1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Våga Vägra Allsvenskan

« · 1357048 · » Till forumet

Sv: Våga Vägra Allsvenskan
Andersson:

1. Vi slår DIF imorgon med 4-2

2. Vi slutar tia i tabellen

3. I juni berättar C E att det är konka.

4. Vi glömmer ALDRIG säsongen 10/11 någonsin .....

GÅ FÖR KVAL MILJONERNA!!!!

=))))))
Kommentera

mikenomad: Då tror jag mer på att MoDo viker ned sig
Kommentera

mikenomad: att HV inför 500 bortafans inte gör allt för serieseger bör inte finnas på kartan. Och jag tror inte tränarna bryter in och säger, äh ni kan chilla nu SAIK har vunnit någon gång i 3e liksom.

Sedan denna AIK match, på Hovet, allt att vinna inget att förlora på ett sett. Jag tror och hoppas att Modo inte kan rubba dem.

Sedan våran match, ett DIF som inte har någonting att vinna i matchen, hoppas, hoppas, det speglar sig på isen.

Sen efter det har vi ju chans på att Frölunda förlorar mot Luleå också som jag dock inte tror.

Jag tror vi har en bra chans, om vi vinner.
Kommentera

KORITFW: Mycket kan man säga om frk Mutta men att han medvetet skulle se till att HV förlorar bara för att det missgynnar Timrå känns ändå väl magstarkt. Dessutom tror jag vi smickrar oss själva om vi tror att han, el övriga HV också för den delen, bryr sig så mkt om vårat öde att de lägger sig för att ställa till det för oss. Nä, däremot kan man vara orolig över HV:s motivation ändå. Den starkaste viljan lär väl inte återfinnas i det lägret....
Kommentera

KORITFW: Imorgon är Thörnberg min bästa vän!
Kommentera

KORITFW: skulle inte förvåna mig ifall Thörnbergäcklet skapar avblåsningar så han i slutet kan falla med sitt HV för dom vet att SAIK har vunnit redan.
Kommentera

Mathias: så det är ju ett litet plus i alla fall.
Kommentera

HV ska skicka 500 fans till SSK matchen har jag hört.
Kommentera

MB: Nästa år? Prova nästa vecka.
Kommentera

AIK tror jag tar Modo. Tror också HV71 tar SSK. Den svåraste matchen blir vår egen.
Kommentera

Manderville: SSK och Frölunda tar tre så det kvittar vad vi gör.
Kommentera

Andersson: Vi tar 1 poäng, Modo 0 FHC 0 och SSK 1
blir bra så!
Kommentera

MB:

1 . Vi slår DIF imorgon med 4-2

2. Vi slutar tia i tabellen

3. Vi byter ut 'en del' av laget och organisationen

4. Vi glömmer säsongen 10/11 så fort som möjligt .....
Kommentera

Äh jävla skit, allt är kasst.....sparka alla!!!!!!! Nu går jag och titta på lag som TIK kan få möta nästa år AIS-Västerås, fy faaaaaaan.
Kommentera

söder över: Förra året odlade jag och då gick det vägen...men inte ens det hjälpte i år:(
Kommentera

SMÅLAND: mitt slutspels skägg åker med!!! =)
Kommentera

Den här säsongen kommer att gå till historien när Timrå inte hade några målvakter och inget försvar och ingen fart i spelet som vi är vana vid.
Inför denna säsong när jag fick se Timrås lag besättning tänkte jag...fy fan
vi har något stort på gång och i början gick allt rätt,men något hände...Ju
mer säsongen gick så kom de andra lagen ifatt och vi stod stilla.
Fan vi har alltid varit ett krigande lag,men i år har detta lyst med sin frånvaro..
Jag har sett varenda match Timrå spelat på Canal + och jag måste säga det
att vi i år gör våran sämsta säsong sedan vi gick upp.
Jag är så besviken på laget..men jag anade att det skulle bli så här när
Daniel Corso lämnade oss.Det finns något i laget som gör att det blivit så här.
Hur eller hur så får vi göra som Sundsvall Hockey gjorde häromkvällen när de
kramade ur sina sista krafter och klarade kontraktet utan kval....Det är det jag tror på imorgon.En sak är klart jag saknar Nubben och Lill-Kenta Johansson...Ni är hjärtligt välkomna tillbaka nästa säsong....
Nu vägrar vi kvalserien!
Gör er plikt inför hemmapubliken och svik oss INTE mer...
Jag vill INTE behöva åka till Växjö och titta på när Timrå IK spelar
i Kvalserien...
Giv oss FRID som Jimmy säger!!!!

Älska Timrå IK i med och i MOTGÅNG ALLTID!!!!!

Nu rakar jag av mig årets slutspelsskägg som jag odlat i 2 månader:(
Kommentera

Nisse:
Man kanske skulle åka och möta honom och be att få lite klarspråk? Då Fredrik Andersson lovade förstärkning tog det ca 2 dagar, hur många veckor kommer det ta för vår sportchef? Det är frågan.
Kommentera

Hörni. Dom sa nyss på mittnytt att en kolonn på fyra sparkar i höjd med töva terminalen var på väg mot sundsvall. Kan det vara Linkan som fått napp i Ånge och Bräcke ?
Kommentera

Johnny Hazard: Hear, hear. Sa han YNF på HS så måste han ju faktiskt ha hittat goda skäl till det. Jag är skeptisk jag, men då har man ju vare sig bulbstävshaka eller 30+.

Suck och god kvalserie på dig. Ja, gärna tillsammans med dig. Gubbatjeyv.
Kommentera

Blizzard:
varför inte bjuda på denna som jag tror är på roostern nu
steven reinprecht

till kvalserien kan det behövas lite förstärkningar tycker jag, vi förlitar ju oss på sundsvall hockey som ligger sist så!
Kommentera

Jensen_12: hahaha true story :P
Kommentera

Blizzard: Ja, du har rätt. Det var en dum chansning från min sida. Fast å andra sidan vet vi ju nu säkert att min kvinna kommer att hålla sig här ifrån! ;)
Kommentera

ÖstrandsNisse & Jensen_12: Hur vågar ni chansa, tänk om dom skulle gilla det, ni håller på röjja våran enda tillflyktsort ;-)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Mitt fruntimmer förstår inte heller den humor som finns här på HS... Du är inte ensam!
Kommentera

Johnny Hazard: Mera Hazard åt folket. Frun ska precis slå på en komedi som enligt henne ska vara riktigt roligt.
Glöm det sa jag, inget slår explorer-mosiga HS-ikoner som försöker bräcka varandra.
(Dock skulle jag aldrig ha visat ditt alster, hon bara grymtade). Hon förstår sig inte på my kind of humour.
Kommentera

Et tu Brute: Hahaha, stort garv blev det trots att man är en surjävla Timråit som egentligen inte får vara glad. Men man får väl hoppas att SMÅLAND inte var en sexmissbrukande kåtbock med stor anabolahaka och jättekuk? SMÅLAND kanske var en riktig bock i slutändan och inte brydde sig så mycket om just hockeyn, han använde nog HS till att ragga knullning, lite likt mig själv faktiskt om jag nu tänker till för en stund. Vokabulären var väl i det närmaste identiska med James Fjong så du har nog en poäng i det du beskriver.

Värt att notera: "Serien James Fjong gick bland annat i porrtidningen Piff från H-son förlag samt "sexserietidningen" Nana International och har i dag uppnått kultstatus. Uttrycken "Isch" (ofta även stavat "Icsh") och "Ynf" är närmast att betrakta som James "varumärken".
Kommentera

Johnny Hazard skrev: "Faan vad jag saknar den helsköne SMÅLAND. Han var inte klok, men det brydde vi oss inte om, i alla fall inte jag."

Hans vokabulär påminde inte så lite om James Fjong. Typ: ISCH, ISCH, ISCH, YNF, YNF, YNF, ICSH, ICHS, ICHS, YNF, YNF, YNF, ISCH, ISCH, ISCH, YNF, YNF, YNF, ICSH, ICHS, ICHS, YNF, YNF, YNF, ISCH, ISCH, ISCH, YNF, YNF, YNF, ICSH, ICHS, ICHS, YNF, YNF, YNF.

Osså gärna en stor brakskit på slutet som tillfälligtvis skingrade cigarr-röken :-)

Kommentera

Johnny Hazard: Nja.
Kommentera

El Maco: Faan vad jag saknar den helsköne SMÅLAND. Han var inte klok, men det brydde vi oss inte om, i alla fall inte jag.

I och med att jag alltid varit en stenhård bakåtsträvare så undrar jag nu om det inte var bättre förr? Så är det dock inte detta fallet, jag köpte en för mig en USA-kärra, med andra ord en Zamboni med V8. Tro det eller ej men det var liv i fanskapet trots att den stått inkörd i en gammal loge i sisådäringa 25 år. Så min enkla fråga till denna eminenta HockeySnacks-panel är;

Var det verkligen bättre förr?
Kommentera

Jag tror att det Timrå IK behöver år 2011 är att man regelbundet bumpar en tråd startad av SMÅLAND. Den här från 2002 känns både fräsch och aktuell. Forumvintage när det är som bäst.

Kommentera

Ola:

Jo visst skall man spela om det men skulle det visa sig att de väljer att utöka Es till 14 lag så blir det med största sannnolikhet Malmö och Skellefteå etersom dessa 2 lag har bäst förutsättningar att lyckas både ekonomiskt och sportsligt så spelas lär de inte göra om du frågar mig...
Kommentera

Allting är relativt! Jämfört med HV-fans och Mora-fans känns det väldigt tungt att vara Tikare, men jämfört med att var Leksing eller SSK'are är det uthärdligt. SSK t ex, som förlorade i sudden hemma mot DIF har nu "angenäma" dubbelmöten mot VF, HV och LHC. Därav norpade jag följande på SSK-planket "DE NÄRMASTE 2 VECKORNA RESER JAG TILL MÅNEN!!! JAG ÄR ICKE ANTRÄFFBAR!!!
ALL HOCKEYRAPPORTERING UNDANBEDES, TACK!!!
9-8-7-6-5-4-3-2-1.....
"
Kommentera

mattias - 74:
Vadå ta opp Malmö och Skellefteå? Man ska väl spela om det.
Kommentera

Vill inte måla kvalspöket på väggen och sätta för stor press på grabbarna men nog krävs det väl 5-6 poäng i de kommande 2 hemmamatcherna mot Brynäs och Luleå för att inte resten av säsongen ska vara ett krig runt det sista strecket.
Kommentera

Rooster23:

Ja men jag som leksing kan inte snegla längre ner :-) haha
Kommentera

mattias - 74: Usch vad jobbigt det är att snegla nedåt i tabellen hela tiden....
Kommentera

sargad:

Det säger dom väl varje år.... Men det bästa vore väl att ta opp Malmö och Skellefteå eller ??
Kommentera

sargad: Kan de bli 14 i Elitserien redan nästa säsong?
Kommentera

Vad har hänt med nästan ALLA Timrå Fanz??
Varför denna negativa stämmning??
Fan vi har ju inte passerat halva säsongen än...
Än VÄGRAR vi lir i ALLSVENSKAN nästa säsong...
RYCK UPP ER!!!
Ställ upp för erat lag.....
Ge dem inte ryggen....
Hjälpa,stötta...
Inte stjälpa o skälla....
Krig..
svett..
Tårar...
Vi Timrå Fanz måste hjälpa vårat älsklingslag....
Ge dom stöd f-e....
Även i MOTGÅNG!!!!
Kommentera

Starka klassiska trådar står för kvällens tema!
Snart nedsläpp......
Svetten rinner längs kroppen...
KÄMPA TIMRÅ IK KÄMPA!!

Vi ger ALDRIG ALDRIG UPP!!!
Kommentera

Äntligen är snart OS slut......!
Jag är så trött på det nu och jag bara längtar till torsdag(19:00)
när vi tar emot MIF ladan.
Vi har nu börjat återtåget till ES och berör mig mest just nu.
Det ska bli kul att vilka lag som hamnar i kvalseien tillsammans med oss.
AIK är ju redan klara,men sen får vi väl se vilka som det blir.
LIF tror jag på och Bofors också.
Sedan är det en öppen historia och det ska bli kul och se vilka det blir??
Kommentera

Hälge:Mycket möjligt att jag har fel,men jag läste på målservice på svt-text och jag tyckte det att han gjorde båda RBK mål,men jag kan ha fel,men jag tycker iaf att det är synd att Mackan inte fick vara med Timrå denna säsong.
Han kunde gått fått vara med i leken.
Kommentera

SMÅLAND: Gjorde han 2 mål..?
Enligt swehockey gjorde han "bara" det andra.
Kommentera

Tänk att ikväll så har min gamle barndomsvän Marcus Sjöberg gjort två mål.Jag kan ännu inte fatta det att man kan sparka ut sina egna produkter från sitt lag?Jag tycker att Mackan skulle ha fått fortsätta att spela i Timrå.Man ska ju ta vara på sina spelare inte kasta iväg dom.
Grattis Marcus till dina två mål mot LIF ikväll........!
Tråkit att du inte fick behålla din plats i moderklubben.....!
Kommentera

SMÅLAND: Man borde sätta sig i bilen och åka upp till Avesta...
Kanske Kapanen vill BETA-testa masken redan i kväll... Annars
kunde det bli ett rätt fint vapen att plocka fram i kvalserien.
Kommentera

Näru Smokey:Det finns viktigare saker att tänka på just nu och det är om vi klarar oss kvar i ES eller inte.
Nu börjar återtåget till ES.........!
forza Timrå!
35 minuter till nedsläpp.
Lall on Lall on
Kommentera

Nu glömmer vi OS och blickar framåt till kvällens match emot FBK
i Avesta.
Första matchen sedan OSuppehållet och det är bara en timma kvar till nedsläppet.
Jag får väl bara säga det att nu börjar återtåget tillbaka till ES.
Kom igen Timrå kom igen............!
Lall on Lall on........!
Kommentera

« · 1357048 · »