1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Timrå på is

« · 894230 · » Till forumet

Sv: Timrå på is
Hahl Bundy: Men utan riktig försäsong så känner man ju oro för att han ska bli skadad igen.
Kommentera

TIKbiff: Måste säga att man inte vet om man ska skratta el. gråta men jag väljer det 1:a alternativet. Det är ju helt otroligt med alla motgångar.

Men om han nu fick operera disken så är det ju bra, som du säger, att det skedde nu o inte senare under säsongen.
Tillbaks då kanske i oktober, inte stressa, o vi kan börja gnugga ner motståndarna ännu mer.

Blir lite som 2 nyförvärv då Pärssinen OCH Tenkrat, känns ju....hmmm.... riktigt skööönt.
Kommentera

TIKbiff: Konvalescenstiden för diskbråck är väldigt osäker att uppskatta. Ta det från en som varit drabbad.

När jag fick det här så blev det aldrig frågan om en operation, men det var ändå ett kraftigt bråck som jag drabbats av. Sängliggande första veckan, kryckor vecka 2 och 3. Ingen träning, inga långa promenader, inga lyft (knappt man fick bära halvfulla matkassar) osv.

Totalt tog det fyra månader innan jag fick börja träna igen. Iofs hade jag nog kunnat börja tidigare, men läkarens rekommendation var fyra månader.

Problemet är ju att man kan känna sig fullt frisk efter skadan, men så fort man tar i lite för mycket så smäller det till igen. Man känner sig i alla fall extremt handikappad då man har diskbråck. Bara att hoppas att Pärssinen har gott läkekött.
Kommentera

TIKbiff:
och Dagbladet.

Mellan 6-10 veckor, lär gå på is lagom till ES premiären om allt går som det ska.
Kommentera

TIKbiff: Jo du har rätt i att man ska försöka vara positiv.Men På grund av förra säsongen,så är nog många supportrar väldigt känsliga,för ordet skadad.Men det är sjutton vad lätt dom har för att dra på sig skador.dom kanske ska ta och byta ut lite av koskenkorvan till mjölk.
Kommentera

TIKbiff:
och länken till ST
Kommentera

Dream Team:

Vänd på det linkan, villken jäkla tur dt var NU och inte när serien startat, två månader kvar till starten av ES, han lär missa de första omgångarna, ja det kan ju vilja sig riktigt illa och han inte kan lira förrän i slutet av oktober istället, stackars oss som får förstärkningar av Pärssinen och Tenkrat vid den tidpunkten ;-)
Det löser sig sa han som sket i slasken.

Intressant annars i ST att det stod ju att dom räknar med både Hahl och Lotvonen till ES starten. Handelden blir bättre och bättre och Lotvonen har kunnat isträna vad jag förstår.

efter regn kommer solsken.
Kommentera

Paddan: Duracell-Robban Carlsson var borta för liknande problem med diskbråck (eller heter det diskbrock?) under höstdelen av fjolårssäsongen. Även där gick det så långt som till operation. Graden av skadan där i jämförelse med denna är förstås osäker. Han fanns med i laget fram till landslagsuppehållet i början av november, och var tillbaka i spel igen mot MoDo i början av januari. Alltså bra precis två månaders frånvaro och då räknat till det han kunde gå på is.
Kommentera

Dream Team: Borta i ungefär två månader, räknar man då tills dess att han kan börja att spela matcher eller tills dess att han kan börja träna på is?
Kommentera

actionleif: Det var alltså rätt illa ställt med disken i ryggen. Annars hade det ju aldrig blivit tal om operation så snabbt. Det var då fan!

Men när man har fått svära ifrån sig ett par minuter och veva runt med KOHO-klubban i vardagsrummet ett par varv, allt för att lugna ner nerverna så känns det väl trots lite förtröstansfullt att skadan inträffar nu och inte mitt under säsong, eller innan slutspelet, precis som Nubben säger.

Det man frågar sig är väl om oturen med skador ska fortsätta grina oss i ansiktet även under kommande säsong. Det vore ju att göra om en bedrift värd namnet, menar jag.
Kommentera

Paddan: Nu är texten annorlunda motför när jag läste nyss. Hehe.
Kommentera

actionleif: Det känns som att den som skrev det där meddelandet på hockeyligans hemsida inte har läst igenom det innan det lades ut.
Kommentera

Det blev operation ..

"- Han blir borta ett tag, säger Timrås sportchef Kent Norberg."

www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=11666
Kommentera

Nu har Dagbladet vaknat till liv.
Kommentera

Ambroo: Han kanske t.o.m. skulle kunna acceptera ett liknande kontrakt som Nylander skrev.
Kommentera

actionleif: Besked om hur allvarlig TP:s skada är lär komma snarast och med det kommer också självklart en utvärdering. Jag tror väl som så, om man nu ska spekulera, att Lindström väljer ett topplag alla dar i veckan... En plats i andralinen känns öppen och det är väl till det han har kapacitet för och förmodligen även egna önskemål om.
Kommentera

Ambroo: Han får nosa snabbt då, eftersom både Mora och Djurgårn verkar vara där och rycka nu
Kommentera

actionleif: Det är ju fan detta. Man kan ju undra vad de är gjorda av finnarna, men när allt kommer omkring så blir man ändå inte förvånad...

Om det nu skulle visa sig vara riktigt allvarligt så tycker jag att Nubben ska nosa lite på LHC-Liket Lindström. Aldrig fel med en till rightare.
Kommentera

actionleif: Jag spelade skada en gång. På Dramaten ´86. Tror jag det var. Det var rätt så intressangt.
Kommentera

Uno Gordon: Jag glömde bort att grattulera er till SM-Guldet igår. Ber om, ursäkt och rättar till.

- Grattis grattis.
Kommentera

actionleif: Mmm.. men notera nyckelordet: oftast. Alltså kommer TP inte att vara besvärsfri efter ett par månader, då undantag alltid gäller vid våra skador. Iaf känns det som så.
Kommentera

actionleif: Oh, shit... Historien upprepar sig själv? Man får onda aningar och kalla kårar längst hela ryggen bara av att läsa ordet "Skadad". Fick vi inte nog av detta ifjol?!

Pärssinen får ju inte försvinna. Han ska ju bli poängkung i år. I alla fall om jag får som jag vill. Typiskt. Hoppas att det inte är allt för allvarligt så att han inte missar allt för mycket.
Kommentera

actionleif: Vafaan är det för hållbarhet på våra gubbar? håller dom inte bättre än så här så har man köpt fel gubbar,man blir så jävla trött.
Kommentera

Captain Crash: "Man brukar känna sig bättre efter ett par veckor och efter två till tre månader är man oftast besvärsfri"

Besvärsfri efter 2-3 månader låter ju ... Ja..
Kommentera

Lite läsning om diskbråck. Behöver inte vara katastrof men långt ifrån bra hur som..
Kommentera

actionleif: Det enda jag kan säga är suck. Jaha, så roligt detta var då. 

Hur länge var det som Robban Carlsson blev borta när han drabbades av diskbråck? Med bra precis två månader kvar till elitseriepremiären kan han väl så smått börja räkna dagarna nu. Men det beror förstås på hur allvarligt det hela är, precis som du sa.

Suck...
Kommentera

Dream Team: Alltid allvarlig.. Dagbladets sida har legat nere några dagar nu.

Läste på förstasidan "Timråstjärna skadad - Kan bli borta länge"
Hoppades då på en gång att det var en IFK spelare.. Men icke.

Det står att diskbråcket kan förstöra stora delar av försäsongen och att han ska träffa en läkare i Helsingfors idag, sedan får vi se hur allvarligt det är.

Skadan uppkom efter ett gympass
Kommentera

actionleif: Är du allvarlig? Dagbladet.nu verkar ligga nere, så det går ju inte att läsa nåt där.
Kommentera

Dream Team: Något som inte var riktigt lika skönt här på morgonkvisten var att läsa i Dagbladet om att Pärssinen åkt på diskbråck...
Kommentera

Snoop: Skönt att börja dagen med en sådan riktig sanning, innan man ens hunnit gnugga sovskräpet ur ögonen.
Kommentera

65selander: du är bara bitter för att Timrå är bättre än Brynäs och för att vi får spelare som Tenkrat,Hynning,Marttinen,Pyörälä ocj Robin Jonsson.Ni får ju inga bra spelare och jag förstår varför du är bitter och avundsjuk på Timrå ;P
Kommentera

250kg kärlek: Annars vore det nästan lite fräckt, fräscht, okonventionellt och innovativt att boka in Flincka Fingrar till E.ON Arena i vinter.

Tänk dig höra Thorsten sjunga nationalsången, hälla brännvin i ett glas åt Karin Söder och runda av med den 17e balladen.

Eller varför inte göra en kvarts moloken monolog i högtalaranläggning. Kan definitivt väcka dem död när Flinck väser fram sina proser.

Vad säger ni?

Ett riktigt skamgrepp i skrevet och en pungspark på hela jävla etablissemanget!

Yeah right!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Uno: Timrå når aldrig en final. Ni kommer att möjligtvis nå en kvart i fem matcher ;-) Frölunda kommer också bli utan guld. Blir SSK-SAIK i final, detbsista är överdrivet men ingen final för TIK.
Kommentera

Thorsten Flinck känns som en rätt tråkig människa i sammanhanget. Vilka poeter man får skåda i afton.

Sehr gemütlich.
Kommentera

Uno Gordon: Känner för att citera "The Dude".

"Thats just, like your opinion."
Kommentera

NuMo: För att det hade en fiaskoartad säsong ifjol och att försvara ett guld är få förunnat. Och jag unnar inte er två guld på raken och ert tredje totalt. Nu är det Timrås tur.

Kommer du ihåg OS i Turin? Drt gör du alldeles säkert. Hur gick snacket? Vilket vann?

De blir inga fler chanser för gubbarna i Frölunda. Det är absolut sista chansen att ännu en gång erövra SM-bucklan.

Och Timrå kan omöjligt drabbas utav lika mycket skador som förra säsongen. Det är ett som är säkert.

Det blir en baksmälla för Modo nu. Ni har ätit er mätta ifrån den uppdukade buffén och supt er grisfulla nu i flera månader och levt på ett saligt rus.

För var dag som går kommer vardagen närmre. Lycka till Lückner Boys!

Silence is golden!
Kommentera

Uno Gordon:

"Detta grundar jag på att dessa lag kommer vara de hungrigaste i vinter. Modos växellåda hänger sig på E4an i höjd med Bye Rast. Soppan tar slut. Man vill för mycket helt enkelt."

Otroligt filosofiskt. Modo är så hungriga att de äter så fort att födan tar slut och då når de inte fram till final, eller nåt? Fast Timrå och Frölunda är inte lika hungriga så de kan vara hungriga längre och då vill de inte äta så fort vilket får dem att vilja äta hela vägen.

Jamen det verkar ju logiskt i alla fall.

Sen kan man ju fundera på varför Frölunda är hungrigare än Modo, men varför inte soppan tar slut där.
Kommentera

Paddan: Hahaha någon likvaka lär det knappast bli tal om. Frölunda, HV71, Modo och Timrå lirar semifinal.

I finalen möts Frölunda och Timrå! Under föresättning att inte dessa lag stöter på varandra tidigare då.

Detta grundar jag på att dessa lag kommer vara de hungrigaste i vinter. Modos växellåda hänger sig på E4an i höjd med Bye Rast. Soppan tar slut. Man vill för mycket helt enkelt.

Likaså HV71. Ett grymt lag på papperet. Men det blir ingen omedelbar succé för Kenta Johansson i sin nya omgivning. Dock bygger han en bra grund för guld år 2009 alternativt 2010. Ut i semifinal.

Sista dansen bjuder firma Andersson/Johnson/Kallio på kommande vinter. De kommer vara så in i helvete hungriga på att bevisa för Hockey-Sverige att eran VF ännu ej är förbi. Det blir en stentuff finalserie över 7 matcher mot Timrå.

Hjärnan säger Frölunda. Hjärtat säger Timrå. Vilket kroppsligt organ som får rätt återstår att se. Behöver jag tillägga att jag unnar gubbarna i Götet ett sista guld ihop men håller tummarna stenhårt på Timrå knogarna vitnar.

HEJA TIMRÅ!
Kommentera

Uno Gordon: Om inte annat så borde väl de där tre herrarna, att döma av smeknamnen, kunna ordna fikabröd till er "likvaka" i mitten på mars månad.
Kommentera

Ambroo: Han kan ju inte vara alltför dyr heller? Jag menar bara möjligheten att få lira i ett klassiskt rödvitt hockeylag smäller ju högt som satan.Om då skulle "råka" bli några kronor och ören mindre i plånboken än i LHC, vad gör det?

Att vinna SM-guld är väl mer än tillräckligt för att locktonerna från Medelpad torde bli alltför stora ifrån att avstå!

Begravningsentreprenörens barnbarn är mer än hjärtligt välkommen till föreningen.
Kommentera

Ambroo: Åh fan! Liket lever! Synd att truppen är "spikad" då. Tycker ju personligen att Nubben borde försöka signa den där killen. Tänk dig "Liket" och "Bagarn" och "Lillbagarn" tillsammans.

Det skulle smaka mumma det.
Kommentera

Dream Team: Ja, okej då. Petr Tenkrat spelar ju inte 55 omgångar. Vi vet inte ens om han spelar en enda än så länge.
Kommentera

JimmyH: Det låter ju förhoppningsfullt, iaf på förhand. Dock så får vi ju räkna bort Petr Tenkrat i det matematiska spektrat som omfattar 55 matcher. Men det har ju sina helt naturliga orsaker.
Kommentera

Dream Team: Kimmo Lotvonen är planerad att spela samtliga 55 omgångar plus slutspel precis som alla andra är.
Kommentera

Frella: Ja, jag tolkar det väl likadant. Eller tolkar och tolkar, sa Gustav Vasa,  det är ju precis det som står att läsa i ST. Även om det är lite mellan raderna så är man ju inte dummare än så. Frågan är väl bara hur bra eller hur dåligt man väljer att se på detta.
Kommentera

Dream Team: Går man efter artikeln i länken så opererades han möjligtvis i mitten av februari ?
Kommentera

Dream Team: Jag tolkar det som att Lotvonen rehabtränar och att man inte har någon tid att gå på där, medan Tenkrat ansluter i höst. Men det är ju jag det =)
Kommentera

Konceptet: Hmm.. jadu, det är jag lite osäker på, faktiskt. Men runt jul, tror jag det var. Det var i alla lägen då som han blev skadad. Säg från jul och fram till februari-mars, så börjar vi närma oss iaf.
Kommentera

« · 894230 · »