JimmyH: "The great one och Laken: Så länge ni bara lyssnar på er själva så kommer ni inte förstå något. Ni har inte fått kunnigt medhåll på hela säsongen utan endast förlitat er på vad folk på samma sittplatsrad, släktingar och på jobbet har sagt."
Ja, tänka sig vad alla andra verkar vara nöjda med denna säsong! Ingen annan verkar hålla med oss. Vi spelar verkligen roligt och underhållande. Hoppas ironin går igenom!
Hälge: Ja vi får hoppas, dagens insatts har inget att göra med mina känslor för Challe. Tycker vi gjorde en bra match med tanke på materialet vi ställde upp med. Jag tycker han överhuvutaget inte fått ut mer än 80% av kapaciteten.
RTS: Ja, visst kan det vara så. Samtidigt så måste man ju tro på det spelarmaterial som vi har och hoppas att de kommer tillbaka och då tillsammans med den där toppformen.
Hälge: Det jävliga är att varje uppehåll i år kommit lägligt. Vi har enligt mitt sätt att se hockey inte haft en enda formtopp hittils. och inga linjer heller för den delen. Nu lär vi väl snart få klarhet i kenta affären.
Det är perfekt nu att få träna och prata sig samman och reda ut eventuella problem inom laget/föreningen och förhoppningsvis så saknas bara Jonte när serien drar igång igen.
Per HApps: Om man ska plocka fram något roligt under den första perioden så är det väl kommentarorn som tycker det är förvånande att Timrå inte "sticker upp" förrän under slutminuterna av period 1. Hade inte bortalaget spelat både 4 mot 5 och 3 mot 5 alldeles innan?
Vilken värdelös period, vi ser bra oroliga ut i mittzonen.
Pyrret långtidskadad, om det är korrekt är det bara att börja garva, man lan inte göra mer än att le åt denna situation som Timrå befinner sig i den är sanlöst ovanlig.
Mycket speed idag inte ett dugg, Styf verkar ha tagit sin bänknig bra, men resten av laget verkar bara vilja glida, trampa trampa trampa annars kasserar vi ytterliggare en förlust, men det är vi ju värda så dåliga som vi är!
Ice Tea: Då har han lika sköra fötter som foppa om en liten stukning håller han borta en längre tid. Hoppas bara han och Hahl skippar LG Games så de är fit for fight till slutspurten
Jensen_12: Ja, men med vår tur de senaste säsongerna så visar väl det sig att Pyrret har fått samma fotskada som Foppa har. Borta på obestämd tid. Eller i all oändlighet, vilket som...
JimmyH: Så var det med ditt "kunniga medhåll" (vad du nu menade med det?). Fler och fler härinne instämmer med våra åsikter men du kan ju välja att blunda för det också. På med skygglapparna bara!
Laken: Jag håller med om att Challes system har dödat farten i årets Timrå. 2-1-2 systemet gör enligt mitt sätt att se hockey att vi sjunker för långt ned i egen zon med backarna när centern (1:an) ska täcka upp mittzonen. Vi checkar inte tillräckligt hårt på motståndarna i deras egen zon därför att en av 2:orna måste täcka mer bakåt. Vi blir mer defensiva än nånsin - även på hemmaplan. Förr så åkte vi ju sönder motståndarna framför allt i 1:a perioden och hade allt som oftast ledningen efter 1 perioden. Vissa lag gick ju på knäna efter 1:a perioden.
Kenta körde 1-2-2 och då tyckte jag att vi kunde stänga mittzon bättre och checka fast motståndarna bättre med ytterfwds i hög fart och därmed kom längre upp i banan med laget vilket också gav snabba spelvändningar från mittzon. Sundh kommer ju alldeles bort när han inte får trampa som iller i motståndarzonerna.
Nu får de allt som oftast tillbringa mer tid i egen zon vilket gör att backarnas brist på spelskicklighet syns än mer och nu är det s.a.s. omvända roller. Nu kan andra lag spela som Timrå gjorde..
Challes sytem kan nog ha sina fördelar men då måste man ha ett annat material främst på backsidan.
Nåja det här är mina högst personliga tankar men en sak är säker - det är inte samma fart i Timrås spel på hemmaplan längre.
lungan: "hur många här inne går och ser en dålig teather, bio film eller musikal?" Hur ofta vet man på förhand att en teater, en biofilm eller en musikal är dålig? Man går ju på dom för att underhålla sig själv. Innan man har sett spektaklet vet man ju inte vad man tycker. Om du ser en dålig biofilm i januari skiter du i att gå på bio resten av året då? Precis likadant är det med hockey. Innan matchen vet man ju inte hur den ser ut. Det är väl det som är hjärta, man tar varje match för vad det är. Blickar frammåt och håller tummarna.
Brummelisa: Att det du skriver är ett faktum till 100% rätt, håller jag med om, se bara på den uppslutning som kommer och ser matcherna live.
Innan match vill man vara hyfsat säker på att få se ett evernemang som tillfredställer en, men så är det inte idag.
Att våra hokeyspelare idag inte levererar de vi betalande åskådare vill ha är däremot värre. Hockey är underhållning och det är spelarna och ledarnas uppgift att ge publiken de de förväntar sig av att gå på en hockeymatch.
Tycker många lag i år inte bjuder upp till dans, inställningen börjar bli fel. Rätt väg till intäkter är att erbjuda en rolig underhållning i 3 Timmar. Hockeyn som spelas i år är ett skämt den är i överlag tråkigare än valigt, ett topplag som är överlägset, årets samtliga lag spelar en mer tråkhockey än förut. Går man på hockey vill man se fart och fläkt det ska smälla och det ska vara många mål. Hockey är ett evenemang som vi svenska folket betalar för att se. Att man sedan hejar på olika lag beroende på vart man har sitt hjärta spelare ingen roll.
Det är spelarnas uppgift att leverera det som förväntas annars kan de glöma publik intäkter, hur många här inne går och ser en dålig teather, bio film eller musikal? Nä jag trodde väll inte det heller.
Den hockey som spelas i årets elitserie är en hockey som ska finnas i lägre divisoiner där man har möjligheten att nå en högre serie.
I den högsta serien ska man leverera till 100% varje macth, och bjuda på en fantastisk underhållning, orkar inte spelarna med detta, gör serien kortare och med fler pauser....
Hockeyn är en sport som bara bygger på pengar hade pengar inte varit problemet hade inte vi lirat 55 omg, som är för många, det räcker med att möta varandra 4 gånger per säsong, 5 är bara uttjatat.
Ice Tea: Okej. En brunkspelare kan jag köpa. Men Pärssinen är väl våran Hisey och han hade jag tagit tio gånger av nio före Hisey. Han har ju inte heller vidare imponerande siffror (även om man inte ska stirra sig blind på det.)
The great one: Matchdagar har förut alltid varit veckans höjdpunkt. Man började snacka lite löst med folk dagen före, plöjde allt som skrevs inför matchen, gjorde sig i ordning och hade en riktigt trevlig stund i tre timmar.
Numer går det så många besvikelse på en glädje att jag inte tycker att det är värt det längre. Jag lägger ner pengar, tid och engagemang och försakar mycket annat för att kunna följa mitt lag men nu kommer jag att priorotera annat framöver.
Mitt årskort har jag gett till pappa och han får göra vad han vill med det.
I 36 år har TIK varit mitt största intresse men nu är det är inte kul att gå och titta på ishockey längre.....
Det smärtar att skriva dessa rader men det är dessvärre sant.
Vad menar du Timrå spelar ju en riktig rolig hockey och jag njuter av challes spelsystem vilken fart och fläkt jag är verkligen impad av hans sätt att svetsa ihop laget det tyder på rutin och styrka..
Vad är det vi ska förstå? Jag (laken får svara för sig själv) konstaterar bara hur folk i min närhet upplever dagens Timrå IK. Flera har utan min påverkan pratat om att det inte är lika roligt att se TIK spela hockey längre. Det är fakta som jag inte hört tidigare år. Mot FBK efter 2:a perioden så pratade jag med en loge-sponsor som till och med funderade hur han kunde sponsra detta lag som uppträdde så håglöst. För övrigt så citerade jag till och med "biffen" nilsson från matchprogrammet i tidigare inlägg(se nedan). Honom har jag aldrig ens pratat med. Så det är faktiskt inte bara Laken och jag.
Det är dags för dig Jimmy att ta bort skygglapparna för ögon och öron. Vakna upp.
Ps.
Bra förslag av mig angående Mats Näslund som sportchef va?
JimmyH: Men snälla nån... Jag har precis som du följt Timrå aktivt de senaste 15-20 åren. Jag ser det jag ser och känner det jag känner. Det är ingen som säger till mig att 'du ska tycka så här'.
Jag har visst fått medhåll om att vi inte spelar en lika rolig ishockey längre. Jag har visst fått medhåll att många med mig har svårt att se den röda tråden i Challes spelsystem. Jag har visst fått medhåll att vi har problem med motivationen/attityden vissa matcher. Och så vidare...
Bragd-Birger: Omsättningsmässigt ligger vi klart efter men frågan för mig är, vi ligger efter vinstmässigt. De uppräknade klubbarna har avsevärt större kostnader. Se på det som blir över i stället. Då ligger vi betydligt bättre till. Den budgeterade vinsten nås alltid. Det kan man inte säga om några av de uppräknade.
Ice Tea: "7 av 8 lag i toppen av tabellen har förstärkt sina trupper" Jag skulle vilja påstå att 7 av 8 lag i toppen av tabellen har breddat sina trupper. I ärlighetens namn, vilka av värvningarna inför transferfönstrets slutdatum är verkligen riktiga förstärkningar, sett till spetskompetens? Det handlar mestadels om breddningar av truppen. Eller är det någon av värvningarna som du hade velat sett i Timrå innan säsongen påbörjades?
Bragd-Birger: Bra inlägg och du har rätt, man kanske har klagat för mycket. Men ibland blir motgångarna för mycket och när man laggt ut åtskilliga tusingar på att se timrås matcher live och på tv måste man kräva nåt tillbaka. Men ja, nå har vi väl haft värre kriser förr. Så upp med hakan nu och ladda för en ny match!
Bragd-Birger: Vidhåller att enda frågetecknet inför säsongen var Challe.
Problemet med ditt resonemang stavas Jyri Marttinen. Det var han som skulle axla Strålmans mantel. Enligt "nubben" skulle han vara, för att citera:
"en av finlands bästa backar"
En back som var känd för att spela tufft och producera säsong efter säsong.
Antal plattmatcher är visst fler i år. Speciellt på hemmaplan. Sedan får vi inte glömma alla genomklappningar, exempelvis Luleå borta. Där kan vi verkligen prata om brist på ödmjukhet. Challe är inte ensam syndabock, men det är han som bär ansvaret för lagets uppträdande och lagets taktik. Alltså är det ganska naturligt att han får mest kritik. Speciellt eftersom han inte lever som han lär.
Med elitseriens sämsta backar va fan kan vi kräva av laget och challe ??? Ska var jävligt glad att vi har de poäng vi har. Tänk inte en av backarna kan skjuta direkt skott en kan tackla bara (SANNY) som måste göra allt fysiskt spel åt de andra skandal NUBBEN o STYRELSEN !! Hoppas bara tre får kontrakt Sanny Kokko Moe bort med resten av token om man vill vinna nåt SM -GULD i framtiden. Klart man tappar publik med backar som gör misstag som inte får förekomma varje match. Se på P.P det sämsta i hela ligan bara för motståndarlagen att vila upp sig i två minuter då backarna står där med handväskan och skjuter "alla lösa går om". Måste gå till elitseriens historia att ett lag bara har en som kan tackla och igen kan skjuta slagskott.
Mackelito: Jag måste säga att det jag skrev har mycket ironi i sig , men en del är sant eller hur, jag tror att vi kan få fason på detta gäng! men då måste alla spelare dra åt samma håll och ge sitt yttersta och att Challe parar ihop rätt formationer .Att tro på SM-GULD är våll inte så troligt ,men silver.......
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Det är bara inse Timrå är inte bättre än så här.