JimmyH: Ja, jag blev förvånad när Lahti dömde mål så tveklöst. En klockrent avsiktlig bredsida av Robban. Men han lyckades maskera sparkrörelsen en aning och det räckte.
Känner att det är dags att göra comeback på HS nu innan raset är fullbordat.
Allt annat än en 4:e plats med detta lag är ett misslyckande. Det spelar ingen roll att övriga lag har förstärkt. Vi är minst lika bra på pappret som exempelvis dagens motståndare Linköping.
Men tyvärr är vi inget lag som kämpar för varandra längre. Charles Berglund har misslyckats med att få spelarna att dra åt samma håll. Det känns inte som om det är en för alla alla för en.
Potentialen för det spelmässiga finns där, det har vi sett i några matcher. Men tyvärr är det för mycket upp och ner i matcherna, mest ner. Detta beror troligen mest på avsaknaden av ett bra spelsystem. När vi spelat bra är det pga av spelarnas individuella skicklighet.
Det är väldigt lätt att vara efterklok, men med facit i hand så skulle aldrig kenta ha fått lämnat in.
Challe känns malplacerad, tycker han saknar ödmjukhet, Spelarna verkar heller inte lyssna på vad han säger. Inför SSK borta hade challe tagit upp vikten av att vara med från början. Men sedan såg vi hur det gick med det.
Väldigt oroväckande om spelarna inte tar till sig det tränaren vill förmedla(man kanske inte vill ta till sig?...). Idag trodde man på snabb revanch. Men det var håglöst där ute, utom på vissa spelare.
Petr Tenkrat är ett äkta proffs. Ger alltid järnet. Kanske för att han vill visa att han vill ha ett nytt NHL-kontrakt. Han har hungern kvar. I dagens TIK finns det spelare som inte ger järnet. Som inte fattar hur j-vla bra dom har det. Spelare som verkar mätta. Det är i sådana lägen det är viktigt att ha en bra tränare som kan motivera sina spelare.
Det har vi inte i dagsläget. Om vi inte vinner någon av dom 2-3 kommande matcherna, är det dags att han (challe) tar sitt ansvar och avgår. Annars kan denna säsong i värsta fall sluta i kvalserien...
Apropå comebacker så var var väl inte Hynning någon injektion direkt. Jag vet att det finns mycket ursäkter för hans del just denna gång men jag kunde inte skymta något extra.
När man ser matchen mellan Frölunda-HV så skulle man inte tacka nej till Jämtin direkt. Då Hedström verkar lida av benskörhet eller vad det är och inte orkar gå i frontlinjen så vore ju en sån som Jämtin mumma, där är iaf någon som har känslor för sporten/laget kvar.
Kanske vore det bättre att dra tillbaka laget som i början av serien och spela snålt och tajt. Inte så roligt, men fan så mycket bättre än det s k spel vi ser nu. Huvudlöst är bara förnamnet.
Lyft in juniorer med hjärta för klubben eller med vilja att ta för sig om dessa glidarfasoner fortsätter från vissa med 2-300 k i månaden.
JimmyH: "Vi hade ju tur med domslutet då Robert Carlsson sparkade in 1-1 i alla fall."
Det där är hårfint, en tolkning av situationen. Var det en medveten spark? Jag är tveksam efter att ha sett matchen på c+. Till saken hör är att Robban är inte rädd för att få skit under naglarna, han var påpassligt framme vid den där pucken. Han är inte den som far omkring och myser som många andra gör. Som han sa i intervjuen att han själv skulle ha klagat betyder mest att han är mediatränad. Vilket annat lag skulle inte ha gjort det?
73Sjöbba: Spelar det nån roll om det är medvetet eller inte? Det står i reglerna nåt om att det inte får vara någon sparkrörelse. Medvetet eller inte tror jag kvittar. Men jag har ingen regelbok för tillfället.
73Sjöbba: Jag tycker till och med att det är medvetet jag. Men vi fick ju målet i alla fall. Det finns få kroppsdelar som Robert Carlsson inte gjort mål med genom åren.
Frella: 2-2 Jämtin. Jag byter Jämtin mot Hedström alla dagar i veckan just nu. Jonte får en chans till att visa vad han vill på måndag. Jag/vi vet vad du kan!
LHC gjorde sex mål på halvfart. Jag vågar inte ens tänka på hur många HV eller Frölunda skulle ha gjort på oss med den fart och inställning de har i kväll.
Håller med dig fullt ut! Ska bli kul eller inte? att se om Challe pallar för trycket och är ett "blivande" tränarämne framöver. Hittils har TIK ändå som jag ser det tagit fler poäng än vad de gjort sig förtjänt av vilket skapat lite arbetsro. Sen kan jag inte fatta att "staketkusken/travguron" kan få hålla på med sina löjliga tips i Aftonbladet trots att han är 100% anställd av TIK. Hur det än är så tar sådant "viss" tid och kräver planering vilket på ett eller annat sätt påverkar. Mig retar det i alla fall! Kan inte förneka det.
Nu får man bara hoppas att dessa "törnar" gör de rödvita i och i kring laget mera ödmjuka och börjar jobba för varandra igen. Som det sett ut hittils har ödmjukheten och det "hårda" grundjobbet, hjärtat för föreningen eller stoltheten att få ha TIK:s tröja på sig varit som bortblåst! Titta på en kille som Robban, han brinner fortfarande när han är där inne på isen, han kanske inte är lika bra längre, men har i alla fall hjärtat på rätta stället! Han är ett föredöme helt enkelt!!
Nu och framåt vill jag se en attitydsförändring annars kommer de få slita för en 8:e plats! Redan på Måndag vill jag se mer hjärta!
Challe är på tok för omständig och ofrejdig... Med den här besättningen så ska det inte behöva vara så. Våga lira Kentahockey med den här truppen så kommer det att bära långt. Ända in i kaklet om man ser på forwardsuppsättningen, vi är BÄST i Sverige där, däremot så är vi lite lätt klena på backsidan kan jag tycka. Challe, var inte så omständig och ofrejdig, krångla inte till det så förbannat, kör lite Kentahockey och spela frejdigt, blåäus på framåt med de soldater du har så spelar ett lite klent backbestånd inte så mycket roll...
T T: Med det spel timrå visad upp i kväll så blir det tyvärr säkerligen ingen topp-4:a placering. Försvarsspelet är på tok för lamt. man ska inte behöva släppa in 6 mål mot Linköping 7 mot färjestad och framförallt inte 7 mot luleå. Det skulle kanske behövas förstärkning? nu när en finne försvann på backplats så borde det finnas ekonomiskt utrymme.
Skarin: jag byter Kenta alla dagar mot Challe !! och Challe får INTE en ny chans punkt slut, fy fan Kenta är så grymm vilket stabilt lag han har fått ihop PRECIS som timrå var förr !!!
adde_1337: mena inte att timrå jämt vann, men då kunde man ana seger lr förlust så äre 50/50 vi kan vinna med 4-1 matchen efter förlora med ex: 6-2 hallå det är nå feeel!
adde_1337: Bara att säga grattis till Kent "Lill-Kenta" Johansson för hans framgång så här långt i HV. Det är väldigt imponerande, även om han har ett grymt lag till sitt förfogande. Den saken är ju klar.
Challe ja. Jag gillar honom. Jag kommer fortsätta gilla honom framöver, även om mitt tålamod inte är hur bra som helst. Jag är mer besviken på många av spelarna, även om jag känner till att spelare Vs tränare kan ha ett sammanhang.
Vad vet man, spelarna kanske spelade enligt Kentas system just den matchen?!! Kentas närvaro kanske smittade av sig på grabbarna som var med ifjol, tyckte till och med J H var bra då!
Sen tycker jag faktiskt att varje spelare måste rannsaka sig själv för att match efter match kunna bidra till kollektivet. Utan att spelarna tar sitt personliga ansvar kommer aldrig tränarna med vilket spelsystem som helst att kunna vända den negativa trenden. Nu har den negativa trenden varit som en berg och dalbana, vilket gör det hela mycket mera underligt. Ena matchen verkar "nästan" allt fungera och matchen efter är till och med grundspelet som bortblåst!
Från nu och framåt måste ALLA hjälpas åt att bidra till kollektivet!!!
Abron: tror knappast att jyris lön och dålig ekonomi var nån anledning till hans flytt från timrå. Han visde helt enkelt han inte passade in i timrå. inte var det på grund av hans speltid och att han inte fått nån ärlig chans som det har ryktas om. Timrå lär väl knappast betala nån lön till jyris nu, så de pengarna borde väl rimligtvis kunna inhandlas en back som skulle kunna gå in i första backpar utan att den den beränade spelarbudjeten ändras. eller har jag fel?
Skarin: Men hur ofta gör det egentlig skillnad när man byter tränare? Brynäs går ju inte som tåget direkt. Färjestad är väl det enda lag som rycker upp sig då man sparkar tränare, men då kommer alltid en inavlad gammal spelare och tar över också och pratar med hemvävd dialekt.
Jag tror Timrå och Modo kommer ta sig till slutspel men inte genom att imponera, utan Timrå och Modo kommer imponera i slutspelet, varken Modo eller Timrå imponerade ju super mycket i fjol i grundserien, de hade lika gärna kunna varit Timrå - Modo i finalen ifjol.
mrchong: Klart att det finns pengar till en back och att det jobbas på en. Men det gäller ju att hitta någon också. Den där Anton Strålman vore en fin förstärkning.
Detta med usel ekonomi var bara ett slag i luften från min sida men nåt är inte som det skall för man tappar inte allt, å då menar jag allt från ena lördag till den andra.
Skarin: Lånar den här från våra systrar i norr. Den förste som kan gissa TIK:s dito (att motståndet är DIF har ingen betydelse då det ser ut så för honom i match efter match) vinner en helkväll med dig och Guitar Hero 3:
Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, Djurgården kontrar.. Tolsa tar pucken, dribblar, hamnar i hörnet, blir av med pucken, hakar, utvisning Tolsa.
Skarin: ja strålman vore en kanonförstärkning och Aki petteri Berg undra om han är ledig? Helt klar är ju att nubben måste titta på ev förstärkningar på backplats..som det är i dag så klarar ju backarna knappt av att rensa ut pucken ur egen zon utan att lägga den till en linköpingsspelare den enklaste passning missar man så motståndarlaget får kontra.men framförallt så måste samtliga spelarna visa mer Timråhjärta och jävlar annama.