Ja, säsongen 06/07 var vi överlägsna fram tills i november. Sedan drabbades vi av den värsta skadesvit hockey-Sverige någonsin har skådat. Lik förbannat var vi på vippen att slå ut MoDo i kvarten. Sjunde och avgörande såg jag hemma i TV-soffan. Tidigare under dagen hade Hammarby tappat en 3-0-ledning i bandyfinalen och förlorat i sudden även dem. Snacka om en dag från helvetet! Det dröjde evigheter innan man kunde repa sig den gången...
Jag kan ta en förlust 7 dagar i veckan om man kämpar och ger järnet. Nu åker Timrå runt som ett gäng Skalman med mat & sovklockan på zzzzzz.
Tränare som talar om slutspelshockey, tempo och att våga skita ner sig... Den tränaren har kommunikationsproblemen. Eller ska man tolka det som att först bajsa på sig och därefter lira hockey?
Då är vi där!
Tingsryd har läst och tar bort vår bästa anfallstrio till 100%.
Jåkkinen: Ingen angenäm matchbild så här i början. Lägger det på Macos inledningsjinx 😉 TAIF imponerar dock inte nämnvärt utan det är mer Timrå som antagligen hade fått valfritt mediokert HS-lag att se okej ut. Det kan vända.... eller så gör det inte det.
Nr 7 har ställt till det för sig ordentligt i egen zon, onykter?
Fan, man riskerar ju att få ett epilepsianfall av allt blinkande på TV-skärmen. Om vi ligger under med ca 3-0 efter andra, så drar jag hem. Tveksam måndagskväll...
Kommentatorerna hyllar Elias, dom glömmer bort Dahlen helt och hållet.. Båda två är extremt bra på olika saker och förtjänar lika mycket uppmärksamhet och beröm båda två.
PezN: av dom förmodade 10 tappen så finns det säkert ett par vi även kan klara oss utan. Och ett par som är fullständigt vitala för vår framgång denna säsong. Exempelvis herren som just gjorde mål och herren som assisterade honom.
Heisenberg: för att ge Harald lite rättvisa så hyllade han Dahlén till skyarna sist han gjorde två mål. Med rätta så klart, vissa matcher har han ju avgjort helt på egen hand.
PezN: Ärligt talat är det väl 'bara' Elias o Jonte som är superheta, ja i viss mån Mattson. Vet inte vilka andra som får scouter o sportchefen att toklätta på lädret. Med det sagt så ÄR ju Larre, Jonte o Elias den här säsongen. Utan den kedjan hade vi varit betydligt mer i Löven och SSK-land.
KulltorpsOlli: Att Timrå vinner gör mig betydligt mer glad. Att vi dessutom vinner igen med många ordinarie borta gör mig ännu gladare! Bra att det är några dagar till nästa match!
Peja: Då kan jag stilla allas undran. Vi ska ta nästa kliv. Hela tiden. Det är föreningens uttalade målsättning. Såväl på isen som organisatoriskt och ekonomiskt. Ang etablerade nyförvärv så tror jag att vi kommer se ett eller ... | Läs mer