1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590881 inlägg · 6217 ämnen

Vad är det med supportrarna?

« · 306391 · » Till forumet

Sv: Vad är det med supportrarna?
JimmyH:
dessutom en regel från förbundet ??????????

Där far du med osanning min vän!
Kommentera

Polkagrisen: Jag tycker att du ska gå på medlemsmötet i kväll om 88 minuter och säga det! Sedan kan du ju ringa Hockeyligan om medlemsskapet.

Vilka diskussioner det blir om klacken... åter igen, gå på medlemsmötet ikväll istället för att sitta och knappa på tangenterna.
Kommentera

Polkagrisen: Ja du nu vart jag tveksam. Ska kolla upp de där. Hur som helst så ser jag fortfarande varför man inte skulle vilja bli medlem? Man vill ha en bra och fungerande Supporterklubboch man vill åka på bortamatcher man vill inte bli medlem? Det rimmar dåligt.
Kommentera

Polkagrisen:
Enligt Hockeyligan är det ett krav på medlemskap i SK för att få åka med på organiserade resor.
Kommentera

Annica: När började man med det????
Kommentera

JimmyH: Håller med dig om att man ska ha kvar medlemsskapskravet.
Kommentera

willysson:
Jag har vetat om det sedan i våras. Kollade upp det då det var så mycket tjafs inför slutspelet. Vet ej om den regeln har funnits tidigare än så.
Kommentera

Annica: När jag var på möte med hockeyligan var det inte så.. Andra föreningar har inte det kravet.. tycker det är bra att ha krav på medlemsskap, det var därför vi införde det.. Måste ha ändrat det nyligen isåfall..
Kommentera

JimmyH: jag säger bara det att även jag tycker det är dumt att behöva vara medlem för att få åka på bortaresor!
och är suppoterklubben så bra då???? det var bättre förr...
Kommentera

willysson:
När var det mötet då?
Kommentera

Madde:
Nej tack det är bra ändå.
Kommentera

eyz59: Flera andra föreningar har krav på medlemskap!
Kommentera

Annica: det var två säsonger sen det...
Kommentera

figge: Dumt? Varför då? För att det kostar dig 150kr? Eller av någon annan anledning. Det bästa man kan göra om man vill att Supporterklubben ska bli bättre är att bli medlem plus att hjälpa dem i dess arbete.
Kommentera

Madde: Krama varandra på mötet i kväll. En TIK:are är ingenting. Två TIK:are är grunden för fler... En supporterbuss är en klack!
"En för alla, alla för en" För att travistera ett annat gäng som levde i en stökig tid.
Kommentera

Räcker det inte med att resenärerna är registrerade ?

i så fall räcker det väl att man tar namn och adress etc på de som åker med.
Kommentera

willysson:
Ja men som du kanske kan läsa i mitt inlägg så skrev jag att det här var nu i våras... ;)
Kommentera

JD:
Vad är det för skillnad? Att det kostar pengar? Ja, men du får en massa för dessa pengar. Dessutom måste det in pengar på ngt sätt för att kunna organisera en subventionerad resa. Så vad är problemet?
Kommentera

Annica: varför skulle man ha satt ett sånt krav från förbundet??? och vilka regler gäller då???
Kommentera

Annica:
För min del är det inga problem. Jag har betalat mitt medlemskap och har så gjort i flera år. Däremot kanske man tappar en del 'marginalåskådare' som kanske bara åker nån enstaka gång med tvånget.

jag tycker att en medlem borde kunna ta med sig en gäst på resorna vars uppträdande man ansvarar för.
Kommentera

JimmyH: japp det är dumt,!
Fel och bara registrera de som åker då!
och nej jag är inte snål 150 kr är inte mycket men jag anser att supporterklubben inte är nåt för mig tyvärr men eftersom det finns såna personer som inte det går att diskutera med i SK så håller man sig undan därifrån!
en del personer i supporterklubben ska alltid bestäma och tro att dom är kungar ...........jag stöttar Timrå i vått och torrt utan att vara medlem osv.!
Kommentera

willysson:
Varför vet inte jag. Det får du fråga Hockeyligan om. Reglerna finns på tikare.se Se länk
Kommentera

Annica: jag ska ta reda på hur det är:)) blev nyfiken nu.
Kommentera

JD:
Lägg fram det som ett förslag till resegruppen. Alla förslag läses för ngn stans finns säkert en bra lösning. Maila till: [email protected]
Kommentera

willysson:
Kan tänka mig det! :)
Kommentera

Annica: Det vet du!!!! haha
Kommentera

figge: Supporterklubben inget för dig? Men du skulle vilja att det fanns en bra sådan? Du vill ju även åka på bortaresor som det låter. Om man ska kunna anordna billiga resor så bör man ha någon sort av medlemskrav. Alternativet är då i så fall dyrare resor så man tjänar in pengar att få verksamheten rullandes på det sättet, är det bättre? Nu är det ju dessutom krav från hockeyligan så det är ju tyvärr inte så mycket att göra åt.
Kommentera

Lustigt förra säsongen diskuterades också kravet för medlemsskapet på resorna. Ni fick svar otaliga gånger då så denna lek har blivit tröttsam nu.

2 säsonger sedan hade Timrå det kravet, sedan om det följdes vet jag inte. Alla Elitserieklubbar har den regeln. Sedan om de spelar efter spelets regler vet jag inte.

Vi ses på mötet.
Kommentera

Madde: då jag tidigare frågat har jag fått svaret att Hockeyligan krävde medlemskap ...
Kommentera

JimmyH: en fråga vad går pengarna till????
Kommentera

figge:
Vad tror du? Har du aldrig hört talas om löpande utgifter? Är medlemskorten gratis tex? Bussar lika så? Allt kostar i dagens samhälle.
Kommentera

actionleif: precis som jimmy skrev ser jag :)
Kommentera

Ger mig ogärna in i en diskussionen om medlemskap vid arrangerade supporterresor men kanske vore det idé att titta över formen och kanske differentiera medlemsförmånerna efter olika slags medlemskap.

Det finns ett tydligt mönster, intresset för bortamatcher är uppenbart med utgångspunkt i den reseklubb som bildats. Som det är nu finns två möjligheter att lösa medlemskap i Timrå IK Supporterklubb, vuxna betalar 150 kronor och ungdomar under 18 år 100 kronor.

För den summan ges en rad förmåner. Om potentiella medlemmar anser summan för hög eller förmånerna i sig ointressanta lämnar jag för öppen diskussion. Genom att införa en ny medlemsform, stödmedlem till rabatterat pris, säg 50 kronor kanske dessa kan lockas med och ges möjlighet att följa med på av supporterklubben anordade resor.
Kommentera

I dessa lägen konstaterar jag bara lungt: det kunde vara värre.

Själv ska jag på likvaka i globen, Aik-nyköping.
Kommentera

Annica: klart jag har men vafan ni har ju dubbelmoral ......så alla pengar ni får in, går åt då? vad kostar ex bussen att hyra då?
tror du att jag inte fattar att det kostar det är inte det jag diskuterar det är frågan varför man egntligen måste vara medlem och det har jag ju fått svar på .....
en ska till allt jävla skitsnack då från suppoterklubbens sida? den där festen tex som skulle ordnas för att vi byggde scenen till toner för miljoner vart är den då??????
Kommentera

figge: Ja kom på mötet ikväll så kan du få en redogörelse av vår kassör. Inga hemligheter. Men tänk efter vad Supporterklubbar gör för någonting så kan du nog tänka dig varför man behöver lite pengar till vissa saker men den är inte till för att gå plus för den sakens skull heller.
Kommentera

Johan J:
Bra förslag!
Men.... Inget får någon genolmslagskraft för att det skrivs i en GB på nätet. Förslagen måste fram till en styrelse och sen ska ett årsmöte besluta om det. Så. Mitt råd till alla er som tycker att saker och ting borde lösas på ett annat sätt. Skriv till styrelsen i SK. Annars tror jag inte att det kommer att hända ett skvatt.
Kommentera

JimmyH: ja jag fattar men det var en fråga som jag ställde och har nu fått svar på det ..........
Kommentera

Annica: Bra sagt. Alla förslag är välkommna.
Kommentera

figge: jag håller med dig, men det ju bestämt att det ska vara så, så låt det bara vara nu!
vi tar bilen i stället! *L*
Kommentera

We shall overcome...!

nja, ärligt talat...sprid lite positiva vibbar om resorna och den stämning som trots allt framskapas.

Vem har lust att åka med om det bara är gnäll?
Tror marknadsföringsbiten särskilt vad gäller attityd behöver benas ut.
Ingen vill åka med på Lars Norén resor...det räcker med gänget i stan.
Kommentera

El Maco: Bäst du snabbar dig. Matchen börjar tydligen 18.00.
Kommentera

Linda:
har en känsla av att du och figge är samma
person...
Kommentera

Har reseklubben lyckats komma iväg på någon resa efter Leksand ?
Kommentera

gud: figge är min kille!!!!
Kommentera

gud: sorry där hade du fel *asg* det är inte lätt alla gånger!
Kommentera

gud:Skyll på att det var mörkt..
Eller vilken tur att det inte var så här: Såg dig med din fru på stan..-det var inte min fru det var min bror, han tycker om att klä sig så där.
Kommentera

Linda:
Hmmm..samma stil på skrivande och samma mailadress..
men det gör inget..vi tycker om er än då...
Kommentera

Hälge: Jag har inte sett till någon därifrån på någon match sedan dess.
Kommentera

Dr Dängroth:

Ähh..har redan en ursäkt..trasiga leksaker..funkar alltid..;0)
Kommentera

« · 306391 · »