1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592548 inlägg · 6217 ämnen

Forum

« · 4030 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchen
Bättre kan vi...
Kommentera

Slut: 2-2
Kommentera

Jorå 2-2 enligt SAIK-chatten.
Kommentera

2-2 !?
Kommentera

Jag: Då kan ju du ta över efter Saida då.......eftersom du vet vad alla tänker. Varför är du inte på matchen?
Kommentera

ja menar då kanske laget lir lite bättre, och kom fan inte och säg att de e Phillippes fel, ja vet nog va dom festa tänker.... kan säjja att man har direkt rapportering från "hoppzan" ! =)
Kommentera

Låter inte alls bra, men jag menar kanske om klacken komme rigång lite bättre, och vi ska kalla oss Sveriges Bästa klack, nästan som man skäms.... Hade ja vart där hade ja skällt ut varenda kotte!
Kommentera

Det verkar som de våra ligger under med 2-1...inte bra...nu lite kräftpaus.
Kommentera

Marcus: Att satsa på det som verkligen gäller något låter vettigt.
Kommentera

Neil: Det blir ingen rapportering under försäsongen tror jag. Om nu inte jag ordnar något temporärt. Men när serien startar så kommer ni att få så på grejer. Ni kommer få höra mer om detta framöver. Jag kan inte avslöja något men det kommer att bli megabra.
Kommentera

Aha! Tack och bock!

Ganska fattig rapportering ändå. Hur kommer det sig att Timrå inte har någon egen rapportering? Det är ju trots allt säsongens första match.
Kommentera

Draget:

Var har du hittat den informationen?
Kommentera

Matchen
Första perioden:

AIK drabbades av fyra raka utvisningar och kom aldrig riktigt in i matchen i första perioden. Mikaelsson, Niliima och Tjälldén var tre av de fyra som hamnade på botbänken. Johan Backlund har spelat stabilt och haft mycket att göra. 11-4 i skott visar vilket lag som fått föra spelet och vilket lag som haft mest chanser.

1-0 efter första perioden, inslaget i power play
11-4 i skott
Kommentera

Sv: Vår Herre och ljuset
JJ: Håller med. Efter de senaste säsongernas toopmatcher med olidlig spänning så känns inte kommande försäsongs-drabbningar som någon jättehöjdare. Bra därför att det är få matcher hemma i Isstadion så att man slipper gå dit och att så att folk kan spara sina slantar till serielunken. Har en känsla av att många trogna TIKare inte har så himla fet plånbok. TIK's dragkraft är dok inte att leka med. 20 minuter till nedsläpp och man sitter här och spännar fast sig i stolen. Kroppen och hjärtat vill iväg på match medan sinnet vill vara hemma.
Kommentera

Om sanningen ska fram så är egentligen inte försäsongsmatchena vidare intressanta ur lagets perspektiv då spelarna stått på isen ett fåtal gånger och tränarna vill få igång deras tempo.

Vi får se hur jag själv ställer mig gentemot Mästarcupen när den närmar sig.
Kommentera

JJ: Glömde det fjärde kvalitetsmärket "Alnö - Norrlands Hawaii". Snart match nu. Frågetecknen om de nya ska rätas ut. Den stora frågan är dock vad webbis gör vi datorn när det snart är nedsläpp? Ointresse har jag hört. Fast det lossnar nog snart. Sparar mig inför säsongen.
Kommentera

Jaha, har han bytt upp sig då kanske? Sist jag såg honom för något år sedan körde han en ljusblå Audi 100 Avant från slutet av 1980-talet men nu när jag tänker efter så tror jag han har kraschat den (också...).

Trodde första att Cheva-Van-killen kanske var en av stadens mer framgångsrika glassförsäljare.
Kommentera

Johan J: Utanför Curres brukar det stå en Van med vackra klistermärken. Sundsvalls slalomklubb-märket trängs med TIK-märket. En mycket vacker kombination måste jag säga. Fattas bara en "Ich bin ein Berliner". Eller hur?
Kommentera

Om ni med Curre menar Curres Gatukök utanför Hedbergska skolan i Sundsvall så kan jag låta meddela att ägaren heter "Nollan" och för den som inte känner honom så kan ni personifiera honom i mannens som även uppförde Timrå Wärldshus.
Kommentera

God korv hos Bärra. Men vem var den ursprunglige Curre? Och vad gör han idag? Och hur fick han bygglovet? Impregnerande.

Nu ska jag se något rött utan så mycket vitt - Nationalteatern spelar progg i Tanto. Totta lär väl hålla på Modo va? Resten troligen Frölundaiter. Eller HC Bäcken.
Kommentera

Bärra: Oj, oj, oj.
Jag brukar luncha på Piccolo utan att känna något behov av
frälsning.
Jag äter din korv, utan att känna någon dragning att byta lag.
Jag har sett ljuset, och det är inte rött och vitt.
Förresten säger min treåriga dotter "Sundsvall Hockey å Weine"
varje gång hon stiger in i din korvmoj. Senast i dag faktiskt.
Kommentera

Sv: Observationer från sandlådan
Smokey: Oj fan, hur mår du nu då, hur känns det, berätta. Vilka
färger kan du inte skilja på längre.
Men i ditt fall känns väl ändå sorkpest sannolikare än galna
kosjuka.
Kommentera

Sv: Pay per view
Ja, otympliga är en sak och dyra en annan. Förespråkar ett hav av rödvita supporters. Tar man med sig en av flaggorna till AIK eller Djurgårdens matcher i Globen kan man vara så säker på att såväl matchvärdar som publik kommer reagera.

De första genom att hota med stämmningsansökan för brott mot Reklamlagens kapitel 4. Tillståndsgivande, paragraf 2 Diskriminering av hemmalaget samt den häpna publiken genom sedvanligt dåligt gensvar på speakerns försök att skapa stämmning.
Kommentera

Vår Herre och ljuset
Många supportrar har hamnat fel här i livet.Så också s.k brottslingar men en del av dem brukar bättra sig efter att ha "Mött Vår Herre och upplevt Ljuset".Om vilseledda supportrar också skulle få uppleva det vet jag inte riktigt vad det igentligen betyder men tänk om,t.ex,vår vän Moverare skulle säga detta så måste det antagligen betyda att han mött vår Ordförande och blivit bjuden på fika på kansliet och därefter blivit inbjuden på match i hallen och därefter varit saligt omvänd.Just när de kommer in är introt slut och vaktmästaren tänder lyset!
Alltså,då kan man snacka om att ha mött den rätte "Vår Herre" och upplevt det sanna ljuset!!
Kommentera

Det är synd flaggor är så otympliga. Annars kunde man ju ha ett gäng på läktaren och veckla ut allt efter spelets utveckling... I powerplay så tar vi fram den RFSU-sponsrade med ett "SKJUT!" på...
Kommentera

Moverare: Galna kosjukan slår tydligen hårt på både färgseende och klotterplank.
Kommentera

På Redax 2 begäran gess även Chiquita chans att profilera sig...
Kommentera

Förlåt, från och med nu kommer jag enbart att använda signaturen
Moverare, inte Anders Moverare, som någon lagt beslag på utan att
vara jag. Om någon nu vill mig något eller så, så är det till denna
signatur ni ska höra av er, skälla berömma eller vad det nu är. Bara
Moverare, inget annat.
Kommentera

McMarcus: McDonalds har rött och gult, Sibylla däremot är rödvita,
och lite blå.
Kommentera

Tänkte på det där med tifo. Istället för att ha kvittorullar kan man ju ha ketchup flaskor med mycket starkt sprut i. Skulle bli ganska coolt och vips så är hela publiken vackert röd efter.

Men annars så är det mycket intressanta ideer Johan lägger fram här.
Kommentera

Johan J,
hur mycket bly har du fått i dig i Murmanski-regionen??
Kommentera

Johan J: Imponerande! Här snackar vi verkligen nytänkande och en bra kombination av supporterverksamhet och kommersialism. Budskapet kan tolkas både som ett ren supportergrej och i ett annat sammanhang när man ser logotypen. Vi får flaggor, de får reklam. En win-win situation där all parter tjänar på det. Kontakta Kenneth Westberg med idéen om Du inte redan gjort det!!!

F.ö får jag nu visioner om en stor flagga med palmer och Chiquita-bananer samt texten Hawaii..!
Kommentera

Pay per view
Har lekt lite med tanken och ritat några sektionsflaggor anpassade till Timrå IK och dess sponsorer.

Ett pay-per-view avtal med respektive sponsor likt det sätt tv-tittarna betalar för de matcher com hem sänder digitalt skulle kunna ge tillbaka åtskilliga kronor i kassan.

Vad säger den breda allmänheten?
Kommentera

Sv: Njurunda Comments
Den hemlige är Börje Salming....
Vet från säker källa....
Måste man vara på plats för att få brandsläckarn?
Kommentera

Sv: Nedslag i Delfinen
Går helt på Redax 2:s linje och tar hans åsikt i beaktande...

Naturligtvis är det bortasektionen som skall "Timråfieras" för ingen annanstans gapar läktarna så tomma under hemmamatcherna.

Visst är flaggor ett bra sätt att skapa stämning i på matcherna och dessa kan dessutom tas med på bortamatcher och på så sätt bli mer effektiva per avsatt krona. Vad sägs till exempel om att söka sig till näringslivet och dra fördel av mellanhavanden med nuvarande sponsorer. De kan bli först i landet med att aktivt medverka i färgstarka tifon. Nog tror jag till exempel SCA kan avvara den summa en ny sektionsflagga kostar från Italien. Flaggan Supporterklubben inhandlade inför förra säsongen betingade ett pris på i runda svängar 10 000 :- om jag minns min säkra källa rätt. Vore en ide att låta Supporterklubben och marknadsavdelningen gemensamt jobba mot att knyta sponsorerna till tifot. Se länktips för illustration "RÄTTA VIRKET".

Även mosaik-ark är önskade inslag den kommande säsongen. GIF Sundsvalls supporterklubb Patronerna har goda erfarenheter av denna form och är säkert villiga att dela med sig av kunskaper
om inköpskanaler och så vidare. En röd-vit tillämpning skulle ge en underbar injektion.

Stripes har använts i Timrå Isstadion tidigare och borde återkomma mer frekvent som en del i det röd-vita havet...
Kommentera

Sv: Kul att se i kväll
DeRouville släpper in 2 mål iaf. Jag står kvar med 4-2 till Timrå.
Hoppas han är mer stadig i benen mellan stolparna än han var på O'learys under en fredagskväll...

Väl mött i ladan om 3-4 timmar...
Kommentera

Jag kan meddela #65 Selander att du faktiskt HAR sett ansiktet på denna skribent. Vi möttes en lördagmorgon på T-centralen i december, jag på väg till Timrås buss till Leksand och du antagligen på väg till Jönköping. Jag hade Timråhalsduk och hejade därför glatt på några grabbar i Brynäströja. När vi passerat varandra såg jag att en hade 65 Selander på ryggen. Jag läser Brynäs-GB:ar sedan länge så du var kändis för mig men visste inte att du hade El Maco-koll, då hade jag presenterat mig...

När det gäller Mästarcupen trodde jag att de lirade matcherna ute i Rimbo men det är säkert fel.

De gör plastkassar i Rimbo i alla fall, värt att tänka på när ni packar lättmjölken på Domus i Vivsta nästa gång. Dessutom är kvällsutbudet troligen sämre än i Arboga. Tror att Peter Åslin spelat i Rimbo hockey men det kanske var Norrtälje det med? Mycket mer finns inte att tillägga om den kommundelen.
Kommentera

Var det bara jag reagerat över hur femmorna ser ut i kväll (o gjorde på isträningen)? Var inte alls som jag trott, har han lottat eller :) Men det är knappast de klara kedjorna redan nu men som sagt inte mkt som stämde med mina beräkningar...
Kommentera

Synd om Friskan, så j-la nära vi lider med dej,,,,,,,Men var inte ledsen en brandsläckare, vad är det? man blir bara torr i hallsen av innehållet, och man kan inte åter fylla dom själva.

Men skulle dom inte kunna dela, så friskan får slangen som sugrör till någon häftig parraply sak,
Kommentera

jag tro vi vinner ikväll med 3-2
Kommentera

Bo wasa: Hade kunnat men men .........du vet ju hur hårt hållen jag är (ibland). Grattis Laken du kan behöva en brandsläckare, prova den på Kongo.
Kommentera

TD: Det blir Jindrich!
Kommentera

Laken; ok då ändrar jag din tippning till Mikael Rehnberg. Är det han vinner du brandsläckaren ( trodde nog Friskan skulle hinna före ). Priset utdelas i morgon i sb med mathcen.
Melinder blir väl sur förståss.
/Bosse
Kommentera

4:a 5-4 till TIK kul att se hur nyförvärven ser ut. i fjol sa jag att Pasi var ett fynd efter att ha sett 1 period i SCA cupen, Pasi var Kung, hoppas på ett fynd även i År, Vem blir det?
Kommentera

Bo wasa: Jag tar tillbaka min tippning på herr Melinder och svarar Mikael Renberg istället. Dålig stil av Dagbladet att avslöja den hemliga gästen, eller?
Kommentera

Ett fåtal kvarvarande biljetter till matchen NSK - TIMRÅ lördag den 11 aug kl 15.00 kommer att säljas i kväll i sb med matchen TIK - Skellefteå.
/Bosse
Kommentera

Kul att se ikväll blir ladan som man inte har sett sedan Timrås vinst över Löven med 1-0...
Kommentera

Friskan; Vem vann ? Priset går till den som först gisaar rätt och ännu har ingen gissat på "honom" så vi får väl se vem som kommer först.
/
Kommentera

El Maco: Kolla domännamnen så upptäcker du en röd tråd. Hate McDonalds och Hate CocaCola. Båda dessa är rödvita bolag med stark ställning på marknaden. Så vi kan nog förvänta oss hatetimraik.nu snart =)
Kommentera

« · 4030 · »