1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Tommy Sjödin Klar för Timrå nästa år?

« · 972476 Till forumet

Tommy Sjödin Klar för Timrå nästa år?
Petad mot HV 71 - med mot Luleå i dag. Men nu hotar Brynäsbacken Tommy Sjödin att lämna klubben. "Jag får se var jag hamnar efter den här säsongen. Timrå är ju min moderklubb", säger han.
Detta står idag på Expressen.....

Jaa , vad ska man säga , medelbra värvning isåfall.
Kommentera

Sv: Tommy Sjödin Klar för Timrå nästa år?
Mackelito: Nästa år är han 43. Jag skulle bli mycket förvånad om han tillför Timrå något som spelande back, men visst, om han vill träna juniorer eller så har han ju massor med rutin. Tror det är dags för herr Sjödin att bita i det sura och le för kamerorna och Olof Östblom och sedan knyta fast skridskorna på hyllan till nästa säsong. Onödigt att bli ihågkommen som en gnällspik.
Kommentera

Mackelito:
Timrå som moderklubb innebär ju inte nödvändigtvis att han skall lira hockey, Timrå IK har ju en organisation som alltid behöver kompetent personal.
Kommentera

Tant-Gert: Chelios är 45 och tillför fortfarande som spelande back.
Kommentera

dr-nix: Ja dom är ungefär lika bra, Chelios och Sjödin
Kommentera

Per HApps: ...och ibland mottas även inkompetent personal med öppna armar... :D
Kommentera

Mackelito: Dom kan behålla Sjödin i kaffekoppen,han har absolut inget att tillföra TIMRÅIK.
Kommentera

fighter: Vill ha nån el. några som kan gå in i ett 1:a o 2:a backpar. Nån som K.J tex.
T.S platsar inte i nån backuppställning i Timrå, där ska Moe o Erixon som är framtiden in, inte forntiden!
Kommentera

Sjödin skulle jag gärna se som ansvarig för backuppsättningen i Timrås bås. Inte sedan Eldebrinks tid har det varit riktig ordning på backsidan. Inget ont om våran backuppsättning idag men ibland är det riktigt stirrigt. Kanske kan Sjödda med sin rutin och sitt kunnande få ordning på det så att vi inte bjuder på så många gratischanser åt motståndarlaget.
Kommentera

Ingen T. Sjödin i TIK! Vi ska inte behöva lida för att han har kommit på kant med sitt kära Brünäs...
Kommentera

mikenomad: Helt RÄTT!
Kommentera

glenninski: Kunnig på isen kanske, men vad vet vi om hans ledaregenskaper? Troligen inte ett dugg. Vi skall väl inte riskera trängsel i båset bara för att en "hemvändare" skall få en försörjning?
Kommentera

Jag känner ju inte Sjödin så hans ledaregenskaper vet jag ju egentligen inget om i praktiken. Men jag tror inte man blir en så pass stor spelare som han är/varit och lagkapten under många år om man inte besitter några ledaregenskaper värda namnet.

Sedan håller jag helt med dig om att man inte ska få en plats för att man är en hemvändare. Tycker Leksand exempelvis har visat gång på gång var det kan leda. Inavel är något att akta sig för, helt klart.

Men som sagt, Sjödins mångåriga kaptensskap och hans storhet som back tycker jag talar för att han skulle kunna konkurrera om och vinna en plats i båset utan att man ska behöva bry sig i att han råkar vara en hemvändare.
Kommentera

Mackelito: Det hoppas jag inte jag vill inte ha en gammal gubbe i unga Timrå... Vi ska fortsätta hitta grymma 86:or
Kommentera

han kommer inte hamna i Timrå de e ja säker på.
Kommentera

....och Jimmy H skulle få konkurrens av fru Sjödin om utrymmet i ST ;-)
Kommentera

Näe fan håller med, ingen Sjödda i Timrå - gubben verkar ju heller inte vara klubblojal för fem öre. Klagar så fort han blir bänkad och hotar med att sticka därifrån. En riktigt dramaqueen som patetiskt nog gömmer sig bakom frugan hehe.. Tackar vet jag spelare som Robban som visar hjärta och kämpar en match i J20 och kommer tillbaka!
Kommentera

Yellowcard: Amen......det skulle vara Tina det, att spela i J20!!!!!
Kommentera

Är man snart 43 skall man ha ett BMI på närmare 25.
Kommentera

Yellowcard: Håller med. Karln pratar om att glömma och gå vidare i dagens Expressen...ung. som om nån tragedi el liknande inträffat. Inte att han presterat dåligt och därför blir bänkad en (1) match. Löjligt!
Kommentera

Mackelito:

Trots att jag är Brynäsare och gillar verkligen Sjödin, så skulle jag inte bli ledsen om Tommy gick till Timrå nästa säsong. Han har inte gjort någon bra säsong och han blir varken yngre eller snabbare.

Men vem vet, lite miljöombyte kanske kan vara bra för "Stålmorfar"

Men som sagt, jag tror inte han tillför Timrå särskilt mycket, de flesta backar i er trupp är bättre än Sjödin.

Lycka till :D
Kommentera

MarcusElving: Sjödin hade sin chans att komma tillbaka till Timrå inför denna säsong som spelare. Den tog han inte. Men det är klart att han kan få andra roller inom föreningen. Även om det känns lite luddigt.
Kommentera

Bosse60: Gör absolut ingenting, vi har Eric Moe och de skulle vara riktigt idioti att se gamm gubben Sjödin spela och sätta en stor talang som Moe på bänken, som Hamrin skriver i bloggen så är ju Moe just nu Timrås bästa back tillsammans med RJ som verkar blir bättre och bättre nu.Moe har ju visat nu att så fort han är inne i PP så händer de grejjer.
Kommentera

Snoop: Självklart håller jag med dig i allt. Jag blir grymt besviken om man förlänger med Kalle.K. Karln är ju fruktansvärt strykrädd och delar nästan aldrig ut en bredsida i jmf med Moe som tar chansen när tillfälle bjuds.

R.J. ville jag skicka tillbaka i början på säsongen men han har som du säger blivit bättre och bättre och han vågar lite mer nu vad gäller tacklingar och dessutom är han lite mer offensiv i sitt spel.
Kommentera

Bosse60: Menar du på fullaste allvar att våran bäste backa, Koskinen skall skeppas hem till Finland efter denna säsong?

Åh herregud!
Kommentera

Bosse60: I ett sent boxplay i en avgörande slutspelsmatch är Kalle given på isen.

Sedan kan jag ju kanske hoppas att han, till skillnad från en del andra, slutar i rätt läge.
Kommentera

Uno Gordon: Näääääääää Sundsvall hockey behöver säkert förstärkning. Kalle är ju också billig, tar bara pröjs per spelad match. Ang. ngt annat. Fan va frisk han har blivit sedan han fick ett sånt kontrakt, tillfälligheter??!!!
Kommentera

Uno Gordon: Nej han borde inte skickas iväg, men jag tror inte han ska spela heller. Kalle K kan vi ha kvar i organisationen men som spelare tror jag han har sett sina bästa dagar. Han har varit bra iår, men det syns att han är långsam. Om man bortser från de sista 3-4 matcherna tycker jag han har varit sämsta backen efter jul.
Dock har han helt klart spelat upp sig sista matcherna. Men hans ålder börjar visa sig på hans snabbhet och det kommer inte bli bättre till nästa år.
Anställ han som backtränare och backcoach, där skulle han passa som handen i handsken.

Som det ser ut nu(efter JimmyH's blogginlägg om kontraktsförnyelser) kan nog backbesättningen se ut som följande nästa år:
RJ
Lotvonen
SE
Moe
Styf
Kokko
+ 2 nya.

Sanny tror jag är JimmyH's tråkiga rykte kring kontraktsskrivningen, Kosken tror jag de vill byta ut mot en ny toppback. Det som Martinnen skulle ha varit.
Kommentera

Tycho: Kalle med familj ska inte stanna i Timrå efter karriären, de ska hem till Finland igen. Nu minns jag inte om det var i tidningen eller programbladet jag läste det.
Kommentera

Hälge: Magazine 1962 skulle jag tro.
Kommentera

JimmyH: Så var det nog.
Kommentera

Hälge: Det är väl en sak att stanna och en annan att fortsätta karriären som tränare i tex 2 säsonger... Men men... Spekulationer...
Kommentera

« · 972476