Sällan har ett uppehåll kommit lägligare än detta, och en chans för skadade att få komma tillbaka och göra de ändringar som är ett absolut måste för att åstadkomma den förbättring som är nödvändig i laget, min värsta ilska över Peo har lagt sig och man får perspektiv på tillvaron.......( trots att jag fortfarande tycker karln är för mjäkig ) Till att börja med så är det fundamentala felet målvakten dvs. Phillipe de Rouville som har varit åt h-vete för ojämn, laget kommer aldrig att få den stabilitet det behöver med en så ojämn målvakt och den osäkerheten sprider sig i hela laget ( tro mig ) och inte minst på backsidan där det märks tydligast. Sen så har vissa förvärv inte alls levt upp till de krav man borde kunna ställa på dem, jag orkar inte sitta och rabbla upp dem, ni vet lika väl som jag vilka jag menar och även det faktum att laget inte som ifjol kunnat rulla runt på fyra kedjor tror jag är en anledning för att skärpan och stabilteten (självförtroeendet) saknas. det slits för mycket i matcherna på de spelare som lyckas prestera något. De få ljuspunkter man kan peka på är bla att det trots allt bara är spelat 19 omgångar dvs 31 som återstår och det finns tid för förändringar och förhoppningsvis ett nytt lag mentalt om inte annat. Jag tycker att Freddan skall in som första målvakt om det inte går att hitta någon bättre och Rouville upp på läktaren alt bort och en ny in ( första eller andra ??) samt Igor in på backen (bra defensiv back med massor av erfarenhet) Bort med Z från Crippe (en individualist för mkt) och hoppas att Hautomaa kommer tillbaks för han behövs liksom Peltooma, bort med Halvardsson från backen (jag blir nervös av karln) och skulle kunna fortsätta länge man väljer att stanna här. Tycker att det gärna kan debatteras hur kedjorna skall se ut framöver.........???? + till Nordgren och Fagemo (känns för ensam) som sliter kopiöst i matcherna och var är Robert Karlsson, vår bästa målgörare ifjol.....en pinne iår ??? (synonymt för hela TIK kanske )
Jag tycker inte att man på ngt sätt ska hänga ut De Roo som det stora problemet. Det största problemet i de matcher jag har sett är backarnas mkt osäkra spel. Jag är själv ingen jättevän med De Roo utan jag tycker som de flesta att han ger ett osäkert intryck. Men som det var igår så ska man inte lasta De Roo för målen. Fbk:arna fick ju göra precis som de ville framför målet. Ingen av våra backar som orkade eller ville göra ngt för att hjälpa De Roo. Det är mkt värre anser jag. Att Freddan sedan spelade 0-0 i matchen lär bero på att Fbk drog ner på tempo och inte ansåg sig behöva göra mer mot ett för dagen virrigt Timrå. Har skrivit det tidigare och gör det igen: Vi behöver en ledare, som tar tag i det här på banan. Tänker man på Huss kittlar det till lite.
spelar iaf mindre roll....jag är mer intresserad av vad timrå tänkter göra åt detta..... dom kommer säkert inte göra något ...hmm (jag tänker på målvaktsfrågan)
Tips på hur man kan göra om laget: Köp in en målvakt som väger typ 200 kg så att han täcker upp hela målet! Sen kan man satsa allt på att anfalla och skippa backarna. Det kan ju iallafall inte bli något baklängesmål. Vad tycks?
dr-nix: Man kommer säkert med all sannolikhet titta över det. Frågan är om det blir så mkt bättre om man inte rättar till backsidan först. Man kan nog sätta in vilken stärnmålis som helst i dagsläget som skulle te sig som medelmåtta så länge man inte får hjälpav sina utespelare.
Carro: Det är rätt tänkt. Vi släpper in för många mål och gör för få. Tänk att det alltid hänger ihop. I det läget är ditt förslag ett radikalt och enkelt nytänkande. En annan idé som jag funderat på men jag vet inte hur den skulle kunna genomföras. Det är att lura grabbarna att det är försäsong. Tänk vilken spelglädje det var då! Då fanns inga hinder. Men det är nog ogenomförbart. För när vi trummar in mål på mål så står det säkert någon illasinnad rackare och gapar om serieseger på läktaren och så vaknar alla ur förtrollningen.
Spela enklare hockey, skit i hur det ser ut på reprisen utan huvudsaken pucken går in, det känns alltför ofta som det skall överarbetas/glänsas stup ikvarten med känt resultat........ Grisa gärna på bortaplan, sarg ut plocka/haka en gubbe var och slå icing.......även om det tar emot att spela ickehockey så se tex. på Södertälje och AIKs resultat på bortaplan. Kontinuitet på målvaktssidan gärna då med Freddan och stuva om i kedjorna lite och se till att det finns fyra femmor att rulla runt på. En ledare på isen saknas, tänker på en sån som Tommy Sjödin vad han skulle införa i Timrås lag, nu känns den naturliga ledaren som Freddan med rutin och kunnande vilket faktiskt säger allt.............. ( tänk vad M Lindholm förde med sig ifjol ) Sen har jag som sagt var mina åsikter om Peo men kanske det går att lösa på andra sätt, som företagsledare vet jag iallfall att man inte kan bli för mkt. kompis med sina anställda och att det är i motgångar man får bekänna färg och visa ett kraftfullt handlag. Har svårt att hantera karlns velighet och mesiga uttalanden stup i kvarten sen är han kanske en bra taktiker och analytiker men tyvärr så skulle laget mest behöva DJÄVLARANAMMA nu.........
"Niklas Rubin är klar för Kärpät. Foto: Tomi Hänninen/Bildbyrån Kärpät meddelar via sin hemsida att den tidigare SHL-målvakten Niklas Rubin skrivit på ett 1+1-årskontrakt med klubben.
Till att börja med så är det fundamentala felet målvakten dvs. Phillipe de Rouville som har varit åt h-vete för ojämn, laget kommer aldrig att få den stabilitet det behöver med en så ojämn målvakt och den osäkerheten sprider sig i hela laget ( tro mig ) och inte minst på backsidan där det märks tydligast.
Sen så har vissa förvärv inte alls levt upp till de krav man borde kunna ställa på dem, jag orkar inte sitta och rabbla upp dem, ni vet lika väl som jag vilka jag menar och även det faktum att laget inte som ifjol kunnat rulla runt på fyra kedjor tror jag är en anledning för att skärpan och stabilteten (självförtroeendet) saknas. det slits för mycket i matcherna på de spelare som lyckas prestera något.
De få ljuspunkter man kan peka på är bla att det trots allt bara är spelat 19 omgångar dvs 31 som återstår och det finns tid för förändringar och förhoppningsvis ett nytt lag mentalt om inte annat.
Jag tycker att Freddan skall in som första målvakt om det inte går att hitta någon bättre och Rouville upp på läktaren alt bort och en ny in ( första eller andra ??) samt Igor in på backen (bra defensiv back med massor av erfarenhet) Bort med Z från Crippe (en individualist för mkt) och hoppas att Hautomaa kommer tillbaks för han behövs liksom Peltooma, bort med Halvardsson från backen (jag blir nervös av karln) och skulle kunna fortsätta länge man väljer att stanna här. Tycker att det gärna kan debatteras hur kedjorna skall se ut framöver.........????
+ till Nordgren och Fagemo (känns för ensam) som sliter kopiöst i matcherna och var är Robert Karlsson, vår bästa målgörare ifjol.....en pinne iår ??? (synonymt för hela TIK kanske )