunnat dela ut en fin julklapp åt hemmapubliken genom att ge oss frid inför julen. Istället visar laget med tränare Perra "Fågelholken" Johnson i spetsen att man är alldeles för dålig. Så som jag ser det skämmer man ut sig fullständigt ikväll. Lakers är inte ens bra(!) utan Timjå IK, som hockeysverige kallar oss, bajsar på sig både en och tre gånger. Det blev långa anfall här och där vilket fick Lakers att se extremt trötta ut. Vilket dom oxå var, till 99,99 % säkerhet. Men det blev lös avföring av allt ihop ändå. Gerber sprattlade på och fick en rätt så bekväm kväll, trots att TIK "sköt" 114 skott.

Undra om Matt Murleys gäng får roliga lagfester nu framöver inför och under julen. Hoppas spriten ska smaka! Drick mkt du å, Perra. 

Ja Murley ja. Vår poängkung. Hahaha, ja det säger väl allt att just han är det. Sälj dyngan! Men han ska så klart inte hängas ut ensam. Är inte det jag menar. Men ikväll kunde väl även blinda se vad det där är för en slags spelare.  

Det här är skamligt! Hoppas spelare, ledare skäms byxorna av sig efter det här. Efter slutsignalen kunde man läsa spelarnas ansiktsuttryck likt "vad-fan-har-vi-ställt-till-med".

Ordet återigen dyker upp igen. Vi är inte bättre och ska inte vara bättre än 11:a, 12:a.  

Jo just ja. Det finns faktiskt en mikroskopisk chans att vi klarar en kvalserie och slutar tvåa i den (etta blir vi aldrig). Det är om Nubben lyckas trolla hit bra spelare och förhoppningsvis nya tränare.

Nä hualigen. I kvalserien kommer varje omgång betyda allt och på förhand kan detta därför aldrig gå. Det blir ingen större skillnad mot dom lagen förutom att det kommer bli.....tuffare! 

Trodde aldrig jag skulle skriva det här, men Timrå IK har förlorat en del av mitt hjärta. 

Kanske att det som försvunnit kommer tillbaka om laget, med dr Perra i spetsen, klarar sig kvar. Jag vet inte. Men den här förlusten gör på tok för ont. Alla förluster i måste-matcher. Alla bedrövliga förluster på hemmaplan. Går liksom inte att vara oberörd. Ont, det gör ont.

God Jul, Timrå IK. Vi är sämst, precis som alla tippade på förhand.
Kommentera

Skarin: Det blir så här när vi har en tränare som gör misstag efter misstag .

Misstag 1 : Varför byta ut en målvakt som har hållit nollan mot serieledarna ?

Misstag 2 : Varför tar man inte timeout när det återstår 3 minuter av matchen och har nedsläpp i offensiv zon ?

Misstag 3 : Man tar timeout när det återstod 10 sekunder av matchen och sätter in Högström som 6;e spelare ???????

Vart tog Pikkarainen vägen ?

M.a.o. en tränarmiss igen från herr Johnsson !!!!

Kommentera

diffe:va . murran . våran +- kung . väl använd transatlant plats . de har jag fått förklarat för mej :). 
Kommentera

Skarin: Instämmer  i din analys. Laget iår är byggt på tok för många felaktiga grunder. Likt att man börjar inte bygga en bil med att peta in skinnklädsel, utan en rejäl stomme och finjusteringarna kommer till slut. 

Personligen är Linkan mannen som ska ha den största skulden, men även styrelsen som kanske inte gett de rätta förutsättningarna. Men Linkan är absolut personen som ska den stora kängan. Fattade redan i tidigt skede i somras när truppen började bli klar att detta kommer gå åt pipsvängen. 

2 st målvakter som inte var ordinarie i sina klubbar ifjol, utan utsågs som 2a målisar. Sen själva backbygget, visst Hedman fick jag bra feelings för när jag såg honom presenteras. Framåt sett kom största reaktionen från min sida, man tar in Gnagarn som jag inte riktigt förstår vart man tänkt ha honom? Vad kommer han tillföra? Sen Hagos som såg tröttare än tröttast ut i SAIK ifjol, hur tänker man här? Önerud plockas in för han har tillhört HV som är ett topplag, då kommer han att höja "lilla" TIK. Iof så har just Önerud varit helt ok anser jag. Men allt känns som ett gäng alkisar ska försöka få ihop en riktig cocktail, det vill inte gå så speciellt bra. Och där är vi nu, laget har sina guldkorn som kommer till jobbet varje dag. Sen har laget även spelare som blandar och ger som en gödselmaskin. 

Som någon förra veckan nämnde, det finns tyvärr i årets upplaga inga riktiga spelare som har det där 100% TIK hjärtat som smittar av sig, okej tog i lite, Hallin, Jonte, Pärssinen undantaget. Men kärleken till klubbmärket är fan så sjukkt viktigt ! Det vet man om inte annat själv då man lirat fotboll, blev sjukt laddad varje gång det nalkades derby. Då hade man svart blick kort innan match, nästintill okontaktbar. Man brann för klubben. 

Hoppas innerligt att man ger det här en sista chans, kanske tar i med lite hårda nypor och gör förändringar. Jag personligen har 4-5 gubbar som jag anser inte höjer dagens TIK. Nubben måste nu tänka både 1 och 2 ggr hur han ska agera, kortsiktigt men ändå långsiktigt. 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Kerstin_k: Senast onsdag måste Nubben ha fattat ett beslut kring Perra. Packa väskorna och stick från kommun hem till Molkom. Du är förbrukad och finito i våran förening.

In med Leif Strömberg omgående! Ja jag vet att det kommer bli ett jävla liv i holken när jag lanserar denna "alkis". Men han vågar åtminstone peka med hela handen och dela ut taktiska direktiv och även röra om i viltgrytan när det tar stopp. Det är för mycket kollo nu över Timrå där alla skall med och alla skall bada. Om Leffe får fria händer att sätta sin prägel så kommer det bli bra. Han har trots allt lyckats i Bofors och Södertälje. I Leksand och Malmö gick det inte. För det fanns för många småpåvar runt omkring som lade sig och det vet ju alla ju fler kockar desto sämre soppa.

Sedan kan väl Rolle Westin bli assisterande tränare. Mannen som vet hur ishockey skall spelas. Som inte har silkesvantarna på sig i båset. Det måste ju vara bättre att ha honom i båset än att han skall ränna runt på Eductus hela dagarna som en springpojke åt frugan. Betalt får han ju oxå!

Åh så kan vi skicka Markus Högström till Sundsvall i utbyte mot Eric Moe.

Värva en ny back utifrån.

Tätare samtal med Sebbe Erixon.

Återkommer med fler punkter när jag fått fundera lite grand.

Kommentera

superfalle:hmm gissar att nån stirrat sig blind på statestik!!

Varför Växjö vinner, likaså AIK är föratt dom spelar som om dom hade kniven runt strupen, Timrå borde göra det men dom lallar på som om dom låg 1a i tabellen. FY FAN!!

Kommentera

Magnus Rövarn : Aldrig Eric Moe!!! Då kan de ta in en back från Gnarp istället! 
Kommentera

fredriko74: Så jävla dålig är inte Moe. Han är dessutom en egen produkt och han är fan så mycket bättre än Högström. Jag inbillar mig dessutom att skulle Moe få en andra chans att dra på sig den rödvita tröjan så skulle han ta den. Han skulle inte vara en försteback men han skulle heller inte göra bort sig. Fast iofs när jag tänker efter så kanske det inte vore så jävla genomtänkt ändå OM nu Leffe Strömberg tar över skutan med tanke på vad som hände i Leksand.

Edit: Men då skulle han ju å andra sidan inte tillåtas vara lat! Då skulle inte Moe kunna skylla på någon annan än sig själv ifall han inte platsade. Upp till bevis med andra ord!

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : Vet inte hur många ggr jag skrek mig hes på Moe då han var här senast för ca 4 säsonger sedan. Ja tack, men nej tack till hans tjänster i TIK. Högström ska bort , den åsikten delar vi. 

Kommentera

fredriko74: Jag respekterar din skepsis men vidhåller att man inte kan stirra sig blind på det som hände för fyra år sedan. Moe vet vid det här laget vad som krävs på elitnivå för att få speltid. Han har blivit ratad 2ggr av 2 olika klubbar och har nog hunnit reflektera över sin situation vid ett flertal tillfällen. Vi har inget att förlora på att chansa för sämre kan det fan inte bli!

Håller han inte måttet så får han väl antingen återvända till Sundsvall eller sitta på läktaren. Svårare än så är det inte!

Edit: Moe är dessutom ett offensivt hot i PP från backposition! Omfamna honom och ge han en chans. Tiden är inne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : Kan ju hända att Nubben ropar in några backar också, då slipper jag deffinitivt att känna obehag över att Moe ska "provas". Han måste visa upp stabilitet till att börja med i Sundsvall. 
Kommentera

Magnus Rövarn :http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3625&lang=swe

Var bara 3 år sedan han var här, året efter var han här men ändå inte. 

Kommentera

fredriko74: Tycker han skött sig hyfsat i Sundsvall. Du kan ju ändå inte lasta honom för att Sundsvall harvar i botten. I bortamatchen mot Bofors var det ju idiotutvisningar på forwards i slutet på andra perioden som fällde avgörandet. Hade IFSH haft med sig underläge 1-2 istället för 1-3 till paus så hade man definitivt haft kontakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : Ser aldrig IFSH så kan inte yttra mig, enda jag vet med bestämdhet är att jag inte vill se Eric Moe i TIK. 
Kommentera

fredriko74: 4+2 är väl inte så tokigt på 23 matcher från en back?

Edit: Jag såg matchen mot Bofors i fredags för den sändes på TV10.

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : finns väl ingen back som gjort så många(MÅL) i timrå iaf =)
Kommentera

Edb: Inte den här säsongen i vartfall. Får väl backa bandet till Lehtonens eller Koskinens dagar för att hitta en motsvarighet. Nej men visst är jag fullt medveten om att det är en "chansning" med Moe. Men eftersom jag rankar honom högre än Högström i dagsläget så ser jag inte det fula i att prova i vartfall.

Naturligtvis måste vi in med en etablerad back utifrån oxå. Inte tu tal om någonting annat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : Du säger skött sig hyffsat i IFSH, hur skulle det då gå i TIK? Sen kan jag tänka mig att han idag är snäppet sämre än Dahlroth, och anser du att den sistnämnde bör ta en tröja i nuläget för TIK? 

Vi befinner oss i ett lagomt stressat läge, förmodligen blir det kval vid mars. Då behöver vi nog allt höja ribban några snäpp , Moe är väl ingen som går in och stabiliserar saker och ting. PP spelet blir inte mer effektivt heller med hans deltagande. Däremot får man säkert bevittna ett och annat felpass, men det tycker jag vi kan hoppa. Nä, bättre kan vi. Värva klokt nu, stabil lugn back som passar i PP spelet. Med en bössa likt Lehtonen, det är vad jag efterlyser. 

Kommentera

Jag är mest förbluffad över att det fanns folk som trodde att Högström "äntligen hade blommat ut" iom Skellefteåmatchen. Såpass luttrade borde väl en tikare vara att förstå att så inte skulle vara fallet... Moe? mja, han är nog inte speciellt dyr, egen produkt och vill nog ta chansen att inte halka baklänges i karriären, så som ett långskott kanske ....
Kommentera

fredriko74: Om nu Moe är så förbannat värdelös och usel som du vill göra gällande är det ju rätt frapperande egentligen att vi skriker efter Sebbe Erixon. Många glömmer lätt att även den gode Erixon hade sina skönhetsfläckar. En gudabenådad spelare i sina bästa stunder som kompenserade sina brister defensivt med att då och då göra ett game winning goal. Därför hyllas han till skyarna. Men även han kunde kladda med pucken på egen blå och dribbla till leda och förbannelse och fatta helt horribla beslut. Det som ligger Moe i fatet är hans sista säsong i rödvitt när han inte längre fortsatte utvecklas utan tog ett steg tillbaks och stagnerade.
Kommentera

Kattgubben:

Jag var övertygad om att Moe skulle bli en stabil elitserieback och är förvånad över att han inte har lyckats ta steget. Potentialen finns nog, för i sina bästa stunder höll han riktigt bra klass vill jag minnas.

Kommentera

Bad_Brett: Det gick för snabbt uppåt för grabben. Han blev uttagen i alla pojk och juniorlandslag och prisades som en storstjärna. Han tummade på de goda dagliga vanorna och fick blodad tand för VISA-kortet och utekvällar istället. Steget från föräldrarhemmet till stan och egen lägenhet blev för övermäktigt med facit i hand. Nu har han drabbats av ett par motgångar i sin karriär och fått ompröva sina värderingar. Det går inte att leva enbart på talang och goda vitsord. Utan det krävs ett hårt  jobb varje kväll för att behålla sin tröja och plats i laget. Men om han bara är beredd att lägga ner det hårda jobbet så har han all tid i världen att hitta tillbaks.

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : Mm, men tycker du hans formkurva har pekat uppåt på sistone då? Vi bortser från Leksand där han fick minimalt med speltid för att sedan få kicken. Är han i dina ögon en spelare som går in i dagens TIK? Och ha då med i åtanke att det säkerligen kommer bli förändringar, med ett el flera backnamn in. Så Högsröm ut är skrivet i sten. Vem av övriga tror du han konkurrerar ut? Jag har inte följt honom sedan han lämnade TIK, vet bara att jag blev vansinnig på han flertal ggr. Spelade opolerat, absolut ingen ES back av normal kaliber då iaf. 

Men visst, är han ett namn som Nubben kanske kikar på, fine. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Det var du inte ensam om. Jag vet inte riktigt var han hamnade snett, men snett hamnade han. Det kanske finns möjlighet att "fiska upp" honom igen och göra en ES-back av honom.
Kommentera

Magnus Rövarn :

Jag anade nästan att det handlade om någonting sådant, för som sagt, jag har alltid uppfattat honom som en stor talang och blev förvånad när han gick till Allsvenskan. Jag har ingen som helst koll på hur bra han är i dagsläget dock.

Kommentera

Bad_Brett: nästa sässe kan han ta en try out!
Kommentera

Edb: snart kommer ju gnagarn tillbaka med
Kommentera

Mycket hackande på backarna men Granath verkar hålla sig hyfsat under radarn.

Där har vi en back som är sämst, seg på rören, slår blindpass, dåligt närkampsspel och han är kapten dessutom - Vilka signaler sänder det?, att det är ok att slå passen på första bästa motståndare? 

Han skulle behöva gå en grundkurs i ishockey under jullovet och bort med C:et på bröstet.  

Kommentera

haggen: Ja de va en rolig period i höstas då
Halonen och granat hypades som nån form av superbackar då dom var skadade .
Kommentera

Skarin:Håller med dig i nästan allt du skrivit.Men den spelare som jag har stört mig mest på(de senaste10-15 matcherna) är M Murley.

Han tacklar inte

Åker till båset som en remautisk sjuk på en sandad gångbana

Ser helt håglös ut.Bort med han, eller bänka han några matcher så vi får en Pikkarainen effekt på han ett par matcher iaf.

Kommentera

Magnus Rövarn : Han är i mitt tycke bättre än minst 4 backar i Timrå
Kommentera

TIK55:  Hjärnsläpp återigen av "Daladuon" väck med dom nåt nytt Tack.
Kommentera

bobrov: Moe? Har du sett några IFSH-matcher eller? Jag har inte gjort det, men är han verkligen bra eller langar vi bara upp hans namn i affekt för att han är egen produkt? Jag kan inte riktigt se vilken funktion han skulle fylla i syfte att förstärka backlinjen. Gemene man verkar ju jämföra honom med Högström och att Moe skulle vara i någon form av särklass. Rent poängmässigt så är det ju definitivt inte så, Högström har gjort 1+2 på fyra matcher i Sundsvall, Moe 4+2 på 23. Båda spelar med minimala marginaler och spelar helt utan nerver vilket i sin tur leder till en del slarv. 

Vidrigt tung förlust igår, men föreställ er hur man hade känt om laget klappat igenom fullständigt. Nu var det inte så. Effektiviteten sket sig fullkomligt kombinerat med en storspelande Gerber, framförallt i andra perioden. Man får helt enkelt välja hur pass olycklig man vill bli efter en förlust som igår, vill man låtsas som att det var årtusendets plattfall så får man göra det. Vill man se lite mer nyktert på det hela  så kan man se det som undantaget som bekräftar regeln, att vi ändå är inne i en bra trend och att laget har lyft sig. Hade Växjö haft Norrena i kassen istället så kanske två puckar till hade ramlat in och då hade vi suttit här och euforirunkat istället. Små jävla marginaler.

25 matcher kvar, jag vet inte riktigt om man behöver extrapolera gårdagen så jävla mycket egentligen. Hur mycket man än gillar att upphöja enskilda matchers betydelse så kommer det svänga i alla möjliga jävla riktningar innan grundserien summeras. 

Kommentera

bobrov: Där har du det enskilt största problemet i dagens Timrå IK. P-E Johnsson må vara en enastående lagbyggare men han är verkligen lika enastående åt andra hållet då det snackas taktiker, känsla för spelet och välja rätt vid vissa situationer. Jag är verkligen livrädd att ha den mannen i båset då vi spelar kvalserie längre fram i vår. En oerhört osäker person som inte riktigt vet varför det går som det går, varför resultaten uteblir. Många är dem som snackar om spets, lika många är dem som vill se en back. Men handen på hjärtat tror jag att ett nytt tränarpar är det mest akuta i dagsläget. Vårt nuvarande fixar inte detta, inte en chans. Nu har jag inte haft förmånen att se de senaste 3 matcherna men jag tror att intrycken från tidigare matcher består. Ett tränarpar som är oduglig på att matcha rätt, ett tränarpar som inte ser det uppenbara och ett tränarpar som inte har någon riktig idé hur man förändrar en gameplan (som för all del är rätt osynlig anyway). Bort med skiten (all respekt).
Kommentera

Moe ha ha ha har nog med spelare med handväskan i handen även tränarna !  Finns inte på kartan att mes perra o ägghalvan clabbe kan få vara kvar nu om NUBBEN inte har blivet påverkad av syföreningens sätt att se på det hela tränare kvar bättre att åka ur.
Kommentera

Knylan: Har sett ett antal matcher med Sundsvall Hockey den här säsongen och på rak hand kan jag säga att Erik Moe inte skulle platsa i dagens Tik.

Däremot så finns det en annan kille i Sundsvall som inte skulle göra bort sig.

Tänker på Oskar. Han har ju dessutom fin anknytning till Timrå. Pratade häromdagen med "Nubben" ang. Oskar och kan meddela att han delar mina åsikter.

Kommentera

Dunc: Jag och Magnus Rövarn hade en liten dialog igår kväll, där den sistnämnde gärna ser Moe i TIK. Jag demostrerade kraftigt emot förslaget. Är man inte bättre än Dahlroth så har man inget i TIK i dagsläget att göra. Punkt! 
Kommentera

Dunc: Japp, vi måste ha in nytt blod av den Johanssonsiska ådran. Nu när Tomas slutar och Thords jobb är högst osäkert (får man anta) så är det en mycket bra idé. Oskar är en bra kille men ingen spelare som lyfter laget.
Kommentera

Dunc: Det var det jag misstänkte, Hamrin har ju varit inne på samma spår också. 

Skulle Oscar Johansson ta en tröja i Timrå och dessutom göra det bra så vore det oerhört roligt, han har gjort resan. 

Kommentera

Knylan: finns tydligen en minmal chans för lockout nästa år. Härligt att Zäta visar att han har sitt hjärta i timrå i alla fall.
Kommentera

putte_patte87: dressed for success!
Kommentera

putte_patte87: uttöver nämda spelare i.Artikelnn anders lindbäck tom wandell sebastian erixon sedan vet jag intte sebastian owuhya är att föredra men de skulle vara ett bra lag rent utsagt
Kommentera

« · 1449578 · »