Modano: Strökollat matchen då jag varit upptagen med annat idag. Emil. P kanske växer när han får spela som center och blir mer delaktig i spelet? Kanske köra Emil.P som 3:e center till nästa säsong och alternativt förlänga med Hanzl, eller in med ny toppcenter? Sen förlänga med EA så har vi vår centersida spikad.
Kul att Juel tog chansen och visar vilken bra målvakt han också är!
pingvin: Tråkigt med 5 sek kvar Leksandsvinst. Vår lucka ner hade varit ännu större annars
Nåja 3p mot Växjö när de flesta hade räknat med 0. Nu gäller det att vi tar 3p mot Örebro på tisdag också. Annars är inte denna vinst inte värd lika mycket
Sputnik1: Ja, som jag skrev tidigare idag tycker jag att Emil P kommer mer till sin rätt som center. Det bör man fortsätta med. Han kan då göra uppåkningar i mitten som hände många ggr idag och vi fick tryck
Zäta75: Ja jag vill minnas att jag vurmade för Emil som center redan förra säsongen! En position han spelat tidigare i karriären. Om än inte lika frekvent som vinge.
Andersson: Återigen funkade min speljinx då jag spelade på motståndarna och Timrå vann. Kommer spela på Örebro på tisdag och hoppas att trenden fortsätter mot ett lag vi har haft svårt för
Men vilken stabilitet det blev bakåt när lyytinen fick mer speltid! Karljäveln är bra!! Det kommer göra ont att se honom i Leksand. Men alla sex backar var bra, med lite extra plus till Erixon och Didrik. Förutom Lyytinen då!
Zäta75: Stabil som satan, han förtjänar en bra lön, hoppas man prioriterar. Tråkiga med Lyyten är hans mindre stabila skadehistorik. Stora problem där även innan han kom hit.
Måste lyfta Miehos insats idag. Var en av få som konsekvent lyckades låsa fast pucken i offensiv zon, vilket gav oss välbehövligt andrum. Den förmågan är Snuskigt viktig i ett stundande slutspel
Rico01: All cred till jobbet Kevin gjorde, men jag tror David som gör intervjuer och sköter media nu tar för sig lite mer och inte är lika passiv, bra grejer!
Dahlén har rätt. Helvete vad WHL leder laget just nu. Oerhört tunga och farliga där ute. Undra om inte dom är topp-3 kedjor i hela shl just nu.
Underbart med tre poäng efter Hartmanns skada och på Jontes hyllning. Apropå den; vilken fin hyllning och ett magiskt tifo. Perfekt längd på den (se och lär Modo). Jag blev tårögd där.
Hörde nått (kanske är nämnt redan - Roxette på mig i så fall) om att Hartmann inte fick hälsenan avskuren. Det rörde sig om muskeln. Bara att hoppas att det inte är allt för allvarligt.
Trycket i slutet var det gåshud på. Det och lagets uppoffrande spel.
Kerstin_k: WHL är en nivå utöver det vanliga. Helvete vad dom kommer vinna matcher åt oss under slutspurten. Tycker precis som andra här att EP kommer mycket mer till sin rätt som center. Erixon och Didde sjukt viktiga defensiva kuggar. Dom har inte världens bästa puckkontroll, dom kan ibland uppfattas som alltför ospelskickliga men fan, ett lag måste ha defensiva jättar också. Lyyyyytinen, Gör allt för att han ska stanna för tusan. Sån kontroll på allt han gör, iskall när det behövs, följer med i anfall och skapar oreda hos motståndarna.
Satt på D, så otäckt med Barre. Man ser helt plötsligt bara hans huvud sticker upp och han vinkar förtvivlat samtidigt som Växjöspelaren drar honom mot båset. Så otäckt knäpptyst det blev. Förhoppningsvis "bara" en mjukdelsskada trots allt då..
Kerstin_k: Bra initiativ av Dalle att snacka engelska. Tycker vi haft en tendens att ledare/spelare kör på svenska, men nu har vi ju endel finnar och en tjeck så kanske bättre hålla sig till engelska för lagsammanhållningen.
Greven: Åh, herre min skapare! Jag var tvungen att jobba hela dagen i dag och såg matchen i efterhand. Jag är helt svettig nu efter slutsignalen. Vilken kämpainsats! Man är en stolt Timråsupporter i kväll!! Saker och ting man kan konstatera efter dagens match. Först och främst: var är den plastsupporter som i förmiddags sa att vi skulle glädjas så länge vi kunde. Haha. Dahlén valde inte Växjö för att han har ett hjärta och inte vill spela med ett gäng losers med plasthjärta. Pettersson ser piggare ut än på länge. Juel gör en kanonmatch! Känns skönt att ha två matchvinnare i laget. Wedin är bäst och har alltid varit en personlig favorit. Nu har vi två motorer som skapar poäng åt oss. Bland vår skadeskjutna backsida vill jag i kväll ge en speciell eloge åt Erixon. Han var mäktig i kväll och jag är glad att han är kvar nästa år, så länge han får vara skadefri. Jag känner tillförsikt inför framtiden, och då har vi ändå ett uselt PP. Tack, pojkar och flickor för en oväntad glädje efter jobbet! Älska Wedin, älska Timrå! ❤️
Kerstin_k: Och 2 nya poäng av Hållander idag. Ingen spelare i Timrå har varit så dominant som Fille är just nu med sin form sedan vi såg Jonte i allsvenskan, den saken är jag säker på.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Kul att Juel tog chansen och visar vilken bra målvakt han också är!