Hahl Bundy 2.0: Det är bara att konstatera att vi har en ”sån” säsong där allt helvete som kan hända också händer. Vi får ingen kontinuitet i laget eftersom vi ständigt har 4 ordinarie på skadelistan och jag säger det igen, det är en jäkla prestation att ligga på 6:e plats ändå.
297: Ja den här säsongen kan dra åt helvete. Det är närmast ett mirakel att vi har ett slutspel att vänta med så PISSdåliga förutsättningar som vi har.
Känner mig nästan helt likgiltig inför avslutet av säsongen. Ge mig bara Silly season och framtidstro.
Zäta75: Kan vara allvarligt om skadan är högt upp insidan benet. Men isåfall hade det sprutat blod, vilket det inte såg ut att göra. Är nog ingen fara med Hartmann, men säsongen är nog körd, tyvärr.
Nä nu tappade man sugen på hockey! Träffade en Växjö supporter nu, dom åkte tolv inatt och så händer sånt här! Men det är bara att hoppas att det går bra för Hartmann!
Zäta75: Du kan vara lugn. Aortan missades med cirka 1 meter eller så. Delas i iliaca-kärlen vid navelnivå ungefär, som sedan delas upp vid några tillfällen (femoralis och en del grenar ut från den) innan det blir a poplitea (i knät).
Bee: Det ser ju mer ut som ett hugg än som ett skär, tycker jag. Med lite tur orsakade skridskon ett mindre sår, men med artärskada som leder till att det börjar störtblöda och att det var därför de upptäckte skadan på en gång. I så fall behöver inte skadan vara extremt svår och stor.
Men jag spekulerar. Mest beroende på att jag vill att det ska ha gått så bra som möjligt.
Jnttik: var ju en filmning utan nåde på Sylvegård när dom får matchens enda pp också. Skulle ha varit en kvittning. Växjö har haft ”tur” med domaren än så länge.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Och så klart, krya på dig Hartmann.