1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592609 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18

« · 2474924 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Lite kuriosa. Skönt att vi fick göra mål i numerärt underläge, första för säsongen. Nu är det faktiskt bara Växjö som inte gjort mål Shorthanded av alla lag i SHL. Såklart inte fokus i PK men ges möjligheten så varför inte. Skellefteå har gjort hela 9 mål i PK och leder därmed den statistiken överlägset, värt att se upp med när vi möter dem på torsdag.
Låst ämne

Egentligen är det sjukt att Bulla inte fick fler matcher i Tre Kronor, ännu sjukare är att radarparet Bulla och Tåget aldrig spelade i landslaget ilag.
Låst ämne

Ojh-Ajh: ÖP ger Edfeldt cred och vår Skellefteåman ger Didde cred. Kul!

youtu.be/jt_fMAp59MY
Låst ämne

SMÅLAND: Eksjö! Vi får ta en deg på Via Venetto innan avfärd till Oskars i mars!!!!!
Låst ämne

Zäta75: Det var ett tifo i estetisk klass med vad jag och valfri här på forumet skulle kunna slänga ihop.

Hade nog kört någon av dessa istället:

Bocken överlevde, annat för Brynäs

Bocken benådad, Brynäs bekymrat/besvärat

Bocken fredad, Brynäs ohedrad
Låst ämne

DJ Hemp: Andra tider föder olika typer av individer. På den här tiden betydde nog den plats där man hade sina rötter betydligt mer än hur det är idag. Nu är nu men då var då.
Jag hittade följande rader som väl kan sätta punkt för vårt letande:

"En av Timrå IK:s allra mest legendariska spelare genom tiderna Bo "Bulla" Berggren ser tillbaka på tiden som hockeyspelare.

När Bo "Bulla" Berggren var 7-8 år fanns det hockeyrinkar överallt, så intresset för sporten kom naturligt.

– Man bodde på rinkarna så fort man hade tid, säger Bo Berggren.

Efter TV-pucken och pojklandslaget insåg Bo att intresset hade chans att bli karriär.

Under en träningsresa hos NHL-laget Boston Bruins blev Bo erbjuden kontrakt i klubben, men klubbkänslan och lojaliteten mot Timrå IK var så stark att han tackade nej.

– Jag visste att om jag stannade så skulle Timrå inte ha någon chans att ersätta mig, säger Bo Berggren."
Låst ämne

Detta hånade Leksandssupportrarna Brynäs med idag

"Bocken stod kvar. Brynäs brinner"

Manner var väldigt dämpad, besviken och arg i intervjun efter matchen. Såg ut som han höll på att få ett utbrott av jobbiga frågor. Undrar hur länge han sitter kvar. Många obekväma beslut måste fattas inom kort.
Uppladdat:

450x600-brynas_1.jpgbrynas_1.jpg

Låst ämne

Villervalla:

Litar också på Bulla. Har träffat honom personligen. Tänker ändå bara att alla står sig själva närmast.
Låst ämne

DJ Hemp: Det var ju inte samma ofantliga summor då som det är idag, han fick ju säkert garantier också att allt skulle funger. Ja jag tror på honom att det var som han sa.
Låst ämne

Rip Kirby:

Visst, men det handlade nog inte bara om det. Finns inte en jävel på denna jord som inte ser till sitt eget bästa. Inte du, inte jag, inte Bulla…
Låst ämne

DJ Hemp: Han ville väl inte sätta lagkamraterna i skiten. Fritt tolkat av undertecknad.
Låst ämne

Rip Kirby:

Bullisen borde faktiskt ha tagit chansen i Boston Bruins då det begav sig. Var det verkligen av 100 % lojalitet till Timrå IK som han gav fan i det eller kanske att han trots allt kände en viss trygghet i att stanna kvar hemma i byn framför att flytta över Atlanten? Antagligen en kombination av det hela. Litar aldrig riktigt på vad folk säger…
Låst ämne

Villervalla: I sina glansdagar mätte Bo Bulla 190 cm/89 pannor. Så att kalla honom bjässe är inte att ta i.
Låst ämne

Tänkte på ceremonin idag, Lander som inte är en liten pjäs var faktiskt mindre än Bulla fast han hade skridskor på sig, Bulla var en riktig bjässe.
Låst ämne

9908: mm likadana fast väldigt olika!

Samma förening i hjärtat iaf!

Alltid något! Hhahaha!
Låst ämne

PippdollA ikväll rabbuslingar 🎉🎉🎉
Låst ämne

DenRöda: Ja, Didde gör det han ska göra, Svensson bidrar med sina styrkor! Det gäller att hitta roller och att för dessa spelare, rollen i spelet! Det gäller för spelare att ta den roll som dom är satta för! I längden så är det laget som vinner , oavsett poäng framåt/bakåt! Har tittat speciellt på EA senaste matcherna! Har inte kanske, det bästa +/minus men så jävla nyttigt/ bra i det defensiva spelet!
Låst ämne

Tom Topp: Didde är kung på att käka puck!
Låst ämne

Ma69us: Klart man måste få ha kommentarer och åsikter på lag och spelare..det är själva iden med sport och supporterskap.
Det värsta man som supporter vet är inte att förlora.. det är när fullblodsproffsen ställer in skridskorna och mest ser ut att vilja vara nån helt annan stans.
Låst ämne

Ma69us:

Håller självklart med dig fullständigt i det där. Kanske att ditt inlägg inte var riktat mot just mig? För jag kan bara säga att du har alldeles rätt och käftar därför inte emot.
Låst ämne

Ma69us: Jag skiter i Brynäs, skiter i LHC, Leksand IKO, MoDo, Löven, Djurgården! Jag vill att det ska gå bra för Timrå IK, det är det enda jag bryr mig om⚪️🔴⚪️🔴
Låst ämne

297: Didde ska inte ha puck, men jäklar vad bra han är utan!
Låst ämne

DJ Hemp: Som supporter och oftast som betalande åskådare måste man få ha kommentarer! Det är väl det en supporter är till för?! Spelar laget bra men förlorar så kan man hitta syndabockar som har missat mållägen! Spela man bra och vinner så är allt på topp! Men det finns alltid saker att förbättra!
Förlorar laget, ja då kan man alltid hitta orsaker til förlusten. Ibland så måste man helt enkelt erkänna att motståndarna varit bättre just denna dag/kväll! Det jag inte kan godta är, när spelare under match ser ut som om det är en träningsmatch! Jag kräver som supporter och betalande åskådare att varje spelare och ledare går till match fullt laddade för att kriga om tre poäng! Ger alla 100%, varje match, så är vi jävligt jobbiga att möta, för vilket motstånd som helst! Jobba, kämpa, gör ert bästa⚪️🔴⚪️🔴
Låst ämne

297:

Klockren analys. Tjafset härinne är inte alltid så mycket på hockeymässiga grunder. Det är bara livet.
Låst ämne

DenRöda: Vem hade ens en sämre dag idag? Tycker det var en kanonmatch av i princip alla spelare. Den kollektiva arbetsinsatsen var fem plus, Växjö var inte ens dåliga, dom uppträdde som ett topplag och det gjorde vi med. Håller med om Didde, han har varit ”osynlig” i flera matcher nu och det är ett riktigt bra betyg för en defensiv back.
Låst ämne

297: Utan att behöva spy galla över någon som haft en sämre dag, så kan vi alla hylla Didde idag tycker jag. JÄVLAR vad han slänger sig framför skotten. Bastant.

Eller.. vi hyllar hela jäkla laget som vinner varenda (i princip) kamp. Rindell som ger ut enorm tryckare i sargen. Mieho (tror jag det var?) Som delar ut en redig bröstvärmare i mittzon i 3e perioden. Fantastiskt!
Låst ämne

297: Ok, sparar skrämdumparna till en framtida dust.

Ditt andra stycke håller jag faktiskt med om. Vi får avsluta där.
Låst ämne

X-Län:

Men det stämmer ju inte alls för dem längre. De bara förlorar mot precis varenda lag. Även om jag faktiskt känner vissa sympatier för MoDo, så visar de bara gång på gång att detta med SHL inte riktigt är deras grej. Det där olycksaliga kvalet mot Leksand för några år sedan var tydligen deras uttåg för en lång tid framåt. Har gärna fel, men i nuläget är de bara rent patetiska.
Låst ämne

Ge fan å annalysera ikväll!!!Nu drick vi lätt ikväll 😂😂😂
Låst ämne

Tom Topp: Instämmer. Skillnaden är att vi vinner mer än vi förlorar. Väldigt knepigt 🤔
Låst ämne

297: Haha vet du vad Olle, jag orkar inte ens. Absolut, jag pudlar. Jag är precis lika monumentalt jävla kritisk mot allt och alla så fort vi förlorar. Jag är otroligt konsekvent i att jag dömer ut lagdelar som ”finnarna” som misslyckade värvningar av Kapanen. Jag vill att EP ska försvinna från laget. Jag tycker att Ante förmodligen inte har det som krävs.

Så uttrycker jag mig, under matcher där vi ligger under och så fort vi förlorar. Och oftast mellan matcher. Ej efter vinster dock.

Jag pudlar! Jag har ju också skrivit negativa saker!

Så! Du har rätt. Jag hade fel. Det här med affekt som jag menade och ändå förklarat rätt tydligt vad jag menar, pekar ju precis på att man under match uttrycker känslor.
Låst ämne

Vad är det här? Det börjar likna Brynäsboken!
Låst ämne

297: Finns många poliser här i forumet.
Låst ämne

9908: innan du nu sätter dig för att sammanfatta ännu ett batteri av screenshots där jag skrivit något dåligt om EP eller Alvarez eller Freddan eller Hartmann eller Sam Lofqvist eller Johan Backlund eller Linkan.

Kom ihåg att vi alla vill att Timrå IK ska lyckas även om vi har olika åsikter på vad den bästa vägen till framgång är.
Låst ämne

SMÅLAND:

Om det är ok för dig så tar jag helst det där snacket om privatlivet via bubbla. Svarar i så fall där förr eller senare. Forumet är inte till för det.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0:

Får väl se om det sker välförtjänt till slut, men vi är i alla fall överens om att avsky fucking Löven.
Låst ämne

9908: nä jag refererade till det andra du skrev:

” Men alltså.. Det är ingen som vill pudla lite? Typ: ”Fan, jag är alldeles för affektfull så fort vi inte vinner, och dömer ut allt från finnar till stjärnor”? ”

Det jag pekar på är att mycket av det du själv skriver är i affekt så du är inte i en position att peka finger på nån. Men du verkar skriva ganska mycket som du sedan inte tycks komma ihåg. Tycker bara att du lugnt och sansat kan fundera över detta och väga det innan du vill ha upp dina supporterkamrater på giljotinen.
Låst ämne

Zäta75:

För att kommentera det du skrev. Minst play in har jag räknat med sedan länge. Går upp och ner under säsongen för alla lag. Blir mest irriterad när vissa skriver att vi lär få kvala eller att det är slutspelat efter omgång 52. Bara löjligt att tro något sådant.

Är dock tyvärr sjukt övertygad om att Malmö försvinner från SHL-kartan senare i vår. Har liksom ingen betydelse hur bra man spelar mot topplagen, då man likt förbannat ändå lyckas torska mot skitlagen därnere varenda gång. Kommer inte att förändras lagom till play out. Lider som fan med dem samtidigt som jag bara blir så satans less på att det sedan i höstas är slut på livehockeyn för min del.
Låst ämne

söder över: ”Jag äcklas av ditt sätt att inte acceptera andra människor och de behov som kan uppstå under passion.”

Okej, men då är vi likasinnade då? Du äcklas över att jag har åsikter om hur folk uttrycker sig. Jag äcklas över hur folk bara njuter av att få uttrycka sig negativt om våra spelare så fort vi inte vinner en match. Ska vi skaka hand där?
Låst ämne

297: Alltså Olle, snälla du:

”Det handlar inte om att man inte får vara sur när vi förlorar. Det handlar inte om att man inte får skriva i affekt när det ser FÖRDJÄVLIGT ut. Det handlar inte om att man inte får påtala att vissa spelade dåligt.”

Detta skrev jag ordagrant, citerat, på inlägget du svarar på. Läs det en gång till.

Men jag förstår, med alla fibrer i min kropp, att du känner dig träffad av det som skrevs.
Låst ämne

9908: fäll ner pungen och landa. Du anklagar folk att skriva i affekt och sen skriver du inlägg som:

”Hur FUCKING Jävla svårt ska det vara att INTE begå ett uppenbart Jävla misstag i EGEN zon med SEKUNDER kvar perioden???? Jag vill inte hålla på att hänga ut individer men för i Jävla HELVETE!!!!”

Och: ” Vårt BP suger Fittröv ikväll. Men sånt jävla minus för kommentator Lasse som ändå 2ggr väljer att säga ”krävs mycket för att få utvisning i slutminuterna” när vi åker på något domarna tagit resten av matchen. Hallorans situation är ju ändå med 8 min kvar? Alla som normaliserar detta kommer jag hata från och med nu.”

Kom ner från din höga häst nu och andas lite. Du får en massa likes på din uppläxning och sen tror du att du är Jesus men du är lika mycket misär-timråsupporter som oss andra. Prova att söka på ”fitt” och ditt användarnamn och se hur många träffar du får och sen kan du komma och läxa upp andra om att skriva i ”affekt”.
Låst ämne

DJ Hemp: med nuvarande form,nej.
Däremot har dom visat att dom har kapacitet att göra de när de stämmer.
Låst ämne

DJ Hemp: Hur går dä mä kärringa rabbusling????
Låst ämne

DJ Hemp: Nej.
Jag verkligen avskyr Löven och precis allt med dom men… dom går upp i år o det gör dom välförtjänt!
Låst ämne

DJ Hemp: Nej!
Låst ämne

9908: men dina svordomar i ridderlighetens namn är ok.

Supporterskap ska in i boxen som accepteras…

Jag anser att det lallas på rätt friskt ibland med Di Leva vibbar, rosa moln och myspys i kommentarer kring elitidrott.

Men alla är vi olika och jag respekterar din syn på hur du vill att Timrå ska supportas. Jag äcklas av ditt sätt att inte acceptera andra människor och de behov som kan uppstå under passion.
Låst ämne

MoDo lyckades just med konststycket att torska på straffar mot Hästen som tidigare hade 0-12 vad gäller statistik i OT. Vilka jävla losers de är egentligen. Finns det någon här som har den minsta tanke på att de kommer att gå upp i vår?
Låst ämne

DJ Hemp: Jo nu. Jag la till rätt bild men ändå blev det den gamla först som jag sparat över. Skumt.
Låst ämne

Zäta75:

Den där tabellen är inte uppdaterad med dagens matcher. Okej, rätt bild nu. Ingen fara.
Låst ämne

Zäta75: Ja 1 poäng bakom FBK, det trodde man inte för några veckor sen. Ändå har vi förlorat en del. Det betyder ju att FBK varit nästan ännu svagare..

Det K A N gå!
Låst ämne

« · 2474924 · »