bongo99:Du har följt med dåligt, det var det man gjorde närman åkte
ur elitserien flyttade upp J20-laget med några få undantag
Man får tacka för diverse länkar. Nylins krönikor är ju oftast läsvärda. Fint också att bli serverad lite grundläggande kunskaper i företagsekonomi. Det var inte direkt i går som man jobbade inom det området. Fast det råder ju tveklöst delade meningar om det där, så ibland vet man varken ut eller in.
I min värld känns det inte realistiskt att lyckas håva in tre miljoner kr inom en vecka, så jag befarar liksom artikelförfattaren att det är över nu för ett tag. Om vi sedan återuppstår via någon slags fusion med Sundsvall blir det väl inte riktigt samma känsla, men hellre att man supportar en sådan klubb än att man helt lägger ner sitt lilla hockeyengagemang.
Jag skulle i så fall helst se att Timrå förekommer i klubbnamnet, fast nu är vi ju inte riktigt där ännu...
Frella:
Syd Kraft / E-on Arena var från starten ett bojsänke.
Det går inte att ha en lokal för 6000 per som bara genererar inkomst 30 kvällar på ett år och 335 kvällar har man det inte.
Hade man i stället haft is i magen 2-3 år efter steget togs upp i elitserien och tillsammans med alla goda krafter som fanns byggt en multiarena inne i stan på gamla rachområdet så hade dom 30 kvällarna blivit snarare 100.
Tänk den gröna plätten i mitten av bilden.
www.trafikverket.se/PageFiles/163991/140612_sundsvallsbron_550x200.jpg
E-on Arena är hockeymässigt topp tre i Sverige men då den ligger 1.5 mil från krogarna inne i stan så kommer den aldrig att bli ett ställe för spontanbesök.
Nu har tåget gått, Ewa Lindstrand som sa att " Timrå ska spela i Timrå" nu snart får säga -Timrå spelade i Timrå.
Alla är förlorare i detta om Timrå IK går i graven.
Undrar om eftertänksamhetens kranka blekhet kom i kapp alla som skrev på namninsamlingen.
www.namninsamling.com/site/list.asp?id=3198
Nr. 82, 725, 278 sticker i alla fall ut lite.
Jag skrev inte på i alla fall.
Redigerad kommentar
Kongo: Jag har mailat Ewa Lindstrand. Inga sarkasmer eller liknande. Däremot berättade jag att jag har jobbat i kommunen för inte så länge sedan, men valde att byta jobb p.g.a. resorna. Men att jag sedan dess har haft tankar på söka jobb i kommunen på nytt och i samma veva bosätta mig i Timrå. Chansen att jag gör det krymper väsentligt om Timrå försvinner.
Och jag kan lägga till att jag tillhör en yrkesgrupp det råder stor brist på.
"Den ligger totalt på 34–35 miljoner. Där ligger planerade saker som en renovering av matsalen på Söråkers skola, en renovering av Ala skola samt ett allaktivitetshus i Tallnäs. Men också utveckling av utemiljö i Söråkers centrum och ett grönare Sörberge."
Ett allaktivitetshus i Tallnäs... här saknas det inte visioner vill jag lova. En renovering av Ala skola kan jag förstå att ma vill satsa på, liksom matsalen i Söråkers skola, men resten känns som blaha. Och om jag ska vara helt ärlig så är skolans problem inte att inomhusmiljön oftast är dåligt.
På det hela taget känns det som en felprioritering att göra sig av med hockeylaget.