1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590669 inlägg · 6217 ämnen

Vaktmästare

« · 369566 Till forumet

Vaktmästare
Var det bara jag som reagerade på en nästan fastvuxen vaktmästare ?han var snubblande nära att få två minuter för "avsiktligt fördröjande av spel"
J....a tur att man inte kunde sms-rösta på honom, eller otur ??

Nä, allvar nu:

Om man har ett arbeta som vaktmästare i detta sammanhang, måste man förstå vikten av sitt arbete, att vara så seg/långsam som han var när målburen skulle "borras om" förstår jag inte, jag skämdes där jag satt, för vem ? vet ej, men skämdes gjorde jag, (möjligtvis för att vara Timråbo).
Kommentera

Sv: Vaktmästare
azzkikr: hehe, ja han hade ju inte nån brådska precis om man säger så... Han blev ju nästan utbuad..
Kommentera

azzkikr: Nä inte är du ensam om dom reaktionerna. Personligen funderade jag varför dom inte tog in en pensionär med rullator istället.
Kommentera

Maggan:

Nu skall du inte vara stygg med pensionärerna :
Kommentera

Maggan: hehe, tror du att det hade gått snabbare då eller? :-D
Kommentera

azzkikr: Vadå? Det hade gått fortare! =)
Kommentera

Varför inte låta en utav vaktisarna sitta med knutna skriller under matchen och ha "jour", så när nånting måste borras så är han snabbt på plats och snabbt därifrån. Förutsatt att han kan åka naturligtvis... :)

(Hmm..var jag allvarlig nu...?)
Kommentera

Captain Crash:

Jag hade åxå den tanken, för dom verkar ju vara några stycken bakom plexit, så vaktmästare finns att tillgå, men å andra sidan, kaffebryggarn skall skötas, tv´n skall få sin del, så det kanske inte finns plats för någon "jourkille", eller tänk tanken nästa gång Sanny tacklar ut en plexiskiva, i så fall skall det bli kul och se "jourkillen" bambi på hal is. :)
Kommentera

azzkikr: Precis, dom har mycket annat att tänka på också där dom håller till backstage. Undra vad dom har för metod för att välja vem som ska ut på isen? För det verkar vara olika personer varje gång. Har dom en tjänstgöringslista dom går efter eller kanske en omgång sten-sax-påse.. Frågorna hopar sig!
Kommentera

Captain Crash: Han kanske hade fikarast då han skulle ut på isen ;-)
Kommentera

azzkikr:
Jag tycker nog att linjemannen kunde ha tagit borrmaskinen och åkt och fixat det hela. Man han vägrade tydligen.
Kommentera

« · 369566