1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590210 inlägg · 6217 ämnen

Underbart utgångsläge

« · 383770 Till forumet

Sv: Underbart utgångsläge
allan:

Hört att det går rykten om Krister Granström =)
Kommentera

Är det nån som vet om det är någon förstärkning på G nu så här innan deadlinen??
Kommentera

Goofen: tack :)
Kommentera

Om man ska skippa all den här klagan som påstås finnas, så finns det kanske lite positivt att manderville eller mandeln som jag kallar honom för är skadad att laget börjar jobba för varandra ännu mer och får ett större hjärta, tycker det har varit lite för mycket induvdiella prestations försök när det kärvat i spelet, oops nu kom kritiken igen sorry:) tror det skulle bli bättre om alla gav allt för varandra igen som ifjol när man kunde offra både arm och ben för ett baklängesmål!

Men självklart är det synd att "mandeln" är skadad han tillför mycket bara hoppas nu att någon anna kliver fram min önskan är att det är LAGET i sig själv som stiger fram!
Kommentera

Linda87:

Är alltid på din sida sedu :)
Kommentera

Goofen: jo precis så sa jag i ett tidigare inlägg men jag hörde bara klagan som svar..... bra att iaf en tycker som jag :)
Kommentera

Portello: Nej kanske inte det men, det är fruktansvärt viktiga poäng som det handlar om, och det tror jag även gunno förstår!

Och tålamod är den bästa vägen till självförtoende och hårt jobb tror jag !
Kommentera

Redhat:

Håller fullständigt med dig....ibland borde timeout ha tagits när paniken har uppstått. Nä vad gör man...man väntar tills man har släppt in ett till mål...då det redan är försent. Det där har jag aldrig förstått.
Kommentera

FH: Självklart är det lätt att vara efterklok, det är lite skönt ibland oxå att kunna vara efter klok:)!
Kommentera

allan: Kritik är bra. Kolla igenom gästboken, så ser du att det har förekommit mycket klagan.

Nu. Till jobbet.
Kommentera

Portello:

Nordgren skulle inte slagit nån straff...det tror jag alla inser här. Han har haft det lite tugnt de senaste 5-10 matcherna....och då är det bättre att sätta in en hetare spelare.
Kommentera

Hälge: Klagas?Jag tycker det är konstruktiv kritik, det måste kunnas ges emellan åt, tycker man stötar laget bra i och med att infinna sig på varje hemma match år efter år och betala dyra inträdes kostnader, så ibland måste man få ge kritik!
Kommentera

allan: Du tror hans självförtroende skulle bli bättre av att nekas att lägga en straff?
Och om han hade gjort mål, finns inte chansen att hans självförtroende skulle bli bättre?
Kommentera

Hälge:

Inget att be om ursäkt för =)
Kommentera

Goofen: Kanske inte usel coaching, men man blir fundersam ibland. Jag har alltid tyckt att man är för rädd att ta en timeout, det är många matcher som poäng hade räddats om så gjorts. Timrå är ju som sämst när man har en två-tre målsledning, man slår sig genast till ro. När motståndarna sedan gör ett mål är paniken i full gång, då efter första målet ska tamefan en timeout tas.
Kommentera

allan: Som Helge säger. Norgren ville själv lägga straffen.... När det gäller Hirsch. Visst det är alltid lätt att vara efterklok. Men om jag förstod saken rätt så hade den gode Corey inte mycket hjälp av backarna och hemma mot Djurgården gjorde han vad jag förstod en hygglig insats. Så han blev uppenbarligen inte knäckt av upplevelsen i Norrbotten.

Poängen är att Lill-Kenta likväl som ingen annan är någon perfekt människa. Men han är en förbannat bra tränare och han har åstadkommit storverk med det spelarmaterial som han haft till sitt förfogande.
Kommentera

Goofen: Samtidigt så kan han ju alltid säga ifrån själv också. Men straffar är lite lotteri och med samma tur som Rudslätt hade så hade han blivit hjälte. Små marginaler.
Kommentera

Goofen: Med avgörande straff så tänker jag på straffläggningen, men hade jag fel så ber jag givetvis om ursäkt.

För övrigt så tycker jag att det klagas för mycket.
Kommentera

Hälge: Var det inte straffen i straffläggningen han ville slå för att revanschera sig för missen i förlängningen??

Och även om han ville slå den tycker jag att kenta skulle kallt neka han och sätta in en hetare spelare, gunno hade trots allt tre klara lägen att måla på igår men ingen satt tycker han var alldeles för "kall" och alldeles för lite självförtroende!!
Kommentera

Hälge:

I förlängningen sa han...och jag håller med. Det är usel coachning att slänga in en spelare som inte gjort mål på 11 omgångar. Mycket svagt!
Kommentera

allan: Nu ville ju tydligen Nordgren slå den straffen. Vet du om någon annan ville slå den straffen ?
Kommentera

FH:Lill-kentas kompetens i stora hela är det inget fel på!Men att slänga in hirsch mot luleå borta (fölust 4-1) tycker jag är en liten coach miss, coery kanske inte var skit dålig, och övriga timrå var uslet men tror ändå kapanen hade spridit ett lugn och skapat harmoni i lagets backspel mer än vad han konkurrent gör!

Och att sätta in ett sådant oprövat kort i en sådan viktig match, det fattar jag inte. För hade tik vunnit mot luleå hade det varit mycket goda förutsättningar med tanke på att det var en 6 p match.

Och att sedan slänga in en iskall och självförtroendelös nordgren på en avgörande straff i en förlängning tycker jag är att trycka ner gunnos självförtroende långt ner i botten, dåligt!!
Kommentera

Underbart utgångsläge
Kan det bli bättre egentligen. SSK är ordentligt haussade. TIK är på dekis med Manderville skadad. Nederlagstippade. Gnäll i gästboken.... Dags för lite klassisk kontringshockey där Norgren & co. äntligen hittar luckorna.
Corey Hirsch visar tvivlarna att han är en riktigt duktig målvakt.
Lill-Kenta däremot behöver inte bevisa någonting. De gnällspikar som ifrågasätter hans kompetens tänker jag inte ens kommentera.

Den stora trogna supporterskaran från Stockholm kryddad med entusiasterna från Bergsslagen....
Smokey har verkligen saknats i omgivningen under säsongen. Hans hesa brunstvrål behövs för att rycka upp oss halvstela storstadsbor.

Han blir tungan på vågen.

2-1 till Medelpads stolthet !
Kommentera

« · 383770