matsby: Det vet du:)) haha.. Men man kan ju säga att man saknade tiden man tyckte det var roligt att gapa, kommer ibland igen och då kan jag ställa mig där. kul i sca-cupen de matcherna jag var "närvarande"..
Knylan: Var det inte du som hade så många negativa åsikter om brudarna i klacken? I lördags bevisade VI med våra ljusa toner att utan oss så hade det varit knäpptyst i arenan! Nej upp med några riktiga män istället. Frågan är om ni grabbar kan överrösta oss i vinter...Få se om ni vågar...
Älskar Timrå IK kan jag inte påstå att jag gör men faktum kvarstår att jag ändå står i klacken och arbetar för Supporterklubben.
Genom att klanka ner på de som bryr sig så kommer inte supporterkulturen växa i Timrå. Försök att stötta dem istället. Det är inte lätt att ta sig in i en ny grupp. Det vet nog alla. Det enda skälet till att jag hamnade i Timråklacken var en vadslagning med Frella.
Madde: Det är just det Knylan menar. Mer riktiga män i klacken! Vi få mullrande män som står där har ju inte en chans mot era ljusa röster och försvinner bara. Säga vad man vill men nog låter det bättre med mörka mansröster. Mycket kraftigare liksom. Inget fel i att tjejer står och skriker men det behövs mer män. Nu är det 70% kvinnor i klacken.
Knylan: Jag ska säga dig en sak Olle. I lördags var det tur att ni hade tjejerna. Annars hade det varit pinsamt tyst i hallen. Därifrån jag står ser jag allt i precis samma vinkel som spelarna i båset. Det var rätt så ofta jag såg dig stå med armarna i kors och inte säga ett knyst, medan tjejerna sjung för full hals.
Knylan: ja jag saknar klacken som den var för ett par år sedan *suckar* det var en sån gemenskap och sån glädje alla kände alla osv ....*saknar det som tusan*
JimmyH: När jag står vi spelarbåset och ser på ståplatsläktaren, så står det folk och skriker hela vägen nerifrån och upp. Och halva läktaren åt höger.
Stefan Jalonen: det spelar väl ingen roll om det är tjejer eller killar som skriker. Huvudsaken är att man skriker tillsammans och stöttar laget både i medgång och motgång ......
Linda: det tycker jag också. Förstår inte allt gnäll från knylan och Jimmy om för mycket tjejer. Kan väl aldrig bli för många som skriker och sjunger? Oavsett kön.
JimmyH: Kan säga att det jag står 5 m. nedanför trumman där var det karlar!! Åke o Jag! O vi skrek som dom värsta kärringarna. killen som "satt" bredvid mig tyckte jag mig se, hånflina mot mig!
Men så har jag haft hosta också! :)) Skrek gjorde jag hela tiden!
JimmyH: Tycker du är dum nu, det är väll bara att fortsätta skrika. Kanske är en av anledningarna att jag är less på att gå på hockey, därför att man endast får höra en massa klagande idioter hela tiden. Jag håller med Stefan Jalonen, utan tjejernas röst skulle det inte höras ett knyst i hallen. Jag har likt han också sett flertalet klagande män stå med armarna i kors och ser enbart sur ut. Alla män kanske har den inställningen?
Stefan Jalonen: jag tycker bara att om man skriker tillsammans så blir det ett jävla tryck ju! jag tycker att det vore roligt om alla på stå kunde skrika tillsammans för då tror jag att det blir hur bra som helst!
Stefan Jalonen: Ja nu måste jag ju först bara säga att vår hemmaklack och publik i allmänhet är hur grym som helst och man lärde sig uppskatta dem när man igår var i Gavlerinken. Det var den sämsta stämmningen jag någonsin upplevt i en Hockeymatch. Sämre än någonsin tidigare. Ni som varit där förr vet ju hur det är. Nu var det värre. Jag, Skarin, Knylan och Andrea stod nästan bara och skrattade åt bedrövelsen.
Men vår klack kan bli bättre hemma helt klart. Så som jag ser det så är det för lite män som skriker. Sedan vad den exakta procentsatsen är väl kanske ointressant.
willysson: Går du på terapi? Inte ett syfilisspår i dina inlägg längre. Förr satt man och kladdade tipex på skärmen för att inte bli sådär vackert gyllenröd om kinderna innan moderatorerna vände och vred på willyssons ordstäv.
Kan för övrigt meddela att den lokala sportbaren i Köping tänker visa Modo-TIK-matchen på storbilds-TV:n i morgon! Och det är stort. (har kostat flis i mutor och bestikningar) Misstänker att det kommer att sitta tre TIK:are på ena sidan bordet och titta misstroget mot max två "nolaskogare" som skriker sig blå medans TIK bankar skiten ur NHL-hemvändare och annan lös banjosläkt från Ö-vik. Digital kamera tas med. Rapport från baren kommer givetvis.
mike: Har fått erbjudande om att lira veteranhockey i Kungsör... Tydligen ett gäng som har mer utslagna tänder än finlir i leden. Kungsör är mest känt för att ha byggt ortens kyrkogård på grusåsen som lagrar hålans färskvattenvattenreserv... Dessutom så slogs Karl XI med en björn där för något år sedan. Kanske ett bra ställe att fostra supporterhockeyfolk på? Bör väl testa något nytt så vi kan spöa kissekatterna framöver.
Om jag har förstått rätt så har ni mycket sådana där "fjortizar" i klacken. Men jag håller med om att det ska vara mansröster i klacken för liksom...Men det är så hockey utvecklas.Det har väl alltid varit så att det har gått tjer i fjortonårs åldern på hockey för att "spelarna är snygga" men nu verkar dom även ha placerat sig i klacken för att det är coolt och har dom tur så finns det nån snygg kille där.
Det finns ju ett par användare här på sps som jag skulle tro är precis sådana där som det har pratats om.Tex den där "hockeyflickan"
Eftersom jag inte brukar hänga på Timråmatcherna så kan jag inte säga om det låter mer pip än öhhhhhhh!!!men det skulle vara kul att höra.
Typ som Medelpads klack i Semin i TV pucken.
Måste bara säga en sak om Micke Romö:Om det skulle bli så att Robert Nordberg gör comeback om börjar i Djurgården så får Mikael Romö mer än gärna spela för Timrå så han kan ge igen för gammal ost.
Jimmy:Undra om du är omtyckt av feminister i ett sånt här läge.
Men det är bara inse att män hör bättre hemma i en klack.
Bah, det är medgången som skämt bort supportrarna! Förra säsongen var ju förvisso ett triumftåg utan dess like, men särskilt spännande var det ju först i semin.
Det ser ju redan ut som om kosan pekar mot nytt slutspel- alltså är inte grundserien ssk spännande (även om man naturligtvis inte ska ropa hej förrän bäcken är överhoppad).
Annat var det 2001/2002 då kniven vilade på strupen, då var varje match spännande (ända tills kvalserien var oundviklig).
Stänger man eliteserien kommer det att bli lika ljummet i alla lag. Istället borde det vara en gammeldags rak serie, där varje match är direkt avgörande för slutplaceringen- då skulle det bli drag igen!
Nike89: kan säga att det finns tjejer som är som du tror, har råkat ut för nån som stött på min kille när jag stått brevid *L* men jag ger dom en chans det kan ju va dom som komma ta över efter oss när vi blir gamla och gråa! *skrattar* men nu ska man inte dra alla över samma kam *L*
Nike89: Jo och sen har det alltid funnits tjejer som gått på hockey för att hockey är kul, och för att det bottnar i ett genuint intresse för sporten. Och för egen del har jag aldrig hört nån enda tjej skrika Piiiiip! när tex domarn missat en utvisning eller nåt liknande. Det känns som om ööhhhh! är gränsöverskridande. Funkar för alla.
Jag tror inte du heller är så poppis bland feministerna. Frågan är om du är så populär nånstans egentligen.
matsby: Haha stämmer nog det också. Gäller att ha bra balansgång vettu ;)
Nike89: Skulle jag inte vara omtyckt av feminister? Jag är ju feminist själv för fasen!
Måste säga att du verkligen är rätt man att bedömma vilka som är "fjortiz" eller ej. hockey*flickan ställer upp bra för Supporterklubben ska jag säga dig.
OBS !! Många kommer att gnälla på det här inlägget. Har hållit på det här ett bra tag, men nu måste det fram.
----------------------------------------
Jag blir så in i h-vete irriterad på dem element på ståplats som buar ut sittplatspubliken. Alla vet väl vid det här laget hur "Andra sidan"-ramsan går till??. I dagsläget så avbryter klacken med bu-rop innan sittplats ens hunnit svara klart.
Det tycker jag är skitdåligt!!. Ge dom en chans att svara istället. Sluta att bua ut hemmasupportrar. Även om ni inte får det gensvar ni vill ha svar på en gång så ska ni fan inte häckla hemmapubliken.
Smokey: snart har jag fått tummen ur anus och då kommer nog moderatorerna bli less igen:))) hade mitt första denna gång kanske inte var vackert men men ;) själv då??? Inga össtyska horor??
Jag tycker att man måste få en plats som blir som en naturlig knutpunkt, på den gamla tiden hade man supporterkiosken iallafall. men nu tror jag inte att det finns.. Skulle behöva ett ställe där man träffas före och efter match, och även på en lördag när man har tråkigt.. då kommer det att bli drag och en bra samanhållning, undrar om man kan köra "är ni beredda" från andra sidan???
JimmyH: Ja det förstår jag. Men varför jag skrev inlägget var för att ni buar innan dom ens svarat klart juh. När dom börjar på sin del av ramsan så har bu-ropen på ståplats redan börjat.
GuRRa: Håller med. Med nya hallen och nu när alla har egna stolar så skulle faktiskt ståplats kunna ha telefonlistor och ringa upp folk på sittplats och kolla innan dom buar. För hade dom tänkt att heja och inte hinner första gången så kan sådant buande undvikas då. En viktig fråga som inte bör sopas under mattan.
Smokey: Jävla dåre. men jag håller med tycker att man borde ta fram ett system för alas trivsel.. Man man inte ha en maillista på alla som går på matcherna med??
Polkagrisen: Ja du nu vart jag tveksam. Ska kolla upp de där. Hur som helst så ser jag fortfarande varför man inte skulle vilja bli medlem? Man vill ha en bra och fungerande Supporterklubboch man vill åka på bortamatcher man vill inte bli medlem? Det rimmar dåligt.
willysson: Jag har vetat om det sedan i våras. Kollade upp det då det var så mycket tjafs inför slutspelet. Vet ej om den regeln har funnits tidigare än så.
Annica: När jag var på möte med hockeyligan var det inte så.. Andra föreningar har inte det kravet.. tycker det är bra att ha krav på medlemsskap, det var därför vi införde det.. Måste ha ändrat det nyligen isåfall..
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
såklart man får.