1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Vad är det för fel på de reseansvariga?

« · 672439 Till forumet

Vad är det för fel på de reseansvariga?
Var in på tikare.se och döm om min förvåning då jag ser att det inte är nån resa inplanerad! Då ska vi alltså ha i åtanke att vi möter Brynäs borta i sista matchen, ett Brynäs som ligger 1(en) poäng före oss i slutspelsracet... Borde man inte som reseansvarig ha preliminärbokat åtminstone 300 platser och ha minst tre-fyra bussar redo vi det här laget? Tycker iaf att det minsta man kan göra är att ta emot reseanmälningar och lappa på kiosker/affärer i Timrå och i S-vall... Ett tips kan vara att man trycker upp infoblad om resan och ger ungdomssektionen en slant så att de kan dela ut dem i samband med parkeringsbiljetterna till åskådarna på de kommande hemmamatcherna.

Jag vet att jag kommer att få skit för det här och från vilka, men det känns som det kvittar. Jag vet att jag ändå har rätt och det kommer även ni som läser detta att tycka. För det är väl endast de reseansvariga som inte verkar tro på slutspel?

Själv tar jag egen bil och den är full...
Kommentera

Sv: Vad är det för fel på de reseansvariga?
Ambroo: Lugn i bussen...
Kommentera

ståpäls: Icke, det är pinsamt agerande. Allt skulle ha varit klart idag eller åtminstone planerat in i minsta detalj, det måste man kunna begära.
Kommentera

Ambroo:
Nu är det ju så att dom bygger om gavlerinken oxå, BIF supportrar står numera på "bortastå" och gästande supportrar står där BIF klacken brukar stå, där den sektionen för övrig krympt nämnvärt just nu
Kommentera

TIKbiff: Och? Det finns ändå ingen info om resan, det tas inte emot några anmälningar, den marknadsförs inte och 300 platser går det garanterat att trycka in där... Jag var där och pissade i nåt som liknade ett utedass i Huljen vid den senaste matchen där nere och så full var jag icke att en ombyggnad gick mej omärkt förbi, man kunde ju inte ens köpa en pilsner om man inte hade "VIP-biljett" till baracken där den serverades.
Kommentera

Ambroo:
Menar det inte som ett försvar, utan bara konstaterar som dig att det kan vara dags om vi skall få några hundra biljetter där, men det kan ju vara så att dom jobbar för fullt med det redan.....
Kommentera

Ambroo: Dels är matchen på en måndag och dels kommer den garanterat att sändas i TV om den gäller något. Jag tror att alla som vill se matchen på plats kommer att kunna göra det utan att det krävs någon jätteplanering en månad i förväg.
Kommentera

Ambroo: Lite dumt att det inte står någon information, men hade du varit smart hade anmält dig själv och de personer du ska ha med dig i bilen. På det viset hade åtminstone 5 varit anmälda nu.
Kommentera

Ambroo: Sakta i backarna! Man ska inte ha så bråttom med allting. Jag tycker det är lämpligt att annonsera och planera en resa då det är kanske två veckor kvar. "För det är väl endast de reseansvariga som inte verkar tro på slutspel?", det var ju och ta i. Jag tror säkert de gör sitt bästa. Annars så skulle väl du kunna ansöka eller hjälpa resegruppen? Kan ju också vara att de tycker det är en skitarena för man har redan börjat ta emot anmälningar till matchen mot Luleå som är två dagar före matchen mot Brynäs.
Kommentera

LingaN: Men man borde ju kunna stötta sitt lag när det är på så nära avstånd. Men jag tror problemet ligger i att de redan håller på och jobbar med det.
Kommentera

ståpäls: Hockey ska ses live, speciellt om det gäller ngt. Minns förr hur det var, det kunde vara 4 bussar till Umeå mitt i veckan och jag kan väl knappast tro att intresset var större då? Näe, lite framförhållning och raggning av resenärer skulle inte skada. Varför behövs ingen jätteplanering? Ju tidigare man är ute med saken och hyper upp det hela en aning desto fler intresserar sej och har dessutom möjlighet att planera med jobb, familj etc.
Kommentera

Maggan: Jag har aldrig påståt att jag är vidare smart ;-)
Kommentera

LingaN: "Kan ju också vara att de tycker det är en skitarena..." Bara det säger det mesta. Jag skulle kunna se TIK på en uterink i Archangelsk(med reservation för stavningen). Njae, jag har inte den tid som krävs. Har man däremot tagit på sej ansvaret så ska man ha möjlighet att avsätta den tid och planering som krävs.
Kommentera

Ambroo: För en gångs skull (?) håller jag med dig...!
Jag tycker supporterklubben ska STORSATSA på Brynäs-resan, vilken j-vla fest det skulle kunna bli!
Och skulle Timrå trots allt förlora och därmed missa slutspelsplatsen mot Brynäs så får i alla fall supportrarna chansen att tacka laget för denna säsong!
Tänk ett rödvitt hav, säg en 500-700 pers. i Gavlerinken...

Men då måste man också MARKNADSFÖRA resan i god tid via posters, hemsidan, utskick till medlemmar o.s.v.

Älska Timrå!
Kommentera

Laken: Måndag, TV, man vet ännu inte om matchen kommer att gälla något. Även om man älskar Timrå måste man kunna vara realist.
Kommentera

Ambroo: Håller med dig och tycker att alla resor kan marknadsföras på ett mycket bättre och hårdare sätt. När det väl görs så blir det ju bra. Globenresan denna säs t.ex trodde aldrig på den när dom gick ut med det men det blev ju succé.

Som du sa, ge ungdomssektionen en slant för att dom delar ut ett reklamblad tillsammans med parkeringsbiljetten när man parkerar.

En avgörande match i Gävle borde givetivs vara en solklar resa även om den inte är avgörande så är det ju kanske den sista matchen denna säsong.

Kommentera

ståpäls: ståpäls: I och för sig. Bra att Ambroo tagit upp saken till diskussion dock.
Vidare så anser jag INTE att det är något "fel" på de reseansvariga... ;-)
Tackar istället för allt arbete Ni lägger ned!!!
Kommentera

ståpäls: Gäller matchen ingenting så går det väl antingen avboka resan eller se resan som en avslutning på säsongen.
Kommentera

Frella: Precis kanske Timrå IK skulle kunna sponsra en liten del av resan då det kan handla om en avtackning efter denna säsongen?
Kommentera

LingaN: 2 veckor!? Många som har arbeten att sköta kan behöva planera längre fram än så. Vet man en månad innan att det blir resa så kan man lugnt ta ledigt.

Själv ska jag jobba till 21 den kvällen men gäller matchen något kommer jag vara i Gavlerinken kl 19.00. Så är det.

Kommentera

ståpäls: Klart man måste vara realist, kan man vara annat när man är född här?;-) Naturligtvis är det preliminärbokningar som gäller, men det hindrar absolut inte de reseansvariga från att vara ute i tid, planera, marknadsföra osv. Det trodde jag iofs att mitt/mina inlägg fick fram?

I övrigt är jag så överväldigad över att Laken och jag är överens*S* Näe, men skämt och sidå så krävs det lite mer framförhållning, precis som även Bergius påpekar.
Kommentera

Om man skulle börja annonsera om en resa nu så kanske folk skulle avvakta tills man visste om något stod på spel.

Bergius: Man skulle kunna börja planera nu (vilket man säkert gör) men börja annonsera om matchen två veckor före.
Kommentera

Ambroo:
Hur man tar sig till Gavlerinken en kanske helt avgörande match där man gör upp om en slutspelsplats är för mig helt egalt.

Själv kommer jag med största sannolikhet att sittta i en bil med just nämnda Ambroo.

Sedan tycker jag också att det borde kanske hypas även om det med all sannolikhet kommer att vara proppfult på E4:an söderut.

Hypen med att annonsera på bilparkeringen med flygblad, A3 posters i fyrfärg på varenda mack, pressbyrå, ica, domus från Njurunda till Härnösand tjänar ytterliggare några syften och det är att sätta ett jättefokus på Timrå IK som i sin tur kanske gör att spelarna laddar lite extra inför slutspurten av årets säsong.

Coca-Cola lägger ut miljardbelopp på reklam varje år trots att det inte borde finnas en enda människa på denna jord som inte känner till dess existens.

Syns man inte, då finns man inte.
Kommentera

Per HApps: Låter intressant om att annonsera så mycket! Gud vilken dröm med 500-800 st supportrar i Gavlerinken! Herregud! Fast nu är det ju det att det är på en måndag (?), jag skulle fan kunna betala 1000 spänn för att hockeyligan skulle flytta matchen till på en lördag, det vore en dröm.
Kommentera

LingaN: 500-800 Timråsupportrar i Gävle, vart på sittplats också eller?
Jag vet inte säkert, men senast krympte de ståplats i Gavlerinken för bortasupportrar till endast straxt över 100 personer. Man har antagligen byggt klart på bortastå, därav har man flyttat hemmaklacken dit, och andra hörnet, dit skickade man bortasupportrarna. Vet inte hur det är nu, men ska försöka kolla upp det. Är bortastå minskad, så blir det nog taskigt med platser!

Ett annat alternativ är ju att köpa sittplats, det funkar ju jättebra det också, MEN, som det sett ut de senaste matcherna så har det varit slutsålt i Gavlerinken, så väntas det även vara i morgon. Kapaciteten är ju endast 5500 pga ombyggnaden.

Visst borde man kunna börja ladda för den matchen, hur det än går är det lagets sista match, och dom förtjänar att bli avtackade av en bra klack :)

Jag har alltid trott att det kommer avgöras i den 50:e omgången, och nog fan kommer det bli så. ÄLSKA TIMRÅ!
Kommentera

Fanzin: Jag kan t.ex tipsa om sektion L i gavlerinken. Mycket fin och trevlig sittplatsläktare =)
Kommentera

Bergius: Jaså, är det typ där alla tikare som har sittplatsbiljett sitter? :)
Kommentera

Fanzin:
Börjar dra i hop sig att borta mot BIF kan bli den match som avgör hela streckstriden.
Kommentera

Per HApps: Va?! Kan Brynäs borta var avgörande för streckstriden? Vart anmäler jag mej och hur? Har inte sett eller hört nått på byn... Har det förhandsbokat några platser och hyrt in nån buss preliminärt? Skulle vara grymt handlingskraftigt isåfall...
Kommentera

Ambroo: Menar du att vi inte brukar åka på några borta matcher?
Eller klagar du på styrelsen? Eller är de kanske "Nubbens" fel? Eller kanske Tarvainen? Eller kanske du som gnäller över ingenting?
Kommentera

General_Mongisio: Eftersom du verkar ha svårt att tyda mitt budskap i ämnet(Vilket är högst förvånande om du icke vill betraktas som blicklös) så skulle jag föreslå att du och de reseansvariga läser på tillsammans innan ni uttalar er om tråden i sej. Kvällskurser i att tyda konstruktiv kritik kanske kan vara nåt...?
Kommentera

Ambroo, Bergius, Laken :

Nu går det att anmäla sig till Brynäsmatchen. De är lyhörda de reseansvariga.
Kommentera

Ambroo: Du är så mjuk och fin i dina uttryck, det gillar jag.

Kör på!

Kommentera

friskan: Fantastiskt! För att inte säga makalöst värre...;-)
Kommentera

73Sjöbba: Tackar och det ödmjukast...

Egentligen är jag en väldigt, väldigt liten och ensam pojke;-)
Kommentera

« · 672439