JobbaPuck: Aldrig att den där Alexander Lukas i mål nånsin gör en sån här match igen. Karln ska inte duscha utan springa o köpa en Triss innan Börjes stänger.
Sputnik: ja inte mig emot! Han var en liten gubben i lådan spelare inte jättedominant med puck som Wedin eller Marklund och till viss del även Öhrn och Hallin som är riktigt svåra att ta pucken från utan mer den där sortens kille som vet vart målet är och vart man behöver vara för att få chansen.
söder över: jag såg tyvärr aldrig någon match med Christoffer förra året så jag har för dålig koll på honom. Fast han verkar ju onekligen intressant. Dags för pappa Forsberg att fixa hit han nu då. Han sitter väl ändå på bänk i Malmö eller?
Suurt!! Men jag tycker att denna match borgar för en del poäng framöver. Vi tar oss till målchans enklare och utan att fullständigt köra slut på oss på vägen dit. Finns mer kraft i år verkar det. Målen kommer.. kanske :/
Fy fan nu kräver jag en heldags träning på snabba höga avslut!
Vi gör deras fladdermålis bra genom pissiga avslut!
Man spelar riktigt bra så för den saken skull klarar man godkänt men vaffan två tredjedelar av våra spelare bjuder på jävligt mycket sämre avslut än vad man är van att se!
Åh, herregud. Nu skulle jag bli oerhört nöjd med en pinne. Vi har chanser men de är så snuskigt täta, fem pers i en kompakt vägg i mittzon, hela tiden. Ragnewall har marginalerna också.
Sputnik: ja du det var en jävligt bra fråga. Corso såg sig som en men jag skulle kanske säga att Lollo är den jag kan minnas som målskyttet satt helt jävla naturligt hos...
jå1: ja vaffan! Det är inte ens skoj längre! Nu gäller principen att mala på och försöka få upp avsluten lite högre och snabbare än nu bara!
Jag tycker om Taif! Dom är jävligt allround! Snabba tuffa och disciplinerade! Jag förstår att dom ligger bra till i serien med det här spelet. Hade dom haft en vassare offensiv så hade det varit ett riktigt helvete att möta dom!
Men vilken krake till expert c-more har hittat! Att säga att utvisningen på boyce var korrekt känns ruskigt brunt!
Jag är lite skeptisk till Westin som sniper faktiskt... Han var rätt ren mitt i slottet för ett tag sedan med klubban vid midjan... Det är inte sniper tendenser
El Maco: njA... Inte helt borta men vi har svårt att få till vassa avslut i öppna lägen. Taif är kompakta och snabba i egen zon... Deras omställningar är ruskigt snabba med långa rediga passningar.
Nu kör vi satan i gatan strax o jag är tankad till tusen! Är nu me ikväll? Må puckuslingen glida vår väg ikväll. Halleluja var jag är tänd. Kör så de ryker i vått och torrt Timrå IK ALLTID!
JobbaPuck: Haha. Upp till bevis för dig ikväll, annars vet vi vem vi ska hänga.
Det är prio på att få igång Westins produktion nu, vet inte riktigt vad det sitter i. Det känns som att han bör ha ett av seriens allra vassaste handledsskott, åtminstone sett till kraft, men att han ofta bara kan riva av det när han är i rörelse. Det gör att han inte fyller någon större funktion i tex PP. Känslan är att första målet kommer för honom ikväll, man har ju förhoppningar om att han ska slå fjolårets 21 poäng med hyfsad råge.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·