1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590771 inlägg · 6217 ämnen

Uselt

« · 345848 Till forumet

Uselt
igå såg jag nåra ursäkta, idioter rent ut sagt...när tifo-hunken gick runt så var det nån, vet ej vem men iallafall så tog nån några sedlar ur hinken!!DÅLIG j**** stil håller man på sådär kan man stanna hemma...inga pengar inga tifon!
Kommentera

Sv: Uselt
timråfan: vad är det du menar, Var det någon på läktaren som tog pengar ur Hinken?
Kommentera

timråfan: kanske växlade?? Tror inte att någon snattar ur tifo-hinken..
Kommentera

tror inte det jag heller..!
Kommentera

Jansson:
Vem vet. Det finns tyvärr rötägg överallt
Kommentera

Stefan Jalonen: ja det har du rätt i, men tror dock inte att nån gjorde det iaf...
Kommentera

Jansson: Men det känns så konstigt att någon skulle ta pengar ur den, Har aldrig hänt nåt sånt så vitt jag vet, ska väl vara att någon växlade utav någon form.
Kommentera

Mange: Japp tror så jag också..!
Kommentera

Jansson: Ni får väl sätta på lock, bara med en springa så det går att stoppa i pengar. Röt ägg finns det överallt. Tyvärr.
Kommentera

Helg Ernest: Vi körde med sånna förra säsongen, ett av våra problem då var att den ganska så enkelt full, fick ofta in en hel del pengar på matcherna ifjol, vilket har även det försämrats iår!
Kommentera

Mange: Klart det försämmras ! Då det snattas ur kakburken ( c :

Bara en liten reflektion.
Jag råkade sitta på Norra, då kom en Tifo "Nisse" med en hink.
Han hade full sjå med att försöka va så cool som möjligt.
Han gav inte från sig ett ord, utan trodde folk skulle kast pengar över honom. Tyvärr reagerade ingen på honom = Inga pengar.
Skall det gås runt och sammlas pengar måste ju hinkbäraren vara aktiv.
Ingen slapp en, som tror han är super cool.
Hade det däremot kommit en hurt frisk, gapande och gå påande person. Hade han säkert dragit in massor där.

Bara för det står en kille med en vit plasthink i handen, innebär ju inte att man tror att han sammlar pengar, han har ju lika gärna kunnat hällt ut en dricka han skulle torka upp ?

Skall ni ha pengar så får ni nog faan tigga dom, dom kommer inte av sig själv.
Kommentera

Helg Ernest: Det där har jag också reagerat på, och tagit upp med gällande. Jag vet inte riktigt vad som gör det, men frågan är om de inte får ta och anställa någon, en tjej med bambiögon och ett vackert leende som kan konsten att tigga, en sådan tjej precis som mig :)

Jag har gjort förrut, och jag kan säkerligen göra det igen. Om jag vill, är en annan femma!
Kommentera

det händer ofta att folk bara har en hundring löst och inte vill skänka hela så då får de gärna växla. Jag hoppas att detta var fallet den här gången också. Annars får vi helt enkelt skaffa nya hinkar med lock.
Kommentera

Helg Ernest:
Då utgår jag ifrån att du ställer upp som frivillig!!!!!!!
Kommentera

Per HApps: Håller med dig.... är inte hur kul och upppiggande som halst att gå runt och gapa om att skänka pengar när de flesta på sittplats bara fnyser åt tanken att avvara en lös tia eller tjuga...

Helg Ernest kan ta tag i den saken...
Kommentera

« · 345848