DonCherry: Löven och C More, C More vägrade sända matchen 17.30 eller senare och Modos damlag hade match 13.00 idag som tog slut för ett litet tag sen. Modo försökte men svårt med två envisa motståndare :)
Rytter: Du tror löven är rädd att möta MODO som slåss för att få stanna kvar i hockeyallsvenskan? Haha storhetsvansinne efter att ni lyckats ta en seger mot ett lag ovanför plats 8. Grattis till er :)
TimraStockholm: Ja eller Vännäs eller Nordmaling vad som helst, de mesta med löven är lite obegripligt, dom vågar väl inte lira förrens dom nya tillkommit haha :P
Rytter: Jag begriper inte varför matchen idag inte spelas om det finns ledig tid i Fjällräven, får ju inte vara publik endå så fuck it och kör tycker man, snön faller varenda år känns bara skumt, men de är ju löven..
På tal om lövare. Många inlägg här och i vår bok före matchen. Efter matchen är dom bortblåsta.
Men dom är ju absolut inga medgångssupportrar enligt dem själva.
Fegt att dom inte vågade möta oss idag, de vill väl få fler matcher med sina nya transatlanter, nyss fejkade ju pk corona utbrott när de hade många skador.
Ända sedan den där lövaren skrev att Kenttä köper sexiga spelare hemsöks jag av bilder där två prostituerade ansluter till en brokig skara med sviktande potens.
Sputnik: Ja, det gör jag också. Fast jag unnar inget åt banjoklinkarna i Sixfinger County. Jag får känslan att på fotbollsmanér man är glad över att någon annan ska göra arbetet åt en. Ett lag, ett mål!
Jag var lite tveksam till matchstraffet till att börja med. Än mer eventuell avstängning. Men det blir det ju definitivt. Har nån spelare någonsin blivit frikänd när dom väl hamnat i DN?
Tänker att motståndaren också har ett ansvar, som så ofta. Om Svensson initierar en tackling och motståndaren väljer att väja och blir träffad olyckligt - borde inte det vara förmildrande omständigheter då? Typ utvisning, men inget mer. Men det kanske är matchstraff per automatik om en tackling träffar knäet? Eller ja... Om domaren tycker att den träffar knäet vill säga.
Ja ja, det är vad det är. Bra match och jävligt skön seger. Ett par superfina strutar fick vi också se. Hamnar inte Hartmanns mål i "Veckans mål"... Ja, då finns det ju nån sorts konspiration mot Timrå. Westerlunds rackabajsera var ju också grann för ögat att beskåda.
Olle: Klockren höfttackling. Blir förbannad. Var är farten eller nåt från Kapten Svartskägg? Härlig bredsida där dvärgen trampar som en dåre... där är farten. Tvärstopp. Sen blir det wining. Domarna borde bli anmälda. Ska börja som en grej att alla domarna wfte varje fel beslut. Jädrar i min låda....
Jag ser att många gläds över M0d0's seger över Björklöven, det kommer jag förmodligen aldrig att göra. Jag vet inte varför, är Löven ett hot i dagsläget? Ett lag på dekis möter ett bottenlag. Nä, jag unnar banjoklinkarna från norra Sixfinger county inte ett skit. Det här är en toppensäsong.
Sputnik: Jag har anmält domare Hampus Springare till ett coachmöte på arbetsförmedlingen samt ett möte med synoptik. Hur FAN kan han stå och säga att han anmäler det där för bentackling när det inte är någon kontakt med knä/ben överhuvudtaget? Han måste ju ha sett repriser i efterhand? Det har fan gått långt när man är mer irriterad på domarna än på motståndarna under en hockeymatch. Amatörer.
Nooky: Ja ok att domarn skulle ansett det var att han kommer in med för vårdslös fart eller dylikt. Då hade man kunnat släppa det, men att spinna vidare på bentackling trots att tydliga motbevis finns så blir det patetiskt.
Sputnik: Dom går och anmäler det också? Fan vad sjukt. Det är klart, dom har den där ”vårdslöshetsklausulen” dom alltid kan spela ut och få rätt. Det måste vara ganska lätt att överklaga om dom anmäler honom för knätackling dock 😂. ”Risk för skada” skrev nån. Ja men det är det i alla tacklingar i så fall. Lite för hård tackling? Ja men det var inte en charging han åkte på. Finns det en utvisning i boken som heter ”för hård tackling”?
Jag tror domare är lite som advokater. Ju fler uppmärksammade ”case” dom är med i, desto större namn kan dom göra av sig själva. Jag säger som Conny Strömberg: det finns knappt en enda jävla domare som har spelat hockey själva över 12 års ålder så dom har ingen känsla för spelet.
Sputnik: Det är få domare som kan erkänna misstag. Han blev kritiserad på twitter och då anmäler han eftersom disciplinnämnden i stort sett aldrig går mot domaren så kommer Svensson bli avstängd i tre matcher och så kan han säga att han hade rätt..
jå1: Visst Svenssons tackling kanske var hård utförd men att domarn väljer att efteranmäla för knätackling trots allt? Skapligt vanskapt han är Svensson om han har ett knä utväxt på höften. 🤓
Rytter: Framförallt BIK tror jag kan bli riktigt tuff om dom tar sig igenom första rundan. Vita Hästen har stängt ner oss effektivt tidigare under säsongen men dom skulle aldrig vinna 3 matcher mot oss. I BIK finns det däremot lite mer kompetens. Löven och SSK tycker jag spelar ganska likt varandra. Dom spelar som om dom alltid ska ha pucken i ägo men när dom hamnar i egen zon eller ska försvara sig i mittzon så verkar dom inte ha nån plan alls. Lite arrogant på nåt sätt.
Sputnik1: Appropå Näkyvä så har det kommit till min kännedom att vi har en forumkompis som är högst delaktig i att vi hade möjlighet att värva honom. HS levererar! 👏