Hälge: så är det bara att gå och lägga sig för att vakna upp imorgon till den dag man längtat till sen slutsignalen gick i Karlskrona. Nu är vi där...SHL...det ska bli så underbart roligt,nervöst och spännande. Jag känner på mig att det blir poäng i morgon och nu hoppas jag att det börjar laddas i supporter stugorna för nu ska vi bära fram våra grabbar till stordåd. Alla till ladan i morgon.....liten som stor...ung som gammal för vi är Timrå och vi ger aldrig upp !!!!
Veteranolle: "Hela hallen är ni klara" var ju gångbar senast vi var uppe i finrummet. Men kanske inte lika effektiv om vi bara blir drygt 3000 pers i morgon... :)
tjobba: Idag ska vi bara njuta av att det är Shl premiär i Timrå. Visst är det fantastiskt att vi har ett lag i högsta serien i ishockey. Vi ska med små medel kämpa mot penningstarka lag. Men när det gäller oss på läktaren ska vi visa att vi håller hög shl klass och det visade vi redan i kvalet i våras. Och vem vet det kanske är långa köer till biljettkassan i kväll som sträcker sig ända till sibylla kiosken i sörberge. Nu laddar vi för matchen....och kom ihåg att motivation slår klass i alla lägen.
Första 15 är kanske den bästa period vi gjort på flera år, vi är bättre än svenska mästarna och spelar enkelt utan misstag. Sista 5 är katastrof, precis som vi föll ihop mot LHC. Tack och lov håller vi ut.
Olle: Skönt med paus så de får snacka ihop sig. Jag har inte sett en enda minut, men jag lyssnade på sista 5 i första. Låter betryggande med din beskrivning dock. Högt tempo och klokt försvarsspel som på den gamla goda tiden, dvs. i mars i år. Kämpa Timrå!!!
Ni kommer lira slutspel till våren, tro mig, jag hade väldigt låga tankar om denna matchen för eran del, men jäklar vad ni kör på, ett typiskt Timrå-spel, hög fart, köttar på, fan vad roligt att ni är hemma igen!
NI kommer inte bli ett bottengäng, jag har inte alls den känslan.
Grym förstaperre! Precis det här spelet man vill se. Många snabba och bra spelvändningar. Lär bli tufft att hålla i, men klart positivt att man kan köra på så här. Lär ge råg i ryggen. Viktigt att vara jobbiga as fuck hemma också.
Man måste sätta dessa fyra spelade perioder i nån sorts perspektiv. Vi har ett väldigt ungt lag där många aldrig spelat en minut SHL-hockey. Att klaga efter 80 spelade minuter är meningslöst. Matcher svänger fram och tillbaka. Momentum, som Leif Boork uttrycker sig. Jag ser tillräckligt med positiva tendenser för att känna mig hoppfull. Inte minst när det gäller Hållander och Olofsson. Sjukt coolt att se dem snurra i anfallszon mot svenska mästarna. Och Berglund och Boyce får mig att tänka på Axelsson och Sundh. Två perioder till med samma attityd och vi tar tre poäng i kväll.
hubbenorlen: Spelet de visar upp förtjänar betydligt mer än 4350 åskådare! Hade jag inte haft 180 mil till arenan hade jag varit på plats och skrikit mig hes!
Woody: ja låg siffra men jävlar vilket drag det är här på plats! Klacken har verkligen nått en ny dimension då hela sektionen utnyttjas, riktigt roligt!
Nu får ni fan steppa upp i tredje. Har pengar på en etta just pga att ni har en match i benen och går på rus i första hemmamatchen för säsongen och att Växjö har premiär och all press på sig, dom ska ju bara vinna enligt alla.
Men i andra verkar rosten ha släppt för dem, skönt att svedberg står emot än iaf. Upp en nivå i tredje nu så ettan håller.
Jockz: Inte lika stabilt i andra men ändå tillräckligt stabilt för att vi ska hålla undan. Gud vad jag önskar det här laget en vinst ikväll. Blir en nagelbitare i tredje.
Jockz: Härligt! Jag räknar med att klämma in en hemmamatch i december. Då räknar jag med att vi ligger i mitten tabellen och de stora drakarna har Timrås sensationella inledning av säsongen på alla löpsedlar! Håll grytan kokande!
Woody: Skellefteå-, Mora- och Röglesiffror. Jag tror att det är vad vi rimligtvis kan förvänta oss. Jag tycker iofs att det är skitsamma. Heller kvalitet än kvantitet. Stämningen som de på plats förmedlar ikväll är toppklass i SHL.
Lite klassisk inför får det också bli.