1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595788 inlägg · 6217 ämnen

Transferfönstret

Transferfönstret
När öppnar det?
Hinner spelarna hit tills vi möter Mora (h), Leksand (h), Modo (b) och Brynäs (h)???

Sv:Transferfönstret
Laken: Fönstret är öppet mellan 23 till 31 januari.

Delvis gör man det. Omgång 44, som inleds den 2 februari möter vi Brynäs. Spelschemat matcherna innan innefattar matcherna mot Mora, den 26/1, Leksand den 28/1, MoDo den 30/1.

Dream Team: Får en spelare spela så fort han är klar under fönstret, eller måste han vänta till efter den 30/1....

Dream Team: Men möjligheten finns alltså att få hit en spelklar spelare redan den 23:e? Så han kan delta mot Mora den 26:e.

Laken: Jag vet inte hur reglerna ser ut om en spelare blir klar för spel mitt under ett transferfönster. Men det vore väl fånigt om spelarens kontrakt blev klart, men rätten att spela för klubben inte infann sig förrän den 31 januari. Om vi leker med tanken att dom jobbar fram ett namn redan innan, ja, Pärssinen har väl nämnts som redan klar (?). Då skulle man ju kunna registrera denne för spel och han är med redan mot Mora.

Dream Team:

Jag är nästan säker på att man får göra klart med spelare redan nu om man vill. Fast han får inte börja spela förrän fönstret öppnas, det vill säga den 23:e.

Dream Team: Det var precis de svaren jag eftersökte.

Varför har man inte presenterat Pärssinen?
Med andra ord är Pärssinen spelklar redan den 23:e?

...Om han nu är klar...?

Laken: Men är det ett faktum att han redan är klar? Det sas väl i nån spalt för inte länge sen att laget han spelar för inte var villiga att släppa honom, beroende på att man inte hittat någon ersättare för honom ännu. Fast å andra sidan har det skrivits saker som påstår precis motsatsen. Så vem vet, egentligen?

Saxat från Sportbladet:

"Och självklart är nästan alla sämre lag i elitserien intresserade. Även finska och schweiziska klubbar har anmält sitt intresse för Marko Jantunen"
Det gäller alltså Jokerits Jantunen, han som var lite glad i spriten och fick kicken. Karln har gått skadad, gjort 2 mål i år och hunnit med att vara bakfull på en träning, ändå är han så pass hett eftertraktad. Kanske kan ge lite perspektiv på den situation som råder på marknaden.

Kämpa Nubben!

Kerstin_k: Jag tror personligen Timo Pärssinen är betydligt mer värd att kämpa för än en alkoholiserad föredetting som sprider dålig moral omkring sig var han än är.

Top Cat: Absolut! Jag ville bara påvisa vilket klimat som råder på marknaden när en "alkoholiserad föredetting" är så hett eftertraktad som han verkar vara.

Timo Pärssinen ser jag mer än gärna i Timrås dress framöver.

De som det har ryktas om är: Pärssinen? Saarela? Benda? Von Arx? Nordgren? Hedström?

Jantunen tror jag inte på! Vill inte ha någon "problemskapare"...

Laken: Ja skall vi ha någon som helst möjlighet på slutspel krävsMINST 1 spelare i Pärsinen/Saarelaklas+ 2 Från A-svenskan Skulle gärna se ett
spelarbyte med AIK Gråhns mot Gahn även om det skulle kosta en del
10 års föryngring o en rapp målskytt som ändå kommer att gå till eliten..
Gahn har ju också tidigare spelat i gnaget...

htikare: Du tycker inte vi har nog med allsvenska spelare i truppen? Som det sett ut på slutet skulle man nog kunna påstå att minst sex st borde spela allsvenskt.

Frella: Precis jag menar att vi som du också säger har spelare för alsvenskan 3-4st..helt riktigt
men jag menar också att det finns 5-10 spelare i A-svenskan som redan är KLART BÄTTRE än dessa 4 o dessa kommer med all säkerhet också att signas redan i april/maj för elitserien ..Vi behöver ett par av dessa Redan NU.. men jag inser mycket väl att detta kanske / förmodligen inte går..
Men hoppas trots allt på något iallafall!

Verkar som om Timrå är intresserade av Jantunens tjänster nu när han blev löst från sitt kontrakt i Finland. Vet inte vad man ska tycka om det.

(hoppas att ingen redan har postat länken. I så fall ber jag om ursäkt, kunde inte se den när jag scrollade bland inläggen)

Kerstin_k: jantunen är en kompetent spelare som producerat bra med poäng i den finska ligan dom 2 senaste säsongerna.

mok: Ja, jo jag vet. Men frågan är om han har engagemanget. Kommer han verkligen att leva upp till de förväntningarna här i Timrå (om det nu blir Timrå)? Kommer han bry sig över huvudtaget hur det egentligen går för laget, eller kommer fokus ligga på lönekontot? Han har gjort mycket poäng, men det sätt han avslutade i Finland är ju inte lovande. Därav min tveksamma inställning. Men jag ser gärna honom som vår saknade målskytt om han skulle komma hit. Har svårt att bestämma mig om jag verkligen vill eller inte vill se honom i Timrås dress.

« · 652835