allan: Har vi klarat oss så här långt så tycker jag personligen att vi kan strunta i det nu, en förstärkning borde ha kommit för länge sedan om det skulle vara någon idé.
Spar pengarna och satsa dem på att få behålla Manderville nästa säsong istället.
matsby: Ja det tycker jag oxå verkligen , jag tror att värvar man för mycket under en säsong så tror jag att de tillgängliga spelarna känner sig inte lika meningsfulla,att de inte duger till, men undrade bara?
Goofen:Krister Granström, utveckla påståendet lite jag vacklar i minnet för tillfället
Goofen: Ja nu börjar det klicka visst var han sundsvallare från början och efter st hockey så spelade han i timrå en eller nån säsong,eller är jag helt fel ute nu,tror inte det men rätta mig om jag har fel!
Goofen: Ha ha men då har vi ju våran egen "lägga ner pucken i hörnet " legend MR Jörgen Eriksson #8:) han kunde det där med att lägga ner pucken i hörnorna haha.
Goofen: Det knepiga med Christer Granström var att han var riktigt duktig då han kom fram i A-laget som 19-20 åring och tillhörde lagets bästa backar. Uppvaktades av Elitserieklubbar. Men han blev kvar och tyvärr sämre och sämre. Sista säsongen gjorde han mestadels från bänken 96/97.
Sedan blev det Sundsvall Hockey för honom där han också hamnade på bänken till slut, har tom för mig han fick skolas om till forward.
Viktiga macther nu innan uppehållet, förlust mot ssk och det är bara sex poäng ner till den forna jumbon, tror det blir svåt att vinna där nere, men mot fbk kan vi ha en chans om vi som publik stöttar vårt lag ordentligt så annars tror jag inte på det, dåligt drag mot d-gården måste jag säga sämst iår, tror något specielltmåste ske för att få igång hela publiken på torsdag, är det ingen som skulle tänka sig att ta tag i en megafon och gå omkring och vråla nedanför övrig ståplats, det tror jag skulle vara kanon, eller vad tror ni kära timrå fans!
Goofen: Hhahaha ja nu klickar det igen är seg i skallen idag goofen ja=#8 haha den var bra , jo bättre än retstickan från umeå kankse han var men är tveksam till det!
"I Sundsvall omskolades han efter en tid till forward. 97/98 gjorde han 16 poäng på 30 matcher. 98/99 blev det nio mål och elva assist på 40 matcher. Grasse var en stabil forward som var väldigt nyttig för Sundsvall. Trots det fick han inte nytt kontrakt och i stället gick han till Kovland."
gud: ...och allas vår Nr 10, Jocke Nilsson. All heder till honom för att han slutade direkt han slutade i Timrå, dvs inga klubber (typ Bobcats...) efter Timrå IK. We´re not worthy..!
Timrå Ik mötte Crif på bortaplan..(nu pratar vi 80 tal) vi var ett gäng som åkte upp till Ö-vik i en gammal polisfolkabuss..och på vägen upp så får vi pungtering mitt ute i ingenstans..och reservdäcket var tomt på luft..
våran räddare i nöden som passerade oss var Tobbe Lundgren som då jobbade på Timrå IK kansliet..han o några till hade tagit bilen själv för att se matchen..han räddade våran resa...
vi kommer upp till Crifs "lilla" hall och får oss en liten chock.. på ena långsidan så är det spelabås med "värmeslingor" ovanför huvudet på spelarna och på den andra så får vi "knö" in oss..kortsidor fanns inte..vi fick gå ut för att värma oss i pauserna...det känns som om att Strimmahallen är större..;0)
kommer ihåg en grej ordentligt ifrån den matchen..Gatehag rammar Thoresson och han blir däckad i säkert 5 minuter innan han orkar att resa på sig...så tokigt det kan bli ibland..
allan: Risken med att gå omkring nedanför ståplats och vråla i en megafon är att alla troligtvis bara skulle titta på en som om man var ett ufo. Men du kan ju göra ett försök vettja...=)
heart: Finske stjärnmålvakten Kimmo Kapanen var sjuk senast. Har tillfrisknat något och medföljer på resan söderut, men är ett osäkert kort från start. Corey Hirsch är redo för sin tredje elitseriematch - och den första trepoängaren. Från ST
heart: Visst är SSK i gott slag, men matchen mot HV kan man nog inte dra allt för stora växlar på. Bosse i målet är, tyvärr, numer snarare en belastning än en tillgång.
Weman: Kanske glöms det lite väl snabbt. SSK har de senaste matcherna HV-SSK 2-5, SSK-Frölunda 3-1, SSK-FBK 3-4(straffar), LIF-SSK 1-2(sudden), FBK-SSK 2-5. Inget dåligt resultat och det gäller nog att se upp ikväll.
Hört att det går rykten om Krister Granström =)