1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

Underbart - nu tar Silly Season vid!

« · 252967 Till forumet

Sv: Underbart - nu tar Silly Season vid!
Jag vill passa på och önska Martin Lindman lycka till i FBK. För det är där och ingen annanstans han kommer spela nästa säsong.

Detta är INTE officiellt ännu men det är bara en tidsfråga innan övergången blir bekräftad. Där är det tänkt att han skall ersätta flyktade Thomas Rhodin (Fribourg, Schweiz).

Lönen är särkerligen bra mycket högre hos mästarna än i Timrå. Och dessutom ökar ju dina aktier att få behålla landslagsplatsen genom en påskrift för det lila/gula kaffelaget från Karlstad.

TACK även till Fredrik Andersson för 3½år tillsammans. Du har varit en otrolig kämpe och peppat gubbarna på ett föredömligt sätt.

Lycka till i det civila och än en gång tusen tack för den tid vi fick tillbringa med dig.

TACK även till Anders Eldebrink för ett fantastiskt år tillsammans.
Din sociala situation möjliggör ej en fortsättningen i föreningen. Och det har jag full förståelse för. Synd dock att vi inte fick behålla dig och spinna vidare på sannsagan Timrå IK.

Vi ses i Scaniarinken nästa säsong!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle:

Jag fick höra av min pappa att Mikael Lind har skiljt sig och att han kan vara på väg bort från Timrå. Familjen skulle visst redan ha flyttat.

Dags för en räddningsaktion a la Matthiasson?
Kommentera

Johan J: Kanske därför han är osäker på fortsättningen då han säger i ST att hans dotter bor i Gävle...
Kommentera

Knylan: Det tyckte Albert Svanberg, också.
Kommentera

ernie eagle:

Mikael Lind betyder oerhört mycket för Timrå. Hur långt hade laget kommit i slutspelet utan hans 59 % i tekningar? Vi märkte runt jul hur mycket hade saknades. 24:an tillhör stommen i laget och jag är säker på att Norberg gör sitt bästa för att behålla honom. Trivdes han inte i klubben hade han lämnat oss för fler år sedan. Uppenbarligen gillar han hockeylivet i Timrå. Familjesitationen däremot kan vi inte råda över och när han väger in den kan det bli svårare att övertala honom.
Kommentera

ernie eagle: I stort sett varje en som kanske försvinner ur gårdagens trupp känns just nu som ett ända stort minus.
Tror dock att till följd av den här fantastiska säsongen som varit , kommer Timrå rida vidare på ett possitivt sätt många år framöver och då även nya hjältar i Timrås dress vi får se.
Forza Timrå och TACK för den här UNDERBARA säsongen.
Kommentera

Önskar juniorerna all lycka till när de försöker spela till sig en plats i truppen.

Vill det sig väl har vi en andremålvakt i Mattias Fagerström och en back-up hos Sundsvall Hockey i Mattias Öhrling.

Sundsvall Hockey har haft spelare som Niklas Zetterström och Erik Tägtström på lån hela säsongen. Vad kan Mats Hansson, Andreas Lundin och Sebastian Lauritzen uträtta?
Kommentera

Ny finländare till Timrå?

Nubben uttalar sig i Expressen (pappers bilagan) att denna finske forward är aktuell för Timrå nästa säsong.

25 Jukka Hentunen Jokerit
född 1974. 178 cm 85 kg.

48 matcher 11 mål och 11 assist. +6 och 28 utv minuter.

Har spelat med de fiska lejonen.....
28 matcher med Calgary i NHL...
se länk för mer statistik.

Annat i artikeln....

*Spelarbudgeten ökar med 1 miljon ungefär.

*Lind och Styf har man långt gående förhandlingar med.

*Också tre till fyra nyförvärv ligger nära till.
Kommentera

Jag skulle kunna offra stortån så att Micke Lind stannar kvar i TIK.

Det är bara att hoppas att Nubben gör precis allt han kan, och lite till, för att behålla #24.
Kommentera

Skarin: Kan vi inte göra en namn insamling här på hemsidan typ Mackan för att få Micke Lind att stanna!
Kommentera

Veronica: Jorå, det finns planer på det :)
Kommentera

Skarin: underbart!Hoppas verkligen att han stannar:)
Kommentera

ernie eagle: Pasi kommer ju fär att ersätta Lindmany
Kommentera

« · 252967