1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592145 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18

« · 2474646 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Zäta75: Fel bild. Hoppas det blir rätt nu med 44 omgångar
Uppladdat:

450x600-shl_0.jpgshl_0.jpg

Låst ämne

Sputnik: Läs och njut! Så jämnt. Vilket getingbo runt strecken.

Tror att det räcker med 2 vinster på de återstående 8 matcherna för att säkra minst play in.

Står fast vid att Brynäs åker ur. Malmö har spelat bättre senaste tiden och det verkar finnas en stor rädsla och panik hos Brynäs och dess fans att åka ur.
Uppladdat:

450x600-shl.jpgshl.jpg

Låst ämne

Ojh-Ajh: Ja och Emils Timråhjärta har inte en annan ifrågasatt i allafall. Snarare att grabben vill för mycket. Han var mer deltagande med ny omgivning nu med, precis som man efterfrågat! Det kommer ändå släppa om han fortaätter på inslagen väg!

Hoppas Ante försöker bygga vidare på detta nu!
Låst ämne

JonteD: ÖP ger Edfeldt cred:
Låst ämne

Zäta75:

Vadå åk dit? Har ju fattat att du ligger i badkaret hela tiden. Inget fel i det, men erkänn i alla fall. Går inte på det där med kallbadet jag. Bara finnar som sysslar med sånt.
Låst ämne

297: Man får ju inte komma med kritik även om den är befogad, det är sen gammalt.
Låst ämne

Andersson: Dom har domarna ja. Men viljan att få revansch efter den orättvisa förlusten mot FBK senast hoppas jag är stor hos timråspelarna.
Låst ämne

9908: ”Men så länge vi vinner spelar det ingen roll, det här handlar inte om mig. Det handlar om Timrå IK.”

Älska EP för det! Han har ju fattat!
Låst ämne

Zäta75: dom har domarna .....
Låst ämne

9908: Färjestad och dess fans lär känna sig hyfsat pressade om de förlorar mot oss på tisdag då de kan missa slutspel. Lännström borta och förhoppningsvis Lander tillbaka, det kan gå!

Hur många förluster är det FBK har irad nu? 4-5 är det väl.
Låst ämne

söder över: Jag kommer skriva ett sista inlägg nu, innan jag fortsätter fira segern mot seritoppen Växjö, och fortsätter vara otroligt nöjd över säsongen vi presterar:

Det handlar inte om att man inte får vara sur när vi förlorar. Det handlar inte om att man inte får skriva i affekt när det ser FÖRDJÄVLIGT ut. Det handlar inte om att man inte får påtala att vissa spelade dåligt.

Det handlar om att man KONSTANT hånar vissa individer. Det handlar om att man tar varje minsta chans att hänga ut någon, några eller grupper. Det handlar om att, helt utan konstruktiv kritik, påtala gång på gång att den är sämst, den tränaren klarar inte av denna nivå, den nationaliteten är panikvärvning.

Snälla skilj på konstruktiv kritik, eller för all del affekt, mot denna monumentala jävla kavalkad av skit som inte tillför ett dyft någonsin. Eller kanske att vissa håller med i stundens hetta för att man är less.

Det finns ett par sådana. Det är dessa det riktar sig mot. Och nej: Du kan inte stå oemotsagd bara för att du håller käft om ditt konstanta jävla affektskrivande bara för att vi vinner.

Så. Glad helg!
Låst ämne

9908: Så det du efterfrågar är att dom som skriver dåliga saker när det går dåligt ska också skriva dåliga saker när det går bra för att vara konsekventa supportrar?
Låst ämne

Bee: mycket är väldigt trevligt med Empa11. Ser alltid det förbannade ljuset och har alltid ett halvfullt glas.

Du beskriver det bra.

@Empa11: det är aldrig sådär svartvitt som du vill presentera det.

Timpis E var inte bra idag. Han var inte oduglig i varenda byte och han var säkert inte giftig i båset.
Men han var inte bra till sist ändå.
Han nådde inte upp till ”sitt märke” för godkänt.

Det har inte Timrå Ik som lag gjort de senaste matcherna heller.

Men kritiken är inte hat det är frustration och ingen supporter gnäller för att man avskyr Timrå Ik eller Kapanen eller Tim…

Eller Stenis…

Det frustration över att inte få den produkt man vet och blivit visad att dom har kapacitet till…

Så förvänta dig inte massa pudlande…

Njut av positiviteten som flödar ist.
Låst ämne

Sputnik: Tycker Växjö kan ha fler dåliga dagar . Vill INTE att dom vinner serien
Låst ämne

Otrolig skön seger mot
Plast duplo laget nr.1
walli är grym,match efter match
förläng,ge den lönen han vill ha
Låst ämne

Bee: Ja idag höll jag igen min kritik på Emil härinne, även om jag muttrade flertal ggr över hans beslutsfattande i offensiv zon. Tycker ändå överlag han steppade upp idag och hamnar mer i sin rätt i anna omgivning, som önskat!

Bra arbetsmoral idag, även om jag faktiskt kan känna att Växjö var rätt håglösa också.
Meen nu har vi häng och förhoppningsvis får vi se redan på tisdag att detta inte bara var en dålig dag på jobbet för Växjö. 😁
Låst ämne

Zäta75: Precis som mot Öret gör hela laget ett bra dagsverke. Skönt med utdelning i PP igen, viktigt i kommande matcher.

Gott arbete från hela laget men vill plussa några lite extra:
+ JJ, hans lägstanivå den här säsongen är förbannat hög. Jag säger som Peps "Hög standard".
+ Walli. Slarva inte bort förlängning på honom Kimmo-Ante.
+ Sheriffen är tillbaka på fin nivå igen. Vinner närkamper och stämplade några frimärken vid sargen.
+ Hartmann jobbar hårt, rejält och gräver fram många puckar.
Låst ämne

Bee: Gliring? Antingen responderar man precis med det jag uppmanar till, eller så står man fast vid hur man brukar skriva. Luleå var dålig, Örebro var det inte. Lag spelar bättre och sämre. Vill man bygga sitt supporterskap från att vara så inihelvete jävla kritisk till allt och alla så fort vi förlorar, sen ba låtsas som ingenting när vi slår seriens bästa lag och inte pudla på att man nyss dömt ut vissa som gjort avgörande mål så fine.

Men det då får man tåla att jag skriver ett sådant inlägg.
Låst ämne

DJ Hemp: Åk dit och titta så får du se. Väldigt hälsosamt att bada kallt dessutom

Inför Färjestad lovar jag nog det igen
Låst ämne

9908: Jättekonstig gliring.

Det var väl ganska uppenbart att Timrå spelade skitdåligt de senaste två matcherna. Folk blev, som fans blir, sura. Nu spelade de mycket bättre, och fans blev glada.

Det är ju liksom inte att laget förlorar, utan hur man spelar.
Låst ämne

297:

Kom igen nu. Vi behöver inte dra en slagga på någon när vi redan vunnit. Bara om vi förlorat.
Låst ämne

Pinaceae: Nä, kung.
Låst ämne

9908: ja nä men hockeysnack har bara varit en konstant berg-och-dalbana i 20 års tid med ”heaven or hell” i varenda omgång men just idag vill du ha en avbön, ok? Precis, skitsamma. Fokusera på nåt relevant.
Låst ämne

Pinaceae:

Tänker att han möjligen lägger sig i ett skönt tempererat vatten i det egna badkaret och låtsas att det är i Vängåvan. Folk har alltid varit oärliga utåt och kommer att vara det igen. Sådan är mänskligheten.
Låst ämne

Andersson: Färjestad har vi ändå spelat bra mot, Växjö var en ”omöjlig” uppgift. Nu när vi dräpt det monstret så är det bara att åka ut och dra ett slagga rakt i huvet på mitell i båset och köra över dom. Enda som var dåligt ikväll var att ingen drog ett slagga i huvvet på rödreinar Jönsson i Växjös bås och ta ner honom på jorden lite.
Låst ämne

Zäta75: Var på plats i NHC arens, och har inte läst igenom inläggen. Men utgick Lander i 3e perioden?
Låst ämne

Pinaceae: Ärligt talat, det går väll inte att bada i vängåvan? Den är väll träklädd/övertäckt hela vägen in i maj?
Låst ämne

Underbar kväll kära timråiter!

Men alltså.. Det är ingen som vill pudla lite? Typ: ”Fan, jag är alldeles för affektfull så fort vi inte vinner, och dömer ut allt från finnar till stjärnor”? Bara liksom för att vi slog ett av seriens bästa lag precis. Typ, man kanske inte borde ta sån jävla stolthet i att ge skit i tid och otid? Bara falla ner på knä och inse att man inte kan hantera att även ett lag som Timrå får förlora?

Inte? Ok. Skitsamma. Ikväll är en kväll av firande!
Låst ämne

Pinaceae:

Finns det ens något vatten i Vängåvan så här års?
Låst ämne

Pinaceae: Alltså det finns så mycket att säga om detta men ska försöka hålla mig kortfattad.

Sjukt jävla underbar seger och Växjöplastspöket är dödat! Möter vi dom i slutspel så tror jag inte de kommer känna sig helt bekväma efter detta.

Alla gör en bra match i princip. Härlig kämpamoral idag även utan Lander i 2 perioder. Fortsätter vi såhär kommer det ramla in fler 3 poängare

Dahlen visar vägen med 1-0 och vae bättre än på länge åker skridskor kämpar och tar initiativ. Hartmann fortsatt het och Walli underbar som vanligt. Saknar ord för hans prestation. Johansson tät där bak

Nu skiljer det 4p bara upp till Örebro på 3e plats. Färjestad på tisdag blir en slutspelsmatch rakt av. Förhoppningsvis med Lander tillbaka. Färjestad är i fritt fall vad är det 4-5 raka förluster och viktiga spelare borta. Ska de vända trenden eller ska vi lyckas vinna mot även dom äntligen? Det blir superspännande. Räknar med lika stor kämpamoral som idag.

Fira nu kära timråiter. Det ska jag.Badar strax i vängåvan
Låst ämne

Zäta75:

"Underbart! Firar ikväll och kommer Bada i vängåvan som utlovat. Får nog lova det oftare framöver"

Bildbevis
bildbevis
bildbevis!
Låst ämne

Villervalla: Vidrig?
Låst ämne

JanneH: Grattis Timrå!
Låst ämne

Ma69us:

Ja, exakt det där lyckades vi med idag. Hur svårt kan det vara egentligen? Bara att ta med oss den känslan in i kommande vecka också. Hoppet om topp 6 lever ännu. fbk borta är ingen omöjlig uppgift. Fråga oik.
Låst ämne

HKN: Checka av Boogey-teamen bara . Sen slutspel
Låst ämne

Väldigt skönt att vara på plats och vinna idag! Nu gäller att vi tar Färjestad på tisdag. 3p ska hem!
Låst ämne

BlackBay: Apropå det… vart tog kattan vägen efter första perioden?
Låst ämne

Modo : Friskt vågat men hästen vunnit . Nej inte riktigt än men modos senaste månad är ju inte bra . Vad ledde dom med som mest , 25 p ?
Låst ämne

Presskonferanss finns nu på Timrå ik hemsida mm 🏒💪🇨🇦💯🍺
Låst ämne

She: Kan du sluta trolla hela tiden med dina ständigt negativa inlägg.
Har du inget vettigt att säga är det bättre att hålla tyst istället för att ständigt mobba dina hatobjekt.
Du måste vara en bitter människa.
Låst ämne

DJ Hemp: Grunden är bra, enkelt, tydligt försvarsspel, ta vara på chanserna framåt, utdelning i PP!
Låst ämne

JanneH:

Kan så vara, men nu ska vi väl inte förta våra grabbar deras heroiska insats för dagen. Så många BP vi tvingades döda och lyckades med det. Vill bara hylla kollektivet Timrå IK och inte hänga ut enskilda hjärnsläpp från Erix… nej, just det. EP avgjorde väl antagligen matchen via sin geniala 2+2 dessutom. Borde fått en assist till Walli tack vare den aktionen.
Låst ämne

Vet ni om rabbuslingar att nä mor min var 20 å Bulla va 19 så kör hann henne till Småland!😅
Söder om Sundsvall var dä tvungna å stann pga Bulla va för full!!!😅
Ä så stolt å glat för kvällens vinst så ikväll ta ja taxi till Eksjö å sup lätt 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sputnik: Kan ju förövrigt tala om att Edfelt sköter sig exemplariskt mot Mora!!!!👍👍👍👍👍🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

DJ Hemp: kan ju eventuellt vara så att plastsjö hade lite tomt i den mentala tanken efter seriefinalen mot SAIK i torsdags
Låst ämne

Brodda13: Jo, dock så var väl Brynäs situation lite extra speciell. In kommer Lindbäck och sållar men får ändå typ stå alla matcher.

Vi får hoppas på en Norrena-Lundqvist situation där de sporrar varandra istället. Växjö har ju växeldragit rätt mycket denna säsong med, Rögle med etc. Så nog går det att balansera upp det rätt bra.

Men då är det ju extra viktigt att bästa målvakten för dagen får stå, så det inte blir nån uttalad förstemålvakt redan från start.
Låst ämne

Kerstin_k:

Kan bara säga att man hade rätt inställning inför matchen. Förväntade mig inte alltför mycket, men var inte uppgiven på förhand. Kunde Malmö krossa dem, så kan vi bara inte vara alldeles chanslösa. Om botten kan slå toppen bör även mitten kunna rå på den. Sedan visade Timrå upp sig från sin allra bästa sida. Kämpade som fan och bärgade tre skapligt rättvisa poäng. Special teams visade sig vara vårt speciella vinnarvapen idag. Firandet pågår för fullt och glasen står inte tomma långa stunder. Smålandsklass över det 🍻
Låst ämne

Brodda13: Inget konstigt tycker jag. Bara att fördela matcherna jämnt.
Skulle nån ha en dålig dag, byt till den andra.
Men viktigt för båda att förstå att dom båda är första målvakt.
Borde funka!?
Låst ämne

Brodda13: Adla Walli nu för fan!
Låst ämne

Tycker att vi har en hämnd att utkräva på FBK.
Domarna med Claes i spetsen, rånade ju oss på en säker seger förra matchen!🤢
Låst ämne

« · 2474646 · »