Knylan: Jag svär till Gud på att det aldrig går att tjata sig till supportrar. Det kommer innifrån. Se aldrig ner på 14-åriga brudar som står i klacken bara för att det är tufft (!?) Det är kanske framtidens fanatiker som står där...
Det går alltid upp och ner. Sedan är det som sagt mycket som konkurrerar med Timrå i Gävle en tisdagskväll. Eller som en polare till mig sade en gång. Tänk vad många gånger frugan har huvudvärk om kvällarna nu för tiden... Det hade hon nästan aldrig förr.
Det är bara att köra på Knylan. Ge aldrig upp. Låt inte hopplösheten slå rot.
matsby: Man ska stå i en klack för att man känner att dt är kul, men tycker man hellre att det är skönt att sitta och slippa känna kravet att gapa sig hes varje match måste man ju få det med.
Knylan: De kanske börjar bli till åren och måste sitta nu, ta hand om 14åringarna och bli en förebild för dem, om några år kommer de att säga samma sak om dig när du inte orkar stå längre :-D
Knylan: Ni hade mäktigt stöd på O'Leary's i Stockholm då Timrå - Djurgården sändes på canal+ iaf. Det var praktiskt taget bara timråiter på plats. Och så jag, Westerlind och Rodrigues. Dvs tre brynäsare. Och så tyckte jag att jag hörde en ensam stackars djurgårdare i ett hörn också. :)
Linda: En av faktorerna då vi pratar om klacken är att det fungerade i regel som så att man stod i klacken för att man älskade Timrå IK, man gjorde allt för att stödja laget. Nu står det 13-14 åriga tjejer där som står i klacken för att det är tufft, all form av spontanitet och känsla är bortblåst.
Hur fan är det ens vara möjligt att enbart vara ca 10-15 pers i Gävle igår? Detta är pinsamt. Varför ens bry sig om laget när det går att mysa hemma i soffan? Vart är alla extremsupportrar? De flesta av dom som ens vet vad läktarkultur är har sittplats nu.
Inom några år är vi passerade av dyngklackar som Färjestad, Luleå, Modo och Brynäs.
Vet heller inte hur man ska kunna ändra detta, vi som verkligen bryr oss är ju i minoritet också.
Länktipset: Gårdagens klack. Får ni rysningar? Ha denna bild i åtanke och jämför med Brünees - Timrå 23/9-2000. Det var på den gamla goda tiden det.
Linda: Hmm..håller med till viss del. Hemmamatcherna tycker jag att det blivit mer drag på nu, sittplats applåderar mer, det går att köra "andra sidan" m.m
Därimot så saknas det riktiga stödet borta denna säsong, titta bara i morgon, derby mot MoDo och det gick inte att få ihop en buss, det är skitsamma att matchen går på C+, det borde gå att få i hop ändå.
När till och med spelarna undrar var vi är, det är skandal banne mig.
hej hej...undrar bara vad fan är det som hänt? jag jämför supportrana nu och för några år sen, och det är inte alls lika bra drag på matcherna osv.....kan nån svara mig varför det blivit så???? så som jag upplevt det så verkar det vara en massa tjafs i klacken och sånt, men jag tror att det kanske blir bättre och bättre nu när alla står på en och samma plats . och när det gäller bortaresor så verkar det som om det inte finns så mycket intresse...jag själv skulle vilja åka i morgon men nu har jag legat sjuk i en månad så jag är ganska så less...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
såklart man får.