1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Transfers

« · 612399 · » Till forumet

Sv: Transfers
Bragd-Birger: Veckans klipp-ut-å-spara. :)
Kommentera

RocknRolf2: Hoppas för din skull att den här säsongen blir en 01/02-revisited. Även om du förmodligen tror att du är en 'unik och obekväm sanningssägare' har du många likar. Brukar finnas en/ett par på varje gästbok. Har du svårt att känna igen dom ska du få ett par av de nyckelord som dessa har gemensamt:

- Repetition. Nyckeln till allt. Bestäm dig långt innan säsongen för en kritisk hållning gentemot någon/något och upprepa sedan detta var gång tillfälle ges. Om föremålet/föremålen för kritik gör något bra: bida din tid för att sedan anfalla med full kraft när nytt läge uppstår.

- Ymnighet. Skriv hellre hundra gånger för mycket än en gång för lite. Med rätt portion av tur kan du få in en s k 'forum-jackpot', dvs att alla inlägg som inte författas av dig istället handlar o m dig. Något som garanterat kommer väcka avundsjuka samt ge dig en särställning bland dina gelikar.

- Håll avståndet. Den ultimata sanningssägaren är konsekvent och enkelspårig. Riskera inte denna hållning genom att ta till dig information som kan grumla din klarsyn. Se därför så få matcher som möjligt. Och viktigast av allt: var aldrig, aldrig på plats.

- Lägg ut dimridåer. Skapa cirkelresonemang och använd dessa när du ska bevisa riktigheten i dina slutsatser. Om spelare som Nilsson, Nielsen, Warg, Carlsson eller Aalto inte gör mål (men samtidigt inte tjänar på att kritiseras eftersom detta ej stöder din sak) - skyll på utfyllnadsspelarna! Även om alla vet att Ström/CJ/Wennerberg sannolikt tillhör laget mindre välbetalda spelare - och därmed förväntas bidra med betydligt mindre än ovannämnda kvartett - kan effekten av dylika långskott bli förvånansvärt god.

- Var konsekvent i allt som stöder din sak - även om det innebär att din totala hållning blir inkonsekvent. Använd alla till buds stående medel. Dra det till absurdum. Om föremålet för din kritiska kampanj själv kritiserar någon/något - ge honom kritik för det! Ändamålet helgar medlen.

- Skriv inlägg du själv vill skriva, inte sådana som någon annan kan tänkas vilja läsa. Därigenom tråkar du effektivt bort människor med en större intellektuell kapacitet än du själv - vilket givetvis ger dig ett bättre manöverutrymme och minskar antalet oväntade och svårbemötta motangrepp.

- Njut av ögonblicket. Det lag du valt som bas för din bana kan uppleva oväntade/obehagliga framgångssvågor. Dystra tider då du inte kan göra annat än att tyst vänta och hoppas på kursändring. Maximera därför upplevelsen när du har möjlighet. Det kan i värsta fall dröja innan du får tillfälle igen.
Kommentera

friskan: Alla har rätt om de tycker som mig. Jag vet att jag har fel men jag ger mig inte.
Kommentera

friskan: Måste vara en skön känsla att alltid veta att man har rätt....;)
Kommentera

Redheart:
Ingen virus här inte, allt är som vanligt.
d.v.s att alla tycker att alla andra är felande på ett eller annat sätt.
Kommentera

RocknRolf2: Du är skön, du.
Kommentera

250kg kärlek: Klockren analys av dig. Slutspel ska vi glädjas över.
Som jag skrev tidigare, tror att endel har glömt bort att det inte var såååå många år sedan vi torska mot Nyköping och fick ett abrupt slut på säsongen.
Kommentera

Rox:

Jag kan garantera dig att TIK 018:s CSN-skulder de skojar man fan inte bort.

Däremot trodde jag att jag fått virus när jag kikade in här på HS i dag.

=o)
Kommentera

Sovjet: Ja här har man varit i ropet. Bra, mitt budskap verkar nå fram. Frustrationen över årets trupp engagerar och skapar diskussion, precis som jag vill.

Oroande att läsa intervjuen med Kenta idag. Tycker han bagatelliserar problemen med målskyttet och ineffektiviteten i pp/bp. Visst är det viktigt med självförtroende osv, men det här laget behöver injektioner mer än på det mentala planet.

Bragd-Birger: nepp. Det enda alternativet för Timrå är att fynda bland reserver eller i b-ligor. Det gör ingenting att de är sämre än allsvenskan.
Kom ihåg att det inte går att kritisera varken Nubbens eller Maskens värvningar eftersom man inte vet vilka de eventuell VILLE ha. Allt enligt Hälges logik.

Laken: Lintner vore en dröm. Men han känns inte som en Nubbenvärvning tyvärr. men vi borde väl kunna få nåt från Finland eller "overthere".
Fönstret är bara öppet till den 11:e så det måste ske snabbt nu.
Kommentera

Jag har hört det ryktas om att Timrås supportrar inte har speciellt höga studieskulder. Ni behöver väl inte ge dem mer vatten på den kvarnen....
Kommentera

Ambroo: Han e aldeles fö sokk. An kan duu glöma?
Kommentera

Knylan: jaG tyker kansche attt peka skul3 vara än brah förstaste målsi!!! va tykker du?
Kommentera

Knylan: Ser heldre masken i timrå ännubben han vill ju ialafall värva kollar i södertelje. eller kansek någon måslkytt i nhL???!!
men timrå vill väl ligga sisst. annars hade völf inte nubben sparkat ZÄta hagos hesdröm som var bäst och. ville vara kvar men det, är bara vad jag tyker och jag skiter i om ni inte håle rr med för det jag gör ändå.
Kommentera

Ambroo: men domm har väl kontrakkt i nhl? Anars borde vi verva dom på en gånng! Aggera nuben!
Kommentera

General_Moisio: Att Nubben inte fattar att de enda som gäller just nu e att ta hit Daniel Alfredsson å/ev Simon Gagne...
Kommentera

Bragd-Birger: Visst är det svårt att göra sig förstådd ibland? Haha.

sparrka nuben åt hellvette!
Kommentera

General_Moisio: Kan avslöja att "Kenta" sa till de som satt i Red Eagles logen i lördags att Nordgren kan vara på gång tillbaka.
Kommentera

Maggan: Jag anser att spelare som zäta,hedström.hagos,nordgren finns inte att ersätta i Es. Typ spelare som Jörgen Jönsson, Magnus Kahnberg, o.s.v och dom är nog ganska omöjligt att få hir.
Kommentera

General_Moisio: Du vet inte... men ändå klagar du på Nubbens värvningar och tycker att Nordgren, Jonte och Zätas ersättare inte går att finna i Sverige?

Nu blev jag riktigt fundersam. Eller rättare sagt, nu är jag ännu mer på det klara över din logik.
Kommentera

Maggan: Ja du inte vet jag. Och jag är verkligen inte upplyst om någonting jag säger bara vad jag tycker och tänker, och bryr mig inte om vad andra säger och tycker om mig. Ni må hata mig för mina inlägg de intresserar inte ens mig.
Kommentera

General_Moisio: Vilka skulle vi ha valt då? Du verkar ju vara så himla upplyst....
Kommentera

Bergius: Jag trodde att när Blake kom så var de en kämpe jag har inga stora krav på honom, de enda han kan förbättra är att sluta ta på sig onödiga utvisningar. De är allt.
Kommentera

Maggan: jag anser att spelare som Zäta, Nordgren, Hagos, Hedström finns inte att ersätta inom svensk hockey.
Kommentera

Frella: Ja men de är ju ganska uppenbart att nordgren gjorde ett bra val när han valde timrå istället för som warg gjorde som valde modo. ja jag tror hans karriär fick sig en rejäl törn när han spelade så pass länge som han gjorde i Modo..
Kommentera

Sovjet: Du tror inte att Portella kanske skämtade lite om Dahlén och Pasi?
Kommentera

Manderville: Lirat i Detriot
Kommentera

Frågan är om Gunno kommer hem som en frälsare?
Om han återvänder så tror ändå att ännu en målskytt behövs och tycker därmed att Sloan bör lämna plats för en sådan då vi har grovjobbare så det räcker till.

Jiri Hudler som någon nämnde har ju skaplig statistik i AHL: 12 mål och 6 ass på 8 matcher låter ju vasst, nån som vet något mer om honom?
Kommentera

General_Moisio: Ge Blake Sloan några fler matcher innan du dömer ut karln totalt. Blake Sloan har inte lyft laget ännu men det ger en större bredd i truppen. Timrås denna säsong ligger i att vi har en bred trupp så vänta tills det blir tätt med matcher så får vi se vilka som kommer plocka poäng.

Whitehall hade också floppat i Timrå.
Kommentera

De personer som uttrycker sin stora besvikelse över värvningar, tabellplacering o.s.v. kanske helt enkelt haft för höga krav på årets Timrå IK. Fjolårets säsong med idel stjärnor i laget kan ha medverkat till att kraven är lite för höga. Jag tror vi ska vara nöjda om vi gör ett mellanår där vi klarar nytt kontrakt och kanske till och med får vara med i slutspelet.

Blod, svett och tårar är det som gäller. Det tycker jag faktiskt laget visat åtskilliga gånger under säsongen.

Kommentera

General_Moisio: *dunkar huvudet i bordet* Åhhh stackars människa, det kan inte vara lätt att vara du.

Alla, jag menar alla, inser att Zäta går inte att ersätta. Däremot kan man försöka med en som kanske kan bli hälften så bra i långa loppet.

Nordgren... ja det var ju en överraskning att han försvann till NHL. Annars hade han fått spela med Wennerberg och Warg. Hade kunnat blivit en riktigt grym kedja som hade producerat många poäng. Det är min fulla övertygelse.

Och ja... det du har skrivit på slutet tar jag som gnäll. (Och jag tror inte jag är ensam).
Kommentera

RocknRolf2: Tjena roffe! Tycker det är bara att du finns här och skapar lite het debatt, likt den där rödhåriga 21:an!!:=)
Kommentera

General_Moisio: Tänk på att Warg var en betydligt bättre spelare än Nordgren då bägge lirade i IFSH, Nordgren gjorde en bedrövlig första säsong i ES, Warg lallade i MoDo under många år där han blev "misshandlad" mer eller mindre.

Han är iår en viktig ryggradsspelare i vårat lag och lär bara bli bättre förhoppningsvis.
Kommentera

Portello: Sluta tjata om dahlen han är ju snart pensionär, och pasi känns som ett riktigt långskott han var här och gjorde succé för rätt många år seda, och sen har han väl mest gått skadad i ssk.
Kommentera

Maggan: Alltså allvarligt finns de någon människa som tror att en som Warg kan ersätta en spelare som Niklas Nordgren. För mig är de galenskap. Finns inte en chans att dom vi värvade som tänkbara ersättare till Hedström, Zäta, Hagos, Nordgren skulle vara Warg, Nielsen, Laakkonen.
Klart man måste få ha en åsikt eller?
Sen om du tar de som gnäll de är upp till dig.
Kommentera

General_Moisio: Grundtanken var väl att Lakkonen, Warg, Nielsen skulle försöka axla manteln som målskyttar. Men det har ju inte varit så lätt eftersom t.o.m. Lakkonen har blivit hemskickad.

Sedan ang personangrepp; Kasta inte sten i glashus.
Vad jag minns så har det bara kommit gnäll från dig om allt och alla den senaste tiden. Allt från Nubbens värvningar till Blakes utvisningar. Så frågan är vart gränsen går? Din "upplyftande" kritik eller min "påminnelse" om ditt minne?
Kommentera

TimråKlubban: Ja alla kan göra mål de har du rätt i, MEN vi har ingen spelare som har potential att göra 15-20 mål per säsong, dom försvann när Zäta, Hagos, Hedström, Nordgren försvann. Mycke enkelt
Kommentera

General_Moisio och keni:

Vill ni ha ketchup och senap på korven??? :-)
Kommentera

General_Moisio: Om jag har sett Timrå spela denna säsong? Jadu jag har sett Timrå spela denna säsong.. och visst det finns mycket om behövs förbättras, en målskytt skulle inte vara fel. Men jag tror ju då att alla KAN göra mål.. men det kanske är som de där sega kommenatorerna sägar.. att Timrå kommer för nära mål. Om dem bara försöker ändra på det så.
Kommentera

Maggan: Sen uppskattas nog inte personangrepp på denna GB
Kommentera

Maggan: Jo Nordgren tappade vi sent, men vi har även tappat Hedström, Zäta, Hagos varför inte ersätta dom när dom hade chansen?
Kommentera

General_Moisio: Men allvarligt talat... har du varit borta över sommaren???
Eller har du ett minne som en guldfisk?

Ska jag behöva påminna dig om att vi tappade en utmärkt målskytt i augusti? (Nordgren).
Kommentera

TimråKlubban: Men snälla har du sett Timrå spela denna säsong? Målskytte kommer inte av sig själv. De krävs talang för att hitta mål, visst alla kan göra mål, men de krävs en som göra 15-20 mål på en säsong.
Kommentera

Maggan: De är lite sent att komma på att vi behöver målskyttar nu, som sagt dom växer inte på träd så att få hit en etablerad målskytt skulle jag nästan säga är helt omöjligt men om de ska ske så är de väl nubben som ska göra de, mannen med 15 ess i rockärmen.
Kommentera

General_Moisio: Vänta bara tills efter uppehållet.. då jävlar! ;) jag tror ju då på våra Timråspelarna.. tycker inte man behöver gnälla.
Kommentera

General_Moisio: Att ni bara orkar!!! Ni gnäller ju värre än en massa pensionärer!

Visst Blake har fått en massa utvisningar, men vi behöver någon som kan spela lite fult. Sedan att vi desperat behöver en målskytt, det är ju ingenting att hymla om.... men tror ni verkligen att de växer på träd och att det är bara att plocka?

Tro mig, Nubben och c/o söker nog med ljus och lykta efter en utpräglad målskytt. Men under tiden får vi nöja oss med det vi ha och STÖTTA de våra. Inte hänga ut och snacka skit om dem!
Kommentera

TimråKlubban: Men fortsätter han som han spelar nu så är han inte speciellt nyttig, han drar ju bara på sig utvisningar hela tiden. och de kommer verkligen inte att vara bra i slutspelet. då kommer de bli enkla baklängesmål.
Kommentera

General_Moisio: Men tänk vad nyttig Blake kommer vara i slutspelet..

En transatlant är alltid en transatlant.
Kommentera

keni: för övrigt så spelar ju faktiskt Witehall i VF nu så vi kan väl göra ungefär samma sak och värva så. Så länge han gör mål så är de ju bra..:D
Kommentera

Bragd-Birger: Jo men de måste han ju förstå, de märks ju ganska uppenbart..
Kommentera

General_Moisio:
mendå är vi överens haha
bort me blake då.nån jävla spelare måste välfinnas, leta i division 3, där spelade ju whitehall haha
Kommentera

« · 612399 · »