Vi skickar väl Malmö till Danmark på torsdag, tror inte att MIF har något att hämta. Nordgren kanske tillbaka men både Hagos & Kapanen är tillbaka. Misstänker att Kung Kapanen är jävligt spelsugen nu efter alla turer om han är sjuk eller inte. Mackan sätter 2, Hagos 1, Krykov 1 och Kapanen tar allt.
Vi är inte bara störst och vackrast. vi är populärast också...
Klippt ur dagens ST
"Timrå och Frölunda i topp och Luleå i botten. Så ser det ut om spelarna får välja klubb. Åtminstone enligt tv-bolaget Canal plus Elitserie-enkät som har ställt frågan "Finns det något lag du inte skulle spela för – oavsett lönekuvertets storlek" till 167 Elitseriespelare. Bara en procent av de tillfrågade svarade Timrå IK och Frölunda, vilket kan jämföras med 15 procent som svarade Luleå. Varför så många spelare verkar positiva till spel i Timrå oavsett storleken på lönen förtäljer inte enkäten. Men det beror knappast på att spelarna tror att SM-bucklan hamnar i Medelpad den här säsongen. Bara tre procent av spelarna svarade nämligen Timrå på frågan om vem som vinner SM-guld. 31 procent tror däremot att bucklan hamnar i Göteborg."
Dags att utnyttja det här, Nubben. Vi får förmodligen rabatt på spelarpriserna, och Luleå får straffavgift...
orion: För min del är jag snarare överraskad över att så många som 85% kan tänka sig spela i Luleå. Om jag hade gissat innan så hade jag nog inte trott att något lag skulle kommit upp i dom siffrorna.
zigge: Vaddå? Om vi för enkelhetens skull antar att svarsprocenten är lika i alla lag så betyder det att vi kan värva cirka 18 spelare från alla andra lag. De som har ”bäst” svarsprocent kan värva 19 stycken. En himmelsvid skillnad.
Men du behöver inte vara särskilt orolig, det finns inte 18 modospelare som jag skulle vilja ha… :)
När det gäller korghumpning så bryr jag mig föga. Det som kan vara bra på sikt med deras usla spel är att dom inser sin begränsning och lämnar Coop arena med dom där halvt missbildade långa drasutarna.
Albert Hall: Nä, inte 18 kanske , men 11?? De 'MODO-spelare' Ni har/haft de senaste åren, vill då vi rakt inte 'ha tillbaka'! Orolig är jag då inte alls.
Skarin: Kanske bara frågat spelare som aldrig skulle kunna tänka sig byta klubb typ Jönsson eller liknande. Kan mycket väl tänka mig att sånna kan ha svarat Timrå eftersom de aldrig kommer byta till det =)
orion: Själv har jag mycket svårt att förstå den där enkäten. Timrå har alltid haft svårt att få hit spelare, och då menar jag de mer etablerade spelarna.
Ta bara en sådan sak som att Kristian Gahn är vårt "största" nyförvärv på en mycket lång tid.
Skarin: tycker att Gahn är en bra spelare, inget fel på honom,,ge honom en ordentlig chans bara, då tror jag inte att södertäljes nya värvning är speciellt mycket bättre en Gahn.
Skarin: Återstår väl att se, 4:de linen i SSK är inte mycket att hurra för, men kanske det är årets värvning själv tror jag Hagos får sitt genombrott det är mycket bra lirare, förra säsongen värvningar står sig bra förutom Finnarna var ju Lindman och Åkerblom säkra kort, då är det svårare med Gahn, man sa att Åkerblom var slut men denne underhållde ju en hela 4:de linen förra året och dessutom målskytt.
TD: ursäkta mig men har inte Hagos fått sitt genombrott redan, okej inte så att han fått chansen i landslaget eller nått sånt men killen har ju för f-n varit bästa center i TIK hittills (Krykov kan bättre)
Skarin: "Skulle tänka sej att spela i ", jag antar att dom som har svarat Timrå gillar den glada anfallshockeyn vi spelade ifjol. Jag tror dom flesta hockeyspelare egentligen föredrar skridskoskicklighet framför grislir vid sargen. Hoppas det iallafall...
orion: Klart som fan man gillar anfallshockey! Men man ska ju ha ett spelarmaterial som är anpassat efter den spelstilen också. Sedan är det ju ett plus att vara sådär lagomt underskattade också.... =) När det ser ut som det gjort hittills den här säsongen får laget gärna spela grishockey även på hemmais, bara poängen trillar in..
Radionyheter i morse: Malmö i akut ekonomisk kris, spelarna måste sänka lönerna med 30% och dom som vägrar kommer att vara lediga för nya klubbar. Det låter ju skitbra.
Förutom Malmö så är även Köping Hockey, i Bergslagen där jag bor nära ruinens brant och konkurs...
Själv var jag och körde lite hockeyträning med lokalkonkurrenterna Kungsörs Hockey (också ett Bergslagsgäng) i söndags... Deras dräkter hade skitsnygga färger! Rött och Vitt. Stolt satte man på sig sin fina TIK-matchtröja och gled in i träningen...
Jo jävlar! Om Timrå tyckte de elaka spelarna nog inte mer om än de läckra färgerna... Men visst är det bättre att bli söndertacklad av en rödvit än någon annan äcklig färg...
Har ett (som jag upplever det) oviktigt jubileum som TIK:are i morgon. Vill gärna fira det med en seger!
Nu borde Timrå ta tillfället i akt och erbjuda Jesper Mattsson och Juha Riihijärvi kontrakt... det är klass på de lirarna.. Fast jag antar att även om Riihijärvi sänker sin lön mer 30% så är det ändå mer än vad Timrå kan erbjuda... :/
patrick78: Nja, snarare lära av MIF att det straffar sig att inte hålla lite på slantarna. Huvudlösa satsningar á la Linköping kan ju raskt vändas i ruin och slut på en lång hockeysaga.
Skulle vara rätt trist om Timrå blev först ut att torska på de nya ekonomiska reglerna och göra en Västerås.
pasi: Efter att ha sett filmen FINNJÄVLAR så kan man inte annat än småle när Ni sticker ut hakan bara för att några lyckats på isen. Jag säger bara 6-5.
Äntligen nystart för Timrå.Nu måste väl grabbarna vara sugen efter en sådär inledning av serien.Tycker även vi i klacken bör vara på hugget nu efter en halvskral insats för vår del. Nu ger vi järnet i morgon och lyfter fram laget till en härlig nypremiär!!!
Robban: 6-5 var en lika stor katastrof för oss som Vitryssland var för er. Enda felet med finska landslaget är att dom inte är mentalt inställda på vinst, tex OS och VM. Men det är väl tur för Sverige det. Tyvärr så har jag inte sett filmen så jag vet inte vad du ler åt.
anta: Ja nu måste grabbarna visa var skåpet skall stå och köra över Malmö. Tycker själv att klacken är ganska bra men det skadar väl inte om klacken höjer sig ett snäpp.Gör mig lycklig i morron TIMRÅ IK.