Skitroligt nu får man veta av en källa att Warg e klar för Modo, och det är inte från AB eller någonstans. Källan kommer ifrån en spelare i laget. Nu blir det till å värva för nubben.
spud: Hade inte Bröderna pajas dömt skulle Mode haft tre man avstängda. Slåss frän båset, Knytnävar i ansiktet. Opolerade tacklingar. Dessutom var tacklingen på knät mot Jonte i förra matchen backom ryggen på domarn också värd en avstängning så jag får ändra mig borde varit fyra avstängda. Sorgligt Modo är inget fysiskt lag men det verkar som MAtchplanen är att skada. Beklämmande.
spud: Får jag fråga var någonstans den här matchserien har "ogiltigförklarats"? Det är du som framställer dig själv som pinsam när du påstår något sådant. Jag tvekar inte en sekund att kalla dig för ett troll, för det är precis vad du är.
Kerstin_k: ja men skador tillhör sporten, att sen komma och näst intill ogilltig förklara en matchserie för att ni råkat ut för skador känns ju pinsamt. Finns det nånstans i denna debatt om halh hit och dit att Salle som är en grym slutspelslirare inte är med?
Basen: Ja du går ju på eran pseudo tränare M Anderssons linje att Svarten gjorde detta medvetet. Alla som nångång spelat eller intresserat sig för hockey ser att svarten försöker häva en tackling men har vikten på fel fot och ramlar in i Warg,högst olyckligt och ingen modoit vill vinna denna serie för att inte TIK har fullt manskap, ni kommer gnälla om skador ändå.
Basen: Menar du allvar? Jag hoppas inte det. Jag förmodar att du inte har läst vad som skrivits i den "debatt" som förekommit i ämnet. Hur surt det än må vara att Warg inte kan delta ikväll så var det ingen medveten handling från Svartvadets sida. Det får man givetis tycka vad man vill om. Du har uppenbarligen din åsikt om det och även ett väldigt speciellt sätt att vilja handskas med detta. Men att skicka ut spelare att hämnas för något som inte har skett är ju ren och skär idioti.
spud: Ödmjukheten är din största styrka märker jag. Härligt. Så det är alltså MoDos oerhört imponerande hockeyhjärtan som har "bollat" med Timrå till en uddamålsförlust, två uddamålssegrar, varav en i den andra förlängningsperioden, så att ni har nått det oerhörda målöverläget 8 mål mot 7 och ledning 2-1 i den här matchserien?
Vi får väl i vanligt ordning fortsätta att gratulera till det redan klara SM-guldet. Ett guld som väl var klart redan efter 8-1-matchen däruppe i slutet av november. Grattis, ni är fullständigt oslagbara.
spud: Nog för att det tar emot att försvara timråiter, men lätt seger i förra hemmamatchen? Tror faktiskt att någon måste fått i sig lite för mycket öl den matchen.
Man får i alla fall hoppas på modovinst ikväll för då tror jag det är klart. Men om det blir 2-2 så är pressen tillbaka på modo som då måste vinna på onsdag för att inte ge timrå läge på hemmaplan.
spud: ditt uttryck i första stycket berättar det mesta av den kunskap du besitter...med andra ord är du ingen som man orkar ödsla en konversation på. Tack å hej å kom aldrig tillbax
Tyvärr känns det som om kvartsfinalserien dog lite grann när Svartvadet "tacklade sönder" Warg. Även om jag inte kan tänka mig att det var uppsåtligt att skada. Tråkligt att inte få en ärlig chans bara... Med både Hahl och Warg borta så är det nästan hopplöst men hoppet är det sista som överger en...
spud: nämnde jag / nån annan ngt om spelare med MoDo hjärtan? Det enda jag sa var att dessa spelare har ett enormt Timrå hjärta. Jag sa inte ett enda ord om ngn Modo nisse och dess hjärta för klubben....
spud: inte tror jag de har valt timrå för det är bäst betalt, för det var vi inte ekonomi till. utan de har valt det för de trivs och hade hört mycket bra saker av andra som spelat här.
Bragd-Birger: äh nu slutar vi negga allihopa! Visst är det tungt med Wargens frånvaro, men va fan....Nä, ikväll är det blåställ på och en riktig jävla grishockey som gäller! En för alla, alla för en! Det är ikväll som LAGMASKINEN TIMRÅ IK kommer att visa sig! Ikväll kommer killarna med TIMRÅHJÄRTA, Styf, Sanny, Robban mfl, kliva fram å fullkomligen köra över allt å alla som kommer i deras väg. När kvällen är slut SKA det bara stå 2-2 i matcher! Jag har iaf tron kvar!
spud: Timrå kommer inte förlora ikväll.. Dom kommer köra över MoDo, 5-2 slutresultat. Timrå med sina 39 skott denna kväll kommer för en gångs skull stänka in ett par mål. FORZAAA TIMRÅ!
Undrar om inte Timrå skärper sej nåt jävulsk ikväll när Warg är skadad...ungefär som vi spelade bättre när Zäta drog till USA och alla förstod att jag måste själv göra nåt! Neggotips 1-3
shinzawai: Vi behöver Warg eftersom modokillarcentrar uppenbarligen inte vill skada just honom o vi inte heller behöver fler skador..då har vi ju efter matchen iallafall honom helt intakt !
Så kom igen våran Warg! (än så länge)...nu är det slutspel...
shinzawai: Jag menar bara att med lagets förste- och andrecenter borta, och två yttrar som vikarierande centrar så är det rätt kassa förutsättningar. Som du kanske märkt har det varit tre ytterst jämna tillställningar de här lagen emellan. Så jämna att en frånvaro av lagets vikarierande förstecenter förmodligen viker pendeln i allt för stor modolidisk favör.
Shadar Logoth: Oj förlåt, jag måste ha missat att Timrås gästbok är ett slutet sällskap där man bara har tillträde om man tycker att Ö-vik betår av inavlade cykloper som spelar ful psykopathockey med uppsåt att skada, lemlästa och avrätta.
Att vara så fientlig mot någon som tycker något annat än en själv finns det många mindre smickrande ord för.
shinzawai: Jag är övertygad om att jag personligen, lika lite som Timrås spelare, letar efter saker att skylla på i det här läget. Vad ska man skylla de två förlusterna på annat än att man haft marginalerna emot sig menar du. Man vann väl den första matchen tack vare att man hade lite medflyt för en gångs skull. Har du nåt bra förslag, du som "tänkt" igenom allting så bra?
shinzawai: Jag vet faktiskt inte. Kanske för att ytterligare förtydliga hur fel du är ute? Men du får förstås gärna förklara för mig en gång till hur du tänker.
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik