Zäta75: man måste ändå ha ambitionen att ha två PP-linor som funkar. Kör man den uppställningen du föreslår så kan den andra uppställningen lika gärna spela boxplay sina 60 sekunder.
Det jag tänker är att Wedin kan spela med vem som helst, ha än hittar ytor och har ett ruggigt skott. Hanzl Lundin och Dahlén ska inte spela med varandra, dom skulle söla ut fler puckar än vad dom skulle ha skott på mål. EP vet jag inte om han ska spela PP öht. Otroligt lågt pucktempo.
Tom Topp: Playin mot Er vore ju världens bästa bonus,för alla involverade, men kan vi bara vara sämst tolva är säsongen i hamn
Kan till och med tycka att ni borde få erat efterlängtade guld, nu när hemvändarna är tillbaka. Dock trist med den tunna backsidan, men anfall är bästa försvar
Tom Topp: Tror ingen utomstående förstår eller inser vilken oerhörd bragd TIK gjort med tanke på alla skador som drabbat klubben under säsongen. Man ser även nu när nån blir skadad så står dom upp och gör allt och lite till för att vinna för Hartman. Inte konstigt att man får en tår i ögat när man ser vilket otroligt lag man håller på.
297: Kollar lite spelschema framöver. Linköping har ett tufft schema, FBK, Växjö, HV och Frölunda kommande 4 matcher. Där tror jag dom inte plockar många poäng. Bra läge att kliva om dom i tabellen om vi kniper Örebro och Oskarshamn hemma.
Timrå Isstadion: En på förhand fullständig utdömd backsida har dessutom varit extremt skadedrabbad. Trots det är vi ett av SHL:s bästa lag att stänga matcher. Modomatchen räknas inte i nån parameter. Man får alltid välja bort en match, det är sen gammalt. Modomatchen är matchen som aldrig spelats. Den hände i nåt parallellt universum, i en galax långt, långt borta. Utöver den är vi defensivt jävligt stabila, är det nåt som saknas så är det en fantastisk offensiv. Men som sagt, vi ligger på en f.n stadig 6:eplats. Det är fanimej inte bajs
Sputnik1: Värmhed är ju med! Och vi har verkligen ett lag som spelar med hjärta! Men det är väl som någon sa, 13 stycken i dagens trupp har spelat i Timrås juniorlag! Sånt visar sig när det är lite tufft!
TIK_TIK: Måste också säga att jag gillade det senaste youtubeklippet efter matchen.
Fastnade särskilt på hur ödmjuk Dahlén är, sitter inte på några höga hästar utan lyfter fram hur WLH kedjan bär laget och att resten av laget skall hänga på dom.
Tom Topp: Om man ska tro ST verkar det inte särskilt sannolikt att Hanzl blir kvar nästa säsong. Lite dubbla känslor där. Rätt dag är han en grym spelare. Men jag tycker han har sett oinspirerad ut på sistone och inte fått ut så mycket av sitt spel. Lägger man till att han har ett skapligt lönekuvert så kan jag ta om han försvinner.
Funderar lite över hur Kapanen tänker kring forwardssidan till nästa säsong. För sanningen är att vi just nu får ut max (?) av Wedin - Lander - Hållander. Däremot går det inte lika bra för resten av anfallarna. Dahlén och Pettersson kan betydligt bättre och jag hoppas få ut mer av dem både nu och till nästa säsong.
Spontant funderar jag på hur kombon Dahlén - Pettersson - Johansson skulle fungera. Johansson kommer ta ytterligare steg till nästa säsong och han är rak i sin spelstil. Vad tror ni andra?
Vargher85: Visst han har ett skapligt lönekuvert men han leder också interna poängligan utan att nånsin vara stjärnan i matchen. Han kommer att bli saknad.
297: Ja, är ju inte barra att ersätta Hanzl. Lundin bör man släppa, Andersson har jag gärna kvar om han fortsätter köpa sin roll, och till rätt peng. Gissar på att vi får två nya centrar nästa säsong.
Bissy kväll, så man är väl lite Eronen här (= inte först på pucken), men: för jävla härlig lördag! Och för jävla hemsk. Lider verkligen med Hartmann, och ett rejält avbräck för Timrå. Han har inte haft någon höjdarsäsong, men tunga pjäser behövs i ett slutspel. Och vi vet alla vad han kan göra när han hamnar i zonen. Förjävla trist.
Men matchen i övrigt var rätt underbar. I vanliga fall skulle jag karvat mig själv i armarna över att vi skjuter 0 (n o l l) skott på mål i sista, men nu njöt jag bara. Plastsjö fick smaka egen medicin. Vi tråkade skiten ur dom där 20 minuterna, och lyckades hålla dom på utsidan. Vackert. Så går det när plast möter trä.
Och Juel var ju hyfsat magnifik. Pudelläge för dom två sista målvaktsuttagningarna. Jag blev vansinnig över att JJ fick stå igen mot HV, jag blev irriterad över att Julle skulle få den här otacksamma matchen istället. Och så går båda in och gör varsin kanonmatch. Well played, och dumstrut på moi.
Hyfsat psyke ändå, att kliva in sådär efter någon månads bänknötande och bara agera vägg. Följsam, rejäl, reptilsnabb. Respect.
Nu hoppas vi att Lyytinen håller, och att EA:s vikariat på backen avslutats. Inget ont över honom, men det är helt uppenbart olika tekoppar att backpraoa mot Växjö jämfört med mot HV. Helvete, så han hamnade i skiten. Hyfsad skillnad när Lyytinen gick in och bytte av honom på heltid.
Wedin! Som sagt, nu börjar han tagga igång på allvar. Håll dig hel! Din kedja har något stort på gång.
Snygg hyllning till Jonte också! Och snyggt tal i omklädningsrummet. Gillade verkligen klippet där man fick följa med in efter match. Mer sånt!
Hörrni! 3e segern mot Plastsjö den här säsongen. Jävligt imponerande. Och ännu mer imponerande att vi håller vår 6e-plats och t o m börjar nosa uppåt, trots det här extrema debaclet på backsidan. Och trots att vi egentligen ständigt spelar lite under vår uppenbara potential. Det finns mycket mer att få ut ur den här truppen. Dels få tebaks backar, dels få ordning på vårt PP. Det borde inte vara möjligt att vara så usla i den spelformen med den här kvaliteten vi har. Riv ner hela PP till grunden och bygg upp på nytt. Börjar den delen funka, så...kan vi fanimej ha ganska mycket hockey kvar att spela den här säsongen.
297: ja hur vi kan ligga top 6 med en konstant skadeskjuten backsida (som redan på förhand såg svag ut) och ett undermåligt PP (inte för att vi får några PP med oss) är ju inget annat än ett mirakel. Att vi skulle kunna gå hela vägen är en utopi men när Timrå får ihop allt kan vi slå alla men kan vi göra det över 7 matcher? Tja, why not?
JanneH: frågan är inte vad vi kan göra i ett slutspel i år, frågan är vad vi kan göra i ett slutspel om tre år. Vi har också surdegar som måste sållas ur truppen. Lundin, miheho osv. Vi har inte idag laget som kan slåss om sm-guld men vi har en kärna av hemvändare som, med rätt kryddning, kan få hela vägen.
297: lite orolig att många av de hemvändarna är lite väl gamla om 3 år. Jag hoppas fortfarande på denna säsongen men ska bli spännande att se vad vi kan mönstra nästa säsong.
JanneH: Om 3 år har förmodligen Wedin, Pettersson och Lander passerat sin prime, Dahlén och Hållander är dock i perfekt ålder då. Men ska vi gå för det med denna kärna är det inom kommande två säsonger det måste ske. Enligt mig då. Backsidan måste få ett lyft också.
Helt okej match mot en av seriens tuffaste lag pågående av deras kompakta spel, tycker Timrå hittar vägar som ibland ställde det rejält för dom.
Måste också ge en stor eloge till både Växjö spelaren som var inblandad i olyckan och Jönsson. Respekten höjdes rejält för dessa herrar. Växjöspelaren som direkt förstod allvaret och hjälpte till och var sen väldigt ödmjuk ik media. Och Jönsson på presskonferensen, klass rakt igenom
JanneH: kan ju tänkas att hemvändarna inte ska vinna guldet åt oss utan bana väg för andra att ta det. Hållander kan ta det, Dahlén kan ta det. Kanske Lander och EP är där för att plöja vägen?
Vi tar inte guld med nuvarande lag men kan vi hela tiden bli lite bättre, tappa färre och behålla fler, då kan vi va där om 2-3 år.
Att det finns bra supporters i Plastsjö eller vilken annan förening som helst tvivlar nog ingen på. Men när halva publiken lämnar arenan mitt i ett slutspel för att titta på Innebandy så får växjö finna sig att bli kallad plastsjö många år till.
Dessutom har dom alldeles för enformiga ramsor i klacken är en till sak som stör mig utöver deras tråkiga spelsätt.
Men deras pp i går imponerade. Vilken fart pucken gick med mellan spelarna var imponerande att se. Sen att det inte blev mål är bara att tacka å ta imot så klart för Timrå.
Tom Topp: jag var lite irriterad när dom gasta/sjöng från bortastå när vi hade ceremonin för Dahlén . I bland ska man visa respekt kan jag tycka. Men det vände när dom visade respekt för Hartman sen. Fast det gör väl alla när det händer allvarliga saker på isen. Då är alla enade ❤️
Rätt skönt f ö att inte LIF å Lule kan gå om efter de spelat sina hängmatcher. Lite orolig att LIF bara jobbar med långa streakar. Efter 7 raka torsk väntar 7 raka segrar?
10473: Har dock för mig att Borgman var med på bilden AB hade på den här sportchefsutfrågningen med Kapanen för några veckor sedan. Kanske minns fel dock, vore ju en otrolig värvning.
Mcmac: Det var han, men dom listade honom som drömvärvning. Dom satt inte på någon information om att han skulle kunna vara aktuellt eller att Timrå var ute efter honom.
10473: Jag tror att det ligger något bakom dessa rykten. Med Borgman klar tillsammans med Nässen kan det börja lukta SM-guld chans. Vi får hoppas att dessa rykten stämmer. Precis vad vi behöver 91 kg tung och stabil back med ett bra skott.
Det jag tänker är att Wedin kan spela med vem som helst, ha än hittar ytor och har ett ruggigt skott. Hanzl Lundin och Dahlén ska inte spela med varandra, dom skulle söla ut fler puckar än vad dom skulle ha skott på mål. EP vet jag inte om han ska spela PP öht. Otroligt lågt pucktempo.