En funderare. De bidrag som Timråik/Teamstars har fått 2,7 milj. från Postkodslotteriet och 300 tkr från kronprinsessans stiftelse. Hur fördelas dessa, går de oavkortat till Teamstars????
Vikti match ikväll.... Vi SKA flå Lulä i Delfinen... Nu ladd vi tusen å låt dä rinna lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳 3 plats ä dä vi krig för ikväll!! GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL 💪💪💪 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Ikväll hoppas jag vi ser en ökad mental styrka som Olli pratade om efter Frölunda!
Hoppas man också kan hantera att motståndarna sätter hård press på våra backar. Jag vill se att vi kan svara upp om Luleå har ett intensivt pressspel. Ta kommandot! Återta kommandot om det krävs!
Har många frågor inför matchen ikväll och som jag hoppas rätas ut till utropstecken ‼️ under och efter match. Men fram tills dess är jag på det här humöret: AVGÅ ALLA!!!1!1!
Blake Slåhan: vi har ingen med det där riktigt vassa skottet i PP som Rattie hade. Inför nästa säsong har vi i varje fall Hardegård som ibland har förmågan att skjuta riktigt bra vill jag minnas.
Blake Slåhan: Ja, vi skulle behöva en sniper som Rattie. Nu ser många honom som en svikare och legoknekt. Men göra mål det kan han. Känns fel med honom.i LHC. Ramlar de ur lär han byta klubb
Rip Kirby: Om Östersund och Tingsryd håller poängtakten från de senaste 10 matcherna så tar Östersund in 3.9 poäng på resterande 13 matcher, det skulle räcka.
Östersund vinner mot jumbon Wimmerby efter straffar (2 poäng), samtidigt som Tingsryd tar noll (0) poäng. Detta betyder att jämtarna bara är två poäng (och sju minusmål) efter smålänningarna i tabellen. Det KAN gå!
Rip Kirby: När det kommer till Timrås backbrist så tänker jag att Nordsäter eller Lundgren i Jukurit vore en bra lösning. Båda har haft Olli som tränare tidigare, båda har spelat i SHL och de spelar i ett lag som inte längre har ett dugg att spela för. Priset lär inte vara högt heller. Visst, ingen av dem är en spetsvärvning, men det var väl inte heller det Kimmo letade efter.
Labban: jo men det är för mycket hakningar och interferens idag! T.ex igår när Wedda var på väg att kontra, men blev blockad av en Frölundaspelare långt ifrån spelet!
Orr: Rantakari bör ha en liten dedikerad hörna i varje timråhjärta. Det var ju han som dribblade som sista man, blev av med pucken och gav leksingen friläget som skickade ner modo i HA.
Så klart olika tycke och smak för alla men dom bra är ( reservation om man glömmer nån )
Utan inbördes ranking , förutom Lars som ÄR bäst
Lars Lindberg
Sanny
Lena
Kronwall
Åke
Patrik
Oldee'n
Adam ( om han fortfarande kommenterar ?? )