mikenomad: Många som tycker det luktar guld om Kapanen kommer. Min tanke är mer, hänger allt på en spelare så har vi knappast bredden att ens nosa på ett långt slutspel.
Nu börjas det med backskador Pilö lär vara borta säsongen ut och Erixon skadad mest hela tiden SHL sköraste spelare. Värva en back ett måste gärna ett lån tillsvidare från hockey allsvenskan typ Anderberg från Östersund eller något sådant
Sputnik1: Det är en hel del SHL lag som har överflödigt med backar. Där skulle det eventuellt kunna gå att få till en lösning. T.ex Rindell i LIF eller Rundblad i Modo(bara exempel och inte förslag). Hv och Öret har många backar på kontrakt också.
Zäta75: Det är klart att en backskada är förödande för oss men främst i längden. Den här matchen är inte på långa vägar förlorad. Och vad gäller Kapanen så tror jag du har en övertro på honom om du tänker att vi inte är nära utan honom men plötsligt en utmanare om guld med honom....
Vad gäller Rindell tror jag med att han inte passar in i Leksands spel. Känslan är att han inte var i närheten av lika usel i Timrådressen. Nånting säger mig att han hade kunnat få mer ordning på spelet under Marklund/Jokinen.
Sputnik1: Man undrar ju hur jäkla speldum domarna i SHL är egentligen. Växjöspelaren välter ju målburen helt medvetet så att vår kontring måste blåsas av, domaren står och kollar på det men Växjö får inte en utvisning.
Kimmo lär få jobba hårt för att fixa fram pengar till back nu.