1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590770 inlägg · 6217 ämnen

Två tuppsegrar!

« · 75891 Till forumet

Två tuppsegrar!
Håller stenhårt på TIK men man kan konstatera att vi bara har två kedjor som håller för elitserien.Det måste oxå bli skärpning på styrketräningen Leksand vann nästan allt efter sargen vissa såg nästan rädd ut.Bort med Crippe, Glidar Åhlund, Simons,Halvarsson,Gubben Timo,Henrik Eriksson,Vallin,Lind, Det måste till någon som kan värva spelare Nubben ha'r inte många rätt när det gäller sådant.Blir så jävla trött på alla finska tok värvningar förutom Kimmo.Det finns faktist spelare i Svergie!!
Kommentera

Sv: Två tuppsegrar!
Hatcher: Timo kom faktiskt igång rätt bra igår. Men det fysiska spelet lyste med sin frånvaro från de övriga...med undantag för King Edward då...
Kommentera

Hatcher: Menar du att TIK ska kicka Micke Lind? Låter inte som en fullgod idé hos mig, maken till bättre tekare bl.a i TIK får du leta efter.
Kommentera

Tycker det vore väldigt dumt att inte konraktera Crippe, Henke och Micke Lind framförallt (ett röd/vitt hjärta tycker jag alla har). Åhlund med sin rutin tycker jag är relativt nyttig för laget också. Peltomaa har varit bättre under KS än under ES, Halvardsson kan utvecklas till en bättre spelare, det beror ju på vilka backar man får behålla till nästa år också, och vilka som kan tillkomma.

Tycker Peo gjorde bra värvningar, kanske borde be honom om hjälp? om han går med på det! Jag har faktist ingen aning om det var Nubben eller Peo som fixade alla värvningar (skäms) förra året. Det kan ju se bra ut på papper osv. Man borde nog också se sig för väldigt mycket, men det bra spelare växer inte på träd. Hoppas det går bättre i år med nya värvningar osv, vore vääldigt bra, om vi kunde få behålla dom flesta som är bra och lägga till några hyffsat välkända namn (beror väll lite på ekonomi)

Tycker också vi fått till bra finska värvningar, ingen har ju varit fålig, egentligen..
Kommentera

Jag: Peo och Nubben hade lika stort ansvar för nyförvärven inför denna säsong båda två så man ska väl lasta båda två då.

Sen så har ju Halvard precis som du säger blivit mycket bättre med tiden nu sen har vi ju Jindrich som lyft sig rejält ur mina ögon sätt även om han inte har varit så värst dålig under grundserien heller.

Sen så var ju Hedberg jävligt bra igår. Var totalt galen på han i Umeå, inte många pass från hans klubba som nådde rätt address.

Sen tänkte jag på det, är det några fler än mig som inte tycker man ska behålla Molin nästa säsong även om han lyckas med att hålla oss kvar i elitserien?
Kommentera

Knylan: Jag måste säga att jag är en av de som varit tveksam till Molla som coach för Timrå...Men han har juh klarat av det rätt bra hittils så att säga så det skulle va intressant att se vad han kan uträtta under en hel säsong (med försäsongsträning å allt)...
Så jag tycker man skall ge honom chansen att fortsätta (ifall han nu själv vill det förstås), om man inte hittar ett RIKTIGT intressant tränarnamn...
Kommentera

Så du menar att Mohlin inte e en bra tränare eller?..du måste vara full du?!?!?!
Kommentera

Jo undrar hur han skulle lägga upp försäsongsträningen och sånt och skillnaden till Peos upplägg som inte var allt för bra vilket vi ju fått erfara denna säsong.

MEN jag ser väldigt gärna att Timrå går tillbaks till det tokoffensiva spelet man hade ifjol kommande säsong om vi håller oss kvar och det tror jag inte Molin är rätt man för att basa över. Hans filosofi är knappast likadan som Peos verkar det som iaf. Han skulle ju mycket väl vara kvar i klubben men inte som huvudtränare enligt mitt sätt att se på saken.

Förresten, såg Marcus Sjöberg igår i hallen så det kan ju vara nånting på gång på den fronten. Kan ju iofs också bara vara besök för Stefan Klockare var också där och jag skulle bli mäkta förvånad om man värvade tillbaks Klockare. Sjöberg kanske vill tillbaks nu då inte Peo är kvar, dom var inte bästa vänner direkt.
Kommentera

Knylan: Tror dock att Molla kan förespråka en offensiv hockey även han, kanske inte lika offensiv som Peo hade då dock men....
Men mycket beror juh naturligtvis vilket material han får att leka med....

Sjöberg skulle jag med glädje se i TIK tröjjan nästa säsong. En kille med sant TIK hjärta, sånt behövs!
Kommentera

Då jag tänker på Sjöberg så tänker jag på en gång på hans ivriga checkande i anfallszon på motståndarna när dom ska starta ett uppspel. Skulle tro att dom blev grymt stressade av hans ständiga checkande. Ser gärna den mannen i TIK kommande säsong.

Kommer på mig hela tiden att jag tar för givet att TIK fixat detta och det ser ju bra ut men man ska absolut inte ta ut något i förskott, vi är ju inte som Leksand precis.
Kommentera

Den spelare som maN saknar när det är krigar matcher är GERHARD vilken kämpe som HArdy sa en av Elitserien bästa i Boxplay.Det är nog bara Zäta O Ahl som är lika dyrkad av klacken. Tänk och få se 74 i line upp Timrå igen vilken höjdare! Har det vare tjafs så måste man kunna prata ut ingen är väl felfri.SINGNA GERHARD NU!!
Kommentera

vart spelar han nu ?
Kommentera

aik?
Kommentera

esh hockeydb suger :P
Kommentera

Hatcher: Varför påstå att Gerhard är dyrkad av klacken?Tala för dej själv istället,vad jag eller andra klackmedlemmar tycker kan ju knappast du veta någonting om.
Kommentera

« · 75891