1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590786 inlägg · 6217 ämnen

Välkommen Lee Jinman

« · 267628 Till forumet

Välkommen Lee Jinman
Då var det officiellt! Lee Jinman har skrivit på ett 1-års kontrakt med Timrå IK
Kommentera

Sv: Välkommen Lee Jinman
Jimmy: Vart står det???
Kommentera

Jimmy: Får väl säga detsamma, Det rör PÅ sig i vassen!
Kommentera

willysson: Se länktips
Kommentera

Jimmy:
STYF.......
Kommentera

Och Styf klar för tre år Kanon!!!
Kommentera

matsby: Där har vi Micke Linds ersättare... bara fortsätta så här nu...
Kommentera

Enge: Helt otroligt vad glad jag blir!!
JAAAAAAAAAAAAAAA.
Pussgurka!
Kommentera

Undrar när tjatet om att värva tillbaks Gerhardsson kommer igång då.

Ruskigt bra med både Jinman och Styf.

Robert JINdrich + Martin LindMAN = Lee Jinman!
Kommentera

Knylan: Den dagen Gerhardsson kommer tillbaka så satsar man på superallsvenskan igen, en bra spelare i allsvenskan men inte i högsta serien.
Kommentera

Knylan: ...för att inte tala om snacket om en viss vitryss... Fast det löser vi genom att kalla Lee för Jimman... :D
Kommentera

Redax 2: Undra om den här Jinman kommer att bli vår general?
General Lee :))
Kommentera

rådbjer: Eller rent av en karatemästare? Vi kan kalla karln för Bruce.

Eller så kanske det är han som egentligen har varit gift med Pamela Anderson? Hon hette ju Lee under ett tag, dock ovanligt att ta mannens förnamn...
Kommentera

Knylan: Nä inte Rockarn Lee, han röker ju brajja. Hur skulle det se ut på isen.
Flying High.

Frank Sinatras låt kommer att eka i högtalarna: "Take me to the Moon" fast omskriven till: Take Lee to the Moon! :))
Kommentera

Skönt att det börjar röra på sig med några påskrifter. Styfen känns viktig!
Kommentera

Mr Magoo: Kunglåt!!! Köra den på introt iår??? hehe...
Kommentera

willysson: Ja varför inte.. Och har man lite att göra nån gång så kan man ju räkna hur många "Lee" som förekommer i texten..
Kommentera

Stopp där! Vad hände med Lars Norén-stämningen som var här för ett tag sedan..? Hur kan Ni sitta och vara glada en dyster, mörk dag som denna? Ångest, ångest är min arvedel... :D
Kommentera

Redax 2: Det är bara ett kort övergående ögonblick av en liten klick ljus i manodepressiviteten.
Men vi är tillbaks snart i verkligheten!
Kommentera

Vill bara säga att det är inte nyttigt att få så här mycket "positiva vågor" på en gång.
Man kan faktiskt dö av sånt!
Kommentera

Redax 2: Du menar stämmningen då Lars Norén slog europarekord i styrkelyft 87??? i Norge??? Avslutande 405 i marklyft stod sig som världsrekord till alldeles nyligen...:)
Kommentera

Då gäller det vad det är för spelartyp denne Jinman förutom att han är center, Då ligan i England brukar samla en massa slagsmåls busar från Kanada som är till övers sås att säga men visst alltid kul att en klubb kan fynda i den ligan hoppas då att det är en bra spelare som inte tar dumma utv min för TIK
Kommentera

Helvete också, där rök den deppartisdagen.
Välkommen Lee! och härligt Styf! Tre jävvla år...otroligt skönt!
Tillsammans med Nordgren, Carlsson, Mathiasson, Kapanen, Koskinen borgar detta för en närmast euforisk silly season -04.
Grejtans Nubben! Eller vad säger du Ernest?
Kommentera

NallePhu: Nja, han drog på sig 24 utvisningsminuter den senaste säsongen. Patrik Wallenberg drog på sig 73 minuter i samma lag säsongen innan.
Kommentera

Jimmy: Ok då kan ni ha gjort ett fynd i den liraren kul att det rör på sig för er, Medans för oss Luleå fans är det mycket tystare på värvningssidan man börjar nästan tro att dom har somnat bakom skrivbordet..
Såg att ni får en ny fin arena i Timrå kul att det satsas inom norrlands lagen på den sidan måste jag säga!
Kommentera

Hur kommer det sig att Crippe inte är listad som kontrakterad på TIK's hemsida?
Kommentera

För det första så kan jag säga att jag har nästan ingen koll på Superleauge. De spelare jag känner till som kommer till elitserien därifrån är David Longstaff (flopp), Jaquin Gage (helt ok, stundtalt riktigt bra), Shayne Toporowski (helt ok), Christian Sjögren (sådär), Patrik Wallenberg (sådär) och Phillippe DeRouville (flopp, men kunde förmodligen blivit som Gage med samma målvaktsträning). Betygen varierar från 1-7 på en skala 1-10, där merparter av spelarna har ganska dåliga betyg från min sida.

Det jag vill ha sagt med detta negosnack är att om man är ute efter en ersättare till Mikael Lind så tror jag att Superleauge är fel liga att leta i. Kollar man vad Jinman har spelat i för lag tidigare så kan man se att han inte uträttat mycket mer i poängväg från sin centerplats än vad Tobias Åblad gjort från sin backplats. Ni minns väl Tobias Åblad? Backen som värvades till superallsvenskan och var 8:e back då. Okej, Jinman har väl gjort lite mer än så, men skillnaden är inte tillräcklig för att kunna snitta 0,73 poäng per match som Mikael Lind gjorde senaste. Lägg därtill att Lind var en väl inarbetad del i LAGET Timrå IK. Det är en spelare man inte bara byter ut sådär och knappast med någon "toppspelare" från Superleauge. Timrå må ha sänkt lönekostnaderna på centersidan, men helt klart på bekostnad av spelarkvalitén. Timrås relativt starka centeruppsättning blir till 2003/2004 helt klart försvagad, vilket kommer göra hela laget svagare. Centern är en väldigt, väldigt viktig del i en femma.
Kommentera

Jag kan väl tillägga att jag hoppas att jag har ruskigt fel angående värvningen av Lee Jinman...

Men faktum är att av de riktigt lyckade värvningarna från ifjol så var det, vad jag förstått, Juha Hautamaa som låg bakom dem, medan Sjögren, Wallenberg & co scoutades av Kent Norberg m.fl. Önskar att Jindrich kunde scouta lite i Tjeckien också.. Där finns säkert en hel del guld att gräva fram.
Kommentera

Patrick: du glömmer en sak, att Micke Lind har en benägenhet att bli skadad..
Jag har hellre en spelare som kanske är lite sämre men spelar en hel säsong isåfall, Nästa gång han blir skadad kanske det är för gott och då gör han ingen nytta.
Tycker att det är synd att vi tappar micke, men det är för de egenskaper han har vid sidan om mer än på isen.
Kommentera

rådbjer: Risken finns att Timrå gör en dålig säsong och att Jinman (felaktigt) får skulden för allt. (Egentligen är det CIA som mixtrat med tabellen). Lee Harvey Osw... Jinman:))
Kommentera

willysson:

Kort fråga då, vem ska ta Linds tekningar?
Kommentera

Johan J: Nån annan, fast i 50 omgångar och inte i 25....
Kommentera

Andy Capp: Bara för att man är paranoid behöver det inte betyda att CIA inte är ute efter en...
Kommentera

Det är ju fullkomligt omöjligt att bedöma Jinman baserat på statistik o.s.v. Men har Lill-Kenta sett honom och gillat honom så duger det gott åt mig.
Sen tycker jag att Christian Sjögren är en oerhört bra spelare utifrån den spelartyp han är. Ingalunda någon glamorös lirare, men en arbetsmyra och lagspelare som är oerhört värdefull för ett hårt arbetande lag.
När det gäller Jinman så har jag noterat att han spelat i en del försäsongsmatcher med Red Wings tillsammans med herrar som Holmström och MacCarthy och bl.a. varit med och målat på Manny Legacy.
Optimistisk slutsats : Har Detroit testat honom så är han nog inte så pjåkig.
Kommentera

Patrick: Det är princip omöjligt att ersätta Mikael Lind med de små ekonomiska medel som Timrå IK arbetar med. Lee Jinman kan både bli en hit såväl som en flopp. Kenta Johansson har varit med och scoutat denna kille så skyll inte bara på Nubben isf.

Timrå IK kom 3:a 02/03, egentligen helt sanslöst. Vi har tyvärr inte ekonomi till att behålla den placeringen nu när vi tappar några toppnamn. Lee Jinman är på pappret en helt okej ersättare. 70 poäng på 49 matcher den gågna säsongen är väl bra mycket mer än vad Tobias Åblad åstakom eller? Dessutom lär ligan hålla högre klass nu än då.
Kommentera

willysson:

Frågan är hur väl vederbörande fyller uppgiften. Lind har ju varit förstetekare i flera år och med det onekligen betydit en hel del för laget.
Kommentera

Farbror Hasse: jag tror att han kommer att bli bra här, Han har tydligen gjort en hel poäng så klart att han inte är dålig...
Kommentera

Johan J: Klart att det är ett avbräck, men inte så stort som en del vill göra gällande.
Kommentera

Patrick: Såklart det är svårt att ersätta Lind med sin totalhockey, täckte alltid upp dristiga backar och var helt enkelt jätte i försvarsarbetet plus att han var ruskig i powerplay och inte minst tekningarna. Var en av de få i Timrå som fått mest plus i aftonbladet, men nu önskar vi han lycka till Brynäs.
Kommentera

...and welcome to Jinners from over here! I'm sure he'll settle well and become an asset to my second team :-)
See you all in September, looks like I'll be bringing over a few more friends ;-)
Kommentera

Patrick: Lee Jinmans poängskörd hittills i karriären kan man väl inte klaga på. Han har ju under två säsonger gjort duktigt med poäng i IHL, vilket var den farmarliga som tillsammans med AHL låg direkt under NHL(IHL är numera nedlagd vad jag vet). Givetvis är det svårt att jämföra ligor med varandra, men jag tvivlar på att IHL 98/99 höss så mycket sämre standard än Elitserien 02/03. Att kvaliteter finns tror jag inte man behöver tvivla på. Om de däremot motsvarar Micke Linds är svårt att sia om, han var ju ruggigt bra i slutspelet.
Kommentera

BoC: Sounds brilliant! The more the merrier =)

I'm sure "Jinners" will feel welcome here, most players do it seems. We have never had so many quality players contracted this early btw so there is a good chance you'll be seing some good hockey in september ;-)
Kommentera

jokklas:thanks...so we'll still be welcome even though Timrå lost more than they won for the 10 or so games I watched last season...but saw them through to the semis! ;-)
smokey:thanks for the T-shirt and the honorary membership..see you next season! :-)
redeagle:sounds like we'll need a good press officer :-)....look for the person in the red T-shirt tomorrow...that'll be the international welcoming committee ;-)
Jocelyn and fam.
Heja Timrå (and Panthers...aka Redeagles affiliates :-) )
Kommentera

« · 267628