rola: Det var i och för sig rätt läge att möta Luleå också med deras skadeläge.
Det vore häftigt om Modo får pisk nästa omgång (det är alltid häftigt) så blir det match om serieledningen hemma mot Frölunda 7/1. Enligt Crille J på sportradion så snackades det om det på läktarna i ladan.
Frasse: 5-2 mot Luleå var ett mycket starkt resultat,man måste konstatera att TIK har ett mycket starkt och välkomponerat LAG,hoppas att formen håller i sej länge,då kan det bli en mycket rolig avslutning och slutspel,mycket beröm ochså till tränarna
Börje: Helst ska alla vara friska. Lind saknas exempelvis, vår andrecenter i år, trots konkurrens från Koivunen och Åkerblom. Men det går inte att blunda för att Krykov/Nordgren-femman ligger bakom en skrämmande stor andel av gjorda mål.
Polly: Att du missade Lauritzéns sju-åtta sekunder är förståeligt. In från utvisningsbåset, tog mot en passning, sköt utanför och åkte och bytte.
Börje: Det sista är oerhört viktigt. En skadad Kapanen är en rysare. Firma Krykov/Nordgern ska gärna vara intakta också.
Vet någon var Chrippe är ikväll? Skadad eller placerad på läktaren?
Hoppas för övrigt att Lauritzén får förnyat förtroende i afton. Inte för att jag såg så mycket av hans inhopp i Gavlerinken men han får gärna dofta lite krutrök nu när segern är klar.
El Maco: jag tvivlar på att det blir över 4000 idag....anledning? Temeperaturmätaren visar -20 grader. Men men, hoppas man har fel. Kul att Jindrich fick sätta första pytsen idag, det var han värd efter sitt mkt fina spel på sistone!
El Maco: Ja det är bara lyfta på hatten och buga för uppvisningen som TIK bjuder Luleå på, Synd bara att mina björnar inte fick ha ordinare lag utan skador mot er så kunde det ha blitt lite jämnare.....
Börje: Ljugus avlägsne släkting ny tränare i AIK. Kul för klanen Money. Undra vem Fagermoney lappade till för att få sin roughingtvåa (och vad vederbörande viskat i hans öra?) Väl avvägd utvisning i alla fall. 3-1 till de goda.
heart: Skulle inte förvåna mig men jag har alltid, under den senaste åren haft Timrå-vinst med just 7-4 som givet tips. Var ju halft rätt under "kafferostningen" i Gävle, eller hur?
Jahopp då var det bara 8 timmar kvar till Norrlandsderbyt ikväll mot Luleå HF och kan väl säga det att jag är lika optimistisk som vanligt......det är medfött och det kan jag inte ändra på......Timrå IK kommer ikväll att vinna över Luleå HF och slutresultatet blir 4-1..jag vill även sticka ut hakan och säga det att Timrå kommer att ta över Frölundas topposition denna vecka.....det vore kul om det blev redan ikväll.....tänk att börja nästa år som att bäst i Sverige.. Vi fortsätter våran marsch mot serieseger,slutspel och SM-GULD i vår..
Älska Timrå IK ALLTID!!!!!! Ikväll 66 pinnar och bäst i Sverige.....?
Lulekickan: I verkligheten är jag en underbar människa... Jag är en normal trebarnspappa,men när det gäller hockey och Timrå IK så blir jag en helt annan människa....jag vill ju bara mitt lags bästa och jag är född optimist.......visst finns det ödmjukhet i mig oxå och det vill jag bevisa när jag finns i Bergeforsen 12-16/2......tänkte då se matchen mot Luleå i ladan den 15/2.... Sorry att hockeyjävulen inom mig förstör mitt fina rykte.....
SMÅLAND: Ärligt talat, jag vet inte om du är riktigt rätt person att påstå att någon är kaxig. Du har inget som helst av den ödmjukhet som annars brukar vara utmärkande för majoriteten av TIK-supportrar och som gör att man tycker så bra om dem.
Portello: Jag tror inte du ska vara så kaxig.....du såg hur det gick för Brynäsfansen......de har nog inte slutat att gråta än....det blir eran tur imorgonkväll......glöm inte ta med balen med hushållspapper i minibussen......om du vågar åka???? Stanna hemma istället och lägg pengar på något annat... För imorgonkväll blir det smörj......ha ha ha.... TIK-LHF 4-1......MINST!!!!!!Trust me....
Portello: hehehe,lite överdrivet men men,kul att du tippar med hjärtat,lycka till iaf,synd att ni ligger där ni ligger,ni har otur att få många skadade spelare,hehe nä du kan va lugn,klart vi kommer överrösta er men ta inte illa upp,tycker att vi har en av de bästa klackarna i landet tycker det finns bara en klack som är som oss och det är leksand,dom har även dom en härlig klack men lycka till men tro inte allt för mycket på bortaseger :P
tjobba: TIK-LHF 0-10 (0-3,0-3,0-4) hoppas jag på men mest troligt är väl ungefär det resultatet du säger. Det gör det ju inte lättare att vi kommer att sakna Bulan,Rönnqvist, Petter Nilsson och eventuellt Magnus Nilsson och Åkerström.
F.ö har Luleå lånat in Piteås Bjäörn Lavander . Kmmer att spela imorgon. Kommer förövrigt att åka ner till matchen med en minibuss så jag hoppas ni inte är allt för elaka med oss luleåsupportrar ;)
Det vore häftigt om Modo får pisk nästa omgång (det är alltid häftigt) så blir det match om serieledningen hemma mot Frölunda 7/1. Enligt Crille J på sportradion så snackades det om det på läktarna i ladan.