250kg kärlek: Det kändes som att det hängde en smocka i luften när du igår svarade på mitt inlägg. Det är ju klart att jag vet att det är en kvalserie också,men min rubik står för att vi ska vinna kvalserien för att vi ska slippa allsvenskan. Därför för skriver jag "VÅGA VÄGRA ALLSVENSKAN"!!! Jag hoppas ju till 110% på att vi spelar ES nästa säsong. Det är idag 35 dagar kvar till kvalserien börjar och jag blir nervösare för varje dag som går. Imorgon spelar vi mot FBK och på fredag spelar vi mot DIF och jag hoppas att det går för oss. Så mina förväntnigar är att vi spelar i ES nästa säsong och inget annat. Och så det här med mina kommentarer på TIKs gb,jag försöker bara liva upp stämmningen bara. Förlåt för att du inte gillar det,men det kanske finns andra som gör det? Nej,250kg kärlek inte ska man behöva att vara ovänner? Bättre att vi blir vänner och stöttar varandra i det som komma skall (KVALSERIEN)!!!! Nu gräver vi ner stridyxan? Lall on Lall on
SMÅLAND: Jag förstår ändå inte ditt val av rubrik. Expressen hade gått i konkurs, aftonbladet hade minskat sina upplagor väsentligt. En direkt osanning är dessutom straffbart.
"VÅGA VÄGRA ALLSVENSKAN" känns rätt passé. Men du med din "flat top", eller vad det nu hette, kan säkert ge en utförlig redogörelse för oss andra vad gäller "VÅGA VÄGRA ALLSVENSKAN".
Jag personligen "scrollar" förbi dina kommentarer på TIK:s gb vad gäller OS. Det finns en annan sida för detta ändamål. OS- snack heter det visst.
Att sänka målet från fortsatt spel i elitserien, till att våga vägra allsvenskan, då har man inte höga förväntningar på laget. Lall on, lall on. Det är ju trots allt en kvalserie också.
Japp, att alldeles för många TIK-supportrar vänt laget ryggen...är en grov överdrift. Förra säsongens snitt hamnade på 4 366. I dagsläget ligger det på 4 198. Med tanke på det kroniskt prekära tabelläget, under säsongen, så är det ju suveränt. TIK-supportern i allmänhet är ingen medgångsupporter, helt klart. Dessutom är man med 4 198, näst bästa norrlandslag. Brynäs har ett snitt som är ca 100 bättre än Timrås.
SMÅLAND: "Det är alldeles för många TIKfans som har vänt laget ryggen under den gångna säsongen och det tycker jag personligen är mycket upprörande.......!" Jag tycker Timråpubliken ska ha årets bragdguld. Imponerande att fortfarande ha ett snitt på 4 000 trots att TIK varit jumbo större delen av serien.
För styrelsen gäller det att analysera och dra lärdom av den här säsongen när Timrå har spelat färdigt. Vi supportrar kan med all rätt redan nu debattera och analysera vad som gått fel och vilka som har floppat här på gästboken. Jag har varit väldigt besviken, men tack vare att man fått prata av sig i gästboken och i verkligheten, och slänga skit på dom man tycker ska ha skit, så har jag kommit upp på noll. Nu ser jag med förväntan fram till kvalet!
250kg kärlek: Jag får väl börja med att be om ursäkt för att jag inte följde med i din tråd utan att jag kör min gamla vanliga. Jag tycker att den känns bäst och jag kommer att köra den tills kvalserien början. Jag hoppas att du förstår mig? Jo tillbaka till det du skrev och jag håller fullständigt med dig. Det är alldeles för många TIKfans som har vänt laget ryggen under den gångna säsongen och det tycker jag personligen är mycket upprörande.......! Varför kan vi glömma allt det tråkiga som har varit och bara blicka framåt till det som komma skall? Om några veckor börjar kvalserien och vi har fyra träningsmatcher kvar. Kan vi inte alla TIKfans glömma det tråkiga och se fram emot kvalserien? Där börjar vi om på noll igen. Det har redan börjats och spekulera om alla fel som har begåtts under den här säsongen,men kan vi inte ta de diskussinerna när kvalserien är över? Då kan vi börja att prata om vad som var rätt o fel. Nej,vi måste alla börja att få tillbaka tron på vårat lag och börja att tänka positivt igen.
Till Kongo och alla andra TIKfans: Tack för en trevlig natt och vi hörs väl i nästa match mot Tyskland? Nej,nu måste jag sova börjar att jobba om 3 timmar!!! Nu ser vi framåt tills nästa match imorgonnatt. Och jag vill bara säga det att jag bara väntar på att "Z" ska göra sitt första mål och jag tror att det kommer mot Tyskland? Vad tror ni där ute? Godnatt Medelpad! Godnatt Sverige! Tack för inatt! Till alla TIKfans glöm inte bort kvalserien! Glöm inte bort den 27/3! Ha det i bakhuvudet hela tiden!! För då börjar allvaret!!
Kongo: Jag har ända sedan det blev klart att vi skulle hamna i kvalserien sagt att det är det är det viktigaste för mig. Varför tror du annars att jag hela tiden tar upp tråden som jag för några veckor sedan skapade(VÅGA VÄGRA ALLSVENSKAN)? Jag har börjat nedräkningen för vad som komma skall och det är ända som betyder något för mig är om vi klarar oss kvar i ES!!! Jag kommer att använda denna tråd tills kvalserien är slut även om många är upprörda för det!! Jag är verkligen en sann TIK-supporter. Jag bor 80 mil ifrån händelsernas centrum och följer mitt älskade lag på radion varje match och jag vet vad en ESplats betyder för oss.Det betyder allt för mig!! Så ett OS-guld betyder alltså inte lika mycket som våran ESplats!!!
Måste säga att Z:a var enormt bra speciellt i tredje. När stjärnorna var nervösa och slängde iväg pucken gjorde Z:a en patenterad igenomåkning i mittzon och håller pucken. Sen var det fruktansvärt starkt när han vek in och la pucken i ribban. Enormt imponerad!
Det har varit nyttigt för Zäta att få ta mycket ansvar och få mycket speltid i Timrå. En smäll på käften till alla som hävdat att han skulle göra sig bättre i andra lag.
HH: Här jämnför vi inte OS Hockeyn med Allsvenskan. Kvalserien kryper närmare oss och det sitter i våra bakhuvuden och det är ju lika viktigt för oss att vi håller oss kvar i ES som om vi vinner OS-guld!! Vi är ju sanna TIKfans allihopa!! Det börjar bli svettigt i matchen.....! Kom igen och håll i!!!!!
DJ Hemp: Håller med dig på endel utav dina punkter,men efter att jag har sett USA-RYSSLAND inatt så måste jag säga det att vi tillhör favoriterna till ett OS-guld. Jag tycker inte de andra lagen har visat något särskilt och vi tillhör oxå den bästa gruppen. Tredje har börjat. Kom igen Sverige kom igen. Håll i!!!!
Vi har således att välja på en lätt resa till semin och att torska guldet längre fram eller att ev torska i kvarten men i händelse av seger där ev vinna hela turneringen... Well... Vad säger ni, you gamblers out there!?
SMÅLAND: Äsch då, jag är så snabb i huvudräkning så det anar du inte.
Annars tycker jag faktiskt att det blir lite lättare att läsa dina inlägg när du mesar dig med singel-punkter som vi andra. Det är dock helt okej att avsluta "Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" med annat än ett kolon.
Kongo: Tja, din farmor brukade bjuda på glass förr om åren, den traditionen får du gärna fortsätta med.
El Maco: Jag måste säga det att jag är imponerad på dig. Lägga ner så mycket tid på att räkna utropstecken. Därför har jag nu beslutat mig att lägga av med att använda det tecknet ett tag. Nä,nu måste vi koncentrea oss på numerät underläge. Kom igen Sverige kom igen.
I vår lilla serie "Skiljetecken i hockeysnack, natten mot måndag" har vi nu kommit fram till Utropstecknet. Det skrivs så här: !
Om Jimmy demonstrerade punkten tidigare ikväll så har turen nu kommit till SMÅLAND från Virserum i hjärtat av Småland. SMÅLAND vet hur man får till ett !, vänster lillfinger på shiftknappen, vänster ringfinger på 1. I sitt inlägg 00:09:36 använder SMÅLAND nitton skiljetecken varav sjutton är "!" - imponerande 89 %!
Fördelningen är blott tre enkla utropstecken, så kallade "singlar". En dubbel - något de flesta klarar av - men för att briljera klämmer SMÅLAND i med både en trippel och (vilket man inte ser allt för ofta) en äkta kvadrupel. Så jobbar en !-mästare! Avslutningen är en veritabel snyting i solar plexus på alla !-utmanare. Sex raka ! - kan det sägas tydligare?
5-1 Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Utklassning! Tänk att torpedhockeyn mal sönder Kanadas spel fullständigt! Jag har aldrig sett Sverige spela så här bra som nu!! Drömmer jag,eller! Kom igen Sverige snart tvåsiffrigt!!!!!
Dagarna går sakta men säkert än är det många dagar kvar tills kvalserien ska börja och vi har fortfarande 4 träningsmatcher kvar att klara av innan vi börjar att spela kvalserien.Många frågor snurrar runt i mitt huvud.Vilka lag får vi möta mer än AIK? Kan vi ladda om batterierna till kvalserien? Tänk om "Z" blir skadad el fler blir skadade till kvalserien? Ja,det finns så många frågor som hela tiden tillkommer ju närmare vi kommer kvalserien. Det var ju inte länge sedan vi spelade där där och jag minns fortfarande min personliga glädje när vi gick upp i ES för 2 år sedan.Jag glömmer aldrig orden som Mats Wennerholm skrev i AB i mars år 2000 "TIMRÅ ÄR DET BÄSTA SOM KAN HÄNDA ELITSERIEN".De orden glömmer jag aldrig. Jag heller glömmer aldrig när slutsignalen ljöd i sista matchen emot NYKÖPING,hur glädjetårarna rann nerför mina kinder där jag satt framför radion i min lägenhet! Vi var i ES igen!!!!!efter så många år så var vi där igen och min glädje hade inga gränser. Det finns inte någon här där jag bor mer än jag som håller på TIK så jag fick fira själv. Och så nu 2 år efter så är vi kvalserien igen. Det vore fruktansvärt tragiskt om vi nu skulle trilla ur igen,men jag tror på hoppet och hoppas att grabbarna kan ladda om!!!! Kom igen Molle och grabbarna gör er plikt och bevara Medelpad i Svensk hockeys finrum även nästa säsong där hör vi hemma!!! Lall on Lall on
HH:Du skrev igår att jag och en annan skulle föra våra samtal via mezz,men varför i hela friden ska vi göra det? Vi diskuterar ju det som vi(poffa o jag)anser vara det viktigaste just nu.Här sitter ju andra och diskuterar hockeyfrillor och kvalseriefrillor och nya spelare och kommande säsong något som jag anser vara helt betydelselöst snack.Nej det är bara att gå tillbaka till verkligheten igen.Kanske är det dags att börja se lite allvaret i det här.Vi spelar om en plats i svensk hockeys finrum där det stora pengarna finns.Du om nått som är en stor Timråsuppoter måste väl inse allvaret i det här hockeysnacket. Så kanske är det dags för dig att tänka om?
Kvalserien blir naturligtvis så hård därför att flera av de lag som kommer nerifrån Allsvenskan är så starka. Tidigare år har fler lag varit utdömda på förhand, men nu finns en handfull lag som alla har elitseriekapacitet. Svårt att veta nu vilka lag som verkligen hamnar där, men man kan väl tänka sig att Björklöven, Skellefteå, Leksand åtminstone tar sig dit tillsammans med TIK och AIK. Av dessa lag finns det åtminstone 3 favoriter i form av ES-lagen samt Leksand.
Det jag menar är att om Löven och Skellefteå (och vissa andra lag, jag har dock bäst koll på SAIK och Löven) går till kvalserien så har de stora chanser att snuva något av de tre förmodade topplagen på en ES-plats. Säg att TIK (eller AIK eller LIF) åker på två förluster i början. Då kan det knyta sig och vips så är chansen till ES-spel borta. Är man för självsäker så kan det slå tillbaka på en.
poffa:Det jag menar är det att du menar är att vem som helst som ligger där nere har chansen att skrälla och jag vet inte om du och jag delar samma uppfattning av de lag som ligger där nere,men det beror väl på att vi inte håller på samma lag!!!Kanske
HH:För det första så äter jag inga piller och för det andra så har jag aldrig sagt att kvalserien kommer att bli en lätt uppgift för oss,men man måste väl som en sann och trogen Timråsupporter tro på hoppet!!! Annars behöver man ju inte bry sig alls!! Nä,jag tror att vi klarar denna uppgift och att vi lirar i hockeyns finrum även nästa säsong!!!!
SMÅLAND: är dina piller dyra? säga att det blir en lätt match i Kvalet, tyder på en himla okunskap, då vi möter fem anndra lag, Och ingen match kommer kallas Hockey, utan mer liknas närstrid där klubbor kommer användas som vapen mm,,,,Så enkelt blir det inte men laget behöver en kopiös taggad klack, och en kopiös inställning och krigar moral och inte kliva undan för dessa, utan slå tillbaka,,,och träna Box spelet för ska vi klara det då tror jag vi måste ta utvisningar, och spela Grishockey,,tyvärr är det så,,,,,
Men vi ska göra vår tredje sässong nässta år i es, och vi ska lalla på
Om tex Skellefteå eller Löven (ja, jag vet att de inte har så många poäng just nu i superallsvenskan men det är 8 omgångar kvar) går upp i ES så är det inte alls en lika stor skräll som "Vilda Väsby". Visst är TIK, AIK och Leksand storfavoriter men inte så klara som du påstår.
Jaja, den som lever får se. Lycka till i alla fall.
Johan J:Visst vi har haft motgångar hela säsongen och vi har fått jobba i uppförsbacke,men nog ska väl vi kunna ladda om batterierna till den kommande kvalserien och gå hela vägen tillbaka till ES igen!!! Man måste väl tro på hoppet,eller?
poffa: Det finns säkert andra klubbar som "VILL" blanda sig i det hela,men jag tror in på en ny saga om "VILDA VÄSBY" igen!!!!! Det står mellan 3 lag och vi är ett utav dom och vi kommer att gå heeeeela vägen tillbaka!!! Forza Timrå Ik!!!! Lallon Lall on
Johan J: Jag tror att vi kommer att greja ett nytt kontrakt! Våran "Z" kommer att göra allt för att rädda oss kvar i ES innan han sticker över Atlanten!!! Hela laget kommer att kämpa och kapanen kommer att spika igen kassen och molle kommer för fjärde gången att föra upp ett lag i ES via kvalserien igen!!!HURRA" Tro mig!!!!!
Jag jämför er inte med Leksand. Det var du som tog upp Leksand i diskussionen. Jag jämför Timrås lag mot alla de andra lag som ni kommer att få möta. Jag vet också att slumpen har en väldigt stor del i det hela. Därför tror jag inte att det kommer att bli klasskillnad. Det står inte bara mellan AIK, Tik och Leksand. FLera lag kan blanda sig i.
Jag vill bara säga det att TAIF har en mycket bra målvakt och att han var en stor matchvinnare i matchen emot Leksand,men de har ju haft det svårt mot TAIF hela säsongen och jag tror inte heller på dom!!!!!
SMÅLAND: Min förhoppning är naturligtvis att Timrå spelar Elitseriehockey även nästa år men väl i kvalserien finns det många lag som kan hota. Det brukar ju vara jämnt och det gäller att alla i laget är fullständigt tända och koncentrerade inför var match.
Okej,Alla lag därnere har chansen,men varför jämnför du oss med Leksand?Jag vet att det är fler lag som vi slåss emot,men jag tror att de kommer att få det svårt med det höga tempot och de snabba spelvändningarna. Det kommer att vara klasskillnad!!!tro mig
Visst är det så att vissa lag väger lite för lätt. TAIF kommer inte att gå upp i ES men de kan vinna en del matcher, tex mot er och då sätter de käppar i hjulen. Ingenting är säkert i kvalserien.
Å andra sidan, om lilla TAIF kan slå Leksand så kan de också slå er. Det är inte bara Leksand som ni slåss mot i kvalserien. Alla lag där har chansen. Alla kommer att kämpa för den. I alla fall i början. Sånt har stjälpt ES-lag förr.
Jag har aldrig sagt att kommer att bli lätta matcher i kvalserien,men endel lag därnere väger lite för lätt,tyvärr!! Det kommer att stå emellan 3 lag och ett utav dem är vi och vi kommer att gå hela vägen.................tillbaka igen!!!!
Johan J: Jag tror också att Leksand kan bli hyperfarliga för oss,men kan Lilla Tingsryds AIF slå dom med 5-2 så kan nog vi också göra det! Och sen har vi ju AIK de har ju inte blivit bättre utav tränarbytet,så jag tror att vi kommer att vara en utav de två som spelar i ES nästa säsong! Vad tror du??
Visst har Leksand haft lekstuga i ettan men kolla nu i kvalserien...
Tuffa matcher hela tiden, inga jättevinster och några förluster...
Bofors, Rögle, Boden och Skellefteå är alla lag som just nu hotar Leksand i superallsvenskan. Alla dessa kan ställa till det för Timrå, AIK och Leksand.
Poffa: Efter vad jag sett på värmningarna då juniormålvakterna funnits med på isen vill jag inte sitta på läktaren nästa år och se dessa som andrekeepers när Modo kommer på besök i Elitserien.
Spelar Timrå mot lag som Sundsvall, Piteå och Almtuna är det däremot en annan sak.
Juniormålvakterna har förhoppningsvis dragit lärdom av A-lagstiden kan använda erfarenheterna för att utvecklas ytterligare tills nästa säsong.
Det kändes som att det hängde en smocka i luften när du igår svarade på mitt inlägg.
Det är ju klart att jag vet att det är en kvalserie också,men min rubik står för att vi ska vinna kvalserien för att vi ska slippa allsvenskan.
Därför för skriver jag "VÅGA VÄGRA ALLSVENSKAN"!!!
Jag hoppas ju till 110% på att vi spelar ES nästa säsong.
Det är idag 35 dagar kvar till kvalserien börjar och jag blir nervösare för varje dag som går.
Imorgon spelar vi mot FBK och på fredag spelar vi mot DIF och jag hoppas att det går för oss.
Så mina förväntnigar är att vi spelar i ES nästa säsong och inget annat.
Och så det här med mina kommentarer på TIKs gb,jag försöker bara liva upp stämmningen bara.
Förlåt för att du inte gillar det,men det kanske finns andra som gör det?
Nej,250kg kärlek inte ska man behöva att vara ovänner?
Bättre att vi blir vänner och stöttar varandra i det som komma skall (KVALSERIEN)!!!!
Nu gräver vi ner stridyxan?
Lall on Lall on