1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03

« · 2402609 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
BlackBay: Men anfallet har kapsejsat.
Låst ämne

Villervalla: Ja det är så sjukt dåligt passningsspel så vi kommer inte med någon fart alls
Låst ämne

bar mofftak: uselt passningspel. På skridskorna hela tiden.
Låst ämne

Ahpl: Ett skott på mål efter utvisningen.
Låst ämne

Hittar ju spelare på gärdes friåkning som är piggare, trött match
Låst ämne

Villervalla: ...Och när anfallet går dåligt så kommer det snart flyga en puck igenom vårat försvar
Låst ämne

Larmi , otrevlig karl . Stoppar våra chanser
Låst ämne

Villervalla: PP sätt den nu Dahlen!
Låst ämne

Dubbeld: Där blev det farligt nära men nu blir det PP iaf.
Låst ämne

Villervalla: Vad fan gör han? Helt utanför spelet. Det är väl bara att tacka för 5 min PP.
Låst ämne

Man slewfootar väl inte en som ska åka byta , "##¤ tomte
Låst ämne

Dubbeld: slewfoot!! Fan har dom dammat av den gamla förseelsen, har inte sett någon åka ut för det sedan tiden då Leif Boork var coach i Brynäs.
Låst ämne

bar mofftak: 5min o match!!!!!
Låst ämne

Usel ljudupptagning från matchen återigen från Cmore.
Låst ämne

bar mofftak: sällan man ser sånt här idag.
Låst ämne

297: Tim Eriksson åkte på en sådan ifjol
Låst ämne

Svagt PP. Märks att man känner att man har all tid i världen på sig nu.
Låst ämne

Jag vill de Dahlén på Petterssons plats i PP
Låst ämne

Bee: Glacialt tempo. Jävligt onödigt att slösa bort chansen...
Låst ämne

Bee: fan va lamt PP
Låst ämne

The great one: Det är mycket smartness i Hanzl. I PP2, som aldrig ens är nära att få till ett bra spel, så inser han det och istället för att pucka runt ett tag till och slösa tid så lägger han ett magskott på målvakten bara för att få till en avblåsning så att vi kan byta in PP1.

Varför får Hartmann spela PP?
Låst ämne

297: In med Pääjärvi där istället för Hartmann.
Låst ämne

297: Hartmann har det tungt. Riktigt tungt.

Synd att man vaskade 5 minuter PP.
Låst ämne

297:

Använder dom endast kommentatorns mikrofon i kommentarbåset? Makalös dålig ljudupptagning.

Förövrigt, vi måste träna PP. Bygg om bygg rätt.
Låst ämne

Bee: Hartmann är inte bra just nu. Skada!?
Låst ämne

Önskar spelarna kunde utmana lite mer i PP. Nu söker man pass, söker pass, söker pass. Wedin gjorde det dock bra
Låst ämne

297: Varför får Lundin spela PP

Varför har man folk som inte skjuter skott på mål i PP, man hade ju trott att vi skulle skjuta mer på mål efter vi fått 5 minuters tid.

Så jävla bedrövligt PP; Växjö behöver inte ens göra något
Låst ämne

hockeyärnice: Hartmann är sig inte lik denna säsong.... han måste ha nån skadekänning
Låst ämne

hockeyärnice: Han har inte fått till det på hela säsongen egentligen. Både han och Lundin trampar och trampar men till skillnad från t.ex. Lander har de ju inte skickligheten på små ytor där de kan använda skridskor och klubbspets medan de balanserar för att mota bort motspelare, så de blir lite lätta att trycka av pucken.
Låst ämne

Hartmann ska.Inte. Spela. PP.
Låst ämne

Dubbeld: 15-6 i skott. Vi gör en stabil period men är för ineffektiva och skjuter för lite. Vi får nog se upp bakåt i andra perioden
Låst ämne

Älskar Hartmann men nu måste han ställas åt sidan. Värmhed kan ta den platsen.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Det är knappt så att han ska spela alls. Att ha honom i PP är lika dumt som när vi hade en förvirrad Alvarez i PP förra säsongen.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Hade gärna sett Walli få prova på lite tid i slutet av PP
Låst ämne

Bee: Jag håller med, förstår inte hur ante tänker där. Har fan inte sett en enda ljuspunkt i Hartmanns spel denna säsong, således är det lika bra jag håller käft för stora sågen har gått på tomgången hela säsongen där. Eller jag vet! Han har ju ett svinlångt kontrakt så han har gott om tid på sig att hitta formen, det är ju positivt iallafall.
Låst ämne

Zäta75: Växjö är lite som Italien i fotboll förr i tiden. Blir svårt att göra mål om man inte ens lyckas med 5 min pp
Låst ämne

Menlös 1:a period. Hoppades mer på PP:t i fem minuter. Men tyvärr. Inget favoritmotstånd detta heller. Dock nöjd med att vi känns så pass stabila som vi gör. Har goda förutsättningar att fixa denna match med liten marginal och sedan även kunna stå upp på lördag, men vad vet man till slut? Svinigt trött och snart läggdags igen…
Låst ämne

297: Funderar på om det är sättet Timrå spelar i år som gör att både Lundin och Hartmann känns helt off. Nått är det.

Skulle faktiskt önska att Pääjärvi tar Hartmanns plats i andra och i pp. Tror att man skulle få ut mer av honom.

Men men, inte en pissdålig period. Synd som fan att man inte gjorde mer av PP:et bara. Får hoppas på en uppväxling i andra.
Låst ämne

Blir 5-1 torsk ikväll med tanke på detta usla pp. Tack och hej.
Låst ämne

Zäta75: Vi drog väl 5-6 snabba skott på mål i början sen så får vi iväg resterande skott på 5 minuter i PP; Jag fattar inte vad fan det är för kedjor man spelar. Ställer in Hanzl med Hartmann, Lundin och Stenqvist.

Stenqvist kan inte ta emot puck, Lundin är en säkerhets risk i offensiv zon, kan enkelt bli en 4 mot 4.

Hartmann, ja ännu en spelare som inte skjuter på mål.
Låst ämne

Malmö leder med 2-0 efter första. Bra för oss. De får gärna vinna oss sedan klappa igenom på lördag. För jag tänker att de i händelse av vinst inte pallar med att upprepa samma bravad på nytt. Pågajävlarna…
Låst ämne

DJ Hemp: Växjö har ruskigt bra backar. Målvakten Larmi är riktigt vass också. Kanske krävs nån turstuds eller skymning och riktig slagga för mål. Känns som om första målet ikväll blir extremt viktigt.

Kom igen nu Timrå!
Låst ämne

Kerstin_k: Lundin tror jag inte klarar tempot, han drar på sig en massa utvisningar i offensiv zon och hamnar på efterkälken hela tiden. Hartmann tycker jag har blivit rakt ut sagt förjävla mjuk sedan senaste skadan. Han åker runt och glider och ser ut att vara skraj för att skada sig igen. Det kanske är lite naturligt att det blir så men ska han spela SHL-hockey i långa loppet så måste han fan upp på hästen igen. Han har flera nivåer till i sig och antes tålamod kan inte var hur långt som helst.
Låst ämne

Och inte oss…
Låst ämne

297: håller med. Varför man spelar Hartmann överhuvudtaget övergår mitt förstånd. Han har inte gjort någonting rätt på hela säsongen. För mig är han en spelare man borde göra sig av med.
Låst ämne

Men flytta upp Walli och ner med Hartman i 3-4 för helvete. Jag och många har hylla Alvarez men ser fortfarande stora brister kan mycket väl falla tillbaka till samma usla säsong som ifjol hoppas inte det
Låst ämne

297: vi har ett ojämnt lag! Men det är bara fortsätta bygga!
Låst ämne

Sitter på en båt i Hudson river, ska åka runt södra Manhattan strax, 0-0 , hur många matcher har vi spelat där det stått 0-0 efter första egentligen?
Låst ämne

Labban: Enig!
I stället för att peka ut vilka som inte borde få så mycket istid i pp, så pekar vi på att Wallli förtjänar mer tid :-)
Tycker Wedin försökte driva upp passningstempo och åktempo i pp'et medan övriga 8-10 som var inne seeegade ner det hela lite för mycket.
Sedan är det skillnad att göra 4 kassar i pp på ett osammanhängande MIF och spela mot Timo Lahti-äckligt disciplinerat Väcksjö. Litet eldop för Antes mannar i kväll helt enkelt.

Stora + i första är defensiven och utmärkt BP i sllmänhet men Sheriffen o JJ i synnerhet.
För dom som tvekat och velat om sheriffen denna däsong, se om första perren och njut av alla ingripanden och arresteringar. "Han burar in dom"
Låst ämne

Känns som vi är lite "lata" i uppspelen. Slår hellre en långpass istället för att komma med flygande anfall. Växjö läser det spelet hur enkelt som helst.
Låst ämne

« · 2402609 · »