1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Vad är fel i Timrå IK?

« · 944536 · » Till forumet

Sv: Vad är fel i Timrå IK?
mrchong: Ja 2 nya backar skulle inte vara helt fel innan slutspelet
Kommentera

Snoop: jo visst skulle det smaka mumma för ett timråhjärta? :-)
men jag tror inte att man ska vänta för länge.. men samtidigt ska man inte behöva göra nån panikvärvningar. man kan ju först och främst försöka börja med att få ordning på spelet.
Kommentera

mrchong: Jag säger bara detta, FAN om man bara hade 22 st Robban Carlsson till, då visste man att ALLA gjorde sitt allt match efter match. Nu är det så krampaktigt att man håller på att spy på läktaren. Man kan ju nästan tro att spelarna fått twar hela bunten. Ahhha Usch!!, man mår dåligt av att få uppleva detta, som en STOR hängiven supporter som brinner för laget. Vad fan sitter det i??? Finns det ingen spelglädje längre eller? Snackar halva laget finska o ingen förstår? Ska Wikegård få rätt??? FAN kom igen nu, eller jag gör upp en brasa av den lilla biljettjävel jag har till resan till Hovet. Nu är det bara ett som gäller, VINN över Modo så är litet förlåtet. Annars....
Kommentera

JimmyH:

Du som brukar ha koll..

Känslan allafall jag har är att November månad brukar inte vara allt för bra för TIMRÅ IK del när det gäller matcher??

Finns det någon statistik över det sedan laget gick upp??
Kommentera

Redhat: Timrå Robban har alltid haft ett stort hjärta för timrå ända sen han började.. +++++ till Robban..
Timrå är så jäkla luriga just nu ena dan vinner man mot hv71 3-1 och sen förlorar man mot färjestad med 7-1 vinner mot modo och förlorar mot ssk.
Jag har helt slutat att spela på timrå på oddset.. visst en vinst mot modo skulle förlåta det mesta men jag ser helst även att spelet förbättras nämnvärt till nästa match.
Kommentera

Jo jag måste säga att jag saknar den gamle Jonte... Den som verkligen gick in och tog/gav stryk snackade skit och spelade en riktig jävla grishockey.... inte den han blivit och ska dribbla med pucken över hela banan och göra en sista dragning på blå så det blir offside...

Men det är inte bara Jonte som felet sitter i, det är fan Manderville hjärta som saknas...
Kommentera

Redhat: Jag tror hockeycentralen har rätt i att "finnkedjan" lider av separationsångest så kanske likabra låta dom spela ihop igen i fortsättningen Pyörälä passar oändligt bättre än Jonte där iallfall..

vi skulle ju bredda laget men det har istället blivit smalare så jag hoppas Challe låter the finishline husera ihop mot Modo då har vi ju åtminstonde ett vasst vapen..

Tenkrat verkar ju komma igång mer allteftersom det gäller bara att hitta rätt tredjelänk förutom Regin...jag vill ha Sundh...

Kommmer ihåg hur bra det flöt på 2006 länge för Regin Sundh o Peter Nylander..
o nog är Tenkrat betydligt vassare än P.N så...
Kommentera

htikare: Sundh...då och då ser jag en tröja med nr 10 fladdra förbi men jag ser inget innehåll. Fjolåret känns väldigt avlägset för hans vidkommande.
Kommentera

htikare: bättre förslag på kedjor:
Pärssinen Hahl Pyörälä
Tenkrat Regin Hynning
Jonte Bagarn Sundh
Svensson Robban Axelsson
Kommentera

Kevin O Shea:
Det bara Måste råda en dissharmoni i årets trupp, kan det kanske vara så att Challe är för orutinerad att leda ett lag med starka viljor (läs Jonte , Hahl etc)?
Kommentera

Kevin O Shea: Nej för fan sätt inte ihop Jonte med timrås nu en av de bästa "Bagarn". Då förstör han den linan också.

Jag tror inte en ny stjärnback löser Timrås problem, Spelarna ser inte ut att ha roligt för fem öre.
Titta på Svensson,Sund, Regin, mfl. vad har hänt?.

4 spelare ger jag godkänt idag, och de inte pga någon speciell prestation utan att de ger gärnet i de flesta situationer. Tenkrat, Axelsson, Bagarn och Robban.
Resten kan ge en offentlig ursäkt inklusive Challe, Forsätter han med sitt beteende han visade idag mellan 2-3 då blir detta gästspel i TIK inte långvarit.

Den dag Jonte inser att han aldrid kan komma i närheten av Zätas skugga, utan börjar spela lite grisspel han är bra på, ja då finns det hopp för honom. För i dagsläget finns det ingen han petar i truppen.
Kommentera

RTS: Fan vet om jag inte måste ge Robin godkänt idag också, få se... nej han får inte godkänt för sitt neddragande av tempo. Men sin bästa match hittils gjorde han dock.
Kommentera

I kväll tycker jag synd om Thomas Johansson, Nubben, Norrbom, Bölla, Styrelsen, kanslipersonalen, parkeringsvakterna, kioskpersonalen, sponsorjägarna, supportrarna och publikvärdarna.

Ni pissade på oss alla !
Kommentera

lungan: Vill svara på mitt eget inlägg, detta Timrå som spelar idag håller inte bättre klass än allsvenskan, Leksand är BÄTTRE!!!!

Nubben Agera NU!!!!!!!!!!
Kommentera

lungan:
Det är väl för fan inte Nubben som skall agera, det är ju hela djävla truppen med Challe i spetsen som skall ta sig i kragen.
Kommentera

Dags för alla lördagsgroggare att gå och lägga sig. Det blir mer och mer inlägg i falsett.
Kommentera

Per HApps: Ja nått verkar vara fel iallafall man känner inte igen kämpastilen alls...De får väl ta till ett riktigt "krismöte" med spelarna o tränarna som Mora tydligen gjorde efter förlusten mot oss...

kanske nåt behvöer rensas upp riktigt eller komma fram i ljuset o bättre nu än närmare slutspelet...för dit hoppas jag vi tar oss iallafall.
Kommentera

El Maco: Skål.
Kommentera

Men Lok (förlåt, Lillasyster) var bra på Pipeline ikväll! Allt förträngt..
Kommentera

Jag skulle vilja ta fram rollern och måla över fan som alla ritat på väggen. I alla fall stora delar av honom.

Kritiken idag i sammanfattning

1) Challe är en sopa
2) Vi har inte tillräckligt bra backar
3) Spelarna försöker inte tillräckligt mycket
4) Laget är för ojämnt

Kommer vi att döden dö? Nej, jag tror inte det.

Challe lär sig han också. Och jag tror han har grunderna som kan göra honom till en bra tränare. Han är ny som huvudansvarig förvisso. Han är mindre ny framåt slutet av serien.

Backarna är fan ett problem. Där måste något göras. Ringer du Nubben?

Spelarna försöker inte, har handväska, bla bla bla. Jag tycker det är jävligt illa att rasa samman i slutet av matcher när det är klart att vi förlorar. LHC nu, FBK för ett tag sedan. Däremot en förlust mot ett SSK som slåss för sitt liv kan jag köpa ur det perspektivet. Amatörpsykolog Maco tror att uteblivet målskytte snarare än medtagna hndväskor är problemet. Det är fucking november nu som är serielunkarnas serielunk. Vissa lag kommer att ha positiva streaks, andra negativa. Jag tycker att vi i de flesta matcher har ett ganska okej spel. Lättare att vrida upp intensiteten 5 % om det är det som fattas än att förbättra spelet 5 % tror jag.

Slutligen ojämnheten. Vi har ett lag som till stora delar bytts ut de senaste två åren. Det är inte konstigt att det blir lite svajigt jämfört med åren när vi hade mer av en stomme dominerande spelare som Krykov, Nordgren, Mathiasson. Våra tongivande spelare var borta mycket förra året och det har fyllts på med fler. Det tar ett tag att hitta modellen tror jag. Det blir bättre.

Sammantaget är jag irriterad över storförlust mot klöbben men tror att det går att trycka på knapparna som inte funkar för att få ordning på det här. Vi är ett lag för övre halvan och det kommer att visa sig.
Kommentera

El Maco:
"Challe lär sig han också. Och jag tror han har grunderna som kan göra honom till en bra tränare. Han är ny som huvudansvarig förvisso. Han är mindre ny framåt slutet av serien. "

Det är väl ingen jävla inkörningsperoiod heller, vi har det vassaste laget på pappret sedan uppgången i ES och förmodligen den högsta löneutbetalningen också, känns som att man kan ställa högre krav än så. Visst, det kanske inte bara beror på Challe utan att många av spelarne borde rannsaka sig själva också. 

Nåja, Det kommer nog att lösa sig.
Kommentera

det är så trakiskt!.... och vad är det som egentligen är så trakiskt??? jo! det är att detta är det absolut första inlägget i gästboken från min sida....och det är ett 7-helsikes negativt inlägg....Jonte för helvete!! ärligt!!?? har aldrig varit med om en spelare som förvandlats till någots så negativt....Varför spelar du inte ditt eget spel??!! ...elakt..griningt..och agressivt?!?!?! önskar att du fanns där igen för mig/oss timrå fans!....vi saknar dig så j-vla mycket!!!! så kom igen nu Jonte! visa din bra sida! visa att du är värd din lön!......

p.s jag lovar att lägga in fler inlägg...och mitt nästa ska garanterat vara positivt! ;)
Kommentera

El Maco:

Droppen urholkar stenen, inte genom kraft utan genom att falla ofta.

Så har man förlorat en dag, men jag skriker inte i falsett då stämmbanden ännu är kass.
Kommentera

Abron:
Drar mig till minnes andra året i elitserien och den skrala starten. Träffade en av spelarna och vädra min oro. Fick till svar att det var mycket kvar av säsongen och det skull nog ordna till sig.

Vän av historien kommer säkert i håg att vi fick uppleva an gastkramande kvalserie där Zetterberg räddade oss kvar. Och som grädde på moset fick vi se en strippande Willysson nere på isen i Bofors efter räddat kontrakt.

Den enda gång som jag i framtiden vill se Dirty Willy är när strimmlorna gör comeback i en 7:e avgörande i en kommande finalserie.

Så snacket att det är långt kvar bla bla bla köper jag inte för en sekund.
Kommentera

Ärligt talat vet jag inte om jag vill åka till Swedbank i morgon. Känns som om jag börjar få nog nu.

Men jag säger som Jimmy att jag står väl där ändå mitt upp i alltihop.
Kommentera

Fast å andra sidan, så börjar man känna igen sig igen här i gb:n.
Ångesten o Ingmar Bergmans vålnad har tagit över.
Välkommen tillbaks!
Kommentera

Per HApps: Det är en viss skillnad i år jämfört med andra året i elitserien. Herregud.
Kommentera

73Sjöbba: Tar man in en ny tränare ber man om en inkörningsperiod. Tar man in nya spelare likaså.
Kommentera

Som sagt, Huge kommer fram. Men jag blir så trött på domedagsprofeterna. Ser inget som inte går att fixa.

(värre för Modo som tränat så dåligt och därför fått skador...)
Kommentera

...nu sticker jag för övrigt till Tyskland en snabb sväng med tveksam uppkoppling så jag lämnar er åt handväskorna. Ber om ursäkt om svar uteblir.
Kommentera

Hahl Bundy: timrå är bortskämda, publiken sviker aldrig, dom står och skriker vi älskar timrå när dom spelar som sämst!!! vad får vi för de, jo dom ger 45% av sitt bästa och slöar, medans Hedström tränar ballet!! näe kanske publiken måste svika, ger dom upp kan vi/publiken också ge upp!
Kommentera

adde_1337: Tog en stund att förstå att du tyckte Hedström tränade Balett istället för ballet.

Lika bra att lägga ner alltihop eftersom det inte är kul längre?
Bergman är tillbaks, var är Johnny Hazard? :)
Kommentera

adde_1337: Har aldrig tanken slagit er att Linköping är ett bättre hockeylag än vad Timrå är?
Kommentera

Realist: Nej.
Kommentera

Realist: Jag menar förlorar man med 2-6.Varje spelare utgår jag ifrån gör så´gott dom kan,men är motståndarna bättre då är det bara så eller?
Kommentera

Hahl Bundy: Jag är ju som err alla Timråit,men lag som Frölunda,HV,Färjestad och Linköping är ju lite bättre.Så är det bara.Det måste man acceptera
Kommentera

Realist:

Färjestad är inte bättre än nån.
Kommentera

Realist: Ja, dagsformen för oss är väldigt neråtgående medans LHC, som dom själva säger, är i bra form.
Får hoppas att vi verkligen kommer igång framöver annars blir det tungt.
Kommentera

Hahl Bundy: Med tanke på den backbesättning vi har så är väl den placing i tabellen vi har just nu helt ok tycker jag.
Kommentera

mattias - 74: et är väl klart att Färjestad är bättre än oss,är det så svårt att acceptera?
Kommentera

Realist: Vete katten, topp 4 tycker jag. Men så bra är vi tydligtvis inte.
Kommentera

Hahl Bundy: Tyvärr är väl också Modo då dom har alla friska minst lika vassa som vi
Kommentera

Realist:

Som jag skrev så är inte Färjestad bättre än någon. Oss skriver du. Jag är Leksing :)
Kommentera

mattias - 74: ok
Kommentera

Kommentera

RTS: Vad är det för jävla snack om att Hedström vill spela med saik nästa år? kommer du med ett så jävla korkat uttalande får du ju ha med källhänvisning i allafall. Han har mig veterligt ALDRIG sagt att han vill spela med saik. Han vill runda av sin karriär i Boliden och det är fan inte samma sak. När vi går till slutspel ( och dit kommer vi!) kommer han att bli grymt nyttig. Han kommer mer till sin rätt i fysiska, målsnåla, tjuvnyps- och skitsnacksfyllda matcher, där han kan reta gallfeber på småkillar som exempelvis Jämtin, Ledin, Skröder, Kåberg, Pihl och Ward.
Kommentera

Kommentera

Hahl Bundy: Om man säger så här.Finns det nåt lag i serien som vi hittills spelat ut såsom vi blev utspelade av Färjestad?
Kommentera

Realist: Fan jag som är en positiv människa låter väldigt negativ.men jag har den uppfattning att i princip alla som skriver här precis som svenska folket gör med svenska fotbollslandslaget d.v.s överskattar sitt lags kunnande i det här fallet då Timrå
Kommentera

RTS:
"4 spelare ger jag godkänt idag, och de inte pga någon speciell prestation utan att de ger gärnet i de flesta situationer. Tenkrat, Axelsson, Bagarn och Robban.
Resten kan ge en offentlig ursäkt inklusive Challe, Forsätter han med sitt beteende han visade idag mellan 2-3 då blir detta gästspel i TIK inte långvarit."

SÅ J-VLA RÄTT SKRIVIT!!! Det finns väl några till som var godkända, till exempel Pärssinen var pigg och k ä m p a d e...
MED RESTEN, VAD HÅLLER DE PÅ MED???
Kommentera

« · 944536 · »