1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590710 inlägg · 6217 ämnen

Vad är det med supportrarna?

« · 306247 · » Till forumet

Vad är det med supportrarna?
hej hej...undrar bara vad fan är det som hänt? jag jämför supportrana nu och för några år sen, och det är inte alls lika bra drag på matcherna osv.....kan nån svara mig varför det blivit så???? så som jag upplevt det så verkar det vara en massa tjafs i klacken och sånt, men jag tror att det kanske blir bättre och bättre nu när alla står på en och samma plats .
och när det gäller bortaresor så verkar det som om det inte finns så mycket intresse...jag själv skulle vilja åka i morgon men nu har jag legat sjuk i en månad så jag är ganska så less...
Kommentera

Sv: Vad är det med supportrarna?
Linda:
Hmm..håller med till viss del.
Hemmamatcherna tycker jag att det blivit mer drag på nu, sittplats applåderar mer, det går att köra "andra sidan" m.m

Därimot så saknas det riktiga stödet borta denna säsong, titta bara i morgon, derby mot MoDo och det gick inte att få ihop en buss, det är skitsamma att matchen går på C+, det borde gå att få i hop ändå.

När till och med spelarna undrar var vi är, det är skandal banne mig.
Kommentera

Linda: En av faktorerna då vi pratar om klacken är att det fungerade i regel som så att man stod i klacken för att man älskade Timrå IK, man gjorde allt för att stödja laget. Nu står det 13-14 åriga tjejer där som står i klacken för att det är tufft, all form av spontanitet och känsla är bortblåst.

Hur fan är det ens vara möjligt att enbart vara ca 10-15 pers i Gävle igår? Detta är pinsamt. Varför ens bry sig om laget när det går att mysa hemma i soffan? Vart är alla extremsupportrar? De flesta av dom som ens vet vad läktarkultur är har sittplats nu.

Inom några år är vi passerade av dyngklackar som Färjestad, Luleå, Modo och Brynäs.

Vet heller inte hur man ska kunna ändra detta, vi som verkligen bryr oss är ju i minoritet också.

Länktipset: Gårdagens klack. Får ni rysningar? Ha denna bild i åtanke och jämför med Brünees - Timrå 23/9-2000. Det var på den gamla goda tiden det.

Fy fan!
Kommentera

Knylan: Ni hade mäktigt stöd på O'Leary's i Stockholm då Timrå - Djurgården sändes på canal+ iaf. Det var praktiskt taget bara timråiter på plats. Och så jag, Westerlind och Rodrigues. Dvs tre brynäsare. Och så tyckte jag att jag hörde en ensam stackars djurgårdare i ett hörn också. :)
Kommentera

Knylan: Modo look a like. Nej nu blir jag arg.

[bild]www.frisco.se/hs/moooo.jpg[/bild]
Kommentera

Knylan:
De kanske börjar bli till åren och måste sitta nu, ta hand om 14åringarna och bli en förebild för dem, om några år kommer de att säga samma sak om dig när du inte orkar stå längre
:-D
Kommentera

matsby: Man ska stå i en klack för att man känner att dt är kul, men tycker man hellre att det är skönt att sitta och slippa känna kravet att gapa sig hes varje match måste man ju få det med.
Kommentera

Knylan: Jag svär till Gud på att det aldrig går att tjata sig till supportrar. Det kommer innifrån. Se aldrig ner på 14-åriga brudar som står i klacken bara för att det är tufft (!?) Det är kanske framtidens fanatiker som står där...

Det går alltid upp och ner. Sedan är det som sagt mycket som konkurrerar med Timrå i Gävle en tisdagskväll. Eller som en polare till mig sade en gång. Tänk vad många gånger frugan har huvudvärk om kvällarna nu för tiden... Det hade hon nästan aldrig förr.

Det är bara att köra på Knylan. Ge aldrig upp. Låt inte hopplösheten slå rot.
Kommentera

willysson:
såklart man får.
Kommentera

matsby: Det vet du:)) haha..
Men man kan ju säga att man saknade tiden man tyckte det var roligt att gapa, kommer ibland igen och då kan jag ställa mig där. kul i sca-cupen de matcherna jag var "närvarande"..
Kommentera

Knylan: Var det inte du som hade så många negativa åsikter om brudarna i klacken? I lördags bevisade VI med våra ljusa toner att utan oss så hade det varit knäpptyst i arenan!
Nej upp med några riktiga män istället. Frågan är om ni grabbar kan överrösta oss i vinter...Få se om ni vågar...

Älskar Timrå IK kan jag inte påstå att jag gör men faktum kvarstår att jag ändå står i klacken och arbetar för Supporterklubben.

Genom att klanka ner på de som bryr sig så kommer inte supporterkulturen växa i Timrå. Försök att stötta dem istället.
Det är inte lätt att ta sig in i en ny grupp. Det vet nog alla.
Det enda skälet till att jag hamnade i Timråklacken var en vadslagning med Frella.
Kommentera

Madde: ja du är inte dum du:) haha

det slutar med att det kommer att bli en klack på våran sida på kortsidan med:) har sett tendenser på det några matcher nu...
Kommentera

willysson:
du menar att du kör den gamla klyschan
"det var bättre förr"
Kommentera

matsby: För min del tycker jag det:)) gillade folket som man var med då, bara legender:))))
Kommentera

willysson:
inser du nu att du börjar bli till åren :-D
Kommentera

matsby: haha jag tror fan det, känns så nu iallafall:))
Kommentera

matsby: jo nu på hemmamatcherna börjar det likna nåt, men ändå liksom.
och jag tycker det är jättebra att sittplats har vaknat! ........

det här med stödet borta vart har det tagit vägen?????????? jag önskar jag kunde åka i morgon ! *suckar*
Kommentera

Madde: Det är just det Knylan menar. Mer riktiga män i klacken! Vi få mullrande män som står där har ju inte en chans mot era ljusa röster och försvinner bara. Säga vad man vill men nog låter det bättre med mörka mansröster. Mycket kraftigare liksom. Inget fel i att tjejer står och skriker men det behövs mer män. Nu är det 70% kvinnor i klacken.
Kommentera

Knylan:
Jag ska säga dig en sak Olle. I lördags var det tur att ni hade tjejerna. Annars hade det varit pinsamt tyst i hallen. Därifrån jag står ser jag allt i precis samma vinkel som spelarna i båset. Det var rätt så ofta jag såg dig stå med armarna i kors och inte säga ett knyst, medan tjejerna sjung för full hals.
Kommentera

Knylan: ja jag saknar klacken som den var för ett par år sedan *suckar* det var en sån gemenskap och sån glädje alla kände alla osv ....*saknar det som tusan*
Kommentera

JimmyH:
Så mycket kvinnor är det inte. Möjligtvis i två meters radie från trumman. I övrigt så är det mestadels män.
Kommentera

Stefan Jalonen: Nu pratar jag om dem som skriker i klacken. Män som står där tyst gör ju ingen nytta. Skrikande folk uppskattar jag runt 70% kvinnor.
Kommentera

JimmyH:
När jag står vi spelarbåset och ser på ståplatsläktaren, så står det folk och skriker hela vägen nerifrån och upp. Och halva läktaren åt höger.
Kommentera

Stefan Jalonen: det spelar väl ingen roll om det är tjejer eller killar som skriker. Huvudsaken är att man skriker tillsammans och stöttar laget både i medgång och motgång ......
Kommentera

Linda:
det tycker jag också. Förstår inte allt gnäll från knylan och Jimmy om för mycket tjejer. Kan väl aldrig bli för många som skriker och sjunger? Oavsett kön.
Kommentera

JimmyH: Kan säga att det jag står 5 m. nedanför trumman där var det karlar!! Åke o Jag! O vi skrek som dom värsta kärringarna. killen som "satt" bredvid mig tyckte jag mig se, hånflina mot mig!

Men så har jag haft hosta också! :))
Skrek gjorde jag hela tiden!
Kommentera

JimmyH: Tycker du är dum nu, det är väll bara att fortsätta skrika. Kanske är en av anledningarna att jag är less på att gå på hockey, därför att man endast får höra en massa klagande idioter hela tiden. Jag håller med Stefan Jalonen, utan tjejernas röst skulle det inte höras ett knyst i hallen. Jag har likt han också sett flertalet klagande män stå med armarna i kors och ser enbart sur ut. Alla män kanske har den inställningen?
Kommentera

Stefan Jalonen: jag tycker bara att om man skriker tillsammans så blir det ett jävla tryck ju!
jag tycker att det vore roligt om alla på stå kunde skrika tillsammans för då tror jag att det blir hur bra som helst!

då ska dom få se sveriges bästa klack .......
Kommentera

Stefan Jalonen: Ja nu måste jag ju först bara säga att vår hemmaklack och publik i allmänhet är hur grym som helst och man lärde sig uppskatta dem när man igår var i Gavlerinken. Det var den sämsta stämmningen jag någonsin upplevt i en Hockeymatch. Sämre än någonsin tidigare. Ni som varit där förr vet ju hur det är. Nu var det värre. Jag, Skarin, Knylan och Andrea stod nästan bara och skrattade åt bedrövelsen.

Men vår klack kan bli bättre hemma helt klart. Så som jag ser det så är det för lite män som skriker. Sedan vad den exakta procentsatsen är väl kanske ointressant.
Kommentera

Stefan Jalonen:
tror du dom säger så när dom är på krogen också..

"nää det är inge kul, 70% tjejer%

Kommentera

matsby:
Man kan ju undra... ;)
Kommentera

willysson: Går du på terapi? Inte ett syfilisspår i dina inlägg längre. Förr satt man och kladdade tipex på skärmen för att inte bli sådär vackert gyllenröd om kinderna innan moderatorerna vände och vred på willyssons ordstäv.

Kan för övrigt meddela att den lokala sportbaren i Köping tänker visa Modo-TIK-matchen på storbilds-TV:n i morgon! Och det är stort. (har kostat flis i mutor och bestikningar) Misstänker att det kommer att sitta tre TIK:are på ena sidan bordet och titta misstroget mot max två "nolaskogare" som skriker sig blå medans TIK bankar skiten ur NHL-hemvändare och annan lös banjosläkt från Ö-vik. Digital kamera tas med. Rapport från baren kommer givetvis.

mike: Har fått erbjudande om att lira veteranhockey i Kungsör... Tydligen ett gäng som har mer utslagna tänder än finlir i leden. Kungsör är mest känt för att ha byggt ortens kyrkogård på grusåsen som lagrar hålans färskvattenvattenreserv... Dessutom så slogs Karl XI med en björn där för något år sedan. Kanske ett bra ställe att fostra supporterhockeyfolk på? Bör väl testa något nytt så vi kan spöa kissekatterna framöver.
Kommentera

Om jag har förstått rätt så har ni mycket sådana där "fjortizar" i klacken.
Men jag håller med om att det ska vara mansröster i klacken för liksom...Men det är så hockey utvecklas.Det har väl alltid varit så att det har gått tjer i fjortonårs åldern på hockey för att "spelarna är snygga" men nu verkar dom även ha placerat sig i klacken för att det är coolt och har dom tur så finns det nån snygg kille där.

Det finns ju ett par användare här på sps som jag skulle tro är precis sådana där som det har pratats om.Tex den där "hockeyflickan"

Eftersom jag inte brukar hänga på Timråmatcherna så kan jag inte säga om det låter mer pip än öhhhhhhh!!!men det skulle vara kul att höra.

Typ som Medelpads klack i Semin i TV pucken.

Måste bara säga en sak om Micke Romö:Om det skulle bli så att Robert Nordberg gör comeback om börjar i Djurgården så får Mikael Romö mer än gärna spela för Timrå så han kan ge igen för gammal ost.

Jimmy:Undra om du är omtyckt av feminister i ett sånt här läge.

Men det är bara inse att män hör bättre hemma i en klack.
Kommentera

Bah, det är medgången som skämt bort supportrarna! Förra säsongen var ju förvisso ett triumftåg utan dess like, men särskilt spännande var det ju först i semin.

Det ser ju redan ut som om kosan pekar mot nytt slutspel- alltså är inte grundserien ssk spännande (även om man naturligtvis inte ska ropa hej förrän bäcken är överhoppad).

Annat var det 2001/2002 då kniven vilade på strupen, då var varje match spännande (ända tills kvalserien var oundviklig).

Stänger man eliteserien kommer det att bli lika ljummet i alla lag. Istället borde det vara en gammeldags rak serie, där varje match är direkt avgörande för slutplaceringen- då skulle det bli drag igen!
Kommentera

Nike89: kan säga att det finns tjejer som är som du tror, har råkat ut för nån som stött på min kille när jag stått brevid *L* men jag ger dom en chans det kan ju va dom som komma ta över efter oss när vi blir gamla och gråa! *skrattar*
men nu ska man inte dra alla över samma kam *L*
Kommentera

Nike89: Jo och sen har det alltid funnits tjejer som gått på hockey för att hockey är kul, och för att det bottnar i ett genuint intresse för sporten. Och för egen del har jag aldrig hört nån enda tjej skrika Piiiiip! när tex domarn missat en utvisning eller nåt liknande. Det känns som om ööhhhh! är gränsöverskridande. Funkar för alla.

Jag tror inte du heller är så poppis bland feministerna. Frågan är om du är så populär nånstans egentligen.
Kommentera

matsby: Haha stämmer nog det också. Gäller att ha bra balansgång vettu ;)

Nike89: Skulle jag inte vara omtyckt av feminister? Jag är ju feminist själv för fasen!

Måste säga att du verkligen är rätt man att bedömma vilka som är "fjortiz" eller ej. hockey*flickan ställer upp bra för Supporterklubben ska jag säga dig.
Kommentera

OBS !! Många kommer att gnälla på det här inlägget.
Har hållit på det här ett bra tag, men nu måste det fram.

----------------------------------------

Jag blir så in i h-vete irriterad på dem element på ståplats som buar ut sittplatspubliken. Alla vet väl vid det här laget hur "Andra sidan"-ramsan går till??. I dagsläget så avbryter klacken med bu-rop innan sittplats ens hunnit svara klart.

Det tycker jag är skitdåligt!!. Ge dom en chans att svara istället.
Sluta att bua ut hemmasupportrar. Även om ni inte får det gensvar ni vill ha svar på en gång så ska ni fan inte häckla hemmapubliken.

GE UPP!!!!
Kommentera

Smokey: snart har jag fått tummen ur anus och då kommer nog moderatorerna bli less igen:))) hade mitt första denna gång kanske inte var vackert men men ;) själv då??? Inga össtyska horor??

Jag tycker att man måste få en plats som blir som en naturlig knutpunkt, på den gamla tiden hade man supporterkiosken iallafall. men nu tror jag inte att det finns.. Skulle behöva ett ställe där man träffas före och efter match, och även på en lördag när man har tråkigt.. då kommer det att bli drag och en bra samanhållning, undrar om man kan köra "är ni beredda" från andra sidan???
Kommentera

GuRRa: jag håller med *L* helt och hållet dom hinner inte svara innan det buas!
Kommentera

willysson:
Vi får se om SK kanske får en "kiosk" ute i entréhallen. Då kan det nog som du säger bli bättre.
Kommentera

GuRRa: Att bua på första gången tillhör ramsan för att få ännu bättre tryck nästa gång. Det är inget som är emot sittplatspubliken.

Det är som att säga att du skulle ha häcklat oss andra då du ropar fram ett andra "Är ni beredda?"
Kommentera

Stefan Jalonen: det vore bra iallafall..
Kommentera

willysson:
Mycket...
Kommentera

JimmyH: Ja det förstår jag. Men varför jag skrev inlägget var för att ni buar innan dom ens svarat klart juh. När dom börjar på sin del av ramsan så har bu-ropen på ståplats redan börjat.
Kommentera

Kanske man skall slopa kravet på medlemsskap för att få åka med på resorna?

Annars tycker jag att Willysson borde köra är ni beredda från sin sittplats på östra nu på lördag.
Kommentera

Kan det vara så att Supporterklubben saknar profiler detta år?
Ingen stans att vara innan match och under pauserna?
Kommentera

GuRRa: Håller med. Med nya hallen och nu när alla har egna stolar så skulle faktiskt ståplats kunna ha telefonlistor och ringa upp folk på sittplats och kolla innan dom buar. För hade dom tänkt att heja och inte hinner första gången så kan sådant buande undvikas då. En viktig fråga som inte bör sopas under mattan.
Kommentera

Smokey: Jävla dåre. men jag håller med tycker att man borde ta fram ett system för alas trivsel.. Man man inte ha en maillista på alla som går på matcherna med??
Kommentera

GuRRa: Man ska inte ta allt på största allvar jämt. En rolig grej bara.

Polkagrisen: Ingenstans att vara är helt klart ett minus. Det kommer bli precis somallt med den nya hallen framöver. Intressant åsikt dock.

Varför skulle man inte vilja bli medlem i Supprterklubben? Det är ju en självklarhet och dessutom en regel från förbundet när dte gäller resor.
Kommentera

« · 306247 · »