1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590798 inlägg · 6217 ämnen

Timrå på is

« · 894661 · » Till forumet

Sv: Timrå på is
El Aka Ali: Jag bedömer det som rimligt att vi får hälften av skadorna ifjol och därmed bara vinner serien med 30 poäng, varvid vi räddar spänningen i hockeysverige, eftersom en serieseger med de 60 poäng vi var på väg mot ifjol skulle lett till en omläggning av elitserien i klass med den skiförbundet FIS gjorde för att stoppa stenmark skulle varit den enda möjligheten.

Shit vilken lång mening,..
Kommentera

GävleLasse: Med vetskap om vad som hände i fjol och vilka som har hand om försäsongsträningen så är jag helt övertygad om att extra stor omsorg är lagd på just delen, att minska den typen av skador, även om det är svårt. Att T.P. drabbas just nu skall nog ses som ett undantag.
Man skall nog se fjolårssäsongen som extrem i skadehänseende. Tror att både Kalle K. och Kimmo L. kommer att klara hela säsongen utan några speciella långvariga skador. Båda är nog lite revaschsugna och vill visa vad de kan.
Kommentera

GävleLasse: Den risken finns alltid, men det måste vara logiskt omöjligt att drabbas av lika många som ifjol.
Kommentera

Ambroo: Vi får se vad som händer, jag tror att det finns en viss risk att det blir många skador även i år.
Kommentera

GävleLasse: Absolut. Däremot så ser truppen både toppad och bred ut i år så där är jag inte ett dugg orolig. Vi har exempelvis åtta backar och tretton forwards på kontrakt. Dessutom så lär juniorerna Sebastian Erixon (back) och Oskar Johansson (forward) få A-lagskontrakt. Det skulle egentligen inte ha spelat någon roll om vi hade haft tio backar och femton forwards i truppen från start ifjol, då vi hade uppemot tio skador samtidigt, men visst ser jag din poäng där...
Kommentera

fighter: Visst, till viss del iaf...

Jag har bla skrivit detta som visar min oro;

"Det känns tungt detta... TP lär vara i matchform i nov, knappast tidigare. Att man räknar med honom till seriestart får man förmodligen läsa in som att han är redo att börja träna på allvar då... All vila/rehab/träning som krävs kommer att ta tiiid och för att komma upp i hyfsad klass får man nog räkna med 3-4 månader. Sen minns man ju även Hautamaa, hua!"

Däremot så handlar det senaste dygnet fullt ut om Challes syn på försäsongsupplägget och vissas väl genomtänkta kommentarer...

Din känsla är om jag inte har helt fel att han är valpig, men man undrar ju vem som gläfsar i onödan? Sluta upp och gny och ta det för vad det är. Man måste kunna se på hela situationen en aning nyktert och då är det lätt att förstå hans uttalande.
Kommentera

Knylan: Ok den sidan kunde inte jag läsa,men tack ändå,och godnatt nu går jag på krogen.
Kommentera

fighter: www.kritisktläsande.cjb.net, årets länktips för dig och många fler.
Kommentera

Ambroo: Nej ser man på de skador som drabbade Timrå förra säsongen så kan man ju lätt konstatera, precis som Nubben gjorde i artikeln. Skadorna kom ju inte förrän efter 18-20 omgågar. Och var snarare skador som mer kan ses som otur än fel preparation på försäsongen.

Däremot så sa jag till dig under försäsongen förra året att "det känns lite som att Timrå lagt alla ägg i samma korg" Med detta menade jag att man bränt för mycket av lönebudgeten på allt för få spelare. Bra spelare, visserligen.. Men för at man skall ha nytta av deras färdigheter måste man ha dem skadefria.

Tunn trupp som absolu inte blir bredare av att man får skador gör att istiden på ett fåtal ökar drastigt. Detta får helt logiska följder. Mer speltid desto större exponering för skador.
Kommentera

Ambroo: Ok lite missförstånd här.Men är det inte så att pärsinens skada startade hela den här diskussionen? har jag fel så ger jag mig och skruvar på korken.
Kommentera

Ambroo: Visst hade vi väl skador under försäsongen ifjol? Jag drar mig till minnes att vi saknade ett par spelare under bl.a SCA-cupen. Jag minns dock inga namn, men någon annan kanske har bättre minne än mig.
Kommentera

fighter: Så gärna. Räck mig flaskan så ska jag hjälpa dig.
Kommentera

fighter: Så Pärssinens skada har med det täta matchandet framöver att göra?.. Ok, på med korken var ordet.
Kommentera

Ambroo: ????????????????????????? skruva på korken igen.
Kommentera

fighter: Vad har det med saken att göra?!
Kommentera

Ambroo: Så du bara skiter fullständigt i att pärsinen är skadad eller?
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att det mesta är skrattretande. Ser man tillbaka på fjolåret så hade vi samma upplägg (precis som Nubben säger) och då var vi inte skadedrabbade i samband med detta. Sen kan man naturligtvis förstå Challes uttalande (som jag dock tror är en aning förvrängt). Ser man tillbaka på fjolåret som helhet så förstår man helt klart rädslan för skador och det har ju inte börjat bra. Att vissa härinne skriver innan det tänker är iofs ingen ovanlighet, men ändå...
Kommentera

73Sjöbba: Jag förstår det...
Kommentera

Ambroo: Jag är faktiskt jätteorolig.
Kommentera

Ambroo: Rätt kul ändå att de tar upp Brynäs som exempel i antalet träningsmatcher. Brynäs har sex femmor i träning. Blir det som förra säsongen så kommer man endast att köra med "Startuppställningen" i de sista matcherna inna seriepremiären.
Kommentera

actionleif: Många pissar bredvid, men det lär få slicka upp det.
Kommentera

Ambroo: Många Challelovers där ute.
Kommentera

Men kanske det är att begära för mycket av vissa för att inse det. Själv anser och hoppas jag att Challe är klockren som tränare för TIK.
Kommentera

Vad fan är der för fel på er?
Kommentera

Rooster23:
Aftonbladet vill göra en höna av en fjäder.
Kommentera

JimmyH: Det är befogat att som timråsupporter bli orolig när man får veta att en spelare specielt i pärsinens klass blir skadad redan på försäsongen.jag känner mig obekväm.
Kommentera

Rooster23: Jag tror inte att Charles själv ringt till tidningen och klagat över träningsmatchupplägget.

Annars så känns det som att ledningen måste slappna av lite, det känns som alla är lite kissis över att vi ska bli skadedrabbade igen. En vanligt förekommande orsak till skador är rädslan över att bli skadad.
Kommentera

epa: Det är ju kul att höra att tränaren redan börjar gnälla över försäsongen. Sen att han kanske inte vat modig nog att säga det till nubben när dom diskuterat det. Tråkigt...
Kommentera

Rooster23: Ja han verkar vara lite gnällig,lite valptakter tycker jag.
Kommentera

Ambroo: Tycker personligen att han borde ha kunnat styra upp det som han själv ville ha det innan han gnäller i tidningen.
Kommentera

epa: Visst kan man hålla med Challe, men samtidigt så känns det som om att AB vill ha något att skriva om... Själv tycker jag att man har ett ypperligt tillfälle till att lufta en juniskedja i nån av cuperna.
Kommentera

Tycho: Fast i Litmanens fall känns det mer som undanflykter till att spela fotboll och ändå inkassera lön, iom att han utan problem alltid är aktuell för landslaget.
Kommentera

Tycho: Hahah, jo det hade jag glömt bort. Jo den skadan är inte att leka med. Speciellt när det var sportchefen som såg till att det skedde. Där kan man i alla fall inte skylla på att det varit något fel med träningsupplägget.
Kommentera

Paddan: Borde inte han kunna anställa någon att göra det? :P Spara kroppen och spendera kapitalet. :)
Kommentera

Tycho: Var det inte någon hockeyspelare också, kan det kanske till och med ha varit i elitserien, som gjorde illa sig när han skulle programmera videon. Hmm, låter rent spontant som Renberg.
Kommentera

MorganaLefaey: Fast priset tar väl Litmanen i MFF(Fotboll... lite off topic ;P) som fick en kapsyl i ögat från sportchefen...
Kommentera

Rooster23:

Om han bara hade hållit sig till matlagningen och låtit kärringen sköta disken så hade det här aldrig hänt.
Kommentera

Paddan: Eller spelare som skar sig med kniven i köket eller skär upp benet mot propellern på båten. Ja det finns många olika sätt att skada sig på.

Kommentera

Rooster23: Ishockeyspelare brukar kunna skada sig på de mest egendomliga sätt. Om jag inte minns fel så var det en NHL-spelare som under den nyligen avslutade säsongen pajade ryggen riktigt ordentligt då han skulle böja sig ner och plocka upp ett kex som ett av hans barn tappat på golvet.
Kommentera

Rooster23: Han tränade ju på gymet i finland.. Trodde väl att han va starkare än han va. :)
Kommentera

Hur fan kan man få diskbråck mitt i sommaren som hockeyspelare?
Kommentera

Oj som jag längtar till att marschera till ladan en regnig oktoberkväll.
Kommentera

Uddan: Är Kalle skadefri så är han back!
Annars inte!
Kommentera

Uddan: För fyra-fem sässar sedan så kunde jag skriva under på det...
Kommentera

Men är Kalle skadefri så är han en av Timrås bästa backar..
Kommentera

Skarin: Kalle tog jag för givet att samtliga räknade bort, men då blir det förhoppningsvis mer speltid för Erixon.

Jojo och det skulle väl säkert förvåna dig om Tenkrat får ett kontrakt femitolv...
Kommentera

Ambroo: Jag håller med. Detta känns inte bra. Lägg till Karl den nionde i den där röran så blir det helt plötsligt fyra finnar!

Att jag nämde Koskinen kan ju ha att göra med alla hans skadebekymmer de senaste åren och får väl därför anses som ett relativt osäkert kort.

Men det enda vi kan göra är ju att hoppas. Vi behöver fullt manskap. Det behöver alla. Vissa mer eller mindre...

Å andra sidan kan det ju bli häftigt då Pärssinen är i dugligt skick igen samtidigt som en hungrig Tenkrat kommer in, om han nu blir röd-vit.

Men det är nuet som gäller.
Kommentera

actionleif: Det känns tungt detta... TP lär vara i matchform i nov, knappast tidigare. Att man räknar med honom till seriestart får man förmodligen läsa in som att han är redo att börja träna på allvar då... All vila/rehab/träning som krävs kommer att ta tiiid och för att komma upp i hyfsad klass får man nog räkna med 3-4 månader. Sen minns man ju även Hautamaa, hua!

Vidare så känns det heller inte helt tryggt med Hahl och Lotvonen. Man hoppas från föreningshåll att dessa två ska vara fit till premiären, lovande... Det känns spännande att redan nu veta att vi inte kommer att kunna ställa upp med fyra formationer från start.
Kommentera

actionleif: Jo, men jag tror o hoppas att det ordnar sig ändå. Han är nog ganska genomtränad när han sätter igång.
Kommentera

« · 894661 · »