1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587624 inlägg · 6218 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1578705 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

T T: Ok, tack!

El Maco: Vilket alternativ tror du är mest fördelaktigt?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: det där med 80 har jag inte förstått riktigt. Om det har något med den skuld Conferera har till Timrå IK på ca 20 millar? Jag vet inte. Tror det där är något bokföringsmässigt på nåt sätt.

Annars så ser det ju ut som så: Handelsbanken ca 15 miljoner, kommunen ca 23 miljoner och Danske bank 1 miljon. Sedan tillkommer en semesterlöneskuld samt pension för totalt ca 2 miljoner. Summa prioriterade skulder ligger i spannet 41 miljoner. Oprioriterade skulder är lev.skulder, diverse banker utan pantbrev, skatteskulder och lite annat. Summa 22 miljoner.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Innebär det också att det räcker om enbart Timrå kommun och Handelsbanken säger ja för att rekonstruktionen ska gå igenom?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: det handlar väl om att 40% av fordringsägarna skall säga ja till uppgörelsen för att rekonstruktionen ska gå igenom. Så alldeles oavsett om det är 60 eller 80 miljoner i skulder skulle det gå igenom om både kommunen och banken säger ja. Så som jag förstått det.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: " Understiger utdelningen 50 % krävs det att beslutet biträtts av ¾ av såväl antalet borgenärer som fordringarnas belopp"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: i steg 1 så ska 40% av fordringsägarna vara med, i ett senare skede skall väl 75% av fordringsägarna vara med. Det var, har jag för mig, olika datum för detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Går det att mellan tummen och pekfingret säga hur mycket TIK "egentligen" är skyldiga. Om vi s a s varit ett vanligt AB utan arenadribblande etc. 30, 40, 50 miljoner? Någon som fattar tankegången:) Fantastiskt uppmuntrande med #8 btw.
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Så oppositionen presenterade alltså en ohållbar lösning. Men en lösning som av gemene man såg helt perfekt ut?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Frella: Det verkar så, ja. Enligt Nollan så är 51 millar minimibeloppet isåfall, annars blir det konk och man fixar inte heller elitlicensen.

Kongo: Jag kan hålla med, kryddar ju tillvaron en aning med ett pressmeddelande per dag.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Frella: Jag skulle tro att det förslag oppositionen lade fram förutsatte att banken accepterade upplägget. Tror att det är där det 'skitit sig'.
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
En ny lägesrapport.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Ja det där är bland det tråkigaste man läst på hs.
Riktigt tragiskt.
Nu har vi nått botten.
Nu kan allt bara bli bättre får man hoppas.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Spännande ändå med spelarna som ska presenteras. Snart kanske vi har ett helt lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: "Under rekonstruktionen har vi startat upp ett speciellt bankgiro som är kopplat till ett konto som vi först efter att rekonstruktionen är klar, får använda"


Vart hittar man detta då :)? 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Ja men man inser hur illa det är när man är nöjd med rykten om hyfsade J20-spelare osv.
Men som sagt; det är nödvändigt med en omstart för oss.
Upprättelse för vad tidigare pajaser ställt till med
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kommunfullmäktige i Timrå sammanträder måndag den 27 maj 2013 kl 17.00 i kommunhusets lokal Alliancén. Sammanträdet är offentligt (vid behov av tecken- språktolk – kontakta tolkcentralen).


Föredragningslista
1 Sammanträdet öppnas
2 Val av två ledamöter att, tillsammans med ordföranden, justera protokollet samt angivande av tid och plats för justeringen
Beslutsärenden



3 Midlanda flygplats - övertagande och bildande av bolag
4 Timrå IK - Rekonstruktion
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

TikAlltid: Hur är det nu, kan det vara som så att vi sitter här ikväll med en förening som blir tvungen att försätta sig själv i konkurs? Vad innebär det överklagande från en privatperson som kom in häromdagen?

Kan detta vara de sista timmarna som vi obekymrat kan sitta här och tro att vi kommer få se ett Timrå IK på isen i allsvenskan till hösten? Hur orolig bör man vara?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Knylan: Då skulle jag bli jädrigt förvånad faktiskt.

Är det inte förresten offentliga uppgifter vem som lämnar in överklagan....? Får man veta det ikväll.....?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Om det är det så tycker jag nog att vi borde kärleksbomba den kraken med ett och annat, i ironiskt syfte. Blommogram eller vad som helst. Om inte överklagan går igenom, vill säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
TikAlltid: Ganska dramatiskt fullmäktigemöte, de två sakerna som Timrå Kommun är mest kända för i Sverige på samma möte. Hockeylaget och flygplatsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Jo, frågan är ju om hur det går. Mötet borde väl vara i full sving just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
dr-nix: Verkar ha gått bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Har C plockat ner sin fina skylt "Centern på topp även i politiken" som satt i ladan?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: ja det är klart satt med Lars på möte med vattennfrågan i Tranviken Han såg lättad TA var visst med på Timråmötet
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Länk i frågan

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Vi kan med andra ord andas ut!
Hockey i Eon till hösten!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Det står allt mer klart, både med tanke på hut min egen kommun sköts f.n samt iom detta; jag är SÅ icke-moderat!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Frågan om rekonstruktion avgörs i Tingsrätten. Timrå kommun är en av de största fordringsägarna, så att kommunfullmäktige som väntat röstade ja var naturligtvis viktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Annars låter ju mikemoderat rätt stekigt :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Ett hinder på vägen avklarat.
Resten är nog en promenad i parken
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Vi är nere i skiten och vänder nu. All medialogik säger att vi inom kort är gunstlingar igen. Tippar att rubrikerna om ett år domineras av rubriker där vi är hockeysveriges hetaste lag. I positiv bemärkelse.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: ...mmm....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Till och med Wennerholm kommer att dyrka oss
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: "Timrå IK- Bättre än Foppa" så han får nämna Foppa lite igen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Upp ur avgrunden skall vi komma starkare än någonsin tidigare för vi är Timrå IK.

Våra röd vita krigare ska kämpa slita flyga över isen så att dess supportrar åter kan känna stolthet för vårat lag Timrå IK

The limp

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Är det någon som har koll på hur många säsongskort som sålts hittills i år?

Malmö ska enligt MrMadhawk ha sålt 1500 och jag vill minnas att Djurgåden var uppe i 1000 sålda för någon månad sedan enligt en artikel i aftonbladet. Vore intressant att veta hur Timrå ligger till. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bigthelin: Japp dom borde ha en räknare på sidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Vi vänder väl och vrider på vem, hur och varför lite mer. Kosta vad det kosta vill, ungefär. Själv orkar jag knappt sucka åt skiten längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Roffe Skjutjärnsreporter är en bitter jävel.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag mejlade Rolf, och hans chef.

###

Hej Rolf!

Jag är en Timrå-supporter och jag uppskattar kvalitativ granskande journalistik. Om detta fungerat optimalt hade det kanske inte gått så långt för TIK som det har gjort nu.

Tråkigt nog har jag reagerat negativt på några artiklar som är skrivna av dig. I artikeln "Timrå rundar rättvisan" hittar jag inget stöd i texten för en sådan rubrik. Antar att det inte är du som satt rubriken. Detta borde oavsett rättas till.
Du skriver att det är en pågående tvist om pantbreven. På vilket sätt är detta en tvist? Mig veterligen är det inte det. Parterna är ju överens.

I artikeln "Timrå bryter mot lagen" för en anonym(!) fullmäktigeledamot fram att Timrå kommun bryter mot kommunallagen. För det första tycker jag att en förtroendevald politiker bör föra fram sina åsikter och ståndpunkter under eget namn. För det andra bör någon ansvarig få möjlighet att kommentera detta påstående. Dessutom borde du själv ha kontrollerat om påståendet stämde. När fick ledamöterna underlaget och vad säger kommunallagen? (Om jag minns rätt är det vardagen före som gäller för brådskande ärenden.)

Jag upplever dina artiklar om TIK som ensidiga och kraftigt vinklade. Mittnytt har chansen att ta en position som professionella och sakliga granskare (då övrig lokal-media oftast hellre skedar med de lokala idrottsklubbarna), men tycks tyvärr ha siktat in sig på skvaller- och sensationsjournalistik.

Bortsett från ovanstående önskar jag dig en trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: bra skrivet, man hoppas ju att journalister som får mail som du skickar faktiskt läser och tar till sig kritiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: att det verkar finnas en mycket intim relation mellan denna Rolf och någon med information (läs någon inom kommunen i oppositionen) tycker jag verkar allt mer klart.
Precis som du skriver hade det varit lite mer stake hos den som delger Mittnytt dessa nyheter om denne vågade skriva ut sitt namn. Jag har mina aningar.

Att vid första bästa tillfälle försöka smutskasta ett annat parti, i ett annat block, det verkar vara melodin.
Kommentera



Sv: Timrå IK:s ekonomi
Just som man trodde sig kunna ta sommar med något slags ny optimism...Någon här som kan ge de svar i procedurfrågor som artikeln tyvärr inte ens försöker besvara? Kort sagt: vad fan händer härnäst?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Isstadion: Det handlar väl om att dom som överklagat anser att beslutet inte tagits på rätt sätt. Först i kommunstyrelsen, för att beslut av denna tyngd ska tas i fullmäktige. När sedan detta överklagades till Förvaltningsrätten, svarade kommunen med att ta beslutet i just kommunfullmäktige. Det som ska beslutas i kommunfullmäktige ska anslås och göras känt för ledamöterna senast vardagen innan mötet. Beslutet ska ha förberetts i en nämnd eller i kommunstyrelsen. Vilket av detta man anser har gått fel till är oklart, då jag inte sett överklagan. Eftersom beslut togs i kommunstyrelsen tidigare bör det ha funnits ett underlag, det vill säga att beslutet har förberetts. När gjordes det känt (genom kungörelse) att beslut om inställning till rekonstruktion skulle tas? Det figurerade ju i media rätt flitigt tiden innan. I överklagan vill man att beslutet inhibieras (pausas) i avvaktan på prövning. Innan Förvaltningsrätten beslutar om att gå vidare i ärendet ska kommunen inkomma med ett svar. Förhoppningsvis kan det klargöra att ett förberett underlag fanns (beredning) och att det gjorts känt för ledamöter och allmänhet (kungörelse) senast vardagen innan, som är tillåtet i brådskande fall.

En brasklapp är att jag inte har någon större kunskap om kommunallagen, men jag tror att det är så här det ligger till.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Isstadion: Så först kommunens svar. Därefter finns det två vägar. Ärendet avskrivs eller beslutet inhibieras och prövas i Förvaltningsrätten. Där kan det ogiltigförklaras om det gått fel till.

En sak jag inte vet, är om kommunen kan rätta till det här genom att ta beslutet på nytt i fullmäktige (som man gjorde efter beslutet i kommunstyrelsen), utan eventuella formfel. Det finns ju en majoritet bakom att rösta ja till rekonstruktion.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Tack för svar! Har du någon koll på hur snabbt/ långsamt förvaltningsrättens kvarnar maler?
Kommentera

« · 1578705 · »