1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Vänder vi nu?

« · 519389 Till forumet

Sv: Vänder vi nu?
Det är helt klart vårat eget fel att vi sitter som vi gör i den här kvartsfinalserien. Jag ser inget som ska kunna tyda på att vi vänder detta. Ingen glöd, ingen fart, ingen skridskoåkning.
Vi är helt iskalla när vi ska vara som hetast.

Målvakt:
Kipper är godkänd men inte glödhet. Inget av målen idag är hans fel men inte helt omöjliga vid riktigt flyt. Kan vara dags för Kapanen i nästa...

Försvar:
Under all kritik, inte bara backarna utan hela försvarsspelet. Alla tre mål är på grund av petighet i försvarsarbetet. 1-1 har vi tre chanser att få ut pucken innan den hamnar i mål. 1-2 står alla fyra utespelarna på linje på blå efter vi fått ur pucken. Hur eneklt som helst kan en öppnande passning slås i mitten och friläge som följd. Slå ut pucken ordentligt och ha lite djup i försvaret. 1-3 får ottosson bara vända ut ur en sargduell och enkelt passa fram en fristående tjärnqvist.

Anfall:
Tamt, tandlöst, värdelöst!
De åkte skridskor första 10 och nästan sista 10... Men däremellan var det mörker. DIF var hetare i alla närkamper och fick i och med detta de flesta studsarna med sig. När sen Nordgren missade öppet mål vid ställningen 1-1 gick ridån ner totalt. Det ska juh inte gå att missa.

Neh nu får vi bryta ihop och komma tillbaks nästa säsong, för med det här spelet blir det bara en match till denna säsong. Vi skulle kunna ge WO i sista och kanske komma ut med lite värdighet. Så dåliga var vi idag...
Kommentera

Maraca: helt rätt ta in några skogshuggare som köttar på.

om ni undrar så är Djurgården Inte ens på min 12 i topp lista.
Djurgården och Färjestad mot allsvenska 2007. är i alla fall en dröm som jag har.
Kommentera

El Maco: För någon vecka sedan slog vi SSK med 7-0 och hånade med 9:a igen. Nu har de ett bättre läge än oss att nå en semifinal. Ibland suger hockeylivet.
Kommentera

JimmyH: "Spitting in the wind coming back at you twice as hard" - Lou Reed
Kommentera

JimmyH: Ni vänder!
Kommentera

Allt som kan behövas är en seger, en seger som kan komma på Lördag.. varför ge upp när vi fortfarande är med i spelet? Isf föreslår jag att alla river sina biljetter och ger blanka fan i den teoretiska chans som finns på Lördag.. Jag ser chansen, jag går dit och hejar, stöttar laget - vem vet - kanske står det Timrå IK på en av lapparna på Onsdag kväll

Dags för Kent Manderville " to pick up som garbage" säger jag, de är förjäkliga på att skräpa ned, 08orna, vi sätter igång med en totalsanering på lördag, vad sägs?

Och föresten, kommer ni ihåg våra 8 raka segrar? Det som behövs nu är mindre än hälften av det
Kommentera

JimmyH: Vi får trösta oss med att vi inte är sämmre än Salo.

Modogrannen envisades med att zappa över till FBK-Modomatchen i tid och otid... Den målvakten är en större gåta än Timrå... Men jag är obotlig optimist. Någon sade att det sämsta man kan göra i ishockey är att leda med 3-1. Det tror jag på.

HELVETE!
Kommentera

Smokey: 3-0 var det allt.
Kommentera

Frisco: Pratar du om Timrås resultat i matchen på Lördag, då håller jag med. Pratar du om det totala Matchvinnandet som Smoky ?
Då kan det knappast vara 3-0 eftersom det var slutspelsomgång 4a
då är det 3-1. Så för ett avancemang krävs att TIMRÅ vinner de 3 kvaravarnde matcherna.
Kommentera

« · 519389