mikenomad: De sex personerna på Friscobilden (som kommer från tikare.se) Thomas Öhlund (väl?), Niclas Sjögren, Roger Olsson Tore, Ove, Sohlin
Modos gamla sjögröna tröjor är inte bara landets mest sensationella design. Modo får även titeln "Sveriges bästa slogan alla kategorier" med "Heart of Hockey". Till skillnad från Real Modo har den dessutom tagits fram av klubben själv.
timrå_ik: Oj...det var flera frågor i en och samma mening. Är det så att du vill se de 50 år gamla dräkterna i färg, har jag förstått dig rätt om jag tror att det är så?
El Maco: Real Modo var annars en vacker slogan som användes flitigt bland fans för andra klubbar. Jag skulle ha svårt att kalla ett annat lag för Kungliga.
Frisco: Man måste säga att det är lite imponerande att just en modoit kommer och försöker sig på ' nu ska vi skämta om andra lags dräkter'-leken. Finns det några färger/konstellationer/klubbmärken som Modo i n t e försökt med? Just 'Tummen upp!'- fotot, med en oförklarligt förnöjt leende Wernblom, måste vara det enskilt säkraste beviset för att Öviks omtalade genpoolsbekymmer har efterverkningar in i våra dagar.
Sedan vad gäller 'Heart of Hockey', så...hoho. Det är när man ser sånt som man inser att örnhelvetet är själva definitionen på 'lyxproblem'.
Bragd-Birger: Jag försöker ingenting. Angående färger på hemmatröjorna så har de haft röd som huvudfärg i Modo alla säsonger utom en halv. Angående klubbmärkena så är det skandalöst att överhuudtaget byta märke 1 gång.
"Modo får även titeln "Sveriges bästa slogan alla kategorier" med "Heart of Hockey"."
Det är inte en slogan, det är ett konstaterande, hockeysveriges epicentrum. Att de tog den på engelska har jag en del betänkligheter mot. Hockeyns hjärta hade varit bättre enligt mig. Kanske ville man omfatta hela världen.
Batman: Det hade ju varit trevligt att se. Synd bara att man bor 65 mil bort... Får väl hoppas på att canal+ vill filma matchen så man åtminstone kan få tag på den på nåt sätt.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.