Sonneberg ser riktigt bra ut, bra tek och han kan helt klart bidra med spets också samtidigt som han jobbar hårt, tur att han finns med nu också eftersom bagarn klev av.Backe lär vara glad över att Timrå har tagit ledningen.
nixXz: HAn spelar bra, med en bra omgivning, han är som Martin Törnberg, bra när han får spela med bra spelare.
Tyvärr så kan jag meddela att Bagarn har utgått, anl vet jag inte. Detta sa Challe inför andra perioden.
I den andre perioden så det även ut som Pärsa skulle bli tvungen att kliva av efter ett hårt slag emot vänster underarm, men han var tillbaka lite senare, tyckte jag mig se.
Timrå Äger hela matchen och ska bara vinna detta.
Någon som vet vad som hände med Bagarn kan jätte gärna berätta det.
Snoop: Det är ju bara 2 perioder men han har redan visat att han håller ganska bra klass (rankar honom omkring Håkan Bogg-klass just nu). Hur som helst så är jag positivt överraskad. Trodde inte att han skulle vara dålig men jag vågade inte tro att han skulle vara en "hockeyarbetare".
Snoop: tyvärr så känns det som att han borde ha tagit ett av SSKs mål. Fan att Åkerlund skulle gå och bli skadad, han tycker jag att Timrå ska satsa på om Backlund skulle försvinna av någon anledning.
haggen: Vad snackar du om Backe har varit stabil på slutet inget av målen emot Luleå går att rädda, Idag skulle han tagit Vidells skott men Dragans var otagbart.
Förutom Vidells mål idag kan jag inte på rak arm minnas Backes förra tabbe, vilket borde vara ett gott tecken!
Nä, Backe har lyft sig och det har hela laget!
Nu ska vi bara till slutspel för nu har vi ett lag som ska kriga om guldet senare i år.
Fatta sen när Hynning och Bogg och Åke är tillbaka!
Jag tycker formationen Pärssinen-Pyörälä-Svensson bevisar en sak jag påpekade för Frölunda supportrar före säsongen. Nämligen att det inte är svårt att producera poäng när man lirar med snubbar som Pärssinen och Pyörälä och att dom var underskattade vad gäller Hahl poängproduktion (även om Hahl givetvis är en suverän spelare).
Timrås tränare Challe Berglund tvingas fortsättningsvis att klara sig utan grovjobbaren Johan Andersson som utgick på grund av sjukdom under andra perioden.
TIMRÅ–SÖDERTÄLJE: Timrås tränare Challe Berglund tvingas fortsättningsvis att klara sig utan grovjobbaren Johan Andersson som utgick på grund av sjukdom under andra perioden. (David Olsson Jiglund, Timrå)
Bissett19: Ja äckligt jämt, den här säsongen är det dock inte på grund att så många lag är bra utan snarare att KHL påverkat klassen mer än vad jag själv trott före säsongen.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·