Tom Topp: "men verkar ändå ha gått bra! Det känns jävligt skönt!"
Han missar resten av säsongen och det krävs operation, gick det så bra tycker du? Var väl knappast snack om något livshotande när han fick en skridsko på vaden.
jå1: Ja man lider med Barre, santidigt som det är ett tungt tapp.
En karaktär som steppar upp när det är tuffare spel och framförallt tappar vi nu vår enda högerskjutande forward inför slutskedet avs serien och slutspelet.
Synct: nu tycker ju att människan Sebastian Hartmann är klart mycket viktigare än ett ishockeylag! Men där verkar det som att vi har olika uppfattningar!
Synct: Ja inget ont om Kevin, men det kändes lite krystat och rätt repetativt i hans inslag.
David minns jag var med i en del sändningar man hade i Hockeyallsvenskan när man hade med Nubben i en slags studio. Och man fick ett proffsigt intryck av honom då.
Tom Topp: "nu tycker ju att människan Sebastian Hartmann är klart mycket viktigare än ett ishockeylag! Men där verkar det som att vi har olika uppfattningar!"
Vi kanske har olika uppfattningar om situationen och skadan, men verkligen inte vad som är viktigast mellan en människas välmående och en hockeyspelare för ett lag.
Synct: Han kommer att återhämta sig. Klart tråkigt men en skadan som inte påverkar honom livet ut i jämförelse med t.ex hjärnskakning . Allt handlar inte om den här säsongen, Timrå eller hockey.
vonDöbeln: jag tycker utvisningen var klockren. Det är ju en helt medveten krock med en icke puckförande spelare. Tas för få sådana speciellt i 3-3 där det nästan alltid leder till friläge att plocka bort en försvarare.
Huring : Jag säger det igen, för mig som såg med tillgång till repris och slow-motion så vart det riktigt tråkiga besked under omständigheterna, för folk som satt på plats och inte hade en aning om vad som hände så förstår jag rädslan, jag pudlar.
Synct: vi satt så vi hade knappt en aning om vad som hände! Hade det varit en en pulsåder t.ex så tror jag att jag hade slutat bry mig om hockey! Men bra att du pudlar, hockey är inte allt här i världen!
Andersson: 6 matcher kvar 76p. Det kommer att räcka långt med hemmasegrar mot Örebro och Oskarshamn närmsta veckan plus en av de 3 sista matcherna mot LHC, Leksand och Luleå. Då landar vi på 85p det bör kunna räcka till topp 6 fast vissa tror på ca 88p
Vinn mot Örebro och Oskarshamn så blir det bra och vi slipper stor press på slutet om inte Leksand går rent dvs.
The great one: Hade det varit omgång 33 hade jag kanske köpt det. Men med 6 omgångar kvar är det nog bäst att börja sätta laget/kedjorna/backparen inför det som komma skall.
10473: Vill bara säga att jag tror att Örebro hemma på tisdag blir nyckelmatchen om vi ska komma topp 6. 3p där och det känns väldigt bra. Tror att vi förlorar mot Skellefteå och vinner mot Oskarshamn.
Hoppas vi kan gå på energin vi fick från denna match mot Örebro och slå dom för en gångs skull. Vi har haft väldigt svårt mot dom. Hoppas på en full arena som hjälper laget. Mycket viktigt att vi kommer topp 6 om säsongen ska bli lång som ni vet.
Zäta75: Vi krigar på med det vi har. Men långt i ett slutspel känns som en utopi i dagsläget med tanke på skadesituationen, och diverse annat. Frölunda i en kvartsfinal och jag är lite mer optimistisk haha.
Zäta75: vi har tre nyckelmatcher på slutet där vi möter närliggande LHC, LIF samt LHF på rad... matcher som verkligen kan avgöra streckstriden i slutet. För övrigt har jag sluspelscenariot klart för mej... Vi möter Frölunda i kvarten som vi städar av rätt enkelt. Sen blir det Växjö i semin och det blir nog en rätt reko resa med tanke på årets plusstatistik på dom. Finalen blir lite svårare men det har varit jämt skägg med 2-2 i matcher mot FBK i grundserien så vi fixar bucklan efter sju dramatiska matcher.
Zäta75: Allt jag ber om i ett PP är, Dahlén, Hållander, Wedin, Pettersson, Hanzl.
Nu kör man 5 forwards med, Lander, Hållander, Wedin, PÄÄJÄRVI, LUNDIN. Det skär sig något oerhört när man väl ska toppa ett PP med 5 forwards.
Antes esse i rockärmen är alltså att slänga in 5 forwards och då har man Pääjärvi och Lundin med, jag blir en broken record här jag vet, men jag blir fan helt galen. Jag skiter i hur ett potentiellt andra PP ser ut, dom ska spela max 30 sekunder, pucken ska in till varje pris innan det.
Zäta75: såg precis reprisen, åh fy jag fick rysningar framförallt när Växjöspelaren börjar vifta i halv panik, o släpar ut Hartmann. Hoppas han blir helt återställd 🙏
Kollar lite nu i efterhand, Växjös mål, EA tappar skäret i mittzon. Eronens blir bortgjord framför Juel och slutar sedan spela, blir helt stillastående, en krockar in i honom för att han står stilla och Växjöspelaren står vid målet och gör mål. Eronen ger upp för lätt, han måste lära sig spela tills det är avblåst.
Måste bara flika in att det att vi skulle vara mest skadedrabbade av alla börjar likna en "sanning" som inte ens ifrågasätts. Däremot har vi haft ett osannolikt jävla skadeutfall bland backar.
Greven: Har man sett MoDo haverera mot Leksand, är inget klart, innan det är klart. Men unnar gärna HV en vända till i allsvenskan, så mycket pengar dom slösat bort
8225: Ni har gjort en sjuhelvetes säsong hittills, jäkligt starkt att slå LHC borta också men det enda som blir skillnaden för er nästa säsong är väl att ni kan värva två starka spelare till. En räddningsplanka ryker ju då Oskarshamn lär åka och ett starkare lag kliver upp så jag tror ni får en liknande säsong. Och jag utgår från att ni hänger kvar, det är för många lag som har underpresterat i år. Örebro, Rögle och sen som förväntade dåliga HV71 och oskarhamn. Tycker ni placerar er ovanför dom rent sportsligt men Örebro och Rögle gör inte två såna säsonger i rad, inte en chans.
För vår del så är vi väl där Örebro var för två år sedan. Folk förväntar sig sig att vi ska landa på plats 6-8 och bara med och utmana men jag vet inte om man nånsin ”etablerar” sig som topp 6 lag. Man etablerar sig som topplag (Färjestad, Växjö, Frölunda, Skellefteå) eller så slåss man i realiteten om plats 5-10.
Som ett slutord till nästa säsong så tror jag inte det handlar om vilka pengar ni har att köpa spelare för, jag tror det handlar om vilka spelare som överhuvudtaget blir lediga och vad ni är villiga att betala dom.
Synct: Jag blir också sur på att de inte kör Dahlén, Hållander, Wedin, Pettersson, Hanzl tillsammans i PP. Lundin och Pääjärvi ska inte vara inne 1 sekund i PP. Kanske Pääjärvi i 2a då
8225: rent statistiskt så räcker det med tre fyra poäng till för er, och det var väl fan om ni inte skulle fixa! Sedan om det blir playin eller inte? Nja jag vet inte, men huvudsaken är att Oskarshamn åker ut, sen är jag nöjd!
Timrå Isstadion: Vi har dessutom varit väldigt effektiva senaste tiden. Gjort fler mål än motståndarna fast vi skjutit färre skott. Hoppas det fortsätter. Vi har potential att göra ännu fler mål
Tror att Wedin kommer att bli ännu farligare nu framöver nu när han fått utdening och mer självförtroende
Zäta75: Om man ska ha Hanzl eller Lander är lite klurigt, Hanzl är mer spelskicklig, men Lander har ett mycket bättre skott. så lite 50/50 där. Men Ante kommer aldrig testa något sådant, det kommer vara två stycken PP's så all kan vara med och leka, tills vi är nere på 2%.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Han missar resten av säsongen och det krävs operation, gick det så bra tycker du? Var väl knappast snack om något livshotande när han fick en skridsko på vaden.