1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 594911 inlägg · 6213 ämnen

Tröstlöst....

Tröstlöst....
Man kommer på sig självt alltför ofta att gå och fundera på VARFÖR, det irriterar mig då jag behöver fokusera kraft och energi åt viktigare saker som arbete tex. men det står för mig helt klart att ett av de stora felen är spelarnas ojämna kvalitet, jag vet själv som gammal fotbolls och hockeyspelare hur det känns att vara inne på planen och göra sitt bästa, slita och offra sig och se dessa ständiga individuella misstag av i stort sett samma personer gång efter annan.......

Måste kännas oerhört tröstlöst,vi har alla sett matcher som stått och vägt som avgjorts av våra målvakter eller "backar" nu har laget då äntligen en målvakt av hög klass (det räcker med att sett honom värma upp för att förstå det) men återstår gör vår backbesättning som lämnar mkt övrigt att önska.....

Vi har i princip två backpar som håller elitserieklass, resten orkar jag inte ens nämna (se tidigare inlägg) och detta är givetvis ngt som Peo Larson tillsammans med Nubben bär ansvaret för, så att det hängs med huvuden i laget är egentligen inte så konstigt när klyftorna mellan spelarkvaliten är så stor, det snackas hit och dit om målproduktion och visst har den varit dålig, men varför.......

Självklart mkt beroeende i brist på självförtroeende och en ängslan som sitter i skallen på spelarna, distinkt och resolut är honnörsord när det gäller målfabrikation, att inte fundera så himla mkt. men självförtroeende är ngt som byggs upp succesivt och inte något som föds under en match, tro mig när jag skriver att dessa indivudella misstag som begår stup i kvarten måste kännas oerhört tröstlöst för spelarna som skall skapa något framåt, ungefär som om att det spelar ingen roll att vi gör mål framåt eftersom det släpps in två för varje mål vi gör.........

Klarar laget upp detta (tro mig jag hoppas) så måste det till en del radikala ändringar till nästa säsong bla. en sportkommite som de flesta lag har som gemensamt NOGA handplockar de spelare som passar in i det spelsystem som laget skall ha, det har begåtts så mkt fel med alla postorder värvningar ( vissa av spelarna måste ha köpts på detta vis, hur skall man annars kunna förklara det )
Hoppas nu under juluppehållet att det går att hitta både en back och eventuellt en center för att försöka rädda det som räddas kan och "visst" kan et bli SEX poäng mot Modo i mellandagarna =)

Sv: Tröstlöst....
Linkan: Det låter så lätt när du säger "gå ut och plocka" men vi är mitt i sässongen det finns inte så mycket att plocka.
Det är ungefär som att gå ut och plocka bär i skogen på vintern......det finns inget kvar att plocka.

Verkar inte funnits så mycket att plocka innan säsongen heller
(Sarkastisk)

Friskan: känns nästan lite löjligt att logga in för att säga att du måste läsa lite nogrannare vad jag skriver.....

HandPLOCKA inför nästa säsong som förhoppningsvis är i eliten

Och försöka HITTA för det som återstår av denna.......

Linkan

Du skriver att vi kanske har två backpar som håller Elitserieklass. I mitt tycke har vi kanske tre st backar som gör det. och det värsta är att vi nästan höll på att tappa den bäste av dom!!!!!!!!!!!!!!!!

Friskan:

Värsta jag vet är flickor som deppar, steppa ut från det rummet,,och finns Frysta blåbär på ica att köpa,,,,

Och vilken är den bäste? Alla klankar ner på dom finska nyförvärven att dom inte håller så "hög" klass som förväntats av dom, men vilka av dom andra backarna än dom finska håller HÖG klass: INGEN!!

Okey nu ska HH gnälla, Vad vi behöver är f-n ingen Pasi, inte i första hand, vi har en kompetent trupp, vad vi behöver är en Ledare av Huss kaliber, som kan ge spelarna en spark i archelet så dom jobbar i 60 min i hela truppen,,,,Kanske var klubben för säker på Uffe D, så dom kanske inte la ut fler krokar på en ledare en Lagkappten, vad vet jag,,,,,, Men som jag ser det så är det en sådan som behövs,,,,,varför inte prova med Huss han behöver bara göra ett byte,,,,,,,För hitta ricktiga ledare såhär års är tungt inte många klubbar som frivilligt släpper dom om man säger så,,,

HH: Vad jag främst saknade igår var precisa passningar från backplats till Zäta och de andra som "fiskade" uppe vid linjen. I det spelet var Pasi riktigt stabil ifjol. Mer om detta i mitt resebrev, som tyvärr fastnade i cyberrymden, men som nu ska ha nått fram till hemsidesnickrarna.

Ja, nu är resebrevet utlagt, ser jag.

Linkan: "hoppas nu under juluppehållet att det går att hitta en back och ev en center". Det är dina rader va?
SÅ STOD DET.........

Friskan:

Det tror jag på med, En Back (öl) och en Center (Choklad) Över jul kommer lugna många virriga gärnor, Då chokladen även den har lugnande efeckt på kroppen,,,,,,

HH: Bästa hh, om vi har en komplett trupp,vad är då skilnaden mellan årets och fjolårets,att vi behöver en ledartyp på isen håller jag med dej om,det kanske inte behöver vara den blixtrande skridskoåkaren men det måste vara en typ av mäniska som inför en kampmoral hos dom övriga spelarna, har läst dom otaliga insändarna ang. krogbesök m.m. och det är djupt oroande,om dom är sann och inte enbart rykten som kan komma igång nu när det går dåligt,har många gånger funderat på varför en spelare som Timo inte fungerat,han som var en så tongivande spelare förra året,vilka problemen än är kan väl inte ledningen vara ovetande om det,dom bör ta av sej maffiakostymerna och reda ut dom problem som tydligen föreligger.

okay: Timo Peltomaa ger här lite kommentarer kring säsongen så här långt.

Swen: Har läst ditt länktips i AB,men förstår ändå inte varför spel och spelsystem måste ändras så radikalt den här säsongen mot förra,eller omformas som det står utalandet,är det månne på grund av alla "nyförvärv",men i så fall tycker jag att man borde klarat av större delen före seriestarten.

okay: För att göra det enkelt för mig, så tycker jag att ledningens byte av spelsystem var ett misslyckande. Först offentliggjordes målet slutspel, sedan byttes spelsystem, därefter värvades spelare. Borde vara precis tvärtom. Kan det vara så enkelt?

Att försöka rätta till detta, när halva serien hade spelats, insåg nog Peo var ouppnåerligt. Därav soppatorsk.
Men Molin har visat att vi kan rädda oss kvar, genom rätt inställning och några viktiga nyförvärv. Men då behöver vi vinna mer än varannan match.

« · 36860