Skitroligt nu får man veta av en källa att Warg e klar för Modo, och det är inte från AB eller någonstans. Källan kommer ifrån en spelare i laget. Nu blir det till å värva för nubben.
andyo: Kan inte timrå bli utslaget så att silly-season kan dra igång på allvar snart...Synd på Warg, men hans situation gör att jag har full förståelse för om han väljer att flytta.
Tjalle: Haha tycker du det är så roligt med silly season? Näe fy fan det är nu det är som roligast med slutspel!
Visst har man viss förståelse, men man tycker ändå att han i första hand borde välja Timrå eftersom han får mer förtroende här, dessutom borde Timrå kunna betala ut ganska ordentligt i lön till han. Men det är väl dottern som är problemet.
andyo: Som förälder väljer man inte bort sina barn, då är det något fel. Jag förstår om Warg inte gör det heller. Och att hugga huvudet av honom är väl ingen idé? Huvudsaken han gör allt, för att han ska avsluta på ett snyggt ochproffesionellt sätt. Och hittills, har han inte gjort bort sig. Vad skulle han tjäna på det?
Fast en sak jag inte blir riktigt klok på är hur han har kunnat spela i Timrå hittills, om det nu är så jobbigt att dottern bor i Övik. Är det viktigare att vara med henne när hon börjar bli lite äldre? Eller står han helt enkelt inte ut med att inte träffa henne så ofta längre?
knaskamilla: Det där är väl ingenting som bör diskuteras av oss. Han har antagligen goda skäl till om han nu väljer att flytta hem till Övik igen. Det är inte ens säkert att det är klart, men antagligen. Bättre lön, och bättre förutsättningar med familjelivet? Säkert.
Hahl Bundy: Näe jag vill inte tro det heller, likt många andra affärer man hört talas om. Undantaget var ju Hedström i somras då det fanns så många källor som sa att han skulle gå till Timrå, att allt var klart osv, och då menar ja inte här på HS, utan som man hör lite runt om av folk.
Men det är klart han kanske ändrar sig, tror ju inte han kritat på kontrakt nu innan säsongen är slut, och inte i ett slutspel mot just modo.
Steffe: Brendl ville ju hem till tjeckien för att ligga på beachen till att börja mede 2 veckor..som enl. hans uttalande också lika gärna kunde bli 2 månader..och där tror jag vi har problemet med Brendl.
Han skjuter som en häst, men verkar minst sagt en aning bekväm när det gäller uthållighets o rörlighetsträning..därför tveksamt om han är nåt för Tik.
F1 Timo Pärssinen 07/08 F2 Jonathan Hedström 09/10 F3 Oscar Sundh 07/08 F4 (Peter Nylander) --> Mika Pyörälä? F5 (Per Hallin) --> Förlänger om inte SSK går upp? F6 (Mattias Wennerberg) --> Anton Axelsson? F7 (Magnus Nilsson) --> Fredrik Hynning? F8 Björn Svensson 07/08 F9 (Robert Carlsson) --> Förlänger ett år? F10 (Mikko Laine) --> Alexander Larsson? (Johan Ryno ersätts ej)
C1 Riku Hahl 07/08 C2 (Fredrik Warg, Modo?) --> C3 Johan Andersson 07/08 C4 Peter Regin 07/08
Bo Bly: Jag tror "Nubben" resonerar som undertecknad och erbjuder följade spelare nya kontrakt: Anton Strålman, Fredrik Warg, Mattias Wennerberg, Peter Nylander, Robert Carlsson.
Ambroo: Ja jag reagerade också när jag läste det, men det kanske var en "Jens Fjällström" febertopp? känns som db inte skulle ha missat att TP inte var med på träningen...
Skarin: Jag har två goda vänner och arbetskamrater som håller på MoDo, ni vet, lite gliringar och så...en av dom har hela dagen gått och surat och snackat om att tisdagen var en dag då man käkar grus...men den andre ringde mej i går eftermiddag och sa: "Jag vet att ni vinner ikväll, och det är lika bra, för det här är egentligen kampen om SM-bucklan", han ville liksom att matchserien skulle fortsätta...och det gör den! Puss, Jens!
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.