jå1: Ja det är onekligen inte långt ifrån. Det som skänker en lite hopp är att det ändå står 0-0, han brukar ha tappat in 1-2 puckar vid det här laget i vanliga fall.
Hoppet lever, lite smått iaf. VI blir inte nollade idag, det tror jag inte.
jå1: Tycker synd om Ohre som får kliva åt sidan direkt efter en mindre lyckad insants. Ohre inger ett lugn medans Mattsson ser rädd ut när puckarna kommer vilket jag tror skapar osäkerhet hos försvaret.
Jockz: Ja, jag håller med fullständigt. Tyvärr är ju det största problemet är att båda alternativen är alldeles för bruna för att vi ens ska ha en chans att klättra rejält i tabellen. Men Ohre är lite ljusbrunare, helt klart.
Det är en minst sagt underhållande match detta i alla fall. Svänger rejält. Precis som Höiby sa i sändningen så är det väldigt få icingpuckar, två spelande lag.
Mattsson ska ändå ha att många av Västerås chanser går utanför, vill man se det positivt så kan det säkert bero på att han gör sig rätt så stor och de får förlita sig på att hitta svåra ytor att skjuta på.
Elias Pettersson förresten. Vad fan ska man säga. Vart fan ska det sluta? Kolla hur han håller i pucken, det är helt otroligt.
Täta och följsamma i försvaret där de flesta gör vad de ska. Tikkinen gjorde några taskiga ingripanden likaså Marklund men alltså... Westin (2) gör ihop med didrik Strömberg kanske sina bästa insatser defensivt ikväll! Tuffa hårda och ända väl avvägda för att möta tunga västeråsare med fart på rören!
Bryniz och Hallin och många fler gör bra ifrån sig med!
Jag tycker att det alltid är några som kliver fram och drar laget under matchen.
Wedin hade en jättefin stund under andra perioden och likaså var Berglund faktiskt jäkligt nyttig i tredje perioden nu. Han bromsade upp flertalet chanser till spelvändningar för Västerås.
Haha, nästan helt tyst här. Det kändes som tre programenliga poäng på något konstigt sätt. Känner knappt någon glädje, lite blasé. En bra match, framförallt defensivt.
Men: om vi tänker att säsongen började om från start senast mot Leksand så har vi redan skrapat ihop fler poäng än vad vi gjorde i i höstas. Kvällens match vann vi efter förlängning då, plus att Björklövenmatchen som vi var helt chanslös i då inte spelas förrän efter jul. Kvarstår att sätta dit Karlskoga på söndag, ser gärna att vi vinner borta mot Almtuna igen. Sen MÅSTE vi slå Pantern nere i Malmö den här gången. Då jävlar är vi igång sedan.
DJ Hemp: Ja som vi har väntat på att få låna honom! Vi har saknat en målskytt. Boyce gör sitt dock. Gillar verkligen hur Boyce leder oss denna jobbiga säsong.
SMÅLAND: Håller med, Det var en bra trio ikväll. 96% Mattsson, Hallin satte ett snyggt skott av i krysset osv. men framför allt ett bra försvarsspel, och att kunna stänga matchen
Knylan: jag var ju i Karlskoga och åsåg torsken mot Bofors senast. Då var vi riktigt bleka. Hoppas de gått ned sig lite, vi är definitivt starkare. Står ju och väger. Spöar vi BIK leviterar vi på allvar mot ett högre streck, torsk och vi dalar mot fulstrecket.
Jämtlandsfil: Definitivt. Det syntes att han har haft en SHL-försäsong bakom sig och fått träna under goda förhållanden. Han har blivit ännu starkare. Betänk att han lirade division 1-hockey för ganska precis två år sedan, som senior.
Det är ju en ren offensiv spetsspelare, inte några speciellt mjuka handleder men de räcker väldigt bra till på allsvensk nivå. Skottet är hårt, snabbt och ofta välriktat. Hans främsta styrkor förra året var, utöver spetskvaliteterna, att vinna tillbaka puck offensivt, stark i de faserna att avbryta tidigt i motståndarnas anfall. I honom får vi en spelartyp vi inte har i övrigt, någon som bara skjuter hela tiden utan tjafs. Jag hoppades att Dahlén kunde bli årets JP men han har inte den fysiska styrkan för det än, plus att han är bättre med pucken och håller i den lite för länge. Dahlén kommer så klart ha en bättre karriär, men just nu behöver vi verkligen en Johan Persson-typ. Idag var det sidledspass och direktslagga = mål. Äntligen en rightare, dessutom.
Marcus Sirén förresten, där har vi något som är på gång också. Jens Westin ruskigt stark idag, puckvinsten i tredje där han vann en lång duell och sedan kom till anfall var en av matchens behållningar.
Jäkligt skönt att se hur Jens efter en ganska lång match med ganska många snabba långa åkningar ändå klarar en lång tung duell och dessutom avgör den hur snyggt som helst med att ta sig runt sin gubbe flytta undan honom och ohotad bara ta undan pucken från vårat försvarsområde.
psykologiskt viktigt för de på isen och i båset.
en juste hockeykamp som han dominerade!
man fick lite Caslava vibbar av den aktionen. Han var ofta så dominant med i just de situationerna.
Pantern i Malmö på lördag om drygt en vecka igen alltså. Fan vad jobbigt. Var ju ingen vidare upplevelse senast. Anonym tillställning och torsk med 2-1. Vågar man hoppas på en mer profilerad TIK-framtoning denna gång? Vill ju känna lite stolthet.
El Maco: tre glada pinnar. Pinnjakt är viktigt.. Fulländad Perfektionism har sällan med verklighet att göra. men detta var ett stort lyft och stora prestationer. oerhört nyttigt att man lyckades parkera bussen mot VIK och det ger en kraftfull mersmak mot BIK. JP effekt eller allmän decemberyra må vara osagt det var välsignat. Fulstrecket är nedanför och man tittar alltid uppåt. En så pass bra match lyckas man inte med om man inte kan så, nu bevisat, laget kan. Kämpa Timrå
Sist jag var i den rinken var när Malmö vann SM-Guld på 90-talet mot Modoliderna! En viss Forsberg stod o lipa o tvn och skyllde förlusten på domare Johansson. . Pinsamt va det..sen var det firande hela natten i Christiania.
Grymt skön seger idag! Kan inte påminna mig att jag varit så lugn någon gång i vinter som i tredje när Timrå chefade ledningen. J-Dog en perfekt förstärkning. Även om VIK-målisen borde ha tagit 2-1 målet, så...skönt med någon som placerar och vrider sig och bara nyper direkt när passet kommer. Aktionen i samband med 4-1 kvalle också. Spets!
Kul också att Hallin var med i bräschen. Fortsätt driva! Och avsluta!
Däremot är #93 ett sänke för heta Boyce-Wedin. När/om våra glascentrar är tillbaka vill jag se lite ommöbleringar. Borde gå att få ut mer av den duon.
Najs också med ett bortalag som bjuder upp till spel. Idiotiskt nog, eftersom det är det enda bortaspel som Timrå kan hantera men...respect.