1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592487 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 3752 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det är nåt
Jag läste på www.hockeymagasinet.com där det står så här på transfer:"Nyförvärv:
Klara:
Philippe DeRouville (-74) mv Ayr
Robert Jindrich (-76) b Kentucky
David Halvardsson (-76) b Rögle
Viktor Wallin (-80) b HV 71
Tommi Rajamäki (-76) b TPS
Niklas Nordgren (-79) f Sundsvall
Juha Hautamaa (-73) f Ilves
Mikael Simons (-78) f Mora
Niclas Thorén ass. tränare Sundsvall"
=8 spelare + 1 tränare
"Förluster:
Klara:
Boo Ahl mv HV 71
Pasi Petriläinen b TPS
Robert Schnabel b Nashville
Stefan Klockare b Skellefteå
Jörgen Eriksson b Sundsvall
Tomas Nänsén b Sundsvall
Anders Huss f slutar
Mikael Lindholm f slutar
Nik Zupancic f
Marcus Sjöberg f Mora, Sundsvall, Europa
Magnus Salmi f Halmstad
Kent Norberg ass. tränare (blir sportchef)"
=11 spelare + 1 tränare
Är det jag som har missat nåt nyförvärv ??
Kommentera

Sv: Det är nåt
dalakille:
Nu vet inte jag hur du räknar, jag får det till att vi ställer upp 22 spelare iår, precis som ifjol, 23 efter jul.

Och frågan om skador så har jag bett till min gud, att vi ska slippa det,,,,Men Peo lät så glad på intervjun så det fixar sig,,,,,

Någon fler än mig som tänkt på det att blir vi helt utan målis igen så har vi ju Nicklas
Kommentera

Det är nåt
..... som inte stämmer riktigt. Timrå har en mindre trupp nu jämfört med förra säsongen, hur ska man kunna hålla en bra standard med tanke på att det är elva (11) spelare som lämnat truppen och endast åtta (8) nya. Det skulle väl inte skada att ha några som kan fylla ut vid eventuella skador va ??
Kommentera

Sv: Modo börjar med fjanteri ala Djurgården
Modo's marknadsansvarig säger appropå fjanterier:
"Just nu lutar det i alla fall åt att det blir någon typ av örn." ÖRN !!! japp Släpp iväg örn-konceptet till MoDo för några hundra lax och vi kör fram Tallarna på allvar !
Kommentera

Modo börjar med fjanteri ala Djurgården
Läs på bifogad länk.

Nog borde det bli över 3000 på fredag?!
Kommentera

Sv: Marcus Sjöberg
Patrick:
Tänkt tanken att kanske varken Timrås eller Gärde, är Öppen såhär års för allmän åkning,,,,,,

Och det blir väl det om de två, ska ränna runt på isen då dom inte har kontrakt med någon,,,,,,,

Och vad jag förstår så ska dom spela med NSK på lördag så det är himmla konstigt att dom tränar i deras hall???

Såg själv Philipe De Rouville, häromdagen i TIMRÅS ishall snacka om att jag vart brydd, han bor ju på Hawai,,,,
Kommentera

Det jag inte får att gå ihop är vad de gjorde i just Njurunda. Hade de tränat/åkt skridskor i någon av Timrå IKs eller Sundsvall Hockeys ishallar hade jag inte reagerat, men Njurunda av alla ställen? Det är väl ingen av dem som bor där ute väl?

Eftersom mitt hjärta klappar för Njurunda så kan man ju alltid hoppas på att dessa herrar blir ett offer för de nya övergångssummorna och att de samtidigt inte får några proffskontrakt i utlandet. Vad som kvarstår då är att antingen lägga av eller välja en klubb på låg nivå som inte behöver betala Timrå några pengar. Njurunda är en sån klubb. Det skulle inte kosta Njurunda någonting vad jag förstått (se länktipset). Kanske de tar ett år i Njurunda för att sedan gå gratis till Sundsvall Hockey året efter? Det är i alla fall en teori som tilltalar mitt NSK-hjärta...
Kommentera

Sv:
Kommer vi att se Peo i Tre Konor under hösten? Se länken...
Kommentera

Friskan:
Säker på det, är väl smartare att träna efter matchen då man vet vad man gjorde för fel,,,,,,,,,,,,,

Hmmmm,,Men klar ett par skär kanske före, skulle nog inte skada,,,,Men har dom inte typ fri åkning nu i hallen,,,utan klubba eller nå,,,,,
Kommentera

Sv: Första isträningen gick åt helvete
Friskan:
Vilka krav du kommer med,,ideer?? Men jag tackar, för att få sådana krävs att man har en liten hjärna i funktionsdugligt skick, Men där ifrån jag gick in (Kortsidan) Var det avspärrat åt det hållet, Och man får ju tänka på hällsan med, ingen liten j-la promenad runt hela rinken,,Och tänk ifall det var avspärrat där med?? då hade man lagt ner en j-la massa energi i onödan och kanske blivit svettig på allt ihop,,,,Nä! så man fick lugnt sitta bredvid en sittplatts räv, på en kvarts ton, Med en macon några meter ifrån sig, Inärheten av kaffe Termosen....
Kommentera

Patrick: OM de nu ska vara med på Lördag, så är det väl isf lämpligt att de tränar före matchen för efter matchen är det väl ingen ide :)
Kommentera

Marcus Sjöberg och Jörgen Eriksson åkte lite skridskor i Njurundas ishall häromdagen. Ska Njurunda göra två superförvärv eller hittade inte Sjöberg & Eriksson till rätt ishall när de ville åka av sig lite? Ska de vara med på lördag måntro? Men varför skulle de då åka skridskor flera dagar innan...? Mystiskt värre det här....
Kommentera

HH: Du kom inte på iden att gå några meter????då hade du ju kunnat stå på din vanliga plats.
Kommentera

Japp!! då har man inte sovit på flera nätter, då man legat och grubblat över en sak, var det någon som såg det,,, hur kommer fortsättningen att gå,, kommer några repricalier,,Det är f-n inte lätt då man fick genomgå en sådan grym otrohet och så nära också, Var den vaken??? mitt kära Västra stå, så att den såg det?? kommer den att välkommna mej ändå?? Såg den att jag satt på lilla rumpen, på sitt,,,,,Men jag lovar det vaaaaaaaaar första och sissta gången.

Och vilken j-la ångest jag har, Då jag miss skötte mej så grymt och inte tog seden dit man kommer och anpassa sig, ja okey då var inte meningen att jag skulle apploderda, vart bara så av gammal vana, F-låt om jag ställt till med något..
Kommentera

timmotej: He he du var rolig du.
Kommentera

var det någo n som var å tittade på isträningen igår??
var de ågra sjärnskott av nyförvärven ??
Kommentera

Jörgen Eriksson är på väg till Tyskland, vet ej klubbadress ännu.
Kommentera

Sv: 1700 på första Ispasset
Måste ju säjja att jag blev väldigt imponerad när jag kom in i Ladan igår, trodde faktiskt aldrig att det skulle vara så mycke folk, men det är ju bara ett bevis på hur många som verkligen tycker om Timrå. Hoppas det kommer många fler på fredag!

*Längtar till fredag*
Kommentera

Smokey: Tack! Ska leta nått sånt men tror du verkligen håller med tanke på att flaggan är hyffsat stor?
Kommentera

Laken: Han var nog på innebandy...
Kommentera

Kongo: Ställer frågan återigen. Vart var du på isträningen...?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Jag gissar på Henrik Melinder...
Kommentera

Jimmy: Det är det som är frågan... Jag vet faktiskt inte. Men något ligger i luften...
Jag snokar vidare.

Flaggpinne:

Jag är expert på flaggor. Prova med ett teleskopfiskespö. OBS att pinnen kommer att klassificeras som vapen i Globen (om du inte lyckas krama en vakt) och i Linköping.
Kommentera

Smokey: Vilka ryktas det om då? Är det Jörgen o Sjöberg, eller kanske nån fler junior?? Förresten kommer det bli Arboga som blir TIKs nya farmarlag???
Kommentera

Sv: Roligt?
Kongo: Sorry! Jag ber om ursäkt till dig o alla andra HOIFare...

Förresten tråkigt att ett sånt klassiskt lag som Heffners/Ortviken inte längre finns, av vad jag vet så är väl dem de enda Medelpadslag förutom Timrå IK (W/Ö) som spelat i högsta serien, har för mig att de var upp en säsong i början på 70-talet... O så sent som 90 så gick de upp i Div1 (nuvarande Allsvenskan) men tackade nej till spel där av någon anledning som jag skulle gissa har nåt med ekonomi att göra...
Kommentera

Ang Frölunda Indians: aldrig hört talas om "Vilda Västern" gossar?
Kommentera

Friskan; Du behöver ej vara på plats utan är det Gretzky så vinner du släckaren. Jag bevakar din ev vinst.
F: jag kan ju inte skicka släckarn nu för då vet ju alla vem den hemliga gästen är !
Kommentera

Tror faktiskt att det kan vara Börje S som kommer eller ??
Har jag rätt så kan du ju skicka släckar´n med en gång...
Kommentera

Bo "wasa": En av världens bästa spelare genom tiderna? Då gissar jag på Starostenko!!!
Kommentera

Bo wasa: Då gissar jag inget mer eftersom jag vid den tiden på lördag befinner mej i Luleå.
Kommentera

Friskan; Kanske rätt ! (?), den som först gissar rätt får en brandsläckare från Länsförsäkringar. Svaret ges på lördag kl 15.00.
Kommentera

Bo wasa: Åhhhhhh....är Gretzky med??
Kommentera

Första isträningen gick åt helvete
I Arboga alltså. TIK-Bergslagen sände givetvis över en stödtrupp för att skåda IFK-Arbogas båda inlånade TIK:are Fredrik Mannström och Tony Westerlunds första skär i Arbogas ishall.
Inställt! Tekniskt fel.

Nya tag i kväll.

Är det fler TIK:are på väg till Arboga? Det går sådana rykten här nere.
Kommentera

Idag tisdag morgon är det 1.240 sålda biljetter till matchen NSK - TIMRÅ på lördag. 60 biljetter finns alltså kvar. Ring 30820 eller åk ut till kansliet i hallen och köp din biljett.
Vill Du vara med och träffa en av världens genom tiderna bäste hockeyspelare skall du inte missa denna match !!
Kommentera

Sv: Veckans citat
TGO: Ja det var verkligen läckert........och sen blev man ju ordentligt påmind om vad fruktansvärt obekväma sittplatserna är.
Kommentera

japp, nu är jag verkligen imponerad. 1700 personer på första träningen. Helt otroligt. 3000 mot Skellefteå???
Kommentera

Marcus Sjöberg
Nu har timrå ik haft sin första isträning, då kan man undra vad händer nu med Marcus Sjöberg, blir han klubblös eller?. Jag har hört att mora hade varit iskalla och ville knappt ha honom längre. Om han skulle gått till Sundsvall borde det vara klart redan.
Han kommer knappast tillbaka till Timrå, kanske som assisterande bänkvärmare då lr?. Jag funderar också på Jörgen Ericsson (osäker på stavning). Blir han också klubblös?.

Båda dessa spelare borde ju platsa i många allsvenska klubbar.

Undrar bara om det är nån som vet nåt eller hört nåt om hur det ska gå för dessa 2 grabbar.
Kommentera

250kg kärlek:
Egentligen bojkottar jag dig för att jag tycker du skriver värdelösa inlägg och stavar som en kratta, och dessutom har dålig humor. Men jag gör väl ett undantag, med tanke på att ditt senaste inlägg faktiskt håller hyffsad nivå.
Jag spelade i det sista HOIF laget som fanns. Alltså på 90-talet. I kattlådan fanns det då sittplatser.
Kommentera

Kongo och E2P: Tycker att det är på sin plats att ändå konstatera hur örnen ändå vunnit många timråhjärtas själ! Fanns inte många som ( vad jag tror) visade upp dessa sagolika tallar som med många medel har försökt att exploatera sig igen?
Jag såg nån i natt, eller i går kväll som stolt visade upp sina tallar och bar dem med bravur. De flesta hade inte anmärkningsvärt svårt att bära örnen på sitt huvud, sitt bröst, eller på ryggen.

Jag ser 2 tallar som det ultimata, men det var bättre förr.

En kombination mellan tradition, kultur och nytänkande vore ju att ha en örnjävel sittandes i en haschplanta, där man vid sidan om såg det historiska, en stor grann talljävel.

En fråga Kongo: Hade ni sittplatser när du lirade? ( om vi bortser att sittplats var i en snödriva)
Kommentera

E2P:
Klockrent! Det bästa som skrivits sen jag skrev mitt senaste inlägg.
Även om jag personligen skulle vilja skrota örnjäveln helt.

eaglan:
Du är totalt okultiverad och har ingen talan.
Kommentera

Jimmy:
Riktigt ursprunligen är Tigern Johansson från min gamla klubb; Heffners/Ortvikens IF.
Kommentera

Självklart kan ju örn prylar finnas kvar till försäljning men stilrena produkter tillkommer.
Kommentera

Jimmy har defenetivt en poäng angående FBK och Brynäs. Varför inte helt enkelt göra en tröja med bara TIMRÅ IK på bröstet och sedan har man en liten örn logga på ena överarmen och tallarna på den andra. Colorado har väl ngt "snömannen fotavtryck" på någon av armarna.
Det jag stör mig på mest i denna fråga är att, jag anser (liksom många andra med mig) att Timrå IK är ett klassiskt och anrikt hockeylag och när man är det så skall man inte behöva hålla på med sånt här trams(läs amerikanisering). Anledningen är väl självklart att man vill sälja mer prylar och det är klart att det säljs väl kanske fler saker nu än innan Örnen men då är ju frågan om inte det har tagits fram betydligt fler saker nu sedan örnen kom, då är det väl inte så konstigt om det säljs mer?
Nä, ta fram fler stilrena produkter kepsar, tröjor osv. det enda som behövs är att de är röda och vita och att det står TIMRÅ IK på dem
då kommer de att sälja sig själva. Jag personligen kommer aldrig att köpa en pryl med örnen på!
Kommentera

Jimmy: En örn som sitter i en tall kanske? =)
Kommentera

Ja han är både kass på engelska och tråkig. Det ska vara lite underhållning av presentationerna av spelarna tex att säga "Och till sist nummer 29 Markus Maaaaathiaaaasooon! Alltså mer utdragning av presentationen. Kan ge mig fan på att många inte vet jag snackar om nu.
Kommentera

Ja, Tigern som spelade i Brynäs är ursprunligen från Timrå, precis som många andra stora brynäsare, TIK o Kiruna är väl de som stått för bifs framgångar...

Sedan så kan man väl ha både en tall o en örn.. FBK o bif har ju inga vargar eller tigrar som märke på tröjan...

Örnen i introt var mkt snygg tycker jag, men på tröjan så kan man väl ta tebaks tallen...
Kommentera

Det är bara att låta sig imponeras! Efter att ha besökt ladan ikväll så måste man lyfta på hatten för hockeyintresset i kommunen. Tur man tar betalt när serien börjar annars skulle det inte räcka med en hall som tog 15 000 pers.

Kul att se alla gamla som nya göra entré.

Tänkte avlägga mina tankar om nyförvärven:

# Hautamaa och Rajamäki såg mkt laddad och nästan lite tagen på sängen inför ett får man säga massivt stöd från publiken. Roligt också att Hautamaa säger att det var en av anledningarna till att han valde just Tik. Peltomaa hade berättat om Timråpublikens enorma stöd, och det var kanske det som fällde avgörandet vad gällde hans val av klubb. Grabben kan också svenska, kunde säga "finnjävel" bla...
Hautamaa kommer att bli bra, och med sin komiska läggning också vara en som lättar upp stämningen i laget. Rajamäki förutsätter jag är bra eftersom han varit ordinarie i TPS i flera år.

# Philippe verkade lugn och sansad, och som sagt med grymma benskydd- konstigt att han kunde åka skridskor med dessa bergsväggar.

# Både Halvardsson och Nordgren verkade medveten om vilken chans som väntar de båda. Båda verkade mkt stolta och taggade inför uppgiften att bära Timrås örn.......

# Jindrich är den jag tror kommer att vara den som kommer att dominera av de nya i Timrå. Tror stenhårt på den karln- verkar kunna hur mkt som helst. Peo lovade också nästan att vi kommer att få se Jindrich i tjeckiska landslagströjan till vintern. Han vill till NHL, och ska ta sig dit med hjälp av Timrå!!

# Simmons och Wallin vet också vad det handlar om och kommer att ta chansen de får!

I det stora hela ser det mkt bra ut- bättre än förra året- definitivt!

Unga grabbar som verkligen vill kriga, vill vinna, vill bly hyllad, vill till NHL och kommer dit om man lirar med ett sånt härligt gäng som Tik!!

Min favvo Peltomaa, ja vad säger man om den karln??? Nästan äckligt grym!!! Helt renrakad med det där skägget och med en hjälm man återfann på Lill- strimmas tid...... Snacka om respektingivande!!!
Dessutom verka han bli hyperfarlig framåt: Har aldrig sett Freddan släppa in så många mål som han gjorde från Peltos klubba ikväll!

Men det kanske mest imponerande ändå var nog publiksiffran! 1700 på en isträning- snacka om imponerande. Dessutom med en obefintlig marknadsföring för arrangemanget. Fatta att detta påverkade framförallt de nya. De har insett att man inte kommit till en klubb som inte bryr sig- i Timrådräkten måste man göra sitt bästa för att bli accepterad!!!

Timrå Ik- ett sätt att leva!!
Kommentera

Ja, jag blev mkt förvånad när jag allt folk som var där när jag kom in...

Måste säga att en unge som går i trean borde klarat engelskan bättre än vår käre speaker...

Peltomaas VM-hjälm var tuff, o passade honom bra, får en att tänka på Gretzky, synd att de inte får ha dessa i ES...
Kommentera

Laken: Ja det där ska jag säga till han! Han är lite oförstående till sin sons intresse.
Kommentera

Sv: Första isträningen
Utklipp ifrån Skellefteås debattforum:

"Konkurrens - Sumpan
Vi har fått konkurrens. Timrå hade 1700 på deras första isträning. Inte särskilt oväntat med tanke på att Timrå också är ett trevligt och anrikt hockeylag med fina supporters. Tilläggas kan väl att Löven haft 1300 pers sammanlagt på en match och en träning. Det märks på vilka orter hockeyintresset f...."
Kommentera

« · 3752 · »